Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2015.09.18 0 0 118860

OK, meggyőztetek

Előzmény: Zoltika (118851)
Mwin Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118859

Nem tévedsz, az ott bizony Kiskőszeg. Jobbra, a sérülés mögött kivehető a templom:

 

Előzmény: riversea (118856)
jakyg Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118858

Köszönöm. :)

Hálából két, friss lapátkerekes.

Előzmény: riversea (118856)
riversea Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118857

Ja, és ezek a XIX. sz. végi fotók is hihetetlenül jók a fa uszályokkal a jelenlegi kis hazánk területéről:

 

Szolnok:

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86543&x=8&y=8

 

Győr, a GYSEV vasúti végpont a Rábán lévő kikötővel/átrakóval:

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86785

 

 

Előzmény: riversea (118856)
riversea Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118856

Dani! Nemcsak a hajók érdekesek a Fortepan ezen új képei közül, hanem az Erdélyi Mór készítette vizes fotók is csodálatosak Nagy-Magyarországról. Például ezek:

 

Fiume, Ferencz Szalvator rakpart a tárházzal, háttérben a Hadiengerészeti Akadémia:

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_86942.jpg

 

A Vaskapu-csatorna:

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_87009.jpg

 

Ada-Kaleh, a török sziget:

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86895&x=10&y=12

 

A Kazán-szoros képei:

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86459

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86477

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86894

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86996

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=87000&x=13&y=5

 

A Széchenyi-tábla (nagy méretben letölthető !Jakyg kolléga figyelmébe!)

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86478&x=8&y=5

 

Báziás, a Temesvár-Báziás vasútvonal végpontja, dunai átrakóállomás:

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86461

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86462&x=8&y=13

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86463&x=15&y=13

 

Zimony, az egykori magyar-szerb határ

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86941&x=14&y=8

 

Ez pedig talán Bezdán a Ferenc csatorna zsilipjével, ha igen, akkor szemben a magas parton Kiskőszeg (de lehet tévedek):

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86969&x=11&y=12

 

 

Előzmény: gumidani (118842)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.17 -1 0 118855

Biztonságosabb lett hajózni a Dráván

 

2015. 9. 17. 12:53|

 

Vállalatok ť Közlekedés

 

Javultak a hajózás feltételei a Dráván a napokban befejeződött magyar-horvát mederkotrási munkálatoknak köszönhetően - tájékoztatta a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság csütörtökön az MTI-t.

 

 

A közlemény szerint a mintegy 100 millió forint európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érintett a hajózásra kijelölt 128,4 kilométerből.

 

A cikk a hirdetés után folytatódik A projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon 500 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítottak el, előbbit gátőrházak fűtésére szánják, utóbbit a közeli partvédmű megerősítéséhez használták fel.

A mederkotrásra azért volt szükség, mert a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a hordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.

 

A vízügyi igazgatóság hangsúlyozta, hogy a mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus.

 

----------------------------

 

A cikk tartalmát értem.

Tudtommal akkor is kell vízügyi munkákat végezni ha az adott folyón semmilyen hajóforgalom nincs.

 

A DRÁVÁN szerintem pont ez a helyzet.

 

a folyón semmilyen érdemi hajóforgalom nincs.

 

Van minimális kajak/kenu turista forgalom, az év 1-2 hónapjában.

És van a vízügyi munka forgalom.

 

Azon kívül hajózik valaki még a folyón?

Talán a rendőrség 1-2 motorcsónakkal ?

 

 

napocza Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118854

Én is csak annyit tudok, amennyit a belinkelt forrás írt:
"Az eseményképet Alkér Ede(8) kamerája rögzítette a Várhegyről (talán a Dísz téri lakása ablakából), és a városligeti gazdasági kiállítás megtekintésére háromnapos látogatásra Pest-Budára érkezett uralkodópár tiszteletére 1865. június 6-án rendezett regattát ábrázolja.(9) A látványos dunai versenyt, melyen az arisztokrata versenyzők által irányított csónakon kívül molnárok és révészek hajói is részt vettek, Széchenyi Ödön gróf rendezte. A képen az aprócska csónakok mellett a folyó közepén gőzhajók horgonyoznak. Egyikükön, a Rudolf koronaherceg nevét viselőn építettek páholyt a király számára. A felvétel nem csak a csónakversenyre emlékeztet, de megőrizte számunkra a városiasságát észak felé terjesztő pesti part látványát is. Nehéz lenne megmondani, hogy Alkér Edét csak a mindenki által festőinek tartott látvány ragadta-e meg, vagy a király itt-tartózkodásának akart-e emléket állítani."
http://www.fotomuveszet.net/korabbi_szamok/200901/kiralyi_oltozteto_babak 

Előzmény: Töck Jenő (118853)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118853

Nem értek hozzá, de szerintem a hajók későbbi korokra jellemzőek. Azt sem gondolnám, hogy 1865-ben ilyen nagy felhajtásra lettvolna vevő a főváros népe. (fizetőképes kereslet)

Előzmény: napocza (118852)
napocza Creative Commons License 2015.09.16 0 1 118852

Az alsó kép egy picit nagyobb nagyításban. A forrás szerint 1865 június 6. regatta.

Előzmény: tehtube (68043)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118851

Az E épület a fotón:

Az E épület a google streetview-n:

Itt közelebbről nézzük, nem látjuk olyan jól a tetőfelépítményt (ami némileg meg is változott azóta; illetve teljesen mások az ablakok a kb. 4 éve végzett teljes ablakcsere miatt).

Előzmény: gigabursch (118849)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118850

A "híd sziluetje"  egyértelműan a távhő vezeték.

 

Ami változott '79-hez képest, h az üzemcsatorna felett rácsos tarttós híd volt, '90-es évek végén meg I szelvény.

