Hm, mit mondjak... 8 evet huztam le Tuneziaban, Algeriaban, Sziriaban, 2 evet pedig Egyiptomban. Tunezia kivetelevel 4-500km-re voltunk a sivatagban, soxor napi 200-300km-t vezettunk, amibol kb. 90% volt az oda-vissza ut a munkateruletre. Reggel tobbnyire nyugisan gurultunk ki, de delutan ami a csovon kifert, ugy poroltunk befele a sajat magunk altal taposott nyomokon. Nem mondom, ott is volt szetnyilo bolcso, eltort rugok, szetszakadt lengescsillapitok, nade elnezem itt a kikent-kifent autot, a szuper cuccokat es nem ertem. Mifele konstrukcio az, ahol eltorik a kormanymu? Miert nem mennek normalis terepjaroval? Eh, nem is erdemes ragodni ezen, csak folmegy a pumpa a "hosokon".
TOM:
Egyrészt sajnálom, mert jó sivatagi szakaszok maradnak ki, másrészt örülök neki, mert legalább van idő összekalapálni a Chevit.
A szombat egyébként is pihenő nap lett volna.
Nem az igazi az EuroSport közvetítés idén. Túl sok az ismételt snitt, ma például nem csak mait ismételtek, de tegnapi helyszíni felvételek is voltak, mint maiak.
Remélem belejönnek.
Heavy_D:
Hál' Istennek beértek! A tanulság az, hogy csak saját profi szerelővel, hiánytalan alkatrész készlettel, és műhellyel felszerelkezve érdemes nekivágni a versenynek. Így volt lehetséges, hogy beértek a versenyben maradási időn belül: (Teletext:)
"Szalay Balázs és Jakab Tamás a legutol-
só hírek szerint vasárnap hajnali öt
órakor megérkezett Bamakóba, készült a
4. szakaszra. A magyar kettôs a 3. eta-
pot nagyon nehezen,több órával a limit-
idô lejárta után teljesítette, amiért
büntetôórákat kapott. A 711 km-es táv
során több helyen eltört a kormányszer-
kezet,ezért a magyaroknak a sivatagban
kellett hegeszteniük, s emellett gond
volt a differenciálmuvel is.
Az utolsó, még hajnali hír szerint, a
szerelôk láttak esélyt a hibák kijaví-
tására, így a magyar kettôs - rövid pi-
henô után - valószínuleg nekivágott a
Bamako és Bobo Dioulasso közötti 608
km-es szakasznak."
"Estig nem érkezett célba Szalay Balázs,
Jakab Tamás duó Maliban. A magyar autó-
soknak már az elôzô versenynap végén
komoly javításokat kellett végrehajta-
niuk a Chevrolet Blazeren, így szombat-
ra eleve lassú iramot terveztek.
Szalayék az 1. ellenôrzô pontig megfe-
lelôen haladtak, majd csökkent a sebes-
ségük, késô délután sikeresen eljutot-
tak a 2. ellenôrzô ponthoz is. Az ezt
követô szakaszról a versenyzôkkel tele-
fonkapcsolatban állók sem rendelkeztek
bôvebb információval, csupán arról tud-
ták tájékoztatni az MTI-t,hogy a magya-
rok este kétszer is jelezték a "terep-
rôl": jól vannak."
A nagy érdeklődés ellenére ide izgulom, hogy Szalai Balázs még mindíg nem ért be! Az első ellenőrzési pontnál még megvolt, azóta annyit tudni, hogy még nem adta föl...
Ma indult Dakarból a mezőny, köztük a többszörös magyar próbálkozóval Szalai Balázzsal. Tavaly a műhelytől nem ért be a repülőtérig az autója, idén viszont már az első szakaszon sikerült a mezőny első harmadában jó helyezést elérnie, és úgy néz ki, hogy alkatrésszel és szerelővel is fogja győzni a magyar csapat.
A 2000-es magyar csapat teljesen magyar, a navigátor Jakab Tamás, és a szerelők között is van magyar.
Nagyon drukkolok, hogy Szalai elérje célját, Kairót, mert ezen a versenyen a teljes táv teljesítése a győzelem, ha pedig valaki még érmet is kap az "csak" hab a tortán!
Aki szintén figyelemmel kíséri a versenyt, azt szeretettel várom a topicba!
A verseny hivatalos honlapja.
Az Eurosport Dakar oldala.