Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118664
Előzmény: gumidani (118663)
gumidani Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118663
Előzmény: napocza (118662)
napocza Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118662

Melyik a HMS Glowworm-ok közül?
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Glowworm 

Előzmény: guberavera (118660)
gigabursch Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118661

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Ausztria a postarabló haláláig egyébként meglehetősen erős szovjet pórázon volt.

Előzmény: rezgaras (118653)
guberavera Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118660

H.M.S GLOWWORM

Előzmény: napocza (118654)
Mwin Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118659

Első kérdésre nem tudom a választ:-)

Mondjuk a videó össze van vágva, ezért nem látjuk, hogy tisztították -e a harangot (nyilván igen)

Az egy dolog, hogy rögzítve volt, ám a HOOD-ot igen erős dinamikai hatás érte, így lehet, hogy már a süllyedéskor leszakadt róla, és pl beékelődött -onnan könnyebben ki lehetett szedni.

Jó dolog az ösztönös gyanakvás.  Látod, én alapból naiv vagyok, rendesen meg is szoktam szívni, de ez van.

Előzmény: gepesz (118657)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118658

sztem:

 

http://hajoregiszter.hu/katalogus/gozuzemu_folyami_hadihajok;E,I./koros_tipusu_monitor/1372 

(nem túl szakszerűen, de a lövegtornyok száma alapján)

Előzmény: napocza (118654)
gepesz Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118657

Miért keresek én mindig a kákán is csomót?

Most például azt nem értem, hogy mitől ilyen tiszta az a harang?

Hogy szabadította ki a helyéről az a robot? Rögzítve is volt az a harang.

Mindig a sandaságot keresem. Nem találom, de keresem. :-)

Előzmény: Mwin (118655)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118656
Mwin Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118655

2800 méter mélyről hozták fel a harangot

A HMS Hoodot 1941-ben süllyesztette el a Bismarck, akkor hárman menekültek meg. És most a harang. Tovább »

forrás: Index.hu

napocza Creative Commons License 2015.08.12 0 0 118654

Bocs a kérdésért, ez melyik hajó?

 

rezgaras Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118653

OT

Na ez a kulcs-információ. Mert nahazen képzelném el, hogy a szocialista blokk felé mozgó Magyarország akkor valutában tudott volna fizetni. Az igaz, hogy a 411-es mozdonyokat ("Truman") dollárért vették, de ez egy pár évvel korábban volt. Eddig azt olvastam, hogy a Steyr licenszeket és dokumentációt a szovjetek utasítására az osztrákok "átadták".

Előzmény: Törölt nick (118652)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118652

Jujj!   Itt  van  egy  kis  katyvasz a  fejekben. Ausztria huszadik  századi  történelme  ennél  sokkal  cizelláltabb. Steyr  városát  valóban  az  amerikai  csapatok  szabadították  fel május 5-én,  de    négy  nappal  később  a  béketárgyalások  után  átengedték a  szovjet  csapatoknak.

 

A licenc-vásárlás a mai  napig  nincs  feltárva, kutatva. Sem a  szerződés  tartalma , sem a  díja  nem ismert. De  ekkoriban az  ameriakaiaktól  való  bármilyen vásárlás   nagyon  kényes  téma  volt  (   lásd a MÁV  részére  történt  Trumanokért  is   fejek  hulltak ). S  a gyártás   helyszínéül  kijelölt  Csepel Autógyár  élén Bíró  Ferencné  állt, aki nem  más  volt mint Rákosi  et  öccsének   felesége. Bíróné  a  Szu-ban  született ,  zsidó  származású gépészmérnök volt, a háborúban a  repülősöknél  szolgált.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115075128&t=9183682

 

 

Előzmény: trizs77 (118648)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118651

 A KŐSZEG nincs a helyén, elvitték. Nem tudja valaki hova vihették a KŐSZEG-et és mi célból vihették el?

 

Köszi az infót bárkinek is.

trizs77 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118650

Természetesen.

Hisz attól, hogy nekünk eladták a licenszet a saját jogaik nem szűntek meg.

 

 

Sőőőőt.

 

azt mesélték, hogy bár a háború alatt valóban KRUPP teherautókat kellett gyártaniuk, de a saját motorjuk fejlesztésével nem álltak le, és mindenféle speciális felépítményű katonai járműveket, saját név alatt is gyártottak a Wehrmacht részére.

