Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 118903

Arra van adat, hogy Constanzában mennyit raknak át Dunai hajókra?

 

----------------

 

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Konstancai_kik%C3%B6t%C5%91#Statisztik.C3.A1k

Előzmény: gigabursch (118893)
rezgaras Creative Commons License 2015.09.28 0 0 118902

Sajnos nem találtam, mert ezeket az adatokat német értékelésekben láttam. Ott alapvetően azt tárgyalják, hogy a Duna-Rajna kapcsolatban mennyi megy át, mennyi a helyi forgalom és az átmenőből mennyi marad a keleti oldalon Németországban. Tehát azzal, hogy ami keleten kimegy meddig jut el, nem foglalkoznak.

 

Előzmény: gigabursch (118893)
lobe97 Creative Commons License 2015.09.27 0 0 118901

Tegnapi SOFIA-MARGITSZIGET verseny:

Végül a kicsi győzött...

Mwin Creative Commons License 2015.09.27 0 1 118900

Bajai helyzetkép: (forrás: fb)

viking star Creative Commons License 2015.09.27 0 0 118899

Vajon ez a 288x32m elírás, vagy konkrétan felcsatolt 9 bárkát?

 

smith Creative Commons License 2015.09.26 0 0 118898

A MISKOLC viszont a kisvíz ellenére is hazafelé tart, Ordas előtt jár.

Előzmény: smith (118886)
HG. Creative Commons License 2015.09.26 -1 0 118897

Süllyed a Titanic :-)

 

 

KZX003 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 118896

Felkerültek az idei szezonban készített együttállásos fotók a bhkeptar.hu-ra!

konszt Creative Commons License 2015.09.25 0 1 118895

Ha csak a befizetett csatornadíjat nézik, akkor tényleg nem jött vissza eddig az ára. Talán sohasem fog.

De a kabinosok ennél sokkal több pénzt adnak a gazdaságnak, mint csak az átkelésért fizetett összeget.

 

Előzmény: rezgaras (118891)
viking star Creative Commons License 2015.09.25 0 1 118894

Sikerült a napokban beszereznem az SDP 1972-es menetrendjét. Módfelett érdekes olvasmány. Akkor még gyerekcipőben járt az üdülési célú hajózás, a DNEPR és a VOLGA egyszerű vonalhajóként 9 naponta járta a Passau-Jaltát (a tengeri szakaszon természetesen átszállással az OSETIJA ms-ra), a következő kikötők érintésével: Bécs, Pozsony, Budapest, Belgrád, Gyurgyevó, Rusze, Izmail. A legtöbbször éjszaka, és csak pár órára álltak meg (példa: Budapest érk. 23:00, ind. 01:00, Pozsony érk. 18:00 ind. 24:00). Bárhol lehetett be/kiszállni, egy Budapest-Belgrád út 43 Rbl/161 DM, egy Budapest-Izmail 121 Rbl/454 DM volt. Budapesten késő este lehetett beszállni, az út Belgrádig 22 óra volt, ez 1 hajón töltött éjszakát foglalt magában, mivel az esti érkezés után rögtön indult is tovább. A Budapest-Izmail szakasz 3 és fél napig tartott. A kínálat természetesen tartalmazott "kirándulást" is, ahol Budapest volt a főattrakció. Bécs-Budapest-Bécs 4 napos út, ebből 2 teljes nap Pesten - 55 rBL/207 DM.

gigabursch Creative Commons License 2015.09.25 0 0 118893

Köszi a kiegészítést.

 

Arra van adat, hogy Constanzában mennyit raknak át Dunai hajókra és ebből mennyi jut el Csepelig és mennyi megy tovább?

Előzmény: rezgaras (118892)
rezgaras Creative Commons License 2015.09.25 0 1 118892

A DMR-en 2014-ben 970 kabinos haladt át és 6 millió tonna árut szállítottak.

 

Előzmény: rezgaras (118891)
rezgaras Creative Commons License 2015.09.25 0 1 118891

Hozzá kell tenni, hogy a DMR sem termelte ki mind a mai napig a készítésére fordított milliárdokat, egy töredékét sem. A forgalma valójában elenyésző, jelentékeny hányadát a kabinosok teszik ki.

 

Előzmény: gigabursch (118887)
jakyg Creative Commons License 2015.09.24 0 0 118890

Sok dolog változott, ami miatt csökkent a Dunán a szállítási teljesítmény. Egy, aprócska példa:

Gyár állott, most kőhalom - Lábatlan, a Z 422 sokat járt ide.

Kranfater Creative Commons License 2015.09.24 0 0 118889

Kisvizes rakodás. part mellett 90, 2 méterre 130, öt méterre 180. Centi...

gigabursch Creative Commons License 2015.09.24 0 0 118888

Na akkor magyarul

 

 

A fene nagy ukrán önérzet megspékelve az AEÁ seggnyalására irányuló Ojjópalyi Jujjdejós idiótizmussal a teljes olyan szállítási kapacitást, amely ruszkikhoz menne, megölte a Dunai szállítás maradékát.

 

 

(jól van, értelmes ez a mondat, csak jól kell hangsúlyozni...)

Előzmény: gigabursch (118887)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.24 -1 0 118887

Ennyit tesz két dolog.

 

Kezdem a másodikkal:

A fene nagy ukrán önérzet megspékelve az AEÁ seggnyalására irányuló Ojjópalyi Jujjdejós idiótizmus a teljes olyan szállítási kapacitást, ami ruszkikhoz menne megölte a Dunai szállítás maradékát.

