Dani! Nemcsak a hajók érdekesek a Fortepan ezen új képei közül, hanem az Erdélyi Mór készítette vizes fotók is csodálatosak Nagy-Magyarországról. Például ezek:
Fiume, Ferencz Szalvator rakpart a tárházzal, háttérben a Hadiengerészeti Akadémia:
Javultak a hajózás feltételei a Dráván a napokban befejeződött magyar-horvát mederkotrási munkálatoknak köszönhetően - tájékoztatta a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság csütörtökön az MTI-t.
A közlemény szerint a mintegy 100 millió forint európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érintett a hajózásra kijelölt 128,4 kilométerből.
A cikk a hirdetés után folytatódikA projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon 500 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítottak el, előbbit gátőrházak fűtésére szánják, utóbbit a közeli partvédmű megerősítéséhez használták fel.
A mederkotrásra azért volt szükség, mert a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a hordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.
A vízügyi igazgatóság hangsúlyozta, hogy a mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus.
----------------------------
A cikk tartalmát értem.
Tudtommal akkor is kell vízügyi munkákat végezni ha az adott folyón semmilyen hajóforgalom nincs.
A DRÁVÁN szerintem pont ez a helyzet.
a folyón semmilyen érdemi hajóforgalom nincs.
Van minimális kajak/kenu turista forgalom, az év 1-2 hónapjában.
Én is csak annyit tudok, amennyit a belinkelt forrás írt: "Az eseményképet Alkér Ede(8) kamerája rögzítette a Várhegyről (talán a Dísz téri lakása ablakából), és a városligeti gazdasági kiállítás megtekintésére háromnapos látogatásra Pest-Budára érkezett uralkodópár tiszteletére 1865. június 6-án rendezett regattát ábrázolja.(9) A látványos dunai versenyt, melyen az arisztokrata versenyzők által irányított csónakon kívül molnárok és révészek hajói is részt vettek, Széchenyi Ödön gróf rendezte. A képen az aprócska csónakok mellett a folyó közepén gőzhajók horgonyoznak. Egyikükön, a Rudolf koronaherceg nevét viselőn építettek páholyt a király számára. A felvétel nem csak a csónakversenyre emlékeztet, de megőrizte számunkra a városiasságát észak felé terjesztő pesti part látványát is. Nehéz lenne megmondani, hogy Alkér Edét csak a mindenki által festőinek tartott látvány ragadta-e meg, vagy a király itt-tartózkodásának akart-e emléket állítani." http://www.fotomuveszet.net/korabbi_szamok/200901/kiralyi_oltozteto_babak
Nem értek hozzá, de szerintem a hajók későbbi korokra jellemzőek. Azt sem gondolnám, hogy 1865-ben ilyen nagy felhajtásra lettvolna vevő a főváros népe. (fizetőképes kereslet)
Itt közelebbről nézzük, nem látjuk olyan jól a tetőfelépítményt (ami némileg meg is változott azóta; illetve teljesen mások az ablakok a kb. 4 éve végzett teljes ablakcsere miatt).
A Bratyód melyik érvelésével értesz egyet: hogy nem Lágymányosi-öböl, vagy hogy mégis? :)
Az Úpesti-öbölben jobban kellene látszódnia a vasúti hídnak (én nem látok ilyesmit); a gáztartály és a BME E épülete is ellentmondani látszanak ennek a koncepciónak.
A minap véletlenül rátaláltam egy (szerintem) gyöngyszemre. A DUNAJ érkezik a Nemzetközire, a DRUZSBA pedig épp indul a Vigadóról, az új Erzsébet hídon pedig egy faros. Meg egy másiknak az orra. :)
Ja, így könnyű, h látok mindent. (monitor, nagyfelbontású letöltés).
Balra ott a híd, a csatorna felett, így a 2 szintes épület is Ok. Tisztán látszik a spari vizitelepének teraszos háza, a távhőcvezetékek és mögötte a 20 évvel késöbbi raktáraink teteje. Biztos az. sztem olyan 7 m körüli vízállás lehetett.
A polémia lezárásának segítségéül íme "perdöntő" emlékképeim az általam Siralom-öbölnek titulált helyszínről. Ezek két, egymásutáni téli időszakot rögzítettek - a jéghártyák jelenléte alapján (1978 ? és 1979 télvége). Az A-B-C jelű fotók (ekkor a Dunaföldvár nem volt ott)
A B C
az egyik, a negyedik :
a másik évet, de írásos lejegyzés híjján nem tudom már pontosan datálni.
A búváros fotók nem készülhettek a túlparton (Csepel) ?
( Korábbi nevem - Karesz-Tata - valahogy elveszett a fórum adminisztrációjában... )