Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 7 órája 0 0 64970

Tervek voltak, de a pénz el lett költve a Csebokszári ltp szomszédságában levő fatelep, gépjárműműhely kiköltöztetésére.

Hoztak kocsik egy Bax ot Kecskemétről, talán némi sínanyag is összegyűjtésre került, de akkori áron az új vasútépítésre 16-20 millió Ft már nem állt rendelkezésre.

A felsőtárkányi vasútüzemet érzékenyen érintette a 1985 ös beruházási stop, az, hogy az Ózdi Kohászati Üzemek nem vette át 1985 közepétől a dolomitot ami addig bevételei révén biztosította a vasútüzem működését. A vasútnak 1969-től saját bányája volt! Akkoriban a vasút jegybevételét az állam jelentősebben dotálta 1 Ft saját menetjegy bevételhez 1 Ft támogatást adott.

1992 es leállás a állami támogatás megszüntetése miatt volt, 1993-ban az újrainduláskor magam is utaztam ezen a számomra is kedves vasúton, sőt beszélgettem az üzemvezetővel, a mozdonyvezetővel, és a kalauzzal is, akik sok érdekes információt osztottak meg velem....

Előzmény: C50 (64968)
f_k Creative Commons License 7 órája 0 1 64969

C50 1973-ban a gyöngyösi Mátravasúton...

 

C50 Creative Commons License 12 órája 0 1 64968

Ezek a tervek még '90-ben is tervek voltak de e helyett 1992-ben üzemszünet volt és szóba került a megszüntetés is. Szerencsére 1993-ban elindultak és azóta is közlekedtek a vírusig, most pedig fel lesz újítva a vasút.

Előzmény: f_k (64967)
f_k Creative Commons License 16 órája -1 4 64967

1984 es tervek Felsőtárkányban:

 

rezgaras Creative Commons License 2 napja -1 3 64966

Viszont a nyitott végén nem látszik semmilyen csatlakozási lehetőség. Sem csavarmenet, sem gumicsőhöz betét. Lehet, hogy ezen csak lefelé engedték a vizet? (pl. kiüríteni a tartályokat)

Előzmény: ArtofNoizz (64961)
ArtofNoizz Creative Commons License 2 napja 0 1 64965

Hálistennek ez nem így megy. 

Előzmény: Gysev5047 (64962)
ArtofNoizz Creative Commons License 2 napja 0 2 64964

Ez valami helyi extra opció lehetett. 

Előzmény: Pályaőr (64963)
Pályaőr Creative Commons License 3 napja -2 5 64963

         

 

...szóval vízvezetékcső. Gondolom, nem azt akartad mondani, hogy ezt még az átlag román pakulárok is tudják, mert nem kifejezett gyári megoldás. Bár errefelé elég tág tárháza van a helyi megoldásoknak.

Előzmény: ArtofNoizz (64961)
Gysev5047 Creative Commons License 3 napja -2 1 64962

Sziasztok!

A hétvégén Gemencen Kéktúráztam, és nem egyszer a kisvasút Bárányfok-Keselyűs szakasza mellett sétáltam, ahol területi viták miatt 7 éve nem járnak a vonatok, és ez meg is látszik a pályán. A sínek végig megvannak, de több helyen benőve, és az átjárókat is néhány helyen beborította a homok. Elég elszomorító a látvány, és nem állapot, hogy területi viták miatt így menjen tönkre egy kisvasúti pálya! Úgy hogy kérem a hajtányosokat, hogy akik(k)nek kedve van, azok járják hajtánnyal a pályát, hogy ne menjen tönkre.

Köszönöm!

ArtofNoizz Creative Commons License 3 napja 0 3 64961

Csak az egyik vége van becsinálva, viszont egy-egy cső megy belőle a víztartályokba. Szóval..

Előzmény: Pályaőr (64960)
Pályaőr Creative Commons License 3 napja -1 2 64960

Meg nem mondom, ha sütögetnek se. A két vége be van csinálva, mert azt azért mégse akarnám elhinni, hogy tömör. Lehet, hogy az tartja össze a mozdonyt, mióta ilyen állapotban van...

Előzmény: rezgaras (64959)
rezgaras Creative Commons License 3 napja -2 2 64959

Mi a túró az a vastag cső keresztben, a füstszekrény ajtó alatt? A két vége üres, tehát nem csőnek használták, inkább valamit tarthatott.

Előzmény: Pályaőr (64958)
Pályaőr Creative Commons License 3 napja 0 3 64958

         

 

       

 

A Vasláb-Kilyénfalva dolomitszállító kisvasút gőzöse 1985-ben; a vasutat átépítették normál nyomtávra.

A "Romrail" információit és a fényképeket Stefan Tazzy kapta. Alul: Tastam képe a mozdonyról a gyimesbükki határon.

 

 

 

 

 

 

kovidius Creative Commons License 6 napja 0 0 64957

Remek!!

Köszi!

