Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118670

Nem hinném, hogy a merülés közvetlenül összefüggene a tengerállósággal. A partraszálló hajók is kis merülésűek.

Előzmény: gumidani (118668)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118669

én is hasonlókon gondolkodtam. Az angolok folyókra építettek monitorikat, mikor csak belvizük van, kizárólagos használattal, vagy tengeri hajók, amik felhajóznak a folyókra. A dunai monitoroknál picit nagyobbak.

 

A magyar hajókról a fegyverzet nem ismert, esetleg a regiszter nem bővíthethető vele?

   

 

Előzmény: gumidani (118668)
gumidani Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118668

Ehhez nem tudok hozzászólni. Guberaverától kérdezem, hogy honnan tudja, hogy a képen a Szentjánosbogár és nem a Katicabogár, vagy valami más rovar látható.

Szakemberektől aziránt érdeklődöm, hogy az 1,2 méteres merüléssel mennyire lehettek ezek a hajók tengerállóak? Mert valahogy Angliából el kellett jutniuk Arhangelszkbe, vagy a Fekete-tengerre. 

 

 

Előzmény: napocza (118666)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118667

Belgrád és Újvidék között halad a MISKOLC, ha igaz, amit írnak róla, egy üres 5-ös- 6-os fogattal 2-2-1 v. 2-2-2 formációban.

napocza Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118666

Ha jól értem az Insect class brit fllotilla 1920-21-es dunai jelenlétét, biztos, hogy ez a GLOWWORM, nem lehetne a LADYBIRD, a BEE vagy az APHIS is, de különösen a LADYBIRD?
Például, ha a IV. Károly elszállítását nézzük a GLOWWORM épp a LADYBIRD-del tért vissza Bécsből 1921 augusztusban.
http://www.naval-review.com/issues/1920s/1923-1.pdf (130. o.)

Előzmény: gumidani (118664)
KZX003 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 118665

Orosz-frissítés a bhkeptar.hu-n!



gumidani Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118664
Előzmény: gumidani (118663)
gumidani Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118663
Előzmény: napocza (118662)
napocza Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118662

Melyik a HMS Glowworm-ok közül?
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Glowworm 

Előzmény: guberavera (118660)
gigabursch Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118661

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Ausztria a postarabló haláláig egyébként meglehetősen erős szovjet pórázon volt.

Előzmény: rezgaras (118653)
guberavera Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118660

H.M.S GLOWWORM

Előzmény: napocza (118654)
Mwin Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118659

Első kérdésre nem tudom a választ:-)

Mondjuk a videó össze van vágva, ezért nem látjuk, hogy tisztították -e a harangot (nyilván igen)

Az egy dolog, hogy rögzítve volt, ám a HOOD-ot igen erős dinamikai hatás érte, így lehet, hogy már a süllyedéskor leszakadt róla, és pl beékelődött -onnan könnyebben ki lehetett szedni.

Jó dolog az ösztönös gyanakvás.  Látod, én alapból naiv vagyok, rendesen meg is szoktam szívni, de ez van.

Előzmény: gepesz (118657)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118658

sztem:

 

http://hajoregiszter.hu/katalogus/gozuzemu_folyami_hadihajok;E,I./koros_tipusu_monitor/1372 

(nem túl szakszerűen, de a lövegtornyok száma alapján)

Előzmény: napocza (118654)
gepesz Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118657

Miért keresek én mindig a kákán is csomót?

Most például azt nem értem, hogy mitől ilyen tiszta az a harang?

Hogy szabadította ki a helyéről az a robot? Rögzítve is volt az a harang.

Mindig a sandaságot keresem. Nem találom, de keresem. :-)

Előzmény: Mwin (118655)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118656
Mwin Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118655

2800 méter mélyről hozták fel a harangot

A HMS Hoodot 1941-ben süllyesztette el a Bismarck, akkor hárman menekültek meg. És most a harang. Tovább »

forrás: Index.hu

napocza Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118654

Bocs a kérdésért, ez melyik hajó?

