Keresés

Részletes keresés

captainb Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118873

Valamelyik "kis norvég"....

Előzmény: Mwin (118872)
Mwin Creative Commons License 2015.09.23 0 2 118872
napocza Creative Commons License 2015.09.22 0 0 118871

Köszönöm!

Előzmény: HGNV (118868)
viking star Creative Commons License 2015.09.22 0 0 118870

Köszönöm, mindig öröm látni a kiskedvenceim.

SOFIA ismét dolgozik, a ROUSSÉn csak strázsa van június óta.

Előzmény: jakyg (118861)
uni-cum-laude Creative Commons License 2015.09.22 0 1 118869

Vessetek a száguldó mókusok elé, de számomra nemes egyszerűséggel: randa.

Előzmény: Enzo (118867)
HGNV Creative Commons License 2015.09.22 0 1 118868

Az újpesti Hajójavító hajókovács műhelye,a képen látható lemezolló a mai napig üzemel.

Előzmény: napocza (118864)
Enzo Creative Commons License 2015.09.21 0 1 118867

Az ECLIPSE legalább formára viszonylag arányos, az én ízlésemtől ugyan az is nagyon távol áll (na nem mintha az lenne a mérték), de legalább nem csúnya.

 

Ez viszont ritka ortopéd jószág. A hátra húzott tömegekkel annyira aránytalan mint egy NELSON osztályú csatahajó vagy mint az azóta szétbarkácsolt SIÓFOK katamarán, csak ebből még három gigantikus fonálféreg is meredezik az ég felé. Biztos nagyon sokba került hogy ilyen ronda legyen.

Előzmény: pleharkaly (118865)
tehtube Creative Commons License 2015.09.21 0 0 118866
Előzmény: smith (118863)
pleharkaly Creative Commons License 2015.09.21 0 1 118865

Igen az Abramovichnak épített "Eclipse" (Hamburg  Blom&Voss) volt a  példakép ezt kellet  valahogy überelni.. nehéz ..ott a belsőre helyezték a hangsúlyt..légvédelmi rakéta rendszer(az  USA-ból..!),úszómedence(minek?) (napersze  befedhető mert szükség esetén bálteremként  funkcionál..ja és a rendszeresített tengeralattjáró..

Előzmény: smith (118863)
napocza Creative Commons License 2015.09.21 0 0 118864

bár egy hajó sem látható, felmerült bennem, hogy a 27029-es fortepan kép az újpesti hajójavítót ábrázolja az ötvenes években.

nincs véletlenül ezt megerősítő vagy kizáró bizonyítékotok? pl. egy belső kép ebből az időből.

smith Creative Commons License 2015.09.21 -1 0 118863

Egy újabb tengeri szörny...

Már a hullámokat hasítja a világ legnagyobb luxusjachtja

Titokzatos körülmények között készült, tulajdonosa egy orosz milliárdos. Tovább »

forrás: Index.hu

pleharkaly Creative Commons License 2015.09.21 0 3 118862

A Csehek beléptek a tengeri kikötővel rendelkező országok közé...

A  történet a Versaillesi szerződéssel kezdődött miszerint Hamburgtól 99 évre kapnak egy kikötőmedencét(úgylátszik a Cseheknek nem volt elég a felvidék..),na persze  a Hamburgiak a legfélreesőbb nagyhajók számára megközelíthetelen medencét bocsájtották rendelkezésre,ahol a CSPLO a rendszerváltozásig műkodött majd ,hasonló sorsra jutott a társaság mint a Mahart. A kikötő közben eliszaposodott és  csipkerózsika álmát aludta,egészen mostanáig amikoris a Csehek elhatározták ,hogy felélesztik a hajózást.Éppen jó időben kezdtek a felújításokhoz mert Hamburg olimpiát kíván rendezni és a területre szüksége van...ígytehát  "cseréltek" Hamburggal és most egy kítűnő helyen ,tengeri hajókat is fogadó medencéhez jutottak 2028 ig, amit  úgy néz ki Hamburg meghosszabbít 50 évvel..ilyen politikusok kellenének nekünk is.

jakyg Creative Commons License 2015.09.19 0 0 118861

Különösen Viking olvtárs figyelmébe!

