Ez hozzászólás számomra új érveket adott a Lágymányosi-öböl teóriához!
A képen északi irányba nézünk, az öböl felső végét látjuk. A gát jobbra esik, abból nem látunk semmit. A búvárok szerintem az erőmű főépületénél északabbra, esetleg az északi vége magasságában lehetnek, így persze az erőmű épületét sem láthatjuk. Az erőmű feletti parti házakról abból az időből semmilyen emlékem sincs; de a 90-es évek legvégén általam látott épületek nyugodtan lehettek a képen láthatók maradványai. A BME E épület teteje elég jellegzetes, számomra egyértelműen az látszik a jobboldali tag gallérja és a DEÁK kéménye között. Amit nem értettem, a DEÁK-tól jobbra a vízszintes vonalak a hozzászólásod alapján most már egyértelműek: a Főtáv vezetékeit látjuk a bakokon - amik aztán a híd déli oldalán mentek át Pestre! Így persze nem láthatjuk a töltést, ami meg amúgy is kitakarná a T, H, R épületeket.
(Vigyázat, nem 1988-ban vagyunk, hanem legkésőbb 1979 kora tavaszán!)
A vastelepen ket bakdaru volt. A cementsilo es a billenogemes kotro kint volt a mai rendorsegi epulet helyen. Az obol felso vege viszont csak max 300 meter. Nem ferne ra a kep. Epulet az eszeki parton biztos nem volt.
Biztos nem a lagymanyosi obol. A gaton az Aranyhal ettermen kivul nem volt szinte tegla epulet, azis csak FSz volt. A bal oldali part ezert a part keljen legyen. Ott a hoeromu van, a hutokifolyassal. Alatta csak a trafohaz volt, a mai Lagymanyosi kajak telep. Klinkerteglas homlokzattal. A kifolyas felett meg 3 ketszintes, az obol fele teraszos haz volt. Az obol vegen a kev-metro telep. Elotte a part tetejen meno ut es a tekep kozott egy fotav egymas feletti csovei beton oszlopon a beton kerites felett. A kevmetro telep fsz-es epulei nem latszhatnak meg bagy vizallas eseten sem. A deli osszekoto toltese viszont igen, kitakarva az egesz BMEt. ('97-02 kozott ezen a telephelyen dolgoztam, a 88as es a 93as ballagasom utan is az aranyhalban volt a csaladi vacsi)
(Nem mintha magamra vettem volna az "expert" megnevezést, de) szerintem a háttérben a DEÁK FERENCZ látható. Úgy vélem, már a halálsoron, a Lágymányosi-öbölben. A hajó kéményétől balra felismerni vélem a BME E épületét. Szerintem ez 1978 késő őszén lehet. Karesz-Tata képeiről tudjuk, hogy itt a vágásra váró DEÁK baloldalára kötötték a DUNAFÖLDVÁR-t, (lásd a Regiszterben a DUNAFÖLDVÁR képeinél) amivel párban álltak korábban a Margit-híd budai hídfőjénél, mint munkásszállások a híd 1978-as felújításakor (Bacsinszky Tibor képe, lásd a Regiszterben a DEÁK képeinél). De a DUNAFÖLDVÁR még nincs itt. Érdekes.
Nem beszélve arról a múltjáról, amit a BHSE Kajak-Kenu szakosztály úszóházaként adott a magyar sportnak Olimpiai-, Világ- és Európa bajnokok képében és sokezer egészséges gyermek felnevelésében.
Egyébként ez a kérdés is megérdemelne még egy emléktáblát és talán ma tart ott a sport állami támogatása,, hogyha Dunaföldváron nem, de itt esetleg Budapesten még lenne esély némi invesztációra.
Tényleg annak szánja valaki, vagy csak kívánod? Őszintén meglep, hogy valaki lát még fantáziát a hasznosításában. De természetesen nagyön örülnék bármilyen feltámadásának.
Kedves Dani, kb. 5 éve néztem sokszor minden nap, hogy félig vagy teljesen a víz alá süllyedve "rohad". Hidd el, ennél rosszabb, már nem történhet vele. Ússzon még jó sokáig, és legyen bár csak "ponton" a nemzetközin, egy táblát mindenképp megérdemel. Nem mindennapi a története!
Azért azt a 30 Ft/km költséget megnézném. Ha az aotó új árát elosztom kétszázötvenezerrel (250 000km után valószínüleg már kell rá költeni, hogy üzemképes maradjon) akkor egy 3 milliós autónál (átlag alatti ár) 12 Ft/km kopás jön ki. 6l/100km benzin az km-ként 21 Ft (kb), akkor ehhez jön a szervízelés az is 3 Ft/km. Nem számoltam gumikopást, fékbetét és kuplungcserét.
Erre mondja a művelt római, hogy time is money.:-)
Soha nem mérlegeltem, hogy körbeautózás vagy komp, mindig a gyorsaságot választottam, és igazából nem az arcképessel spórolt két személyjegy volt a döntő érv. És persze, mivel közszolgáltatás, ezért sokan utaznak kedvezményes jeggyel.
Még mindig nem az Iowák újabb kori története következik, de nagy hajókról lesz szó a következő, 3 részes sorozatban. A harmadik rész végén azért kiderül, hogy van kapcsolat a Kirov és az Iowa osztály története közt! (Az orosz nevek átírása valószínűleg nem tökéletes[...] Bővebben!Tovább »
Folytatódik a Kirovok ismertetése, ezúttal a fegyverzettel és a tűzvezető rendszerekkel. Mivel a név kötelez ("techstory"), igyekeztem kiemelni néhány rendszer működésének érdekesebb elemeit, részleteit. Sajnos az orosz források ellentmondásai, a minden rendszerre jellemző[...] Bővebben!Tovább »
Balatoni komp: csak időt nyerünk, autóval minden útvonalon olcsóbb
2015. szeptember 6. 11:14 ,
Fónai Imre Ha Szántódról Tihanyba nem komppal, hanem a Balatont körbeautózva jutunk el, időt ugyan nem, de pénzt akkor is spórolunk – számolta ki Győrffy Árpád, a balatontipp.hu szerkesztője.
Végkövetkeztetése: nincs két olyan település, melyek között a jelenlegi árakkal olcsóbb lenne az út kompot használva, mintha autónkkal megkerülnénk a tavat.
Az esetek jelentős részében spórolás helyett több ezres pluszkiadást jelent a vízre szállás. Vagyis a tízperces menetidő a legvonzóbb a balatoni kompban, mely a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) eredményességének az egyik záloga.
Ahogyan néhány napja lapunk is megírta: a főszezon végéig a tavalyi számokhoz képest néhány százalékkal növelte forgalmát a komp.
A Bahart januártól érvényes díjszabása szerint egy személyt 600 forintért, egy személygépkocsit 1700 forintért visznek át. Ennek megfelelően egy átlagosnak mondható fuvardíj (vagyis ha két személy utazik az autóban) 2900 forintba kerül. Harminc forintos kilométerenkénti autóköltséggel számolva 2900 forintból 97 kilométert tudnánk autózni.
Győrffy Árpád táblázatba foglalta: mennyi utat spórolunk meg az egyes parti települések között járva, ha utunkat balatoni átkeléssel rövidítjük. Tihany és Szántód között 67 kilométer az útrövidítés komppal (Földvártól Akaliig 64, Zamárdiból Szigligetre tartva 62), természetesen időben sokkal több a nyereség, ami nem meglepő, annál inkább az, hogy a pénztárca szempontjából egyik rövidítés sem éri meg.