Keresés

Részletes keresés

ArtofNoizz Creative Commons License 14 órája 0 0 63074

Mit? Mesélj!

Előzmény: Sinbiciklis1 (63072)
erdőszéli Creative Commons License 16 órája 0 3 63073

a cikkben és bemásolt tartalmában is szerepel dátum. aki ezt nem tudja értelmezni, annak a véleménye tökéletesen figyelmen kívül hagyható.

 

a cikk több okból is érdekes. egyrészt el lehet játszani a számokkal, hány üzem osztozott a dotáción, annak fejlesztésre szánt részéből mire futhatta. másrészt a szerző igen bátran le merte írni, hogy - a hallottak alapján szerinte - az erdőgazdaság saját hatáskörében bizony másra fordította a pénzt. 

Előzmény: Sinbiciklis1 (63072)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 16 órája -2 0 63072

Olvastam. És ha egy idegen elolvassa dátum nélkül, mit von le?

 

Előzmény: ArtofNoizz (63071)
ArtofNoizz Creative Commons License 18 órája 0 5 63071

Olvastad is vagy csak írtál valamit?

Ez egy nagyon jó cikk. Ezt akár Kecsóról és Nyíregyről is írhatták volna. Nem erdészet, de a metódus ugyanaz..

Előzmény: Sinbiciklis1 (63070)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 1 napja -6 2 63070

1972es cikk. Nem biztos, hogy hangulatot kellene vele kelteni 2019ben.

Előzmény: f_k (63069)
f_k Creative Commons License 2 napja 0 7 63069

https://library.hungaricana.hu/en/view/HevesMegyeiNepujsag_1972_11/?pg=193&layout=s&query=aut%C3%B3busz


Erdőkben kanyargó sínek...

 

A CIVILIZÁCIÓS ártalmaktól meggyötört ember a természet még érintetlen, rejtett zugait keresi, hogy csöndet, nyugalmat, növényzetet, vizet, tiszta levegőt találjon.
Ezek az érintetlen zugok távol esnek a zsúfolt, rossz levegőjű, lármás települések- től, így legelőször is ezt a távolságot kell legyűrnie az embernek. Ha teheti gépkocsit vesz, ha nincs erre módja, más járművekkel — autóbusszal, vonattal, erdei kis- vasúttal — közelíti meg a természet áldott rejtekeit.
A Bükk és a Mátra erdei vasútjain több mint fél millió ember utazik évente. S ez a szám azért is jelentős, mert nem nagy távolságokról van szó. A két hegység erdei vasútjainak hossza ugyanis csak 73 kilométer hosszú, s ebből mindössze 41 kilométer szolgálja a személyszállítást.
Az erdőkben kanyargó sínek szép, gyönyörűséges vidékekre, vadregényes tájakra vezetnek. Hullámosra gyúródott kőráncok. szélborotválta szálkás kőcsontok, toronysziklák éles csipkefodrai, ezüstfényű tiszta források, napfényes tisztások, rétek, füves mezők, hegyi kaszálók, ritka látványt kínáló bércek és tetők hívják pihentető barangolásra a természet szerelmeseit
Évek óta sokan panaszkodnak amiatt, hogy az erdei kisvasutak állapota egyre rosszabb, siralmasabb, s a korszerűtlenség, elavultság hovatovább az utazó százezrek legminimálisabb kényelmét sem biztosítja. Még csak halvány nyomát se lehet felfedezni a fejlesztésnek, felújításnak Az erdőgazdaságnak mostoha gyermeke az erdei kisvasút s úgy tűnik, mintha végérvényesen ki
mondták volna felette a ha- láthassa a „minden szépség halálos ítéletet. kútfejét ’, a „sellők völgyét”,
Vajon mi az igazság az erdei- a vadregényes Szalajka-völgyi kisvasutak körül ?..... gyet. És nem bosszankodhat
Ennek kiderítésére indultunk . senki. hogy. kényelmetlen az
utazásra az erdőkben kanyargó síneken.
FELNÉMETEN szálltunk fel a felsőtárkányi erdei vasút ,,bahnwagli”-nak nevezett motoros kiskocsijába. A közúti, keresztezést elhagyva nagy sebességgel iramodtunk az egyenesnek, de tüstént lassítani kellett, annyira rángatózott. hánykolódott alattunk az ülés deszkázata. Szinte minden pillanatban várható volt, hogy a hibás, egyenetlen pályáról leugranak a vaskerekek S ez , így tartott egészen a tárkányi mészégető kemencékig. Csak a lassú tempó, az óvatos vigyázat óvott meg bennünket a veszélyes kisiklástól. Tárkányiéi a Stimecz-házig és vissza, már igen tűrhető volt utazásunk. Szerettem volna fel- kocsizni a Vaskapu sziklaszorosán át a Barát-rétig, erről azonban lebeszéltek, mert ez a vonal teljesen járhatatlan. Így azután a vasút központi telepén szem! élőd lünk, ahol — mint téli kikötőbe vonult bárkák — személykocsik ócska tákolmányai darvauoztak a mellékvágányokon. Ezek a tákolmányok recsegő-rop<<gó eresztékeikkel, korhadt rossz- karfáikkal a vasút legősibb korszakát juttatták az<-~z**-n- be. Megkérdeztem: miért ez a nagyfokú elhasználtság? „Nem adnak pénz.', a fejlesztéshéz!” — hangzott a tömör
válasz,
UTAZÁSUNK második
színhelye a szilvásváradi vasútüzem volt. sújtott homlokú sziklák, erdős magaslatok tövében kanyarog a vaspálya. Tavasztól őszig több mint hetvenezer ember tereiül meg itt, hogy
utazás. legfeljebb azért kell türelmetlenkedniük a kirándulóknak, mert nincs elég nyitott kocsi, s emiatt nagy a zsúfoltság. A vasút műszaki állapota megnyugtató., Kivéve a fatelepen, ahol ’traktorok, teherautók rontanak neki minduntalan a keskeny síneknek, s olyan közel hányják le terheiket,* hogy nyakát, lábát törheti a vigyázatlan utas.