 

Az első:

Azzal, hogy megnyílt a DMR, minden bajor és osztrák alapanyagaipar és feldolgozó ipar ami van, az az anyagot immár Rotterdam érintésével küldi a világtengerekre és senki nem fog bajlódni egy jóval hosszabb és jóval szűkebb áteresztő kapcitású Márvány-tengeri kapukkal, nem beszélve az Égei tengerről.

Itt csak annyi maradt, ami Levante+Közép kelet felé elmegy. Ennyi.

 

Gondolom a sok lelkes ember, aki döntnökként örvendett a DMR miatt Ausztriától keletre soha nem gondolt bele ebbe az apróságba, hogy ennek milyen következményei lehetnek.

 

A harmadik:

A Duna java hajózhatatlan nagy üzembiztonsággal a Fekete-tenger irányába.

Ugyan az MHE tett le meglehetősen vastag anyagot a Duna-hajózási stratégia asztalára, de olybá tűnik az elrendelő szerveknél vagy sok az analfabéta, vagy sok a érdektelen ember vagy csak annyi pénz volt, amennyi - s így nem lehet többet költeni.

 

De az egészben a legsúlyosabb az első érv, azaz a DMR.

Előzmény: riversea (118885)
smith Creative Commons License 2015.09.24 0 1 118886

Nem csak fuvar, víz sincs, mindenfelé az LKV-t karcolgatja a Duna. Bp. 71 cm ma reggel, ami bőven alatta van az augusztusban médiavisszhangot kapott helyzetnek, a különbség annyi, hogy most még nem vették észre...

Előzmény: riversea (118885)
riversea Creative Commons License 2015.09.24 0 0 118885

Megdöbbentő videók:

 

1. Ennyire nincs fuvar. Szinte az egész ukrán flotta tétlenségre kárhoztatva áll bent az izmaili kikötőben, tolóhajóstól, személyhajóstól, önjáróstól:

https://www.youtube.com/watch?v=OJfrw_ZEDnY

 

2. Ripityára tört az ex VÁC lakótere egy bárkával történt ütközés következtében:

https://www.youtube.com/watch?v=pr5WaL4Bilw

 

3. Zátonyon fetreng az ex CSONGRÁD a 339. fkm-nél:

https://www.youtube.com/watch?v=NP-QUXmy0u0

 

(Biztos, hogy jó ötlet volt leszedni a magyar személyzeteket a volt Mhrt hajókról?)

riversea Creative Commons License 2015.09.24 0 1 118884

Nem perdöntő, hogy milyen néven bocsátották vízre, mivel nem tudjuk, mikor mondta a norvég, hogy nem veszi át. Itt már megy a tengerre, hogy szolgálatba álljon, a felépítmény a raktártetőn, nem próbaútról van szó, tehát bőven viselheti már az új nevét, ami akár HÉVÍZ is lehet. De ugyanígy lehet még kb 50 másik azonos kinézetű orosz hajó is, mivel én még a legnagyobb nagyításnál sem tudom megmondani, hogy latin vagy cirill betűs a felfestés az orrán. 

Előzmény: gigabursch (118883)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.24 0 1 118883

Miutána Hévízet egy szép hosszú névvel bocsátották vízre, ergó ez nem a Hévíz.

Előzmény: riversea (118875)
Mwin Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118882

Hogyne, de ez is elég tág időintervallum, ha tudjuk a hajó nevét, akkor adott az építés éve is, ami pedig egyetlen évre szűkíti a lehetséges időt.

Előzmény: EMD sound is music (118880)
viking star Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118881

Nekem az a gyanús, hogy nem tűnik ilyen hosszúnak a név. Plusz azokat egyrészt jellemzően vitték, másrészt a képek alapján eleve úgy indultak el, hogy megvolt az orrukon a pajzsembléma a H betűvel. Illetve én már mintha látnám egy kicsit a HÉVÍZ szót, mert mintha középen a V-betűnél érezném kicsit a "szünetet" a felirat felső részén... de ez már simán lehet hallucináció. :D

Előzmény: Enzo (118879)
EMD sound is music Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118880

fotó elkészítésének ideje is belőhető lenne.

 

1964 és 1968 között. Erzsébet híd már elkészült és még mennek rajta a villamosok.

Előzmény: Mwin (118877)
Enzo Creative Commons License 2015.09.23 0 0 118879

Szerintem.

De az is lehet hogy nem. :-)

Előzmény: Enzo (118878)
Enzo Creative Commons License 2015.09.23 0 0 118878

Ez valamelyik SAGASTRAND osztályú norvég.

Előzmény: Mwin (118872)
Mwin Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118877

Én is kiszúrtam, de itt elsősorban a tengeri kiléte a kérdéses:-) Ha tudnánk, akkor a fotó elkészítésének ideje is belőhető lenne.

Előzmény: gigabursch (118876)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.23 0 0 118876

Háttérben egy Inota/Gyöngyös.

 

Nekem inkább Inotásnak tűnik, de mérget nem vennék rá.

Előzmény: Mwin (118872)
riversea Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118875

Szerintem a SOMOGY kizárható. A hablemez átvezetése a főfedélzetről az orrfedélzetre azon eleve egyenes volt, míg a többin visszahajló, tehát nemcsak az orrhablemez meg, vagy nemléte játszik. Marad a HÉVÍZ - HEREND. A SOMOGY egyébként eredetileg egyedi finn megrendelésre készült, sok extrával. 

 

Előzmény: viking star (118874)
viking star Creative Commons License 2015.09.23 0 0 118874

Hmmmm... ha megismerhető lenne, hogy a SOMOGY hablemeze eleve gyárilag volt magasított, vagy közvetlen építése után alakították csak át, ki tudnánk zárni a sorból, mert akkor ez a képen vagy a HÉVIZ vagy a HEREND. A többi a nevének hossza és tagoltsága alapján kizárható.

Előzmény: captainb (118873)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!