Én is pont ezt nem értem. Ahol a tudtommal lezárt bringaút indul a belső körgyűrűről, ott láttam egy sárga Szabadsagpuszta táblát. Lejjebb, a lámpánál meg sárga Almádit vagy Füredet. Nem emlékszem, de ma megnézem megint.
Ezt kifejtenéd jobban? Sajnos nem egészen értem. Kerékpárral Veszprémből kifelé Szabadságpuszta irányába jelenleg az Almádi út a jó (talán ezt jelölték táblával?), ugyanez autóval a Füredi út felé van.
Teljesen kezelhető, jogos. Ami nekem furcsa, hogy a Shell-től lefelé, a bringaút lekötésénél van egy sárga Szabadságpuszta felirat, ami akár autót is jelenthet. Az vajon mi?
Miért is mennének az Almádi út felé, ha mehetnének a Füredi felé is? Miért van behajtani tilos a penny felé? Máshol lehet kitenni kerékpárosokra vonatkozó feloldó táblát?
Megnéztem mire gondolsz de félreértetted a helyzetet. A bicikliseknek az autókkal együtt a terelőúton kell felmenniük az almadiúti kerékpárút irányába. Minek is mennének egyenesen tovább, hisz jelenleg az a kp.út le van zárva.
Éppenséggel az autók mellett el lehet férni, ha ők is akarják, csak épp behajtasz a táblával jelzett tilosba. Pont 30m-t kell menni a Penny mellett illegálba. Miközben a bicikliút aszfaltja mellett elplaníroztak egy autósávnyi szélességű murvás utat, szóval, ha nagyon akarták volna... Ezért mondom, h balkáni eddig ez a kivitelezés.
Bár azért nincs vége ott az életnek a kerékpárosok számára, csak egy darabon az autókkal együtt kell menniük. Szóval ha kiírod Szabadságpusztán, hogy kerékpárút lezárva, akkor az megint komoly félreértésekre ad okot.
Szabadság-puszta felől haladva, a bicikliút ipartelepi csatlakozásánál, Veszprém felé ki van téve a behajtani tilos tábla. Jönnek szembe az autók az ideiglenes (bicikli) úton. Mondjuk, ezt nem ártana Szabadság-pusztánál jelezni.
Fene tudja, én építettem már hasonló volumenű csomópontot 10 évvel ezelőtt is ebben az országban, ahol fel sem merült, hogy nem létesül teljes értékű provizórikus út a kivitelezés idejére. Ez itt szerintem egyéni nemtörődömség/költséghatékonyság volt, ami későn került olyan emberek elé, akik személyes érintettségük révén kellő empátiával tudtak nyúlni a témához és szóltak, hogy ez így nem lesz jó.
Az ötlet jó, de tudod mi történt volna? Felháborodott autósok tízezrei (velük a tv2, rtlklub...) rohanja meg a hirdetést kirakó szervezetet, mivel a tábla alapján azt hiszi, hogy megáll az élet egy országos főúton.
A tábla így félrevezető lenne, mivel a csomópont csak bizonyos irányokban lesz lezárva és lesz terelőút kiépítve stb... ha értelmes, korrekt tájékoztatást akarsz és nem hisztériát generálni, akkor annyi információt kell kitenned, ami már meghaladja a műfaj által biztosított kereteket. (Lássuk be, ez nem intézhető el annyival, hogy stop soros...) Én már sok építkezésnél sokféleképpen végigjátszottam ezt az országban, olyan, hogy jó kommunikáció, ilyenkor nincs. Mindig van aki kimarad, van aki felháborodik és fogást keres, hogy hibáztathasson valakit, de ezeknek néhány napon belül el kell ülniük, amint beáll az új rend. Persze vannak olyan esetek, amikor rossz a kitalált ideiglenes konstrukció (igazából az mindig rossz, mert mindig fáj) és van, hogy menet közben újra kell gondolni. Monitorozni kell folyamatosan a forgalmat és figyelni, hogy lehet-e ésszerűsíteni rajta.
Nem az első napok tévelygői miatt kellet volna tájékoztatni, hanem a tervezhető dolgok miatt. p. tüzelőszállítás inkább intézd el 14. előtt. ha be akarsz költözi Almádiből gyere korábban stb.
