Keresés

Részletes keresés

Veszpremi Creative Commons License 2021.01.29 -2 0 9657

Ja :) Csak én a végeredmény szempontjából nézem. De vannak apró pozitív dolgok:

1. visszatették az Almádi terelő táblát, igaz, hogy faékkel :)

2. a Maxon előtt (ahol néha 100+-al is mennek most) a napokban kitették az 50-es táblákat. Viszont ezt sokan ma is semmibe vették, láttam. Az utca végén meg hiányzik a Szfvár irány tábla, emiatt sokszor jobbra kanyarodnak, ahol nincs tovább. Egy tábla kéne még, meg sebességet mérni is jó lenne!

3. a remélhetőleg hamarosan kész 2x1 sávos Almádi irány úton árokba elkezdték a beton burkoló panelek elhelyezését, remélhetőleg már csak ez hiányzik az átadáshoz!

 

Mivel Almádi felé lezárva, most nagyon sokan erre járnak gyalogolni (meg persze bringázni is) naponta, frekventált hely lett. A régi vasúti őrháznál nagy kérdés, hogy miféle munkálatok vannak/lesznek, meredeken túrtak valami útfélét fölfelé (Piedl felé) is, egyelőre nem látni mi a cél. Ott elvihetnék a Maxon alatt a bringautat egyenesen az odébb már meglévő műútra és onnan egyenesen a meglévő Sz.puszta felé vivő bringaútra. Arról sehol sem találok infót, az Alsóörs felé vivő bringaút veszprémhez tartozó szakaszával mi a terv, mire lesz kész, egyelőre mozgolódást én nem látok.

Előzmény: menut (9655)
menut Creative Commons License 2021.01.29 0 0 9656

Miért, valaki mise után hazavitte? :)

Előzmény: hol van (9654)
menut Creative Commons License 2021.01.29 -1 0 9655

Ez nem pénzlenyúlás+dilettantizmus a köbön (mindig ez a primitiv megközelités), hanem spórolás és bevételnövelés. Az ő szemszögükből. A végeredmény felől nézve persze egyformán szar.

Előzmény: Veszpremi (9653)
hol van Creative Commons License 2021.01.28 0 0 9654

Tudja-e  itt valaki, hogy hol van most, hogy hova került a nagytemplom szószéke?

 

Veszpremi Creative Commons License 2021.01.28 -2 0 9653

https://vehir.hu/cikk/58797-valtozik-a-zoldhulladek-gyujtes-egyszerusodik-a-lomtalanitas

A szomszédom most küldte át. Elég elolvasni a kommenteket. Dilettantizmus + pénzlenyúlás a köbön. Tudják ezek, hogy zöldhulladék csak ősszel keletkezik (valami elenyészű pár % esetleg tavasszal, de nem nálam, bedolgozom)? Tudják azt, hogy egy rendes diófáról nem 150 kg levél jön le, hanem annak sokszorosa? Dilettáns rablóbanda dönt így. A múltkor itt dícsértem meg a hulladékudvart. Következménye az lesz, hogy tele lesz a város és környéke zöldhulladékkal.

 

Ha tudnék itt képet felrakni (ffox nem tud a flash hiánya miatt), mutatnám, hogy az Almádi felé terelés tábláit a Penny logisztikánál faékkel és gyorsfűzős kötözővel (bind) rakták föl, tegnap éjjel épp az Almádi táblát vitte le a szél, én támasztottam oda, mert volt autós, aki nem találta az irányt, ott kevergett. Ennyire kicsi a költségvetésük? Ja, nem :(

A 2x1 sávos átkötő úton hónapok óta tökölnek, az Almádi felé menő kamionok is a bringautón mennek, ahol már a károkozásnak (padkán) nyomai vannak.

menut Creative Commons License 2021.01.26 0 0 9652

Azért ez nagyon nem kis munka, lássuk be.

Előzmény: r.tonyo4 (9651)
r.tonyo4 Creative Commons License 2021.01.26 0 0 9651
én is egy kicsit Creative Commons License 2021.01.24 -2 0 9650

Nocsak, nocsak.

 

Veszprémi, ahogy látom a hozzászólásaidat, te a Hacsek egy büdös szavát sem értetted, ha a Békefi tanárnővel egy lapon vagy képes említeni. A kedvezményezettet azzal, akit büntetésből tettek mindig mattagra.

 

 

 

Előzmény: Veszpremi (9150)
Veszpremi Creative Commons License 2020.12.31 0 0 9649

Nekem elhiheted :) Nem az ujjamból szoptam, komolyan!

Előzmény: menut (9648)
menut Creative Commons License 2020.12.31 0 0 9648

HCs nem az a figura volt, aki együtt akart volna működni bárkivel is ebben a mókában :) ez az ő biznisze és játéka volt, innen csak kirúgni lehetett. 

