Keresés

Részletes keresés

fuhur67 Creative Commons License 2023.04.07 0 0 4713

Mire vagy kíváncsi?

Előzmény: ICARUS2907 (4712)
ICARUS2907 Creative Commons License 2023.04.04 0 0 4712

Van itt olyan aki már épített ultrakönnyűt? 

Törölt nick Creative Commons License 2023.03.06 0 0 4711

Helyesen Gottlob .. (és nem "Gotthold". Sné AÉvi forrás könyvében a hiba, most látom)

Előzmény: Törölt nick (4710)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.06 0 2 4710

Egy kis történelem ...

Gotthold Espenlaub würtenbergi asztalosinas 1920,

Wasserkuppe, pénz nélkül, (zabliszt és zsír télen) épített 2 vitorlázógépet,

ezeket 1923 -ban elvitte az első Osztrák Vitorlázórepülő Versenyre (Waschberg).

Mivel ő maga még sosem repült, megkért erre egy osztrák pilótát, aki második

kisérletre maradéktalanul összetörte az egyik gépet. Espenlaub dühében maga ült be

a megmaradt gépébe, és első startra megnyerte a leghosszabb repülésre kiírt díjat :)

300 m magas dombról 3 km táv. Azok a régi szép idők ... 

ICARUS2907 Creative Commons License 2023.02.23 0 0 4709

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy ha pl letöltök scribd-ről egy ultrakönnyű repülőgép pdf tervrajzait, azt itthon meg tudnám-e építeni? Most vagyok végzős gépész technikus, a szerszámok használata nem idegen számomra, viszont bizonytalan vagyok hogy meg tudnék-e építeni egy ilyen egyszerűbb gépet mondjuk magyarországon elérhető gépelemek és eszközök segítségével. Ezeket néztem amik olyannak tűntek hogy nem csillagászati űrtechnika megépíteni őket: 

 

Build Your Own Fly Bike Ultralight Aircraft | PDF (scribd.com)

 

BJ - Enduro Ultralight Airplane Plans | PDF (scribd.com)

 

 

Hobbiasztalos.blog.hu Creative Commons License 2020.11.18 0 0 4708

Kell hozzá egy jó adag elszántság és egy olyan repülőmérnök aki csinált már ilyen gép számítást. Keresd Dr. Bánó Imrét, a címét hamar megtalálod, a telefonszám nekem elveszett. A gépemet én terveztem de a rengeteg számítást hozzá Imre készítette el. A súlypont számításba nem megyek bele mert elég hosszú. 

Ahhoz, hogy a hatóság is elfogadja a gép terveket, igen komoly statikai számítások kellenek hozzá. 

Előzmény: ICARUS2907 (4704)
515365 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 4707

Üdv! 

 

Információt szeretnék kérni, hogy valaki épít-e vagy tervezi Spacek SD1 Minisport repülőgép építését. Nem találtam a fórumon erre típusra vonatkozó bejegyzést. 

 

Köszönöm szépen!

ICARUS2907 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 4706

Vagy akkor már meglévő tervrajz alapján építsem?

viricsi Creative Commons License 2020.05.26 0 0 4705

Mondd, hogy csak hülyéskedsz!

Előzmény: ICARUS2907 (4704)
ICARUS2907 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 4704

Üdv mindenkinek! Kérdésem lenne, hogy repülőgépet hogyan kell tervezni házilag? Ilyenekre gondolok például, hogy a súlypontot hogyan kell kiszámolni, a szárnynak milyen szerkezetűnek, hosszúnak kell lennie?

hókuszpók Creative Commons License 2020.04.17 0 0 4703

nézz körül a repulogep.hu-n!

nanu77 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 4702

Subaru 700 köbcentis 2 hengeres motor érdekel valakit? Sárkány repülőbe ideális lenne (könnyű, megbízható). Önindítós karburátoros. seducertt@hotmail.com.

tz90 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 4700

Üdv!

Nem sok időm volt visszaolvasgatni a fórumban, ezért lehet, hogy olyan kérdést teszek fel, ami már nem újdonság.

Tehát, van-e lehetőség hivatalosan ma Magyarországon repülőgép összeszerelő kit-et vásárolni és megépíteni? Van-e szervezet, aki ellenőrzi a tevékenységet és lehet-e egyáltalán itthon repülni ezekkel a gépekkel?

