Keresés

Részletes keresés

BDCSNY Creative Commons License 2015.08.16 -2 0 118702

Mi volt a rendkívüli tömeg oka?

 

Illetve ha már Balatoni hajózás, felmerült néhány dolog az el elmúlt napok hozzám eljutott információi alapján, hátha valaki tud rá válaszolni.

 

Hol  a Szaturnusz, mert Földváron a Róza sétál a BHRT színeiben. Cseréltek volna?

Hol van a tavasszal belengetett  4. gyorshajó?

Hol tart a Siófok m/s átépítése, mikor áll forgalomba?

És a Beatrixet elkezdték már?

 

Előzmény: KZX003 (118693)
BDCSNY Creative Commons License 2015.08.16 -3 0 118701

Ez nem a facebook!

 

Előzmény: Zoltika (118691)
gepesz Creative Commons License 2015.08.16 0 1 118700

http://nepszava.hu/cikk/1066718-meg-soha-ertik-soha-nem-volt-ilyen-alacsony-a-tisza-vizallasa

Eléggé hatásvadász cím. Úgy megijedtek a politikusok, hogy holnap közmunkában kezdik építeni Csongrádon a duzzasztót.

Mwin Creative Commons License 2015.08.16 0 0 118699
gepesz Creative Commons License 2015.08.15 0 0 118698

Töck Jenő Creative Commons License 2015.08.15 0 0 118697

HMS Severn monitor

Hossza: 81,3m

Szélesség:14,9m

Merülés: 1,9m

Displ:1260 ts

Szolg. lépés ideje:1914.augusztus

Főtűzérsége 2 db 6' (152 mm) löveg

 

A HMS Mersey hasonló volt, és az I. VH.ban Zanzibárban ütöttek rajta az egyik német könnyűcirkálón.

Valahogy eljutottak oda.

A XV.-XVI, századi vitorlások amikkel körbehajózták a Földet ennél jóval kisebbek voltak. Igaz a merülésük nagyobb volt.

_KutyaDeRossz_ Creative Commons License 2015.08.15 0 0 118696

Felteszem nem csak a Brit szigetek igényeit* vették figyelembe, végtére is világbirodalom voltak ugye :-)

 

*=nem vagyok katona sem (voltam másfél évig, honvéd rendfokozatban) de nem hiszem, s nem rémlik a töri óráról sem, hogy a XIX-XX. században reális veszély fenyegette volna a Brit szigeteket a folyóikon keresztül való támadás témájában. Ezzel szemben igen kiterjedt érdekeltségeik voltak a Föld nevű bolygón minden kontinensen és éghajlaton. Szóval a hazai vizeken való megfelelés lehetett az utolsó szempont.

Előzmény: csecsaba2 (118692)
tehtube Creative Commons License 2015.08.15 0 0 118695

A KRAJINA viszont csúnyán áll május óta: http://recnapolicijasgpss.rs/?opt=vest&id=33

Előzmény: tehtube (118694)
tehtube Creative Commons License 2015.08.15 0 0 118694

Apró biztató hír, A ZUPA gőzöst megpróbálják kicsit rendbetenni, kiállítóteremmé feljavítani. legalábbis ez jött le nekem a google fordító segítségével.

A kéményét is visszaszerelték a pk. hídról. Gépe, kerekei megegyeznek a SCHÖNBRUNN-éval.

http://www.b92.net/kultura/vesti.php?nav_category=1087&yyyy=2014&mm=02&dd=09&nav_id=810128

KZX003 Creative Commons License 2015.08.15 0 0 118693

Új videóval frissült a Balatoni Hajók Képtára!

"Rekord számú vendéggel futott ki augusztus 13-án este a HÉVÍZ motoros a balatonmáriafürdői kikötőből. A két órás buli alatt retro és mai slágerekre tombolt a közönség, valamint a Balaton közepén találkoztak a keszthelyi bulihajóval, a KESZTHELY motorossal."


 

csecsaba2 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118692

Nem ismerem nagy britaniai foldrajzot, ott annyi folyo van, h monitor osztalyokat gyartottak? Ha a temtebol indulok ki, akkor etek eleve a sos-edes vizee tervezhettek es a part menti hajozasra, h tudja ak folyot valtani.

Előzmény: napocza (118688)
Zoltika Creative Commons License 2015.08.14 -1 0 118691

Like!

Előzmény: viking star (118690)
viking star Creative Commons License 2015.08.14 0 1 118690

Horánynál éppen most 19 dm van (17-re rakodott eddig mindenki, akit terhelten láttam), és így néz ki, amikor négy hegymenő vár egy völgymenőt.

