Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gaben. Creative Commons License 2005.12.05 0 0 13

Sziasztok!

 

Engem komolyan felháborít itt egyesek álláspontja, miszerint aki nem tört össze eddig senkit az nem is jó sofőr. Barmok. Már elnézést.

Családban van nálunk valaki aki 50 éves, 30 valahány éve vezet. Egy koccanása volt 20 éve, mai akkor lökhárítócserét jelentett.

Pontosan ő sem tudja, hogy eddig mennyit vezetett, de az biztos hogy havonta 2x Hollandia, és munkájából adódóan évente egyszer majdnem egész európát bejárja. Voltam vele néhányszor. Németországban 220 km/h nála az általános, de városban betart mindent, nem szeretne senkit kivasalni.

Erről ennyit. Láttam hogyan manőverez hegyről lefelé, jeges úton amikor megcsúszik, miközben egy duplatengelyes lakókocsi van a vonóhorgára kötve.

Hát nem tudom. Nekem ez a jó vezetés.

Altmark Creative Commons License 2005.10.09 0 0 12
Na, ez sikerült.
Előzmény: Altmark (11)
Altmark Creative Commons License 2005.10.09 0 0 11
Ebben a fórumban fogok próbálkozni azzal, hogy megtanuljak linkelni.

Törésteszt.
Előzmény: _pt (10)
_pt Creative Commons License 1999.12.25 0 0 10
Ha nagyon ki vagy erősödve, csinálj legközelebb inkább 15 fekvőtámaszt, ne a kocsikkal erősködj :-)

_pt

Husky Creative Commons License 1999.12.25 0 0 9
Most kedden történt.....

Peugeot 206 -sal mentem lefele a hegyről kanyarban kb. 40-45 km -rel. Balkanyarban egy olajos saras részen megcsúsztam hiába bármi az autóm szépen kiegyenesítette a kanyart. Végül egy parkoló Opel Vectra vezető oldali ajtajai bánták illetve a 206-om jobb oldali sárhányója + az első futómű kapott egy pofont. Szervizben + biztosítónál jártam már azt mondták hogy velem kezdik majd az új évet. A károm ( szerencsére van CASCO ) kb 100 - 200 eFt - függ még, hogy mi a helyzet a futóművel...... egyébként simán gurul és áldom a szerencsém, hogy nem gyorsabban mnetem.

Porter Creative Commons License 1999.12.25 0 0 8
Nem, a kocsi nem lett totalkaros - a 3 millios auto javittatasa - gyari szervizben, hogy a garanciajat ne veszitse el - kb. 1 millio forint lesz. Ugyanennel a kereskedonel vettem egyebkent a kocsit.
Mivel nekem idobol van a legkevesebb, a szervizvezeto javasolta, hogy adjak nekik teljes koru meghatalmazast, ami azt jelenti, hogy ok intezik a javittatas mellett az esetleges potkarfelmereseket, valamint a biztosito kozvetlen nekik fizet - igy az en feladatom csak annyi, hogy kb. 4 het mulva elmegyek az autoert, kifizetem nekik a 10% onreszt es elhajtok. A tobbi rajtam kivul lesz intezve.

Meg valami: igaz, hogy a biztositonak a kocsi javittatasa idejere csereautot kell biztositania, illetve ha ilyet biztositani nem tud, fizetnie kell az esetlegesen berelt auto dijat?

Előzmény: sallustius (6)
Lunatic Creative Commons License 1999.12.22 0 0 7
Üdv!!

Nekem kb pont egy éve van jogsim..., viszonylag elég sokat is vezettem, kocsit még nem törtem...

Csak azért írok ide..mert én először NFS -el meg jó kis szimulátorokkal vezettem nagyon jól...:-)) aztán élőben kicsit más volt...

Higgadtabban kell működni ennyi az egész...és elkerülni a többi nagy versenyzőt...

persze mögöttem még nincs elég tapasztalat...de már voltam jópár rázós szituban...


Lunatic

sallustius Creative Commons License 1999.12.22 0 0 6
Milyen igaz, hogy baleset után valahogy az embernek azok a jól begyakorolt kis automatizmusai mintha nem működnének. 6 éve van jogosítványom, azalatt "megettem" kb.170.000 km-t. Az első évben volt egy balesetem, és utána 4 évig semmi. Utána egy nagyon nagy. Senkinek nem lett semmi baja, de mindkét autó totálkáros lett, ráadásul az én hibám volt a dolog, éjszaka volt, és nem figyeltem, átmentem egy piroson. Opel jött jobbról, nekem egy Renault-m volt, telibe talált jobbról. Nem voltam bekötve, ő sem, és mégis megúsztuk. Rá három hónapra bevágott elém egy másik Opel, és nem volt más választásom, mint hátulról ezerrel belemenni. Akkor be voltam kötve. Ha nem lettem volna bekötve, kirepülök az ablakon. Aztán egy évig megint semmi, majd idén augusztusban egy újabb totálkár. Akor viszont volt sérült - méghozzá én, de hál' Istennek semmi komoly, megúsztam 4 öltéssel, meg egy tetanusz oltásal.

Biztosítóról: ha totál lett a kocsi, és van casco, akkor lehet hogy gazdasági totálkár lesz a dologból. Ez azt jelenti, hogy kapsz a javítás értékének kb. 70-80 %-át kitevő pénzt, vagy kevesebbet. Ha megéri megjavíttatni, akkor megjavíttatják, de a biztosító akkor is penget. Ennyi. Ha van kérdésed a procedúráról, csak nyugodtan.

Üdv,
sallustius

Előzmény: Porter (5)
Porter Creative Commons License 1999.12.21 0 0 5
Nekem eddig kb. 100e km lehet a "szamlamon", de meg egy koccanasom sem volt.