 

nyilván a gyár katonai igazgatása a központi tervek teljesítését követelte meg, de azon felül, az mellett, valószínűleg maradt minimális erő, szellemi szabad kapacitás a saját dolgaik tovább gondolására.

 

Steyr városa nincs messze a Dunától.

Egyáltalán nem lennék meglepve ha kiderülne, hogy valamilyen vízi alkalmatosságban már 1940-től megjelentek, vagy megjelenhettek a Steyr motorok.

 

 

Előzmény: gumidani (118649)
gumidani Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118649

Azért azt megjegyzem, hogy a Steyr cég is gyártotta ezt a motort. Az utolsó képen a kipuffogócső alatt kilátszik a Steyr-jelvény.

 

Előzmény: trizs77 (118648)
trizs77 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118648

A téma részben off itt, bár a hazai hajózás elég sok Csepel motort használt, tehát éppen ide is elférhet.

 

a mi Csepel teherautónk és motorjaink egy vereségnek köszönhetik létüket.

Történt ugyanis, hogy a német hadsereg készülve a II. Világháborúra mindenhonnan autót vett.

Hamar rájöttek, hogy ez nem vezet jóra, hisz N+1 típust nem lehet harc közben üzemeltetni.

 

Ezért megversenyeztették a különböző teherautókat.

Közben az Ansluss miatt kezükbe került a Steyr kb. 1938-as (??) egyik terve is.

A KRUPP-pal szemben ez veszített lévén, akkor még csak protó típusai voltak meg a Steyr motornak, teherautónak.

így a tervek visszakerültek a Steyr irattára és a Steyr művek is KRUPP teherautókat gyártott a világháború végéig.

Egységesítés.

 

Az amerikai megszállás után az irattárban megtalálták a terveket, melyeket olcsón (ez fontos magyar szempont volt) adtak nékünk, lévén nem volt belőle nagy sorozat csak pár protó típus, pár fejlesztett példány.

 

Magyarország megvette.

Kellett még rajta bűvészkedni, de kb. 1 éves hazai felkészülés után az első Csepel motor (benzines) sorozat gyártás érett lett.

 

Később a dízel változat is elkészült.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mindenbe használták :

 - teherautóba,

 - buszba,

 - rakodógépbe,

 - stabil motornak,

 - traktorba,

 - útépítő gépekbe,

 - kisvonatokba,

 - katonai eszközökbe,

 - mezőgazdasági dolgokba,

 - és hajókba is.

 

Mindenki értett hozzá, minden volt hozzá.

Nem volt se korszerű, se jó, de egyszerű volt mint a faék, és működőképes.

 

 

Előzmény: rezgaras (118647)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.10 0 0 118647

Akkor már csak azt kellene tudni, hogy a motor tervezése és gyártása a Steyr-ben lévő üzemben történt-e, vagy máshol.

Előzmény: trizs77 (118645)
Enzo Creative Commons License 2015.08.09 0 0 118646

Köszi a pontosítást. A Csepelt ezek szerint eddig rosszul tudtam. :-)

Előzmény: Mwin (118644)
trizs77 Creative Commons License 2015.08.09 0 0 118645

A Csepel motorok licence nem az angoloktól, hanem a szomszédból, a Steyr Művekből származik; eredetileg a Wermacht részére kifejlesztett motor volt. Amikor a gyárat elfoglalták az oroszok, rátették a kezüket a műszaki innovációkra is. Mikor nálunk szóba jött a teherautó gyártás, a komplett 3.5 tonnás Steyr teherautó licencét vásároltuk meg -az oroszoktól. Ez lett a Csepel 350-es.

 

---------------------------

 

A dolog igaz.

Kicsi pontosítással.

Steyr városát nem az oroszok foglalták el hanem az amerikaiak.

Nem az oroszoktól vettük hanem az amerikaiaktól.

 

lásd = https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Austria_1945-55.png

 

A Csepel motor és autó licenszét 1948-ban egy Fock Jenő nevű ember vette meg, aki akkor a Nehézipari Központ (NIK) ez ügyben illetékes főosztályvezetője volt.

 

Valószínűleg Ő se gondolta magáról, ott, abban a hivatali székben ülve, hogy 19 év múlva Ő lesz Magyarország miniszterelnöke.......................:-))

Előzmény: Mwin (118644)
Mwin Creative Commons License 2015.08.09 0 0 118644

A REKIN valóban Leyland eredetű, azonban az SW400 -hoz képest jelentősen átalakított, kifejezetten hajóüzemhez épített motor.