A gyöngyösi Mátra-vasút sorsa megint csak aggasztó. A favázas kocsik szörnyű állapotban vannak, szekrényeiket csak a csoda őrzi a leszakadástól. S ha azt vesszük, hogy több mint 320 ezer ember utazik évente a mátrafüredi. a gyöngyössolymosi, lajosházi vonalakon, elképzelhető, milyen tömegszerencsétlenség okozója lenne ez az elhanyagoltság. Am nemcsak a kocsikkal van baj, hanem a pályatesttel is: több vonalszakaszon nincs meg a kellő szintezés, s a síneket tartó keresztfák, betonaljak is mind hibásak. Arra a kérdésre, hogy miért tűrik ezt az állapotot, „tt is csalt azt a választ halljuk, mint Felsőtárkányban vagy Szilvásváradon: „Nem adnak pénzt a fejlesztésre!”
Talán azért nem adnak, mert nincs — gondolhatnánk. Ám ez a „nincs” többszörösen nem igaz. Van pénze az erdőgazdaságnak, de az a helyzet, hogy minden fillért sajnálna* a vasúttól. Még a kormányrendeletben megszabott értékcsökkenési leírást is más ágazatokra fordítják. Azt az értékcsökkenési hányadot, amelyet áz erdei vasutak állóeszköz •állománya
hoz az erdőgazdaság konyhájára. Márpedig nem kevés pénzről van szó. Ha 1968-tól 1971-ig számoljuk az érték- csökkenési leírásból származó forintokat, ez több mint kétmillió forintot tesz ki.
AZ ERDŐGAZDASÁG csak
profitál az erdei vasutakból — és tegyük hozzá. igen jól profitál! — ám a fejlesztésre, korszerűsítésre semmit sem. áldoznak. Mert nem áldoztak 1968 óta, még a legszükségesebb és legminimálisabb fejlesztési feladatoknak sem tettek eleget.
Szóvá kell tenni itt azt is, hogy 1968 óta — a turizmus fellendülését segítendő ■—,
jelentős állami dotációt rák Zsebre az erdőgazdaság az erdei vasutak személyszállítása után. Az állami dotáció több mint 8 millió forint bevételt jelent 1968-tól 1971- ig. Az érvényes pénzügyminiszteri rendelet értelmében ennek a több mint 8 millió forintnak a 35 százalékát kellett volna fejlesztésre fordítani. S a vasutak esetében ezt elmulasztotta az erdő- gazdaság. A pénzt természetesen nem dobták ki az ablakon, ahogy mondani szokták. Az erdei vasutak forintjaiból vadászházak épültek. Természetesen szükség van vadászházakra is. De még inkább szükségesebb lett volna. hogy a vasutak siralmas állapotain változtassanak.
1971. óta minisztertanácsi rendelet is előírja az erdei vasutak fejlesztését, amelyet a Bükkben és a Mátrában igen jelentős idegenforgalmat bonyolítanak le. S ezt ? határozatot nem lehet figyelmen kívül hagyni. Nem ! továbbra is elodázni, akadályozni az üzembiztonságot szolgáló munkát, korszerűsítések elvégzését.
CSELEKEDNI KELL, hiszen már az utolsó órához jutottak.
Patak; Dezső

 

paca664 Creative Commons License 2019.06.15 0 0 63068

Ezen a deklaráltan csak doku jellegû képen elemezve kijevi múzeumot, két dolgot merek megállapítani.