Az utolsó mondatod helytálló, valóban ez történt. Illetve nem elfelejtették, csak úgy gondolták, hogy jó lesz ez anélkül is, a város volt az, aki kibalhézta a terelőutat. Viszont ez lényegtelen a jelenlegi helyzettel kapcsolatban már. A tábláról lentebb leírtam a véleményem, szerintem ha a kommunikáción tovább reszelne az ember, akkor max annyit tud elérni, hogy az első napon már többen keresnek kerülőt. A 3. napra így is úgyis értesül mindenki mindenről és megy minden a maga útján. Szóval lehet azon vitázni, hogy óriásplakáttal 20 ember jobban érezte volna magát az első napon, de a teljes folyamatot nézve ez szerintem elhanyagolható. Ez az egész szar szitu több mint fél évig marad, a problémát nem a kommunikáció fogja jelenteni, hanem az, hogy 20 perccel tovább tart majd mindenkinek az útja, ami szívás (én is napi szinten érintett vagyok sajnos).
Őszinte a kíváncsiságom, mert magam is foglalkozom ilyesmivel: Mit érdemes szerintetek az óriásplakátra feltenni? Mert nekem az a tapasztalatom, hogy túl sok információt nem érdemes felpakolni rá, mivel aki elmegy mellette, az úgysem tudja leolvasni. Aki a dugóban áll, annak meg már rohadt mindegy, hiszen így vagy úgy, de belefutott. Nem hinném, hogy akad olyan ember, aki azért áll a dugóban, mert nem tudja, hogy mi történik, de még ha az első nap elő is fordul ilyen, akkor a második napra már tutira utánanézett.
Azért azt ne felejtsük el, hogy a város egyik legfontosabb megközelítési útvonala szűnt meg, annak a terhelése nyilván hozzá fog adódni a többihez, amik csúcsidőkben amúgy is telítettek voltak. Dugó lesz, akárki akármit mond, ebben nincsenek csodák. A forgalom meg úgy működik mint a folyadékok, néhány nap alatt meg fog oszlani a különböző alternatív útvonalakon és kiegyenlítetten, egységesen mindenhol nőni fog a dugó.
azért helytálló a káosz kifejezés, mert olyan irányokban volt durva torlódás, ahol eddig nem nagyon:
Délután a városból kifelé a Füredi út a Gyarmatiig visszatorlódott, emiatt aztán a Cserepes utcá lefelé a balra kanyarodó sáv is tele lett, ami aztán a Mester utcai kereszteződésig tolta vissza a dugót. A google térkép szerint a a mártírok útján a Renault szalonig ért a kocsisor. Na ilyet még egy augusztusi kánikulai hétvége előtti pénteken sem láttam. Ez délután ötkor már így volt, és nem tudom meddig tartott. Inkább visszamentem a Radnóti tér felé és onnan a belvároson át haza.
Ez volt ugye hétfőn és a káoszelméletet :) erősíti, hogy tegnapra már nem volt ilyen súlyos a helyzet. Volt torlódás, de nem ekkora. A reggeli helyzetet nem ismerem.
Igen egy-egy szép óriásplakát a lámpáknál egy mondattal, hogy mi lesz. Tőlem a többi részén megállithatják brüszelt vagy bármi ami épp aktuális...
Ma a terelőúton 2 perccel hamarabb értem be mint szoktam a normál almádi utas módon. Lehet hogy sokan megijedtek és nagyon korán jöttek be, vagy már mindenkit elkapott a korona?
NIF, strabag (??), város honlap: ugye, viccelsz, hogy ezeket valaki megnézi. Városit, esetleg.
Lakossági fórum: közvetlenül érintetteken kivül senki.
Kreszsárga: az a kis egységnyi csik, két nappal a terelő megnyitása előtt felrakva, áthúzva? Arra gondolsz? Nagyon minimál azt tájékoztatásnak hivni.
Tudod mi? Jó nagy tábla az kereszteződésekben, autósnak, biciklisnek, hogy amig áll a lámpánál, elolvashassa. Legalább azt, h további információt hol talál. Eleve ahhoz jut el, aki arra közlekedik. Józsi nénit a Haszkovón mérsékelten érdekli, amikor a helyi újságot olvassa.
Mondjuk, szerintem egyszerűen elfelejtették a terelőutakat, amilyen hirtelen és kapkodással készült. Az épitkezés kezdőpillanatában el kellett volna kezdeni épiteni, hirdetni.
A Meggyespusztai út egy jó része magánút. Amit most csinálnak az szerintem jó lesz, bár egy ideig csak murvásan lesz majd járható, ha jól tudom a végleges, két sávos aszfaltos út inkább csak november decemberre készül el.
Szerintem a lényeg az, hogy kialakítanak egy terelőutat, ideiglenesen, közben intézik a tulajdonjogi kérdéseket és kiépítenek egy véglegeset is aszfalttal, amit aztán megkap a város ingyen. Emellett mellesleg jelzik, hogy azért itt sem lesz az élet fenékig tejfel, ezért aki teheti, a Balaton irányából inkább másik utat válasszon. És igen, akármit építenek terelőútnak, az nem lesz teljes értékű, de úgy gondolom, hogy ez így normális.