A minap véletlenül rátaláltam egy (szerintem) gyöngyszemre. A DUNAJ érkezik a Nemzetközire, a DRUZSBA pedig épp indul a Vigadóról, az új Erzsébet hídon pedig egy faros. Meg egy másiknak az orra. :)
Ja, így könnyű, h látok mindent. (monitor, nagyfelbontású letöltés).
Balra ott a híd, a csatorna felett, így a 2 szintes épület is Ok. Tisztán látszik a spari vizitelepének teraszos háza, a távhőcvezetékek és mögötte a 20 évvel késöbbi raktáraink teteje. Biztos az. sztem olyan 7 m körüli vízállás lehetett.
A polémia lezárásának segítségéül íme "perdöntő" emlékképeim az általam Siralom-öbölnek titulált helyszínről. Ezek két, egymásutáni téli időszakot rögzítettek - a jéghártyák jelenléte alapján (1978 ? és 1979 télvége). Az A-B-C jelű fotók (ekkor a Dunaföldvár nem volt ott)
A B C
az egyik, a negyedik :
a másik évet, de írásos lejegyzés híjján nem tudom már pontosan datálni.
A búváros fotók nem készülhettek a túlparton (Csepel) ?
( Korábbi nevem - Karesz-Tata - valahogy elveszett a fórum adminisztrációjában... )
Csakugyan, a Lágymányosi-öböl lesz ez, 84552-n a bal oldali fickó sapkája mellett lehet látni a kerek gáztárolót a fentrol.hu 1977-es képén. (Nem tudtam, hogy az öböl nyugati oldala ennyire be volt építve akkoriban...)
Ez hozzászólás számomra új érveket adott a Lágymányosi-öböl teóriához!
A képen északi irányba nézünk, az öböl felső végét látjuk. A gát jobbra esik, abból nem látunk semmit. A búvárok szerintem az erőmű főépületénél északabbra, esetleg az északi vége magasságában lehetnek, így persze az erőmű épületét sem láthatjuk. Az erőmű feletti parti házakról abból az időből semmilyen emlékem sincs; de a 90-es évek legvégén általam látott épületek nyugodtan lehettek a képen láthatók maradványai. A BME E épület teteje elég jellegzetes, számomra egyértelműen az látszik a jobboldali tag gallérja és a DEÁK kéménye között. Amit nem értettem, a DEÁK-tól jobbra a vízszintes vonalak a hozzászólásod alapján most már egyértelműek: a Főtáv vezetékeit látjuk a bakokon - amik aztán a híd déli oldalán mentek át Pestre! Így persze nem láthatjuk a töltést, ami meg amúgy is kitakarná a T, H, R épületeket.
(Vigyázat, nem 1988-ban vagyunk, hanem legkésőbb 1979 kora tavaszán!)
A vastelepen ket bakdaru volt. A cementsilo es a billenogemes kotro kint volt a mai rendorsegi epulet helyen. Az obol felso vege viszont csak max 300 meter. Nem ferne ra a kep. Epulet az eszeki parton biztos nem volt.
Biztos nem a lagymanyosi obol. A gaton az Aranyhal ettermen kivul nem volt szinte tegla epulet, azis csak FSz volt. A bal oldali part ezert a part keljen legyen. Ott a hoeromu van, a hutokifolyassal. Alatta csak a trafohaz volt, a mai Lagymanyosi kajak telep. Klinkerteglas homlokzattal. A kifolyas felett meg 3 ketszintes, az obol fele teraszos haz volt. Az obol vegen a kev-metro telep. Elotte a part tetejen meno ut es a tekep kozott egy fotav egymas feletti csovei beton oszlopon a beton kerites felett. A kevmetro telep fsz-es epulei nem latszhatnak meg bagy vizallas eseten sem. A deli osszekoto toltese viszont igen, kitakarva az egesz BMEt. ('97-02 kozott ezen a telephelyen dolgoztam, a 88as es a 93as ballagasom utan is az aranyhalban volt a csaladi vacsi)
(Nem mintha magamra vettem volna az "expert" megnevezést, de) szerintem a háttérben a DEÁK FERENCZ látható. Úgy vélem, már a halálsoron, a Lágymányosi-öbölben. A hajó kéményétől balra felismerni vélem a BME E épületét. Szerintem ez 1978 késő őszén lehet. Karesz-Tata képeiről tudjuk, hogy itt a vágásra váró DEÁK baloldalára kötötték a DUNAFÖLDVÁR-t, (lásd a Regiszterben a DUNAFÖLDVÁR képeinél) amivel párban álltak korábban a Margit-híd budai hídfőjénél, mint munkásszállások a híd 1978-as felújításakor (Bacsinszky Tibor képe, lásd a Regiszterben a DEÁK képeinél). De a DUNAFÖLDVÁR még nincs itt. Érdekes.
Nem beszélve arról a múltjáról, amit a BHSE Kajak-Kenu szakosztály úszóházaként adott a magyar sportnak Olimpiai-, Világ- és Európa bajnokok képében és sokezer egészséges gyermek felnevelésében.
Egyébként ez a kérdés is megérdemelne még egy emléktáblát és talán ma tart ott a sport állami támogatása,, hogyha Dunaföldváron nem, de itt esetleg Budapesten még lenne esély némi invesztációra.
Tényleg annak szánja valaki, vagy csak kívánod? Őszintén meglep, hogy valaki lát még fantáziát a hasznosításában. De természetesen nagyön örülnék bármilyen feltámadásának.
Kedves Dani, kb. 5 éve néztem sokszor minden nap, hogy félig vagy teljesen a víz alá süllyedve "rohad". Hidd el, ennél rosszabb, már nem történhet vele. Ússzon még jó sokáig, és legyen bár csak "ponton" a nemzetközin, egy táblát mindenképp megérdemel. Nem mindennapi a története!