 

(elnézést a minőségért, a 69-től fotóztam a 66 alá)

 

 

napocza Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118689

Továbbiak innen:

Naval Review 1970 1. 35. oldaltól. Fénykép a 43. oldalon.
A Glowworm és a Ladybird 1921-es működésének leírása brit szemszögből.
1921 október végén Újvidékről mentek fel Bajára IV. Károlyért. 1921 júniusa körül jártak Budapesten (talán máskor is).
http://www.naval-review.com/issues/1970s/1970-1.pdf

 

Naval Review 1922. 4. 621.oldaltól
A Duna leírása Sulinától Bécsig brit szemszögből az 1920-21-es működésük kapcsán, majd bajaik a jéggel Galac és Sulina között.
http://www.naval-review.com/issues/1920s/1922-4.pdf

Előzmény: gumidani (118684)
napocza Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118688

"BRITISH RIVER GUNBOATS - The Royal Navy had several classes of river gunboat, two of which appear with the names of fowl and insects (oddly enough, the Insect Class was comprised of ships much larger than the Fowl Class). The Fowl Class gunboats were shipped in pieces to China and re-assembled as none of them could have survived the trip by sea. On the other hand, the Insect Class gunboats were found to be quite seaworthy and all of these ships either steamed, or were towed, to China."
https://archive.is/ooBGt


"The dozen larger vessels were earmarked for service on the Danube to oppose a fleet of Austro-Hungarian warships (allied to Germany). These were also given the names of insects. Designed by Yarrow they bore the names Aphis and Bee, constructed by the Ailsa Shipbuilding Company, Cicala, Cricket, Cockchafer and Glowworm by Messrs Barclay Curle of Glasgow, Gnat and Ladybird by Messrs Lobnitz of Renfrew, Mantis and Moth by the Sunderland shipbuilding Company and Scarab and Tarantula by Messrs Wood, Skinner and Company Ltd.

According to A Cecil Hampshire, the Author of “Armed with Stings” an interesting feature common to all twenty four ships was that they could be taken to pieces, shipped out in crates to their area of operations and there reassembled. The Insect Class were to be towed by sea to the port of Salonica, Macedonia in Northern Greece where they would be stripped down and transported piecemeal by rail to Belgrade, Serbia."
http://frankstaylorfamilyandroyalnavyhistory.net/InsectClassRiverGunboats.html

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (118686)
Mwin Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118687
Előzmény: Töck Jenő (118675)
_KutyaDeRossz_ Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118686

Szárazföldi patkány vagyok, nem tengerész.

De mivel a történelemből tudom, hogy több monitor (ennél nagyobbét is) végzetét okozta nyílt tengeri erős hullámzásba kerülés, nem feltételem, hogy "toronyiránt az Indiai óceánon át verettek Kínáig". Inkább "parti hajózással" magyarul parttól legföljebb néhányszor tíz kilométerre távolodva, kikötőről - kikötőre navigálva teljesítették a feladatot. Így a készlet kiegészítés is folyamatosan megoldható volt.

Előzmény: gumidani (118683)
gumidani Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118685

A Read PDF-re kell kattintani és azután a 130. oldalra lapozni.

Előzmény: gumidani (118684)
gumidani Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118684
Előzmény: gumidani (118682)
gumidani Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118683

Főleg akkor ha nem 72 méter hosszú a hajó.

Egy 15 méter hosszú és 1,2 m merülésű hajó esetén nem kérdeztem volna.

 

De érdekelne az is, hogy mekkora szénkészletet vihetett magával, vagyis mekkora lehetett a hatótávolsága. Vagy nagyobb távolságra egy teherhajó vitte utánuk a szenet, az ételt, meg az italt 55 főre?  

 

 

 

 

 

Előzmény: gigabursch (118676)
gumidani Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118682

http://www.pbenyon.plus.com/18-1900/G/02004.html

 

Az itt szereplő linkeken. Képként elmentettem. Ha érdekel, elküldhetem.

Előzmény: rezgaras (118678)
smith Creative Commons License 2015.08.14 0 1 118681

2003-ban?

Ehhez képest:

2004 január 7. 58 cm

2005 november 16. 82 cm

2006 október 27. 85 cm

2007 január 1. 83 cm

2009 január 14. 85 cm.

Folytassam-e?