 

Lentebb van 3 kép, amit az aranyhal helyéről fotóztam hétfő du. Az egyetem teteje ugyan úgy ott van (mintha egy csillagvizsgáló volna)

Előzmény: gigabursch (118849)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118849

Nekem a háttérben (a felépítménytől jöbbfele) márpedig egy híd sziluettje látszik.

Ellenben nem ismerek fel BME-s alakzatot.

 

De persze, lehet, hogy tévedek.

Előzmény: Zoltika (118848)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118848

A Bratyód melyik érvelésével értesz egyet: hogy nem Lágymányosi-öböl, vagy hogy mégis? :)

Az Úpesti-öbölben jobban kellene látszódnia a vasúti hídnak (én nem látok ilyesmit); a gáztartály és a BME E épülete is ellentmondani látszanak ennek a koncepciónak.

Előzmény: gigabursch (118847)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.16 0 0 118847

Este még merengtem a képen.

A három épületből a jobboldali ott áll, ahol a mai MTK Kajak-kenu szakosztálya van

A középső ott, ahol a KSI épülete (az a nyolcvanas években épült fel mai képére)

A baloldali meg még 20 éve is megvolt és egy evezős csónakház.

 

Újpesti-öböl.

 

Ezzel összevág a kép baloldalán lévő bart íve (ami a Lágymányosi öbölbe így értelmezhetetlen, valamit a háttérben átlósan feljövő daru.

Legjobb ismereteim szerint a darvak Újpesten telelgettek és várkoztak és nem Lágymányoson.

Előzmény: Zoltika (118846)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118846

?!?

Előzmény: gigabursch (118845)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118845

Biztos nem az.

A háttérben egy rácsos tartós szerkezetű híd  látszik.

 

Ez szerintem egyértelműen nem a Lágymányosi Öböl.

 

Mellesleg a Bratyóm érvelésével egyet kell értsek.

Sokszor voltam még én is az Aranyhalban.

Előzmény: napocza (118830)
viking star Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118844

Abból tudható, hogy a DUNAJ, és nem az AMUR, hogy a felvételkészítő megvárta, amíg közelebb ér, hogy 4X évvel később a topikon ne kelljen találgatni.

 

Előzmény: viking star (118843)
viking star Creative Commons License 2015.09.15 0 1 118843

A minap véletlenül rátaláltam egy (szerintem) gyöngyszemre. A DUNAJ érkezik a Nemzetközire, a DRUZSBA pedig épp indul a Vigadóról, az új Erzsébet hídon pedig egy faros. Meg egy másiknak az orra. :)

Fotó: Kornis Péter, 1969.

 

gumidani Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118842

fortepan_86698 minket érdeklő részlete.

BCSÁV IRMA -> MFTR XXIII, vagy BCSÁV ORSZÁGHÁZ -> MFTR XXV

 

gumidani Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118841

fortepan_86766

 

Előzmény: gumidani (118840)
gumidani Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118840

fortepan_86953

 

tehtube Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118839

Most állnak neki a Lánchíd kettévágásának, hogy majd a lánccal fel tudják húzni a pályatestet ilyen magas hajóknak :-)

Előzmény: Mwin (118837)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118838

Előzmény: csecsaba2 (118834)
Mwin Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118837

Befejeződött a Sugó partjának rehabilitációja, és úgy tűnik, ezentúl a kabinos hajók a belvárosban kötnek ki Baján:-)

KZX003 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118836

"K"-ban.

Előzmény: zjakabfi (118835)
zjakabfi Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118835

Nem néztem végig most, az Aqua melyik járatban ment?

 

Előzmény: KZX003 (118833)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118834

Ja, így könnyű, h látok mindent. (monitor, nagyfelbontású letöltés).

 

Balra ott a híd, a csatorna felett, így a 2 szintes épület is Ok. Tisztán látszik a spari vizitelepének teraszos háza, a távhőcvezetékek és mögötte a 20 évvel késöbbi raktáraink teteje. Biztos az. sztem olyan 7 m körüli vízállás lehetett.

Előzmény: Zoltika (118828)
KZX003 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118833

Új videóval frissült a Balatoni Hajók Képtára!

"2015. szeptember 13. - Utolsó hajók búcsúzása Badacsonyban az utószezon utolsó napján"

https://www.youtube.com/watch?v=rwoQMYjDQ4U

M(a)ukita-ta Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118832

A polémia lezárásának segítségéül íme "perdöntő" emlékképeim az általam Siralom-öbölnek titulált helyszínről. Ezek két, egymásutáni téli időszakot rögzítettek - a jéghártyák jelenléte alapján (1978 ? és 1979 télvége). Az A-B-C jelű fotók (ekkor a Dunaföldvár nem volt ott)

 

A   B  C

 

az egyik, a negyedik :

 

 

 

a másik évet, de írásos lejegyzés híjján nem tudom már pontosan datálni.

 

A búváros fotók nem készülhettek a túlparton (Csepel) ?

 

 ( Korábbi nevem - Karesz-Tata - valahogy elveszett a fórum adminisztrációjában... )

 

Előzmény: Zoltika (118824)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.13 0 0 118831

Holnap megnezem monitoron is a kepeket, nem csak telon. A kifolyo felett 5 nagy es 1 kissebb epulet volt. 

 

Egy biztos nagyon nagy vizallas volt.

 

A bakdaruk a legifelvetel alapjan nem kell hogy latszodjanak. Valami remlik,h a telep nyugati keritesenel a sodomb tuloldalan is volt kevero telep.

 

Talan van regi kepem a spari teleprol is. Lenyeg, h igazad lehet. Hetfo du a gyerekekkel megyek kerozni. Kitekerunk a gat vegebe es korul fenykepezem.

Előzmény: Zoltika (118828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!