Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 2015.09.15 0 1 118843

A minap véletlenül rátaláltam egy (szerintem) gyöngyszemre. A DUNAJ érkezik a Nemzetközire, a DRUZSBA pedig épp indul a Vigadóról, az új Erzsébet hídon pedig egy faros. Meg egy másiknak az orra. :)

Fotó: Kornis Péter, 1969.

 

gumidani Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118842

fortepan_86698 minket érdeklő részlete.

BCSÁV IRMA -> MFTR XXIII, vagy BCSÁV ORSZÁGHÁZ -> MFTR XXV

 

gumidani Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118841

fortepan_86766

 

Előzmény: gumidani (118840)
gumidani Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118840

fortepan_86953

 

tehtube Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118839

Most állnak neki a Lánchíd kettévágásának, hogy majd a lánccal fel tudják húzni a pályatestet ilyen magas hajóknak :-)

Előzmény: Mwin (118837)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118838

Előzmény: csecsaba2 (118834)
Mwin Creative Commons License 2015.09.15 0 0 118837

Befejeződött a Sugó partjának rehabilitációja, és úgy tűnik, ezentúl a kabinos hajók a belvárosban kötnek ki Baján:-)

KZX003 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118836

"K"-ban.

Előzmény: zjakabfi (118835)
zjakabfi Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118835

Nem néztem végig most, az Aqua melyik járatban ment?

 

Előzmény: KZX003 (118833)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118834

Ja, így könnyű, h látok mindent. (monitor, nagyfelbontású letöltés).

 

Balra ott a híd, a csatorna felett, így a 2 szintes épület is Ok. Tisztán látszik a spari vizitelepének teraszos háza, a távhőcvezetékek és mögötte a 20 évvel késöbbi raktáraink teteje. Biztos az. sztem olyan 7 m körüli vízállás lehetett.

Előzmény: Zoltika (118828)
KZX003 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118833

Új videóval frissült a Balatoni Hajók Képtára!

"2015. szeptember 13. - Utolsó hajók búcsúzása Badacsonyban az utószezon utolsó napján"

https://www.youtube.com/watch?v=rwoQMYjDQ4U

M(a)ukita-ta Creative Commons License 2015.09.14 0 0 118832

A polémia lezárásának segítségéül íme "perdöntő" emlékképeim az általam Siralom-öbölnek titulált helyszínről. Ezek két, egymásutáni téli időszakot rögzítettek - a jéghártyák jelenléte alapján (1978 ? és 1979 télvége). Az A-B-C jelű fotók (ekkor a Dunaföldvár nem volt ott)

 

A   B  C

 

az egyik, a negyedik :

 

 

 

a másik évet, de írásos lejegyzés híjján nem tudom már pontosan datálni.

 

A búváros fotók nem készülhettek a túlparton (Csepel) ?

 

 ( Korábbi nevem - Karesz-Tata - valahogy elveszett a fórum adminisztrációjában... )

 

Előzmény: Zoltika (118824)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.13 0 0 118831

Holnap megnezem monitoron is a kepeket, nem csak telon. A kifolyo felett 5 nagy es 1 kissebb epulet volt. 

 

Egy biztos nagyon nagy vizallas volt.

 

A bakdaruk a legifelvetel alapjan nem kell hogy latszodjanak. Valami remlik,h a telep nyugati keritesenel a sodomb tuloldalan is volt kevero telep.

 

Talan van regi kepem a spari teleprol is. Lenyeg, h igazad lehet. Hetfo du a gyerekekkel megyek kerozni. Kitekerunk a gat vegebe es korul fenykepezem.

Előzmény: Zoltika (118828)
napocza Creative Commons License 2015.09.13 0 0 118830

Csakugyan, a Lágymányosi-öböl lesz ez, 84552-n a bal oldali fickó sapkája mellett lehet látni a kerek gáztárolót a fentrol.hu 1977-es képén. 
(Nem tudtam, hogy az öböl nyugati oldala ennyire be volt építve akkoriban...)

Előzmény: Zoltika (118828)
FOMA Creative Commons License 2015.09.13 0 0 118829

Tápén nem stimmelnének a szemközti épületek.

Előzmény: napocza (118822)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.13 0 1 118828

Ez  hozzászólás számomra új érveket adott a Lágymányosi-öböl teóriához!

A képen északi irányba nézünk, az öböl felső végét látjuk. A gát jobbra esik, abból nem látunk semmit. A búvárok szerintem az erőmű főépületénél északabbra, esetleg az északi vége magasságában lehetnek, így persze az erőmű épületét sem láthatjuk. Az erőmű feletti parti házakról abból az időből semmilyen emlékem sincs; de a 90-es évek legvégén általam látott épületek nyugodtan lehettek a képen láthatók maradványai. A BME E épület teteje elég jellegzetes, számomra egyértelműen az látszik a jobboldali tag gallérja és a DEÁK kéménye között. Amit nem értettem, a DEÁK-tól jobbra a vízszintes vonalak a hozzászólásod alapján most már egyértelműek: a Főtáv vezetékeit látjuk a bakokon - amik aztán a híd déli oldalán mentek át Pestre! Így persze nem láthatjuk a töltést, ami meg amúgy is kitakarná a T, H, R épületeket.