Mas komoly hibajat - amibol szerintem pl. edesanyam biztos balesetet csinalt volna - kb. 10-szer vedtem mar ki (savvaltas elott tukorbe nem nezunk, nem indexelunk, elozunk mint a vadbarom)

Ma megint vezettem (termeszetesen egy masik autot), de nagyon furcsa volt - azokat az apro mozdulatokat, helyzeteket, amikkel az ember folyamatosan es ismetlodoen szembesul autovezetes kozben, es amelyeket szinte automatikusan, osztonszeruen megold, most potencialis baleseti forrasnak lattam. Valahogy ott marad az emberben a felelem.

Egyebkent ugy erzem, a dolognak pozitiv oldala is van: az utobbi idoben egyre vakmerobbe valtam a kocsiban es egyre meredekebb helyzetekbe mentem bele.
Valamikor - talan evek multan - ez akar rosszabbul is vegzodhetett volna.

Előzmény: Maszi (4)
Maszi Creative Commons License 1999.12.21 0 0 4
Porter:
Én ismerem a jelenséget, csak annyi különbséggel, hogy nekem a fa 10 m-rel odébb volt, és az IFA még 300m-re volt. A Trabin így is lenyomta a gyújtást a jég a padkán, és nem tudtam tovább menni.
Szerintem sem jó sofőr az, aki soha nem tört össze autót. Az ilyen az fél (tehát kalapban ül a volánnál), vagy alig vezet.
Az én eredményeim (csak koccanás):

1 Peugeot (BP) oldalról (DACIA jobb oldala le)
1 busz (BP) oldalról (Dacia jobb oldala ismét le)
1 beton villanyoszlop (Trabant jobb hátulja totál)
1 részeg segédmotoros (Nekitolattam, elesett, de így is én szívtam meg, hiába ő volt az ittas)
1 Lada 2105 eleje telibe találva (Trabi bal eleje totál)
2 kicsúszás jeges úton (első:Trabi gyújtás nyekk második: jobb első futómű nyekk)
1 1.2 m-es parabolatükör a garázsban (antenna tropa, trabant jobb eleje tropa)

15 éve van jogsim, és "csak" 200ezer km-t vezettem.
Ha belegondolsz, a koccanások száma elég sok a km-hez képest de (lekopogom) eddig megúsztam kisebbekkel. Volt azért három olyan helyzet, mikor frontálisan majdnem belémjöttek, és ha nem 80-nal megyek, akkor ott haltam volna meg.
Tegnap például egy kereszteződésben kanyarodtam volna ki jobbra. Nézek balra, senki.
Kitolnám a kocsi orrát, hogy megyek kisívben jobbra, erre egy bunkó paraszt a kereszteződésben előzött, és a neki szembejövő sávban legalább 80-nal (városban) mm-eken múlt, hogy nem jött belém.
A nyáron pedig egy köcsög Audis narkónepper fejű izomagyú Egerben átdurrant a piros lámpán előttem, legalább 150-nel. Ha a Trabant helyett valami jobb autóban ülök, ami jobban gyorsul, akkor szarrá tört volna, és pont balról jött. Mivel a környéken akkor egy autó sem volt, soha be nem bizonyítottam volna (ha egyáltalán túlélem), hogy nekem volt zöld, és ő jött át a piroson 150-nel. Ja ha megállt volna az ütközés után.
A tesóm tavasszal összetörte apám Opeljét, ő volt a figyelmetlen, és csinált benne 800ezer Ft kárt. A lényeg, hogy neki baja sem lett ÉS EZ A LEGFONTOSABB! Autót vehetsz másikat, de ha pld. a gerinced eltörik valami szarházi miatt, azt már Isten se rakja rendbe!

Az a fontos, hogy a kocsiban ülőkre (és magadra) vigyázva vezess óvatosan, úgy, hogy ha egy ilyen említett bunkó miatt káromkodnod is kell, de ki tudd védeni a balesetet.
Az pedig, hogy összetörted a kocsit? Szar helyzet, és mégszarabb, ha az ember eszébe jut mindig. Ez van, de a lényeg, hogy nem motoron ültél akkor!

Maszi

Jozsó Creative Commons License 1999.12.21 0 0 3
Én még pl. nem csináltam. Viszont más-hibájából már 4x tört össze az autóm.
Előzmény: szobiszörp (2)
szobiszörp Creative Commons License 1999.12.21 0 0 2
szerintem a világ legtermészetesebb dolga, ha valaki összetöri az autóját!
az nem is jó sofőr aki még ilyet nem csinált.
pancho Creative Commons License 1999.12.21 0 0 1
Érdemes lassabban vezetni, ha jeges az út. Kanyarban pláne.
Ramon Creative Commons License 1999.12.21 0 0 0
Az semmi, mondhatnám, egyenlő a 0-val, de nem mondom.
Porter Creative Commons License 1999.12.21 0 0 topiknyitó
Na velem is megtortent: este, frissen jeges uton, kanyarbol kijovet, a kocsim hatulja kilendult, amit gazadassal es ellenkormanyozassal probaltam helyrehozni - ami sajnos tul erosre sikeredett (a jeges uthoz kepest mindenesetre), ettol a kocsi 180 fokot fordult, majd fenekkel beleszalltunk az ut szelen allo egyetlen faba....

Nem serult meg senki, de a kocsi (majdnem uj Citroen Xsara) feneke csunyan odalett.

A Hungarianal van fullkaszkonk, rovidesen jonnek hozzank karfelmeresre. Ha valakinek hasonlo tapasztalata,jo otlete/tanacsa, hogy mit erdemes, mit nem erdemes csinalni most, az irjon ide batran!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!