Az ECLIPSE legalább formára viszonylag arányos, az én ízlésemtől ugyan az is nagyon távol áll (na nem mintha az lenne a mérték), de legalább nem csúnya.
Ez viszont ritka ortopéd jószág. A hátra húzott tömegekkel annyira aránytalan mint egy NELSON osztályú csatahajó vagy mint az azóta szétbarkácsolt SIÓFOK katamarán, csak ebből még három gigantikus fonálféreg is meredezik az ég felé. Biztos nagyon sokba került hogy ilyen ronda legyen.
Igen az Abramovichnak épített "Eclipse" (Hamburg Blom&Voss) volt a példakép ezt kellet valahogy überelni.. nehéz ..ott a belsőre helyezték a hangsúlyt..légvédelmi rakéta rendszer(az USA-ból..!),úszómedence(minek?) (napersze befedhető mert szükség esetén bálteremként funkcionál..ja és a rendszeresített tengeralattjáró..
A Csehek beléptek a tengeri kikötővel rendelkező országok közé...
A történet a Versaillesi szerződéssel kezdődött miszerint Hamburgtól 99 évre kapnak egy kikötőmedencét(úgylátszik a Cseheknek nem volt elég a felvidék..),na persze a Hamburgiak a legfélreesőbb nagyhajók számára megközelíthetelen medencét bocsájtották rendelkezésre,ahol a CSPLO a rendszerváltozásig műkodött majd ,hasonló sorsra jutott a társaság mint a Mahart. A kikötő közben eliszaposodott és csipkerózsika álmát aludta,egészen mostanáig amikoris a Csehek elhatározták ,hogy felélesztik a hajózást.Éppen jó időben kezdtek a felújításokhoz mert Hamburg olimpiát kíván rendezni és a területre szüksége van...ígytehát "cseréltek" Hamburggal és most egy kítűnő helyen ,tengeri hajókat is fogadó medencéhez jutottak 2028 ig, amit úgy néz ki Hamburg meghosszabbít 50 évvel..ilyen politikusok kellenének nekünk is.
Dani! Nemcsak a hajók érdekesek a Fortepan ezen új képei közül, hanem az Erdélyi Mór készítette vizes fotók is csodálatosak Nagy-Magyarországról. Például ezek:
Fiume, Ferencz Szalvator rakpart a tárházzal, háttérben a Hadiengerészeti Akadémia:
Javultak a hajózás feltételei a Dráván a napokban befejeződött magyar-horvát mederkotrási munkálatoknak köszönhetően - tájékoztatta a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság csütörtökön az MTI-t.
A közlemény szerint a mintegy 100 millió forint európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érintett a hajózásra kijelölt 128,4 kilométerből.
A cikk a hirdetés után folytatódikA projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon 500 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítottak el, előbbit gátőrházak fűtésére szánják, utóbbit a közeli partvédmű megerősítéséhez használták fel.
A mederkotrásra azért volt szükség, mert a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a hordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.
A vízügyi igazgatóság hangsúlyozta, hogy a mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus.
----------------------------
A cikk tartalmát értem.
Tudtommal akkor is kell vízügyi munkákat végezni ha az adott folyón semmilyen hajóforgalom nincs.
A DRÁVÁN szerintem pont ez a helyzet.
a folyón semmilyen érdemi hajóforgalom nincs.
Van minimális kajak/kenu turista forgalom, az év 1-2 hónapjában.
Én is csak annyit tudok, amennyit a belinkelt forrás írt: "Az eseményképet Alkér Ede(8) kamerája rögzítette a Várhegyről (talán a Dísz téri lakása ablakából), és a városligeti gazdasági kiállítás megtekintésére háromnapos látogatásra Pest-Budára érkezett uralkodópár tiszteletére 1865. június 6-án rendezett regattát ábrázolja.(9) A látványos dunai versenyt, melyen az arisztokrata versenyzők által irányított csónakon kívül molnárok és révészek hajói is részt vettek, Széchenyi Ödön gróf rendezte. A képen az aprócska csónakok mellett a folyó közepén gőzhajók horgonyoznak. Egyikükön, a Rudolf koronaherceg nevét viselőn építettek páholyt a király számára. A felvétel nem csak a csónakversenyre emlékeztet, de megőrizte számunkra a városiasságát észak felé terjesztő pesti part látványát is. Nehéz lenne megmondani, hogy Alkér Edét csak a mindenki által festőinek tartott látvány ragadta-e meg, vagy a király itt-tartózkodásának akart-e emléket állítani." http://www.fotomuveszet.net/korabbi_szamok/200901/kiralyi_oltozteto_babak
Nem értek hozzá, de szerintem a hajók későbbi korokra jellemzőek. Azt sem gondolnám, hogy 1865-ben ilyen nagy felhajtásra lettvolna vevő a főváros népe. (fizetőképes kereslet)
Itt közelebbről nézzük, nem látjuk olyan jól a tetőfelépítményt (ami némileg meg is változott azóta; illetve teljesen mások az ablakok a kb. 4 éve végzett teljes ablakcsere miatt).
A Bratyód melyik érvelésével értesz egyet: hogy nem Lágymányosi-öböl, vagy hogy mégis? :)
Az Úpesti-öbölben jobban kellene látszódnia a vasúti hídnak (én nem látok ilyesmit); a gáztartály és a BME E épülete is ellentmondani látszanak ennek a koncepciónak.