1) A kisvasúti gyūjtemény egyelôre hiányos.

2) Bôven van még hely.

Előzmény: paca664 (62964)
erdőszéli Creative Commons License 2019.06.13 0 1 63067

kivételesen egyetértek veled.

a pdf áttekinthetőbb:  https://www.kisvasut.hu/letoltes/20190214/Kemv2019h%C3%A9tv%C3%A9gi.pdf

 

 

Előzmény: -Smiley- (63066)
-Smiley- Creative Commons License 2019.06.13 -1 0 63066

Na a számok meg az F-betűt nem írta ki. 

 

 

https://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=3544&rfa=35

Előzmény: -Smiley- (63065)
-Smiley- Creative Commons License 2019.06.13 -1 2 63065

Valaki fejtse meg nekem a Kemencei menetrendet?

Nincs egy értelmes mondat a kiegészítőnél, és mi az az F?  Azt én hogy találjam ki?

 

 

 

 

 , de nem közlekedik 2019. VII. 27-én naponta, de közlekedik 

 

 2019. V. 1-től IX. 30-ig , de nem közlekedik VII. 27-én naponta, de közlekedik 2019. IV. 30-ig , X. 1-től , 

 

 2019. V. 1-től IX. 30-ig , VI. 9-én naponta, VIII. 18-tól 19-ig naponta, de nem közlekedik VII. 27-én naponta, de közlekedik 

 

 

 

Miaz, hogy VII. 27-én naponta? ( Azon a napon? De azt akkor miért napontának kell írni?)

Nincs valaki aki átnézné nyelvtanilag, mielőtt ilyen kimegy?

ArtofNoizz Creative Commons License 2019.06.11 0 0 63064

Kisvasutak App

 

Szeretnénk egy ingyenes alkalmazást a figyelmetekbe ajánlani! Folyamatosan frissülő tartalommal!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arathus.infoklaszter.kisvasutakapp

ArtofNoizz Creative Commons License 2019.06.10 -1 7 63063

Galambbal sakkozol..

Előzmény: _nyunyuka (63061)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.06.10 -1 2 63062

Királyrét nem hegyi pálya, még a geometriája sem bonyolult -Nagybörivel összehasonlítani...

 Erdőszéli kolléga leírta Nagyböri korlátait: nem tudsz végtelen mennyiségű gördülőállományt felrángatni. Nagyböri a fakitermelés kiszolgálására épült. Hogyan lehet készülni arra amiben nem lehetsz biztos? Mások igazságérzetére nem épülhet vasútüzem.

Előzmény: <Tycoon> (63060)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.06.10 -2 2 63061

Május 1. szerdai nap, szintén erős volt :-). Jobban hiszek a látottaknak meg az eladott menetjegyeknek, mint a mendemondáknak :P.

Előzmény: akóR (63059)
<Tycoon> Creative Commons License 2019.06.10 0 0 63060

Kismaroson 6 kocsi 2 mozdonnyal rendesen tele volt, de volt szabad hely délután. Ők most felkészültek a csúcsra. 

Előzmény: erdőszéli (63053)
akóR Creative Commons License 2019.06.10 -1 0 63059

Értem én...., 

Egy négynapos hétvégén vannak " erős " napok is :-P

Előzmény: _nyunyuka (63057)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.06.10 -2 2 63058

Lehet, hogy megbukna az egész, nem biztos, hogy 200km-rel odébb ugyanígy működne a produkció.

 

Ahogy a kolléga írta, szabad kéz nincs. Ha az erdei vasutak jelzési, forgalmi és gépészeti utasítása lenne érvényben, egyszerűbb lenne az élet... de mi van ott, amiért oda utazna bárki? Sajnos az a vasút az eredeti funkcióját elvesztette.

