Keresés

Részletes keresés

révész64á Creative Commons License 1 órája 0 0 143865

révész64á Creative Commons License 1,5 órája 0 0 143864

Pócsmegyer árviz és régi komp.

gigabursch Creative Commons License 2 órája 0 0 143863

Akkor fuss neki kérlek a 2019-es bázisév bevételi adatainak és a jelenlegi adatoknak és piszkald meg az adatokat inflációval.

 

Minden másra ott...    ...a négyjegyű függvénytábla.

Előzmény: naiv_ (143862)
naiv_ Creative Commons License 2 órája 0 0 143862

"...a MAHART PassNave Kft. jelenléte a személyhajózási piacon is meghatározó – éves szinten a Budapest Sightseeing Kft-vel együtt több, mint 300 ezer külföldi turistát szolgál ki....

....A MAHART flottája a legnagyobb a Duna teljes szakaszán"

 

...s menne ez még jobban is, ha megtartják a Cargót (de az is áldozata lett az agyatlan privatizációnak). Mindezt nem támogatják az utóbbi évek dunai vízállásai, ezért kellene szabályozni a folyót, ahogyan leírtam.

Előzmény: gigabursch (143860)
Una Vestrum Creative Commons License 5 órája 0 0 143861

"Pirosat tisztelni!"

Írja a tankönyv kiegészítése.

Előzmény: smith (143858)
gigabursch Creative Commons License 24 órája -1 1 143860

Esetleg valami matematikai alátámasztás?

Előzmény: naiv_ (143859)
naiv_ Creative Commons License 25 órája -2 0 143859

"De biztos csak a mindenszarizmus szól belőlem."

Igen.

Előzmény: gigabursch (143839)
smith Creative Commons License 2 napja 0 0 143858

A hely régtől mélységhiányos, amire 150m-es parttávolság tábla is figyelmeztet. Ha valaki erről nem vesz tudomást, akkor így jár.
Megvárja azt a 70 centi vizet, ami jön, aztán haladhat tovább...

Előzmény: tehtube (143856)
Enzo Creative Commons License 2 napja 0 2 143857

Nincs.

Ha nekem már nem kell, másé se legyen alapon fillérekért szétkaszabolták 2 éve.

A BAKONY-t sikerült visszarántani a kohó szájából, szépen lassan újítódik fel. 

Előzmény: gumidani (143855)
tehtube Creative Commons License 2 napja 0 1 143856
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 0 143855

A VÉN DUNA sincs már meg?

Előzmény: Enzo (143851)
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 0 143854

Az előtérben látható  három nagyobb csavargőzösből ( amelyből hat volt: LI-LVI) négy motoros hajónak átépítve megvan. (A BOSS, HUNNIA, ATTILA és VÉN DUNA) A másik kettő már a háború után sem épült újjá. A kicsik közül egy sincs meg.    

Előzmény: megaliner (143849)
révész64á Creative Commons License 2 napja 0 1 143853

Digitál muzeúm képek   

révész64á Creative Commons License 2 napja 0 1 143852

Enzo Creative Commons License 2 napja 0 1 143851

A képen látható formájukban egy sem.

Az elől középen állót (LV) 2 éve vágták szét, a mellete lévő kettőt beazonosítás híján nem tudni meg vannak-e (a típusból erősen átépítve van még három, de már nagyon nem ilyenek)

A hátrébb álló kisebbekből talán kettő motorosnak átépítve meg van még évtizedek óta üzemen kívül, erre a formájukra már egyáltalán nem emlékeztetnek.

Előzmény: megaliner (143849)
guberavera Creative Commons License 2 napja 0 0 143850

Szép találat! A SZÉP ILONKA még eredeti állapotban,  mivel 1937-ben építették át, a fotó max ekkor készülhetett.

Előzmény: gumidani (143847)
megaliner Creative Commons License 2 napja 0 0 143849

Ebből a sokból mennyi maradt meg ?

Előzmény: gumidani (143847)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 143848

Hajókat nem csak bejegyezni és fenntartani kell, hanem a fenntartáshoz utasokat szervezni rájuk. Nyilván a gazdag országokban könnyebb.

Előzmény: naiv_ (143837)
gumidani Creative Commons License 3 napja 0 3 143847

fortepan_303919

Elöl három nagyobb csavargőzös, a harmadik sorban a SZÉP ILONKA

viking star Creative Commons License 3 napja 0 2 143846

Itt az 1996-os.

 

Viszont azt vegyétek figyelembe, hogy ez még erősen torzít, mert '96-ban csak 11 éves voltam.

Csak reggel 7 és este 8 között volt szabad mérnem.

 

Előzmény: viking star (143845)
viking star Creative Commons License 3 napja 0 1 143845

1996-os van, de azon még nem ilyen esztétikusak a korongocskák. Majd előkotrom. Tele van vontatóhajóval, és magyar tolóval.