 

rezgaras Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118653

OT

Na ez a kulcs-információ. Mert nahazen képzelném el, hogy a szocialista blokk felé mozgó Magyarország akkor valutában tudott volna fizetni. Az igaz, hogy a 411-es mozdonyokat ("Truman") dollárért vették, de ez egy pár évvel korábban volt. Eddig azt olvastam, hogy a Steyr licenszeket és dokumentációt a szovjetek utasítására az osztrákok "átadták".

Előzmény: Törölt nick (118652)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118652

Jujj!   Itt  van  egy  kis  katyvasz a  fejekben. Ausztria huszadik  századi  történelme  ennél  sokkal  cizelláltabb. Steyr  városát  valóban  az  amerikai  csapatok  szabadították  fel május 5-én,  de    négy  nappal  később  a  béketárgyalások  után  átengedték a  szovjet  csapatoknak.

 

A licenc-vásárlás a mai  napig  nincs  feltárva, kutatva. Sem a  szerződés  tartalma , sem a  díja  nem ismert. De  ekkoriban az  ameriakaiaktól  való  bármilyen vásárlás   nagyon  kényes  téma  volt  (   lásd a MÁV  részére  történt  Trumanokért  is   fejek  hulltak ). S  a gyártás   helyszínéül  kijelölt  Csepel Autógyár  élén Bíró  Ferencné  állt, aki nem  más  volt mint Rákosi  et  öccsének   felesége. Bíróné  a  Szu-ban  született ,  zsidó  származású gépészmérnök volt, a háborúban a  repülősöknél  szolgált.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115075128&t=9183682

 

 

Előzmény: trizs77 (118648)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118651

 A KŐSZEG nincs a helyén, elvitték. Nem tudja valaki hova vihették a KŐSZEG-et és mi célból vihették el?

 

Köszi az infót bárkinek is.

trizs77 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118650

Természetesen.

Hisz attól, hogy nekünk eladták a licenszet a saját jogaik nem szűntek meg.

 

 

Sőőőőt.

 

azt mesélték, hogy bár a háború alatt valóban KRUPP teherautókat kellett gyártaniuk, de a saját motorjuk fejlesztésével nem álltak le, és mindenféle speciális felépítményű katonai járműveket, saját név alatt is gyártottak a Wehrmacht részére.

 

nyilván a gyár katonai igazgatása a központi tervek teljesítését követelte meg, de azon felül, az mellett, valószínűleg maradt minimális erő, szellemi szabad kapacitás a saját dolgaik tovább gondolására.

 

Steyr városa nincs messze a Dunától.

Egyáltalán nem lennék meglepve ha kiderülne, hogy valamilyen vízi alkalmatosságban már 1940-től megjelentek, vagy megjelenhettek a Steyr motorok.

 

 

Előzmény: gumidani (118649)
gumidani Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118649

Azért azt megjegyzem, hogy a Steyr cég is gyártotta ezt a motort. Az utolsó képen a kipuffogócső alatt kilátszik a Steyr-jelvény.

 

Előzmény: trizs77 (118648)
trizs77 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118648

A téma részben off itt, bár a hazai hajózás elég sok Csepel motort használt, tehát éppen ide is elférhet.

 

a mi Csepel teherautónk és motorjaink egy vereségnek köszönhetik létüket.

Történt ugyanis, hogy a német hadsereg készülve a II. Világháborúra mindenhonnan autót vett.

Hamar rájöttek, hogy ez nem vezet jóra, hisz N+1 típust nem lehet harc közben üzemeltetni.

 

Ezért megversenyeztették a különböző teherautókat.

Közben az Ansluss miatt kezükbe került a Steyr kb. 1938-as (??) egyik terve is.

A KRUPP-pal szemben ez veszített lévén, akkor még csak protó típusai voltak meg a Steyr motornak, teherautónak.

így a tervek visszakerültek a Steyr irattára és a Steyr művek is KRUPP teherautókat gyártott a világháború végéig.

Egységesítés.

 

Az amerikai megszállás után az irattárban megtalálták a terveket, melyeket olcsón (ez fontos magyar szempont volt) adtak nékünk, lévén nem volt belőle nagy sorozat csak pár protó típus, pár fejlesztett példány.

 

Magyarország megvette.

Kellett még rajta bűvészkedni, de kb. 1 éves hazai felkészülés után az első Csepel motor (benzines) sorozat gyártás érett lett.

