Ha csak bizonyos képkockák érdekesek,akkor azokból valahogy csinálhatsz fotót Print Screen-nel, vagy valami hasonló módon. Ha viszont videó részletek, akkor másold ki a linket a böngészőből, vagy töltsd fel YouTube csatornára, ha van neked. Ha egyik megoldás sem működik, akkor tedd fel Google Drive-ra. Engem kíváncsivá tettél. Csak nem valamilyen színes mozgó filmet találtál a vasútról?
Rádióban hallgattam hasonlót, melyik gyár milyen fegyvereket gyártott azelőtt. A legjobb az volt, amíg keletről vártuk az ellenséget, minden létesítmény Nyugat-Magyarországra települt. 1945 után a helyzet megfordult.
Már említettem, hogy volt két motoros hajtány, még valamikor a 40-es években Süttőn. Helyiek elmondása szerint úgy tűnik, hogy egy klasszikus PVG motorhajtány is lehetett később, mivel "Toporczer Zoli bácsi valami Pannónia motoros csupasz kocsival járt, irdatlan hangos volt." Toporczer Zoltán volt az utolsó üzemvezető 1951-től 1971-ig. A másik két hajtány fa deszkákkal volt beborítva, gondolom erre utal a "csupasz" rész, hiszen a PVG ugye csak vas vázzal rendelkezett, ebből gondolom, hogy az lehetett Süttőn.
Tisztelt Uraim! Az 1965-ben forgatott Patyolat-akció című filmben kb. a 10. percnél a bevonulók kisvasúti vágány mellett masíroznak. Miután a fiatalok Veszprémben vannak, ezért lehet-e az 1961-ben megnyitott veszprémi úttörővasút vágánya vagy valami más helyszínen vették fel a jelenetet? Ha máshol, akkor hol lehet? Van-e valakinek erről információja? Köszönöm a válaszokat!
Igen, ezt a videót én is láttam. Archív képek alapján szerintem nem mindegyiknek volt ilyen pumpája, inkább csak egy szívó lövettyűt alkalmaztak, amihez nem kell a víznek gravitációs úton lefolyni, ezért nem is kívül, alul volt elhelyezve, hanem a kazánon, a vezetőfülkén belül.
Biztos, hogy nem. Ha attól tartanának, hogy esetleg felrobbanna, akkor embert, de utast főleg, nem engednének a közelébe. Szerintem csak azért került egy vonórúd használatra, mert a mozdonynak a vonókészüléke nincs egy szintben a kocsiéval.
A videókban egy volt cukorrépa vasúton száguldoznak vele. Feltűnt, hogy milyen hosszú vonórúddal csatlakozik a mozdonyhoz a szerelvény. Talán védik az utasokat egy esetleges kazánrobbanás esetére, hogy csak a masiniszta főjön meg.
Oldtimer autóknál is elfogadják a biztonsági öv, fejtámla, puha műszerfal stb. beépítését biztonsági okokból. Ha úgy vesszük, hogy van egy eredeti mozdony, ha annak új kazánt kéne építeni, mert az eredeti 100 éves, akkor is valószínűleg egy hegesztettet csináltak volna neki és ez sem ront az "eredetiségén." Tehát egy replika is tartalmazhat ráncfelvarrásokat, az eredetihez való hűség megtartása mellett.
Láttam máshol, hogy ezeknek a tengelyek felett volt a víztartálya. Tehát a két oldalon az csak szén tárolásra van és a víz pedig a kerekek között. Nem tudom, hogy ennek is így volt-e, de úgy fest.
Ezt már százszor végigragoztuk a Gőzmozdony fórumon. Ma nem kaphat engedélyt egy szegecselt kazán. A régi tervekben pedig mindben az van. Tehát az üzemeltetéshez új kazán kell. Amit meg kell tervezni és jóváhagyatni. De akkor az nem az eredeti tervek alapján készül. Emellett a tervezés és jóváhagyás miatt igen drága lesz. És ez még csak a kazán. Lehetnek hasonló problémák más alkatrészekkel is.
Vagy megépíteni az utolsó szegecsig az eredeti tervek alapján, de akkor nem lehet üzemeltetni. Ki fog megfinanszírozni egy ilyen projektet? És mi célból?
Jó, tudom, ez normál nyomtáv, és Anglia, de azért nem példanélküli, még ha részben el is tértek az eredeti tervektől (de pont, hogy az üzemeltethetőség miatt). És messziről, hunyorítva tényleg olyan, mint egy Peppercorn A1-es.
Pont ugyanaz a történet, mint amitől az OFFtopik műsorszolgáltatók(kábel-TV és társai) marketingesei verik a fejüket a falba, ha elsütöm: műszakilag lehetséges. Még jobbat is!
Mi változott azóta, ami alapján nem lehetne egy M1:1 kópiát csinálni mondjuk a Triglavról? Minden alkatrész rajza megvan! Még kazánbiztos is akad.
Attól tartok, hiába van meg egy régi gőzmozdony teljes tervdokumentációja (ha tényleg megvan), az alapján nem lehet ma replikát készíteni. Legalábbis üzemeltethetőt nem. A mai előírások nem engedik.