Nem perdöntő, hogy milyen néven bocsátották vízre, mivel nem tudjuk, mikor mondta a norvég, hogy nem veszi át. Itt már megy a tengerre, hogy szolgálatba álljon, a felépítmény a raktártetőn, nem próbaútról van szó, tehát bőven viselheti már az új nevét, ami akár HÉVÍZ is lehet. De ugyanígy lehet még kb 50 másik azonos kinézetű orosz hajó is, mivel én még a legnagyobb nagyításnál sem tudom megmondani, hogy latin vagy cirill betűs a felfestés az orrán.
Nekem az a gyanús, hogy nem tűnik ilyen hosszúnak a név. Plusz azokat egyrészt jellemzően vitték, másrészt a képek alapján eleve úgy indultak el, hogy megvolt az orrukon a pajzsembléma a H betűvel. Illetve én már mintha látnám egy kicsit a HÉVÍZ szót, mert mintha középen a V-betűnél érezném kicsit a "szünetet" a felirat felső részén... de ez már simán lehet hallucináció. :D
Szerintem a SOMOGY kizárható. A hablemez átvezetése a főfedélzetről az orrfedélzetre azon eleve egyenes volt, míg a többin visszahajló, tehát nemcsak az orrhablemez meg, vagy nemléte játszik. Marad a HÉVÍZ - HEREND. A SOMOGY egyébként eredetileg egyedi finn megrendelésre készült, sok extrával.
Hmmmm... ha megismerhető lenne, hogy a SOMOGY hablemeze eleve gyárilag volt magasított, vagy közvetlen építése után alakították csak át, ki tudnánk zárni a sorból, mert akkor ez a képen vagy a HÉVIZ vagy a HEREND. A többi a nevének hossza és tagoltsága alapján kizárható.
Az ECLIPSE legalább formára viszonylag arányos, az én ízlésemtől ugyan az is nagyon távol áll (na nem mintha az lenne a mérték), de legalább nem csúnya.
Ez viszont ritka ortopéd jószág. A hátra húzott tömegekkel annyira aránytalan mint egy NELSON osztályú csatahajó vagy mint az azóta szétbarkácsolt SIÓFOK katamarán, csak ebből még három gigantikus fonálféreg is meredezik az ég felé. Biztos nagyon sokba került hogy ilyen ronda legyen.
Igen az Abramovichnak épített "Eclipse" (Hamburg Blom&Voss) volt a példakép ezt kellet valahogy überelni.. nehéz ..ott a belsőre helyezték a hangsúlyt..légvédelmi rakéta rendszer(az USA-ból..!),úszómedence(minek?) (napersze befedhető mert szükség esetén bálteremként funkcionál..ja és a rendszeresített tengeralattjáró..
A Csehek beléptek a tengeri kikötővel rendelkező országok közé...
A történet a Versaillesi szerződéssel kezdődött miszerint Hamburgtól 99 évre kapnak egy kikötőmedencét(úgylátszik a Cseheknek nem volt elég a felvidék..),na persze a Hamburgiak a legfélreesőbb nagyhajók számára megközelíthetelen medencét bocsájtották rendelkezésre,ahol a CSPLO a rendszerváltozásig műkodött majd ,hasonló sorsra jutott a társaság mint a Mahart. A kikötő közben eliszaposodott és csipkerózsika álmát aludta,egészen mostanáig amikoris a Csehek elhatározták ,hogy felélesztik a hajózást.Éppen jó időben kezdtek a felújításokhoz mert Hamburg olimpiát kíván rendezni és a területre szüksége van...ígytehát "cseréltek" Hamburggal és most egy kítűnő helyen ,tengeri hajókat is fogadó medencéhez jutottak 2028 ig, amit úgy néz ki Hamburg meghosszabbít 50 évvel..ilyen politikusok kellenének nekünk is.
Dani! Nemcsak a hajók érdekesek a Fortepan ezen új képei közül, hanem az Erdélyi Mór készítette vizes fotók is csodálatosak Nagy-Magyarországról. Például ezek:
Fiume, Ferencz Szalvator rakpart a tárházzal, háttérben a Hadiengerészeti Akadémia: