"...a MAHART PassNave Kft. jelenléte a személyhajózási piacon is meghatározó – éves szinten a Budapest Sightseeing Kft-vel együtt több, mint 300 ezer külföldi turistát szolgál ki....
....A MAHART flottája a legnagyobb a Duna teljes szakaszán"
...s menne ez még jobban is, ha megtartják a Cargót (de az is áldozata lett az agyatlan privatizációnak). Mindezt nem támogatják az utóbbi évek dunai vízállásai, ezért kellene szabályozni a folyót, ahogyan leírtam.
A hely régtől mélységhiányos, amire 150m-es parttávolság tábla is figyelmeztet. Ha valaki erről nem vesz tudomást, akkor így jár. Megvárja azt a 70 centi vizet, ami jön, aztán haladhat tovább...
Az előtérben látható három nagyobb csavargőzösből ( amelyből hat volt: LI-LVI) négy motoros hajónak átépítve megvan. (A BOSS, HUNNIA, ATTILA és VÉN DUNA) A másik kettő már a háború után sem épült újjá. A kicsik közül egy sincs meg.
Az elől középen állót (LV) 2 éve vágták szét, a mellete lévő kettőt beazonosítás híján nem tudni meg vannak-e (a típusból erősen átépítve van még három, de már nagyon nem ilyenek)
A hátrébb álló kisebbekből talán kettő motorosnak átépítve meg van még évtizedek óta üzemen kívül, erre a formájukra már egyáltalán nem emlékeztetnek.
Sziasztok! Ezt a hajót 1 hónapja fotóztam, azt hittem, hogy a Gondola. Utólag vettem észre (a fotón), hogy nincs az oldalán semmi azonosító. Ez a Gondola vagy egy másik hajó?
Ha a 2019-es bázisadatot nézem, meg a 15%-ot, akkor figyelemmel arra az inflációs tényre, hogy az üzemanyag másfélszerese, a kenyér meg háromszorosa lett, igazában ez nem eredmény.
"...Talán emlékeznek arra, hogy 2003-ban a Szabadkikötőt részvénytársasággá alakították, a tengerhajózást felszámolták, majd 2004-ben a folyami áruszállítást végző MAHART-Duna Cargo Kft.-t privatizálták."
2023. június 10. 17:31 (Origo)
"A MAHART PassNave Kft. – jogelődjeit is figyelembe véve – a legnagyobb múlttal rendelkező személyhajózási vállalkozás Magyarországon. A társaságot 1994-ben alapították, 2013 óta 51 százalékban tulajdonosa a Magyar Állam, 49 százalékban pedig a Viking River Cruises AG. tulajdonában álló Viking Hungary Kft. A Viking cégcsoport flottája világszerte több mint 80 folyami szállodahajóval és óceánjáró hajóval rendelkezik."
"....Az egykoron még idegenforgalmi nevezetességnek számító Budapest–Bécs szárnyashajójáratot indító vállalat hajói 1945 és 1995 között éves átlagban 3 millió utast és 2 millió tonna árut szállítottak. 1995-ben hajóparkja 58 személyszállító, 54 folyami és 6 tengeri áruszállító motoros hajóból, valamint 144 uszályból (illetve bárkából) és 9 tankerből állt.
A nyolcvanas években a tengerhajózási piac átalakult, és az évtized közepétől a sorozatos hajóselejtezések, illetve eladások lettek jellemzőek, majd már tengerjáró sem maradt a Mahart tulajdonában "az elvtársaknak" köszönhetően.
Mindezek után valóban sikersztoriként értelmezhető, hogy mintegy 4,2 milliárd forint forgalommal zárta a tavalyi évet az állami személyhajózási cég, a Mahart PassNave Kft. (Ami 15 százalékkal több, mint a világjárvány hatásaival nem érintett utolsó év, 2019 bevétele.)"
E szerint van pénz a területben, erősíteni kellene, s folytatni, megújítva pl. a szárnyas hajózást is?
Valószínűleg kedvező feltételekkel lehet hajót bejegyezni, fenntartani, akárcsak cégeket (nem véletlen van oly sok kisebb-nagyobb magyar cég a felvidéken bejegyezve).
Ebben mi a rossz? Lehet + hozama - adminisztrációs erősödés, erősödhet hozzá az infrastruktúra, ha szintén jók a szabályzók (mindkettő munkahelyeket jelent).
Emellett nagyobb beleszólást jelenthet a dunai ügyekbe.
Mint ahogyan a szálloda-cruiserek Bp-en hasznosak, igencsak - bár a kretén Karigeri majdnem kivégezte ezt a vonalat.