Rusze Linzben:

Sofia a Wachauban:

 

gigabursch Creative Commons License 2015.09.18 0 0 118860

OK, meggyőztetek

Előzmény: Zoltika (118851)
Mwin Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118859

Nem tévedsz, az ott bizony Kiskőszeg. Jobbra, a sérülés mögött kivehető a templom:

 

Előzmény: riversea (118856)
jakyg Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118858

Köszönöm. :)

Hálából két, friss lapátkerekes.

Előzmény: riversea (118856)
riversea Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118857

Ja, és ezek a XIX. sz. végi fotók is hihetetlenül jók a fa uszályokkal a jelenlegi kis hazánk területéről:

 

Szolnok:

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86543&x=8&y=8

 

Győr, a GYSEV vasúti végpont a Rábán lévő kikötővel/átrakóval:

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86785

 

 

Előzmény: riversea (118856)
riversea Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118856

Dani! Nemcsak a hajók érdekesek a Fortepan ezen új képei közül, hanem az Erdélyi Mór készítette vizes fotók is csodálatosak Nagy-Magyarországról. Például ezek:

 

Fiume, Ferencz Szalvator rakpart a tárházzal, háttérben a Hadiengerészeti Akadémia:

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_86942.jpg

 

A Vaskapu-csatorna:

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_87009.jpg

 

Ada-Kaleh, a török sziget:

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86895&x=10&y=12

 

A Kazán-szoros képei:

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86459

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86477

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86894

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86996

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=87000&x=13&y=5

 

A Széchenyi-tábla (nagy méretben letölthető !Jakyg kolléga figyelmébe!)

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86478&x=8&y=5

 

Báziás, a Temesvár-Báziás vasútvonal végpontja, dunai átrakóállomás:

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86461

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86462&x=8&y=13

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86463&x=15&y=13

 

Zimony, az egykori magyar-szerb határ

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86941&x=14&y=8

 

Ez pedig talán Bezdán a Ferenc csatorna zsilipjével, ha igen, akkor szemben a magas parton Kiskőszeg (de lehet tévedek):

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86969&x=11&y=12

 

 

Előzmény: gumidani (118842)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.17 -1 0 118855

Biztonságosabb lett hajózni a Dráván

 

2015. 9. 17. 12:53|

 

Vállalatok » Közlekedés

 

Javultak a hajózás feltételei a Dráván a napokban befejeződött magyar-horvát mederkotrási munkálatoknak köszönhetően - tájékoztatta a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság csütörtökön az MTI-t.

 

 

A közlemény szerint a mintegy 100 millió forint európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érintett a hajózásra kijelölt 128,4 kilométerből.

 

A cikk a hirdetés után folytatódik A projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon 500 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítottak el, előbbit gátőrházak fűtésére szánják, utóbbit a közeli partvédmű megerősítéséhez használták fel.

A mederkotrásra azért volt szükség, mert a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a hordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.

 

A vízügyi igazgatóság hangsúlyozta, hogy a mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus.

 

----------------------------

 

A cikk tartalmát értem.

Tudtommal akkor is kell vízügyi munkákat végezni ha az adott folyón semmilyen hajóforgalom nincs.

 

A DRÁVÁN szerintem pont ez a helyzet.

 

a folyón semmilyen érdemi hajóforgalom nincs.

 

Van minimális kajak/kenu turista forgalom, az év 1-2 hónapjában.

És van a vízügyi munka forgalom.

 

Azon kívül hajózik valaki még a folyón?

Talán a rendőrség 1-2 motorcsónakkal ?