A Csepel motorok licence nem az angoloktól, hanem a szomszédból, a Steyr Művekből származik; eredetileg a Wermacht részére kifejlesztett motor volt. Amikor a gyárat elfoglalták az oroszok, rátették a kezüket a műszaki innovációkra is. Mikor nálunk szóba jött a teherautó gyártás, a komplett 3.5 tonnás Steyr teherautó licencét vásároltuk meg -az oroszoktól. Ez lett a Csepel 350-es.

Előzmény: Enzo (118643)
Enzo Creative Commons License 2015.08.09 0 0 118643

Nagyon köszi a képeket és a tudósítást. Örülök, hogy ilyen szép, közel eredeti állapotban meg van még ez a hajó.

 

A motor kérdéshez: tudomásom szerint az angol Leyland 6 hengeres motor gyártási licenszét annak idején megvették a lengyelek, és Andoria SW-400 típusnéven gyártották, főleg mezőgazdasági gépekhez (traktor, kombájn...stb.) és autóbuszokhoz. Ennek a motornak a hidraulikus SR12 irányváltóval összeépített 'hajógép' változata a Rekin, amire a Csepelek nagy részét lecserélték a Mahartnál is az 1990-es évek első felében, főként a vízibuszokban. Tehát a Rekin az Leyland eredetű motor.

 

Az már csak adalék a témához, hogy ismereteim szerint a Csepel motorok eredeti licenszét szintén az angoloktól vásárolta meg még a háború előtt a csepeli Weiss Manfréd Acél- és Fémművek.

Előzmény: lobe97 (118639)
v_peti Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118642

A kikötő kialakítása miatt (párhuzamos állások) nem lehetett jó hajós képet készíteni.

v_peti Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118641

v_peti Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118640

Megvolt a Fertő tavi hajózás. Az említett 5 osztrák cégen kívül ott a Fertő-tavi hajózási Kft és még több cég, amelyik csak chartert járat. Érdekes, hogy ca. 10 cég is megél ebből a tóból.

A járat amolyan séta-körjárat volt, mert kiköt Mörbischben (Fertőmeggyesen), majd egy jó fél óra múlva visszamegy Fertőrákosra, de más útvonalon, így szabadtéri színpad (bele van építve egy hajó orra) és a határkiszögelést jelző sziget is látható. (Ugyebár ca. 90 fokkal megtörik a tavon a határ.)

Csodálkoztam kissé, hogy milyen vékony madzaggal kötik ki a hajókat (2 helyen). Mint a Balatoni motorcsónak/gyorshajójáratot, holott ez egy 120 személyes hajó. (A hajók többsége ez a méretkategória.)

 

lobe97 Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118639

Sajnos nem tudom! Még jóval a hajó indulása előtt egy hasonló korú úr vezetett körbe a hajón(de nem ő). Akkor a kapitány még nem volt a hajón. Mire a hajó indult én már átmentem az öböl túlpartjára fotózni. A hajón utazni pedig sajnos nem volt időm.

 

Az úr aki körbevezetett csak lengyelül tudott. Próbáltam kérdezni, hogy a JULISZKA-ról tud-e valamit. De ő csak azt bizonygatta, hogy ez a hajó nem a JULISZKA-ból, hanem a MARGITKA-ból lett. Végül annyit sikerült kiszednem belőle, hogy JULISZKA Warsawa-ban van(, vagy volt?). De ezt már eddig is tudtuk.  A parton még megkérdeztem egy-két bennfentest, de ők is csak azt tudták lengyelül elmagyarázni, hogy valóban volt egy másik hajó is, de nem tudják mi lett vele.

 

Még egy bizonytalanságom van motor ügyben, mert az úr akivel beszéltem azt válaszolta motor kérdésemre, hogy: "motor Leyland" ,de a regiszterben lévő "bal főgép képen" egyértelmű a REKIN felirat. Az én képemen pedig ugyan az a motor van csak más szögből fotózva.

Lehetséges, hogy a REKIN egyenlő LEYLAND-al, vagy pedig félreértettem valamit?

Előzmény: gumidani (118636)
gumidani Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118638

Csakazértis látható méretben:

 

Előzmény: gumidani (118637)
gumidani Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118637

Előzmény: gumidani (118636)
gumidani Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118636
Előzmény: lobe97 (118633)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.08.08 0 0 118635

...előtte a KŐSZEG ott állt Csepelnél az ERKEL mellett.

Előzmény: Laminatkaa (118634)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!