(Vigyázat, nem 1988-ban vagyunk, hanem legkésőbb 1979 kora tavaszán!)

Előzmény: csecsaba2 (118826)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.12 0 0 118827

A vastelepen ket bakdaru volt. A cementsilo es a billenogemes kotro kint volt a mai rendorsegi epulet helyen. Az obol felso vege viszont csak max 300 meter. Nem ferne ra a kep. Epulet az eszeki parton biztos nem volt.

Előzmény: csecsaba2 (118826)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.12 0 0 118826

Biztos nem a lagymanyosi obol. A gaton az Aranyhal ettermen kivul nem volt szinte tegla epulet, azis csak FSz volt. A bal oldali part ezert a part keljen legyen. Ott a hoeromu van, a hutokifolyassal. Alatta csak a trafohaz volt,  a mai Lagymanyosi kajak telep. Klinkerteglas homlokzattal. A kifolyas felett meg 3 ketszintes, az obol fele teraszos haz volt. Az obol vegen a kev-metro telep. Elotte a part tetejen meno ut es a tekep kozott egy fotav egymas feletti csovei beton oszlopon a beton kerites felett. A kevmetro telep fsz-es epulei nem latszhatnak meg bagy vizallas eseten sem. A deli osszekoto toltese viszont igen, kitakarva az egesz BMEt. ('97-02 kozott ezen a telephelyen dolgoztam, a 88as es a 93as ballagasom utan is az aranyhalban volt a csaladi vacsi)

Előzmény: Zoltika (118824)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.12 0 0 118825

Vagy a DUNAFÖLDVÁR-t már elvitték vágni. Akkor 1979 tavaszán vagyunk. Lombok, rügyek még nincsenek.

Előzmény: Zoltika (118824)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.12 0 1 118824

(Nem mintha magamra vettem volna az "expert" megnevezést, de) szerintem a háttérben a DEÁK FERENCZ látható. Úgy vélem, már a halálsoron, a Lágymányosi-öbölben. A hajó kéményétől balra felismerni vélem a BME E épületét. Szerintem ez 1978 késő őszén lehet. Karesz-Tata képeiről tudjuk, hogy itt a vágásra váró DEÁK baloldalára kötötték a DUNAFÖLDVÁR-t, (lásd a Regiszterben a DUNAFÖLDVÁR képeinél) amivel párban álltak korábban a Margit-híd budai hídfőjénél, mint munkásszállások a híd 1978-as felújításakor (Bacsinszky Tibor képe, lásd a Regiszterben a DEÁK képeinél). De a DUNAFÖLDVÁR még nincs itt. Érdekes.

Előzmény: smith (118823)
smith Creative Commons License 2015.09.12 0 0 118823

Majd a gőzös expertek megmondják a tutit, de ha az ott a a Z-k mellett SZŐKE TISZA, akkor Tápé a tippem.

Előzmény: napocza (118822)
napocza Creative Commons License 2015.09.12 0 0 118822

Háttérben a 427 Z és más hajók. Melyik öbölben merül a búvár és kb. mikor? Talán Tápé? fortepan 84551 és 84552
  

gigabursch Creative Commons License 2015.09.12 0 0 118821

Nem beszélve arról a múltjáról, amit a BHSE Kajak-Kenu szakosztály úszóházaként adott a magyar sportnak Olimpiai-, Világ- és Európa bajnokok képében és sokezer egészséges gyermek felnevelésében.

 

Egyébként ez a kérdés is megérdemelne még egy emléktáblát és talán ma tart ott a sport állami támogatása,, hogyha Dunaföldváron nem, de itt esetleg Budapesten még lenne esély némi invesztációra.

Előzmény: guberavera (118818)
gumidani Creative Commons License 2015.09.11 0 0 118820

"legyen bár csak "ponton" a nemzetközin"

 

Tényleg annak szánja valaki, vagy csak kívánod? Őszintén meglep, hogy valaki lát még fantáziát a hasznosításában. De természetesen nagyön örülnék bármilyen feltámadásának.

Előzmény: guberavera (118818)
smith Creative Commons License 2015.09.11 0 0 118819

Szerencsétlen sorsú gombosi gőzkomp maradványai.

Előzmény: csecsaba2 (118817)
guberavera Creative Commons License 2015.09.11 0 0 118818

Kedves Dani, kb. 5 éve néztem sokszor minden nap, hogy félig vagy teljesen a víz alá süllyedve "rohad". Hidd el, ennél rosszabb, már nem történhet vele. Ússzon még jó sokáig, és legyen bár csak "ponton" a nemzetközin, egy táblát mindenképp megérdemel. Nem mindennapi a története!

Üdv

gv

Előzmény: gumidani (118816)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 118817

Ez melyik hajó?

Előzmény: TAYFUN (118814)
gumidani Creative Commons License 2015.09.11 0 0 118816

Rohasztják még egy kicsit, aztán milliárdokért felújítás?

Előzmény: Zoltika (118815)
Zoltika Creative Commons License 2015.09.11 0 0 118815

Mi lesz vele?

Előzmény: TAYFUN (118814)
TAYFUN Creative Commons License 2015.09.11 0 0 118814

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!