Előzmény: Veszpremi (9647)
Veszpremi Creative Commons License 2020.12.31 0 0 9647

Egyetértek. Azért írtam alább: "vele együttműködve egy átmenet".

Nulla átmenet volt, kirúgták.

Előzmény: menut (9646)
menut Creative Commons License 2020.12.31 0 0 9646

Azt mondjuk megjegyezném, h a Hajnal Csaba-tipusú menedzserek felett (is) eljárt már az idő. Egyáltalán nem biztos, h vele sikeresebb lett volna a klub.

Előzmény: Veszpremi (9645)
Veszpremi Creative Commons License 2020.12.31 -1 0 9645

Ezt olvastam akkor is, de most is sok időszerű dolog igaz belőle, bár azóta újabb fejezetek íródtak a klub történetében.

Sommásan egy mondat nagyon fontos, és a dolgok/bajpk(?) fő kulcsa: "Ami tény: Hajnal kirúgása óta továbbra sincs a klubnál egy olyan karizmatikus vezető személyiség, aki szakmailag is képes kontrollálni a történteket."

A fenti mondatban a kirúgás szó fontos. Ha nem úgy történik, hanem vele együttműködve egy átmenet, akkor ma más a helyzet és biztos BL győztes lett volna már legalább egyszer a Vp. ilyen végtelen mennyiségű pénzből. A klub jövője kifürkészhetetlen. De majd lesz valami. Vagy nem :)

Előzmény: menut (9644)
menut Creative Commons License 2020.12.31 0 0 9644
Előzmény: Veszpremi (9643)
Veszpremi Creative Commons License 2020.12.29 0 0 9643

Akkor már többen is vagyunk, akik elengedtük "városunk" kézi klubját. Ez valami másról szól nyilván, nem a lényeg a fontos, ahogy szoktam mondani. Nincs hozzáértés, és főleg nincs hozzáértő management. HCs azonnali kirúgása óta szakmailag ez a klub nincs rendben. Nem elég összevásárolni bármilyen áron egy all star keretet (a világ jelenleg legnagyobb büdzséjéről van szó), ahoz koncepció is kéne, hogy lesz abból csapat. Ennek a csapatnak már csak a neve Veszprém. Ez van, ez lett :(

menut Creative Commons License 2020.12.29 -1 0 9642

Sokkal korábban elkezdődött itt, már a nejlonszatyorban pénzt szállitó alapitóatya idejében. Csak azóta erősen lemaradtunk a világtól, férfi kézilabdában is. Az egész kézilabda- élet elfocisodott itthon. Nagy pénz, kis foci. A játékosokat sem érdekli a játék, pénzt keresni jön ide mindenki, régóta, nem BL-t nyerni. Az persze igaz, h Lőrincék is a pénzmosoda miatt szálltak be, nagy pénzeket lehet itt kihúzni, a nagy költségvetésből (ld. tao).

Én már az Éles-féle generáció eltűnése után elengedtem ezt az Épitők-dolgot, amikor kezdett elkülföldiesedni a csapat. Lehetne ez a klub Békéscsabán is, pont annyi közük lenne Bcsabához, mint most Veszprémhez.

Az is igaz, hogy komoly nemzetközi eredményt magyar játékossal nem lehet elérni, mert nincs komoly magyar játékos. A professzorrektor úr akadémiája is csak a pénzt nyeli, de nem termeli a klasszisokat ki magából...

Előzmény: r.tonyo4 (9641)
r.tonyo4 Creative Commons License 2020.12.29 -1 0 9641

kézilabda:

tegnap megint nem jött össze. Most engedem el ezt a csapatot. Amióta Csik zoltánnal a Mészáros Lőrinccel NER játszótérré vált a veszprémi építők, azóta múlóban volt a lelkesedésem, de most vége. 

Ott az Éles féle veszprémi csapat, ők megérdemlik a tiszteletet. 

menut Creative Commons License 2020.12.27 0 0 9640

Minden évben ez van, minden évben itt irogatunk erről :)

Megvárják ők a holnapi enyhülést... Vagy a hétórás munkakezdést :)

Előzmény: crossroad (9638)
menut Creative Commons License 2020.12.27 0 0 9639

A parkolóhely téma, ahhoz kapcsolódik az ótó problémája.

 

Az egész életem egy nagy közhely, hogy másképpen tudnék gondolkodni? :)

Előzmény: crossroad (9637)
crossroad Creative Commons License 2020.12.27 0 0 9638

Bizony érdekes a mai helyzet az utakon, pedig nem kellettek különösebb váteszi képességek ahhoz, hogy lássa az ember délutánra gáz lesz. A VKSZ felel a városban a síkosság-mentesítésért, de jelenleg egy nyomorult telefonszámot sem találni a honlapjukon, pedig régen volt hóügyeleti telefonszám (munkásról gépről már nem is beszélve...)