Előzmény: Sosuke (63055)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.06.10 -2 1 63057

Az érvényes Jelzési, forgalmi és gépészeti utasítás lehetővé teszi ezt a fajta rugalmasságot.

 

Illetve hogy van készenlétben komplett szerelvény, személyzettel, nem kell a VPE-től menetvonalat igényelni, az utasok (mutatós "túracicák") meg is köszönték a fél órával hamarabbi indulást :-).

 

Rókakomának: ma "csak" 268 utas, hétköznap lesz több különvonat. Mégiscsak működik :-).

Előzmény: SÜNÖCSKe (63056)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2019.06.10 0 3 63056

Nem kapott Kemencén sem szabad kezet a hatóságtól. Az érvényes Jelzési, forgalmi és gépészeti utasítás lehetővé teszi ezt a fajta rugalmasságot. És azt az utasítást ugyanaz a hatóság hagyta jóvá mindkét vasút számára.

Előzmény: Sosuke (63055)
Sosuke Creative Commons License 2019.06.10 -1 0 63055

Ha a kemencei csapat tokkal-vonóval leköltözne egy évre Kecskemétre és mindennemű hatóságtól szabad kezet kapna, akkor? Mert így a körtefagyit a barackpálinkával... :-)

Előzmény: _nyunyuka (63054)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.06.10 -2 4 63054

Ezt hogy hoztad ki, hogy annyinak kell lenni? Amúgy jönnek  az utasok rendesen, teltházas minden járat.

 

Ha reggel az indulás előtt fél órával az első menetrendi vonat tele, elindul mentesítőnek, majd a rendes indulási időben egy másik szerelvény lesz a menetrendi, "Strand kereszt". Ezt a büdös életben nem tudtátok megcsinálni :-).

Előzmény: K.O. Lompos (63044)
erdőszéli Creative Commons License 2019.06.10 0 5 63053

ez egy hegyipálya. a mozdony terhelhetősége véges, így nem kapcsolhatsz mögé tetszőleges mennyiségű kocsit. tegnap két járat is mentesítő vonattal közlekedett, nem láttam lemaradt utast.

Előzmény: -Smiley- (63049)
b.robert Creative Commons License 2019.06.09 0 10 63051

Hű-ha...

 

Szombaton Nagybörzsönyben voltam, ma Szobon, holnap ismét Nagybörzsöny....annyira haragban vagyunk, hogy még magammal sem állok szóba!

Ma például a nagyirtási körüljáráskor többször segített nekem a börzsönyi oldalból a személyzet, akivel Kemencén egy beosztott csoportban vagyok pár éve. 

 

Ma elég nagy volt a forgalom mindkét üzemben, voltak késések. Hogy mi miért volt, most nem megyek bele, hosszú volna! A lényeg, hogy most még mi is tanuljuk az összevont üzemet, ma is technológiát váltottunk nap közben, aminek a célja az volt, hogy csökkenjen a forduló idő és ne kelljen egymásra várni.

Előzmény: -Smiley- (63042)
-Smiley- Creative Commons License 2019.06.09 -4 0 63050

Amúgy ez a bzmothoz hasonló vonat nem rongálja nagyon a pályát? Egész úton fülsiketítően csikorgott a kanyarokban. Ez jót tesz a vonatnak  vagy a pályának? 

-Smiley- Creative Commons License 2019.06.09 -2 0 63049

Láttam ott fújtad a fűtőház előtt. Viszont kéne még pár kocsi mert kis híján utaslemaradás volt 

Előzmény: erdőszéli (63045)
róbertke Creative Commons License 2019.06.09 0 0 63048

Köszönöm! 

Előzmény: erdőszéli (63047)
erdőszéli Creative Commons License 2019.06.09 0 1 63047

mávag, 1953. 

Előzmény: róbertke (63046)
róbertke Creative Commons License 2019.06.09 0 0 63046

Mikori gyártású a kerék, mert nálam nem engedi felnagyítani a gép?

Előzmény: erdőszéli (63045)
erdőszéli Creative Commons License 2019.06.09 -1 5 63045

csőrike, ezek szerint mégis hagytad magad lenyúlni a vérlázító jegyárakkal? :-)

 

érdekes amit írsz, sokat ittál? 

 

...

 

legyen valami szép is estére. mai munkánk eredménye:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: -Smiley- (63042)
K.O. Lompos Creative Commons License 2019.06.09 -3 1 63044

Remélem meg lesz holnapra az időarányos 16 ezer !! :-P

Előzmény: _nyunyuka (63043)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!