Előzmény: gigabursch (143836)
szega Creative Commons License 3 napja 0 0 143844

Köszi!

Előzmény: Pedrofon (143843)
Pedrofon Creative Commons License 3 napja 0 0 143843

Előzmény: szega (143842)
szega Creative Commons License 3 napja 0 0 143842

Sziasztok!  Ezt a hajót 1 hónapja fotóztam, azt hittem, hogy a Gondola. Utólag vettem észre (a fotón), hogy nincs az oldalán semmi azonosító. Ez a Gondola vagy egy másik hajó? 

Enzo Creative Commons License 3 napja 0 2 143841

Olyan ez, mint a balatoni győzelmi jelentések:

Egyre kevesebb járat, egyre kevesebb kikötő, egyre kevesebb hajó mellett évről évre soha nem látott szép eredmények.

Előzmény: naiv_ (143838)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja 0 0 143840

A 15%-os növekedést mekkora teljesítménycsökkenéssel sikerült hozni?

Ez is kérdés.

Már nincs napi hajó Visegrádra, nincs órás DunaCorso, nincs pénteki szárnyas, nincs programszárnyas csak 1, mindetz 2025-ben.

 

Előzmény: gigabursch (143839)
gigabursch Creative Commons License 3 napja -2 2 143839

Ha a 2019-es bázisadatot nézem, meg a 15%-ot, akkor figyelemmel arra az inflációs tényre, hogy az üzemanyag másfélszerese, a kenyér meg háromszorosa lett, igazában ez nem eredmény.

 

De biztos csak a mindenszarizmus szól belőlem.

Előzmény: naiv_ (143838)
naiv_ Creative Commons License 3 napja -4 1 143838

A szoclib kormányzás alatt privatizálták, mára brutális nyereséggel működik a MAHART PassNave - ORIGO

 

 

részlet:

 

"...Talán emlékeznek arra, hogy 2003-ban a Szabadkikötőt részvénytársasággá alakították, a tengerhajózást felszámolták, majd 2004-ben a folyami áruszállítást végző MAHART-Duna Cargo Kft.-t privatizálták."

 

2023. június 10. 17:31 (Origo)

 

"A MAHART PassNave Kft. – jogelődjeit is figyelembe véve – a legnagyobb múlttal rendelkező személyhajózási vállalkozás Magyarországon. A társaságot 1994-ben alapították, 2013 óta 51 százalékban tulajdonosa a Magyar Állam, 49 százalékban pedig a Viking River Cruises AG. tulajdonában álló Viking Hungary Kft. A Viking cégcsoport flottája világszerte több mint 80 folyami szállodahajóval és óceánjáró hajóval rendelkezik."

 

"....Az egykoron még idegenforgalmi nevezetességnek számító Budapest–Bécs szárnyashajójáratot indító vállalat hajói 1945 és 1995 között éves átlagban 3 millió utast és 2 millió tonna árut szállítottak. 1995-ben hajóparkja 58 személyszállító, 54 folyami és 6 tengeri áruszállító motoros hajóból, valamint 144 uszályból (illetve bárkából) és 9 tankerből állt.

A nyolcvanas években a tengerhajózási piac átalakult, és az évtized közepétől a sorozatos hajóselejtezések, illetve eladások lettek jellemzőek, majd már tengerjáró sem maradt a Mahart tulajdonában "az elvtársaknak" köszönhetően.

Mindezek után valóban sikersztoriként értelmezhető, hogy mintegy 4,2 milliárd forint forgalommal zárta a tavalyi évet az állami személyhajózási cég, a Mahart PassNave Kft. (Ami 15 százalékkal több, mint a világjárvány hatásaival nem érintett utolsó év, 2019 bevétele.)"

 

E szerint van pénz a területben, erősíteni kellene, s  folytatni, megújítva  pl. a szárnyas hajózást is?

naiv_ Creative Commons License 3 napja 0 1 143837

Valószínűleg kedvező feltételekkel lehet hajót bejegyezni, fenntartani,
akárcsak cégeket (nem véletlen van oly sok kisebb-nagyobb magyar cég a felvidéken bejegyezve).

Ebben mi a rossz? Lehet + hozama - adminisztrációs erősödés, erősödhet hozzá az infrastruktúra, ha szintén jók a szabályzók (mindkettő munkahelyeket jelent).

Emellett nagyobb beleszólást jelenthet a dunai ügyekbe.

Mint ahogyan a szálloda-cruiserek Bp-en hasznosak, igencsak - bár a kretén Karigeri majdnem kivégezte ezt a vonalat.

Előzmény: jakyg (143835)
gigabursch Creative Commons License 3 napja 0 0 143836

Van ilyen statisztikád három évtizeddel ezelőttről?

 

Érdekes lenne...

Előzmény: viking star (143828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!