Előzmény: menut (9636)
crossroad Creative Commons License 2020.12.27 0 0 9637

A hétköznapokban is kizárólag közhelyekben beszélsz, vagy csak most így karácsony környékén vetted elő a gyűjteményt? :) Akárhogy is, a"réginagybéjemvé" és "háromajtós audiA3" elhelyezése sem hinném, hogy akárcsak súrolná a közfeladat kategóriát. Persze mindegy is, nem a lakótelep volt az alaptéma.

 

Hadd próbálom megvilágítani az ügyet egy harmadik direkcióból is: ha egyirányúsítjuk az utcákat azért, mert egyesek annyi autót vettek amit már nem tudnak/akarnak elhelyezni a saját udvarukon, az kerülő (azaz többlet) utakkal jár mindenki számára, ezáltal plusz zajhatást jelent az ott lakóknak, többlet idő és üzemanyag felhasználást az arra járóknak és többlet környezetszennyezést mindenkinek. Valóban ez lenne a helyes irány? Ajánlom egyébként mindenkinek akit érdekel a téma, hogy sétáljon egyszer körbe azon a környéken és számolja meg hány udvaron lát autót parkolni és vesse össze azzal, hogy hány parkol a házak előtt az utcán...

Előzmény: menut (9635)
menut Creative Commons License 2020.12.27 -1 1 9636

Elég szépen lefagytak a város útjai, inkább visszafordultam a belső körgyűrűről, mert a Füredi útnál nemigen kapaszkodnak fel az autók valami biztonságosan... Ki is kellett szállnom, felsegiteni egy hölgyet, akkorát esett, h alig birta összeszedni magát. A 11-es busz nem tudta bevenni a a Paál L. utca alján a derékszögű kanyart, befordult a Kisfaludy utcába inkább :)

De, remélem, a közútkezelő iratott magáról dicsőség-jelentést a helyiújságba :)

menut Creative Commons License 2020.12.27 0 0 9635

Ebből látszik, h nem jársz lakótelepen, és fogalmad sincs a valóságról. Bizony, inkább a közösköltséget és a villanydijat nem fizeti a gyökér, de réginagybéjemvéje van, nőjének meg húszéves, háromajtós audiA3 jár a segge alá.

Előzmény: crossroad (9634)
crossroad Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9634

Ja igen és a pórnép: itt nem a panel lakótelepi parkolasi helyzetről volt szó, ahol a pórnep lakik és ahol lakasonként fél parkolóhely van. Mint írtam az mas tészta... A pórnép problémájának feltüntetni a 2. és 3. autó elhelyezését legalábbis csúsztatás...

Előzmény: menut (9632)
crossroad Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9633

Az én felfogásomban sok egyéb mellett közfeladat az utak fenntartása és fejlesztése. Közfeladat a közvilagítás üzemeltetése. Közfeladat a nehez anygi helyzetű csaladokból származó gyerekek iskolai étkeztetése. Viszont szerintem az foglal furcsán helyet a lovon, aki a 2-3 autóval rendelkező tehetős csaladok gépjárműelhelyezési problémáit közpénzen akarja megoldani. Ez az én értékrendem szerint sosem lesz közfeladat.

 

Kezelni kell a problémákat? Oldjuk meg mindenki 3. autójanak is a parkolását? Akkor megveszi a negyediket. Tudod egy idő után azért csak elfogy a hely, az egyirányúsított utcákból a másik irányt már nem veheted el, hogy ott is parkoljanak. A forgalomszabalyozasnak tankönyvi módszere a parkolókínálat szűkítése...

 

Szóval tény hogy megszaporodtak az autók, de én e két fenti oknál fogva nem gondolom, hogy a kertvárosias környezetben támogatni kellene a közterületi parkolást.

Előzmény: menut (9632)
menut Creative Commons License 2020.12.26 -1 0 9632

Miért ne forditsuk a közvagyont (egy részét) a pórnép problémáinak megoldására? nem érzed, hogy forditva ülsz a lovon?

Tény, hogy megszaporodott az autóállomány. Ez probléma. Többféle. Például parkoló. Kezelni kell a problémákat, még ha ez azzal is jár, hogy át kell lépni a hivatali gondolkodás eddigi árnyékát :)

 

parkolót nem épitesz. rendőr nem törődik a tilosban parkolókkal. Akkor mire használódik a közvagyon, e téren?