Előzmény: trizs77 (118677)
captainb Creative Commons License 2015.08.14 0 1 118680

Összefügg. A 1,5 méter merüléssel már a legkisebb hullámokon is bukdácsol, törik, mert egy része nincs vízbe merülve. Ennek ellenére a partok mentén, jól időzítve eljuthattak Kínába.

Előzmény: rezgaras (118670)
tehtube Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118679

Szemmel láthatóan hiányzik az a néhány vízlépcső a magyar és német szakaszra.

Kíváncsi volnék mi a helyzet a Don esetében? Hasonló fekvésű, de azt óriási tavakká duzzasztották végig.

Előzmény: trizs77 (118677)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118678

Dani, hol lehet megtalálni a folytatást?

 

Előzmény: gumidani (118672)
trizs77 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 118677

Hihetetlen, de igaz: a Duna vízállása Budapestnél 107 centiméter

 

2015. augusztus 13., csütörtök, 20:12

 

Szerző: MTI

 

 

Akadozik a vízi közlekedés, az uszályoknak át kell rakodniuk a gázlóknál.

De arra azért nem kell számítani, hogy előbukkan az Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti "ínségszikla", ez ugyanis 95 cenitméteres vízállásnál történik meg.

Ilyen szárazság utoljára 2003-ban volt, gondok vannak a Tiszán is.

 

Rendkívül alacsony a vízállás a Duna és a Tisza több szakaszán, ami több országban fennakadást okoz a vízi közlekedésben - hangzott el az M1 csütörtök esti Híradójában.

Az összeállítás szerint a Tisza vízállása egyebek mellett Szolnoknál is nagyon alacsony: alig magasabb az eddig mért legalacsonyabb szintnél úgy, hogy folyamatosan pótolják a kiskörei víztározóból.

 

Augusztus eleje óta kritikussá vált a vízállás a Dunán is. A dunaújvárosi kikötőben lelassult a munka, mert az uszályok egyre nehezebben tudnak közlekedni: az érkező uszályokból át kell rakodni az áru egy részét üres uszályokba, így tudnak csak átkelni a gázlókon, ráadásul egyesével.

 

 

Magyarországon legutóbb 2003-ban volt hasonló szárazság. Siklós Gabriella, az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője az M1 hírfolyamában azt mondta: Budapesten a Duna most 107 centiméter, 1 méter alatt válik kritikussá a helyzet. 

 

"Van egy úgynevezett ínségszikla, ez 95 centiméternél látszódik ki a Szabadság és az Erzsébet híd között, (...) most úgy tűnik hogy erre nem fog sor kerülni. Az előrejelzések szerint ugyanis hétfőn-kedden jelentős csapadék várható a Duna és a Tisza vízgyűjtő területén.

 

Az összeállításból az is kiderült, hogy Németországban a Duna több szakaszán teljesen leállt a közlekedés. Van, ahol a legmélyebb ponton is mindössze másfél méter mély a folyó, ezen pedig semmilyen nagyobb hajó nem tud áthaladni. Szerbiában kisebb-nagyobb fennakadásokkal ugyan, de még hajózható a Duna, Romániában viszont szintén rekord alacsony a vízszint.

 

Hozzáfűzték: Európa más folyóin is hasonló a helyzet, Drezdánál például az Elbán már csak gumicsónakkal lehet közlekedni, mert a folyó a legmélyebb, középső része is csupán fél méter mély.

gigabursch Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118676

kevesebb is elegendő, ha elég gyorsan mész, azaz siklasz.

Bár ez esetben ez kevéssé valószínű

Előzmény: gumidani (118668)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118675

"Az egy dolog, hogy rögzítve volt, ám a HOOD-ot igen erős dinamikai hatás érte, így lehet, hogy már a süllyedéskor leszakadt róla, és pl beékelődött -onnan könnyebben ki lehetett szedni."

 

Egy harang alakja hydraulikai szempontból nem túl előnyös. Az erős áramlás (hajó süllyedésekor) nagy valószínűséggel letépte volna, ha nincs rögzítve.

Előzmény: Mwin (118659)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118674

"Szakemberektől aziránt érdeklődöm, hogy az 1,2 méteres merüléssel mennyire lehettek ezek a hajók tengerállóak?"

 

Csonkaréti Károly szerint a dunai monitorok egy része áthajózott a Fekete tengeren és fölhajózott a Donon, majd visszajöttek. Igaz, némi előkészítés után.

Előzmény: gumidani (118668)
napocza Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118673

Ráadásul miután végeztek a Dunán atvezényelték őket Kínába a Jangcéra.

Előzmény: gumidani (118668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!