 

Előzmény: Lovrin (64956)
Lovrin Creative Commons License 2021.04.08 -1 1 64956

A wikipédiás diagramnak itt a leírása és a leggyakoribb elemek listája:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Wikipédia:Útvonaldiagram

Ennél jóval több ikon van hozzá amiket itt találsz meg kategóriákba rendezve:

https://commons.wikimedia.org/wiki/Template:Bsicon

Előzmény: kovidius (64955)
kovidius Creative Commons License 2021.04.07 -1 1 64955

pont ezt tervezem, hogy egyet megrajzolnék és ha teccetős, akkor mindet egységesen

csak sajnos nem értek hozzá

olyat szeretnék, mint a holland vasutaknál van, ilyen elágazásos útvonalterv (mint a London Underground, csak itt egy vonal van az esetleges leágazásokkal)

de már adnék neki valami stílust is, pl: nem vonal lenne, hanem sín

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (64954)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.04.07 -1 4 64954

Nincs. De a Wikipédia szabadon szerkeszthető, hozhatsz létre szócikket az egyes magyarországi kisvasutaknak (amelyiknek még nincs) és megrajzolgathatod :)

 

Kemencének is van ilyen rajza: https://hu.wikipedia.org/wiki/Kemencei_Erdei_M%C3%BAzeumvas%C3%BAt

Előzmény: kovidius (64951)
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.04.06 -1 2 64953

1914/1915 évi országos rovancsban még nem szerepel.

 

Akinek van előfizetése, esetleg:

 

https://adtplus.arcanum.hu/hu/view/MagyarKereskedokLapja_1904_07-12/?query=SZO%3D%28ag%C3%A1rd%20kisvas%C3%BAt%29&pg=410 

 

 

 

 

Előzmény: névtelen (64948)
Kuplungos2 Creative Commons License 2021.04.06 -2 0 64952

Igen, Igen csak... Nem szokásom beszélni másokkal, pláne random emberekkel akiket nem ismerek és talán a MÉH telepen a tartálykocsikat, valami olyasmit említett, de mást nem

Előzmény: névtelen (64950)
kovidius Creative Commons License 2021.04.06 -1 1 64951



ilyesmire gondoltam, én ilyet sehol sem találtam, csak a wikin

nem tudom mi ennek a szabatos neve.

 

Előzmény: A-dani (64947)
névtelen Creative Commons License 2021.04.06 -1 0 64950

Hali, Tiéd a felvétel?

Egy gondolat: lehet még Agárdon 90+ -os ott lakó, aki még látta, vagy 70+ -os, akinek meséltek róla, romokat látott?

Előzmény: Kuplungos2 (64949)
Kuplungos2 Creative Commons License 2021.04.06 -1 0 64949

Ami kimaradt:

https://www.facebook.com/549335208490412/photos/p.3785040728253161/3785040728253161/?type=3 Mégegy térkép

Nagyapám 42-ben született viszont hallott róla, ő úgy emlékezett, hogy a háború alatt megrongálódott, majd felbontották. Az említett könyvben is ezt írták, de mivel 39 után már nem szerepelt térképeken szóval valószínűbb lehet, hogy a 30-as vonal kétvágányosításakor felbontották a kitérőt és vele a kisvasutat.

 

Előzmény: névtelen (64948)
névtelen Creative Commons License 2021.04.06 -1 1 64948

Youtube-on találtam, hallott róla valaki valamit, bármit?

https://www.youtube.com/watch?v=vT_4Xm49KoU

Agárdi GV

A-dani Creative Commons License 2021.04.06 0 0 64947

kisvasut.hu-n fentvan az összes üzemelő és megszűnt is, sajnos egyben nem letölthető a térkép, legalábbis nekem nem siekrült.

Előzmény: kovidius (64945)
Rájen153 Creative Commons License 2021.04.06 0 1 64946
Előzmény: kovidius (64945)
kovidius Creative Commons License 2021.04.05 -2 0 64945

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy létezik-e valahol nyomvonalrajz a hazai kisvasutakról?

Ilyen metrótérkép szerűre gondolnék, vagy valami dizájnos megoldásra.

 

zjakabfi Creative Commons License 2021.04.02 0 1 64944

Ezt sem gondoltam volna pár éve. Vajon elkészül esetleg 08.20. előtt?

Régen milyen menetrendben járt ez a kisvasút? 

Előzmény: bányabükki (64943)
bányabükki Creative Commons License 2021.04.02 -1 5 64943

Tiszakécskén szinte teljesen készen van a pálya, a strand felőli végállomás kocsiszínje van már csupán hátra. Azt hittem hogy akár járműveket is találok, de gondolom ezeket majd akkor hoznak ha kész a fedett szín.

 

A két végpont:

 

 

Vannak új, és vannak egészen régi sínszálak is, ha jól láttam: (Ózd 1955, Diósgyőr 1992)

 

Az eredeti pálya fekete-fehér szaggatott a térképen, pirossal nagyjából rárajzoltam a mostanit.

alkotasu Creative Commons License 2021.04.02 -1 2 64941

Hátha van itt is valaki, aki tud segíteni egy modellező társnak:

Pályaőr Creative Commons License 2021.03.31 -1 5 64940

              

 

 

1) a múltkor alkotasu töltött fel egy ilyen képet: 

Magyarország, 1951. március. A nehézgépkezelő tanfolyam hallgatói tevékenykednek egy csilléket vontató kisvasút körül. A Rákosi-képpel dekorált mozdony felirata: "Jó tanulással a békéért!" A felvétel készítésének pontos dátuma és helyszíne ismeretlen. MTI Fotó/Magyar Fotó: Murai György


2) A Mocăniţa Hunedoara FB-oldalán 1960. november 3-án a következő: az alsóteleki bányavállalat műhelyének Constantin Robilcă vezette karbantartó lakatosbrigádja elkötelezte magát, hogy egy mozdony főjavítását 20 nappal a határidő előtt elvégzi. A képen a brigád mozdonyon dolgozó tagjai láthatók munka közben.

 

Nem véletlen a mondás: a munkához úgy kell hozzáállni, hogy más is odaférjen.


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!