Előzmény: crossroad (9631)
crossroad Creative Commons License 2020.12.26 0 1 9631

OTÉK

 

"Nem a polgár van az önkormányzatért, hanem forditva." Ne haragudj, de ez egy tipikus demagóg maszlag. Miért a közvagyonból kellene megoldani a Te második vagy harmadik autód parkolását? Ha én úgy döntök, hogy holnap szeretnék egy zongorát, akkor jelentkezhetek nálad, hogy szállj be a nappalim kitágításának költségébe? Mert hogy felejtsük, hogy az Önkormányzat mi magunk vagyunk, az a pénz a mi pénzünk... és ha valaki kiteszi az útra az autóját, mert megvette és nem tudja hol tárolni, akkor mindannyiunk útján mindannyiunkat akadályoz.

Előzmény: menut (9630)
menut Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9630

Ez melyik jogszabály?

 

Ez van, ilyen a népség. Sétáljon arra naponta egyszer egy zsernyák, oszt tegyen ki cédulákat. Ahogy máshol. Ha ebből értenek csak... Sajnos, kimondatlan parancs, h nálunk rendőr nem büntet szabálytalan parkolásért, mert az felizgatná feleslegesen az álompolgárt. Egyedül a sebességmérés, amit úgy-ahogy betartatnak a KRESZ-ből.

 

Nyilván, járni jár, csak nem jut mindenkinek. Ez rendben van, viszont a hatóságnak bizony illene követni a világ változásait, szabályozási szinten is. Ma már nem ritka a 2-3 autó/család, ehhez alkalmazkodni kell, átgondolni a meglévő lehetőségeket. Nem a polgár van az önkormányzatért, hanem forditva. Rossz hir, sajnos, de igy van.

Előzmény: crossroad (9629)
crossroad Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9629

Lehet, hogy meglep, de a kertvárosban élők többet lobbiznak azért, hogy az utcán parkolhassanak az autóikkal mint a lakótelepiek, hogy parkolhassanak egyáltalán valahol. Valahogy az a furcsa felfogás terjedt el, hogy közfeladat megoldani az egyének második, harmadik stb autóit is. Igaz, hogy van jogszabályunk is rá, hogy az ingatlanhoz tartozó parkolási igényeket az ingatlanon belül kellene megoldani (és lehetne is, csak a gyep, bokor és kertitörpe jobban mutat az udvarban mint a család autói).

 

És akkor elértünk a Schönighez is... Ha ekkora gépjárműforgalommal jár az üzleti tevékenységük, akkor nekik kellene gondoskodni a parkolásról és nem a közterületeket, járda és útfelületeket kellene teleparkoltatni. Ami pedig a vendégeket illeti: eszembe nem jutna a járdán megállni azért, mert én cukrászdába megyek. Milyen jogon szivatnék vele másokat? Rendszeresen látom, hogy a cukrászda parkolója üres, közterületen meg tele minden autókkal, csak mert így kényelmesebb.

 

Ez a Nekem jár/majd a tanács megoldja mentalitás az, ami nem vezet sehova. A tanács meg, mivel szavazatokból él, megy az igények után ahelyett, hogy időnként élne a szabályozói eszközeivel, hogy hosszútávon gondolkodva alakítaná a város életét/szerkezetét. Mert ugye egyirányúsíthatom az utcákat azért, hogy az egyik sávból parkolósávot csináljak (bár ha valaki jobban utánanéz kiderül, hogy semmit sem lehet nyerni vele ezen a téren sem), hogy a lakosok leparkolhassák este a 2.,3., n. autójukat, de ezek az autók ugyanazokat az utakat és csomópontokat fogják használni napközben, amik kapacitása nem nő. A belvárosban, vagy a forgalomvonzó létesítményeknél ugyanúgy nem lesz több parkoló.

 

Szóval én úgy gondolom, hogy ha van egy üzletem, akkor annak terhei rám tartoznak, nincs jogom másokra terhelni őket. Ha pedig autót veszek, akkor megnézem, hogy elfér-e a telken vagy sem. (Az úszótelkes lakótelepek nyilván más kategória.) Mindkét esetben az én feladatom tisztázni, hogy az ingatlanom alkalmas-e arra, amire használni akarom. Ha nem tudja fogadni a vendégeket/autóimat, akkor vagy másik telekre helyezem át magam, vagy kisebb bizniszt csinálok/kevesebb autót veszek.

Előzmény: menut (9628)
menut Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9628

Kertvárosban főleg a lakótelepiek (is) parkolnak. Meg ma már bőven egynél több autó tartozik minden ingatlanhoz.

 

A Schönig vendégei nem értelmetlenek, hanem vendégek, akik autóval érkeztek, és valahol parkolnának. Hála Istennnek, jóval több a vendég, mint a Schönig parkolója.

A busz- és gyalogosforgalmat kétségtelenül akadályozzák az ott parkoló autók.

Már csak az a kérdés, hányszor fognak ott büntetni a rendőrök a tilosban parkolásért. Mert úgy alapból nem foglalkoznak ezzel a szerintük apró és jelentéktelen KRESZ-előirással.

Előzmény: crossroad (9627)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!