 

Később a dízel változat is elkészült.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mindenbe használták :

 - teherautóba,

 - buszba,

 - rakodógépbe,

 - stabil motornak,

 - traktorba,

 - útépítő gépekbe,

 - kisvonatokba,

 - katonai eszközökbe,

 - mezőgazdasági dolgokba,

 - és hajókba is.

 

Mindenki értett hozzá, minden volt hozzá.

Nem volt se korszerű, se jó, de egyszerű volt mint a faék, és működőképes.

 

 

Előzmény: rezgaras (118647)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118647

Akkor már csak azt kellene tudni, hogy a motor tervezése és gyártása a Steyr-ben lévő üzemben történt-e, vagy máshol.

Előzmény: trizs77 (118645)
Enzo Creative Commons License 2015.08.09 0 0 118646

Köszi a pontosítást. A Csepelt ezek szerint eddig rosszul tudtam. :-)

Előzmény: Mwin (118644)
trizs77 Creative Commons License 2015.08.09 0 0 118645

A Csepel motorok licence nem az angoloktól, hanem a szomszédból, a Steyr Művekből származik; eredetileg a Wermacht részére kifejlesztett motor volt. Amikor a gyárat elfoglalták az oroszok, rátették a kezüket a műszaki innovációkra is. Mikor nálunk szóba jött a teherautó gyártás, a komplett 3.5 tonnás Steyr teherautó licencét vásároltuk meg -az oroszoktól. Ez lett a Csepel 350-es.

 

---------------------------

 

A dolog igaz.

Kicsi pontosítással.

Steyr városát nem az oroszok foglalták el hanem az amerikaiak.

Nem az oroszoktól vettük hanem az amerikaiaktól.

 

lásd = https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Austria_1945-55.png

 

A Csepel motor és autó licenszét 1948-ban egy Fock Jenő nevű ember vette meg, aki akkor a Nehézipari Központ (NIK) ez ügyben illetékes főosztályvezetője volt.

 

Valószínűleg Ő se gondolta magáról, ott, abban a hivatali székben ülve, hogy 19 év múlva Ő lesz Magyarország miniszterelnöke.......................:-))

Előzmény: Mwin (118644)
Mwin Creative Commons License 2015.08.09 0 0 118644

A REKIN valóban Leyland eredetű, azonban az SW400 -hoz képest jelentősen átalakított, kifejezetten hajóüzemhez épített motor.

A Csepel motorok licence nem az angoloktól, hanem a szomszédból, a Steyr Művekből származik; eredetileg a Wermacht részére kifejlesztett motor volt. Amikor a gyárat elfoglalták az oroszok, rátették a kezüket a műszaki innovációkra is. Mikor nálunk szóba jött a teherautó gyártás, a komplett 3.5 tonnás Steyr teherautó licencét vásároltuk meg -az oroszoktól. Ez lett a Csepel 350-es.

Előzmény: Enzo (118643)
Enzo Creative Commons License 2015.08.09 0 0 118643

Nagyon köszi a képeket és a tudósítást. Örülök, hogy ilyen szép, közel eredeti állapotban meg van még ez a hajó.

 

A motor kérdéshez: tudomásom szerint az angol Leyland 6 hengeres motor gyártási licenszét annak idején megvették a lengyelek, és Andoria SW-400 típusnéven gyártották, főleg mezőgazdasági gépekhez (traktor, kombájn...stb.) és autóbuszokhoz. Ennek a motornak a hidraulikus SR12 irányváltóval összeépített 'hajógép' változata a Rekin, amire a Csepelek nagy részét lecserélték a Mahartnál is az 1990-es évek első felében, főként a vízibuszokban. Tehát a Rekin az Leyland eredetű motor.

 

Az már csak adalék a témához, hogy ismereteim szerint a Csepel motorok eredeti licenszét szintén az angoloktól vásárolta meg még a háború előtt a csepeli Weiss Manfréd Acél- és Fémművek.

Előzmény: lobe97 (118639)
v_peti Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118642

A kikötő kialakítása miatt (párhuzamos állások) nem lehetett jó hajós képet készíteni.

v_peti Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118641

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!