 

 

napocza Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118854

Én is csak annyit tudok, amennyit a belinkelt forrás írt:
"Az eseményképet Alkér Ede(8) kamerája rögzítette a Várhegyről (talán a Dísz téri lakása ablakából), és a városligeti gazdasági kiállítás megtekintésére háromnapos látogatásra Pest-Budára érkezett uralkodópár tiszteletére 1865. június 6-án rendezett regattát ábrázolja.(9) A látványos dunai versenyt, melyen az arisztokrata versenyzők által irányított csónakon kívül molnárok és révészek hajói is részt vettek, Széchenyi Ödön gróf rendezte. A képen az aprócska csónakok mellett a folyó közepén gőzhajók horgonyoznak. Egyikükön, a Rudolf koronaherceg nevét viselőn építettek páholyt a király számára. A felvétel nem csak a csónakversenyre emlékeztet, de megőrizte számunkra a városiasságát észak felé terjesztő pesti part látványát is. Nehéz lenne megmondani, hogy Alkér Edét csak a mindenki által festőinek tartott látvány ragadta-e meg, vagy a király itt-tartózkodásának akart-e emléket állítani."
http://www.fotomuveszet.net/korabbi_szamok/200901/kiralyi_oltozteto_babak 

Előzmény: Töck Jenő (118853)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118853

Nem értek hozzá, de szerintem a hajók későbbi korokra jellemzőek. Azt sem gondolnám, hogy 1865-ben ilyen nagy felhajtásra lettvolna vevő a főváros népe. (fizetőképes kereslet)

Előzmény: napocza (118852)
napocza Creative Commons License 2015.09.16 0 1 118852

Az alsó kép egy picit nagyobb nagyításban. A forrás szerint 1865 június 6. regatta.

Előzmény: tehtube (68043)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118851

Az E épület a fotón:

Az E épület a google streetview-n:

Itt közelebbről nézzük, nem látjuk olyan jól a tetőfelépítményt (ami némileg meg is változott azóta; illetve teljesen mások az ablakok a kb. 4 éve végzett teljes ablakcsere miatt).

Előzmény: gigabursch (118849)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118850

A "híd sziluetje"  egyértelműan a távhő vezeték.

 

Ami változott '79-hez képest, h az üzemcsatorna felett rácsos tarttós híd volt, '90-es évek végén meg I szelvény.

 

Lentebb van 3 kép, amit az aranyhal helyéről fotóztam hétfő du. Az egyetem teteje ugyan úgy ott van (mintha egy csillagvizsgáló volna)

Előzmény: gigabursch (118849)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118849

Nekem a háttérben (a felépítménytől jöbbfele) márpedig egy híd sziluettje látszik.

Ellenben nem ismerek fel BME-s alakzatot.

 

De persze, lehet, hogy tévedek.

Előzmény: Zoltika (118848)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118848

A Bratyód melyik érvelésével értesz egyet: hogy nem Lágymányosi-öböl, vagy hogy mégis? :)

Az Úpesti-öbölben jobban kellene látszódnia a vasúti hídnak (én nem látok ilyesmit); a gáztartály és a BME E épülete is ellentmondani látszanak ennek a koncepciónak.

Előzmény: gigabursch (118847)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118847

Este még merengtem a képen.

A három épületből a jobboldali ott áll, ahol a mai MTK Kajak-kenu szakosztálya van

A középső ott, ahol a KSI épülete (az a nyolcvanas években épült fel mai képére)

A baloldali meg még 20 éve is megvolt és egy evezős csónakház.

 

Újpesti-öböl.

 

Ezzel összevág a kép baloldalán lévő bart íve (ami a Lágymányosi öbölbe így értelmezhetetlen, valamit a háttérben átlósan feljövő daru.

Legjobb ismereteim szerint a darvak Újpesten telelgettek és várkoztak és nem Lágymányoson.

Előzmény: Zoltika (118846)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118846

?!?

Előzmény: gigabursch (118845)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118845

Biztos nem az.

A háttérben egy rácsos tartós szerkezetű híd  látszik.

 

Ez szerintem egyértelműen nem a Lágymányosi Öböl.

 

Mellesleg a Bratyóm érvelésével egyet kell értsek.

Sokszor voltam még én is az Aranyhalban.

Előzmény: napocza (118830)
viking star Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118844

Abból tudható, hogy a DUNAJ, és nem az AMUR, hogy a felvételkészítő megvárta, amíg közelebb ér, hogy 4X évvel később a topikon ne kelljen találgatni.

 

Előzmény: viking star (118843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!