Gondolok itt a Jabiru, a Van's, vagy az Europa Aircraft cégek által legyártott "csináld magad" gépekre. Pár éve találkoztam a Discovery csatoronán a "Plane is born" c. sorozattal, amiben egy Europa épül. Nagyon megtetszett, persze tudom, hogy rendkívül sok időt, pénzt és kitartást igényel még egy kit megépítése is. Van Hazánkban olyan szervezet, közösség, aki esetleg fogja az ember kezét a kezdetektől, vagy elsősorban külföldi tapasztalatokra kell hagyatkozni, ha ilyesmiben gondolkodik az ember?

 

 

Köszönöm szépen!

VirtusBiplane Creative Commons License 2019.09.07 0 0 4700

Kedves Barátok, Ismerősök, repülés iránt érdeklődők, repülésben tevékenykedő szakemberek!

Hamarosan megjelenik újabb könyvem, melynek címe: Az álmok valóra válnak! "Az aviatika megszállottjai: tervezők, építők, pilóták a kezdetektől napjainkig"

A könyv a mondabeli hősökön, a régmúlt repülő konstruktőrein át a mai magyar repülőtervezők, építők, gyártók, pilóták munkájába ad betekintést. Érdekes történetekkel, nem mindennapi életképekkel ismerkedhetünk meg sok-sok színes képpel.

A könyvet, 2019.10.11-én /pénteken/ 17:00-kor kaposvári a Takáts Gyula Megyei és V. Könyvtárban mutatjuk be, de már előrendelhető itt, akár privát üzenetben, vagy a koszoandrasne@gmail.com-címen.

XANTIi Creative Commons License 2019.06.01 0 1 4699

A gugli biztosan segít. 2 motorost nehezebben az biztos. Van egy házilag építőknek szolgáltató oldal, az aircraftspruce.com. Ők árusítanak típusterveket is kiteket is.  De a neten van sok ingyenes is. Az említett oldal viszont kereskedő is. Ott a legkisebb szegecstől a legdrágább avionikáig minden van. Sőt németországi üzletük révén Euróért is elérhető minden. A házilag építők mekkája.

Itthon a repminősített alapanyagok beszerzése is örök gond.

Keress például a "homebuilt aircraft plans" kulcsszóval a neten.

pl.: https://www.eaa.org/en/eaa/aircraft-building/kits-and-plans

Előzmény: Spydercofan (4698)
Spydercofan Creative Commons License 2019.06.01 0 0 4698

Köszönöm, és honnan tudok ilyen jellegű terveket vásárolni? 

XANTIi Creative Commons License 2019.06.01 0 0 4697

Mindenképpen kidolgozott típustervet kellene keresni. Nagyságrenddel könnyebb végigvinni. 1-200 dollárért több évet lehet megspórolni.

Előzmény: Spydercofan (4695)
Trog_Air Creative Commons License 2019.06.01 0 0 4696

En inkabb a 2 motoros hobbiepitest nem ajanlom...

 

Kicsit mas kategoria.

Előzmény: Spydercofan (4695)
Spydercofan Creative Commons License 2019.05.31 0 0 4695

Üdv!

2 személyes, 2 motoros, ejtőernyővel szerelt fedett fülkéjű kisrepülőgép építésébe szeretnek belekezdeni. Milyen tipusi acélvázat ajánlotok? 

szeli 65 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 4694

Üdvözlöm. Salynos a mail nem jött át. kérem próbálja újra  steel.szeles@gmail.com  köszönöm

Előzmény: fuhur67 (4693)
fuhur67 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 4693

Üdvözlöm! Írtam mailt a megadott címre. Biztosan jó a cím?

Előzmény: szeli 65 (4692)
szeli 65 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 4692

Üdvözlöm A segítségemet szeretném felajánlani mivel már több tipus építésében résztvettem.kb 20 motorágyat hegesztettem. REndelkezem saját műhellyel  Repülőgépszerelő a végzettségem és ez a hobbim. elérhetőségem  _steel.szeles@gmail.com

Előzmény: fuhur67 (4691)
fuhur67 Creative Commons License 2019.02.22 0 0 4691

Sziasztok!

 

Még régebben írtam ide aztán eltelt pár év... Sajna egyre kevesebb lett az időm és a gépem építése lelassult majd kb. 3 éve megállt. 

 

Most azért írok, hogy találjak egy ügyes, fém munkához értő, műhellyel rendelkező embert aki a majdnem kész gépembe beszerelt motor bekötését befejezné úgy, hogy motor-próbázni lehessen.  Természetesen mindezt üzleti alapon, tehát nem szívességből!

 

Ez egy fém vázas gép és egy Rotax 912-es van benne, de ki kellene találni az olajhűtő helyét, be kellene kötni a víz és olajhűtőt, kiegyenlítő tartályt meg néhány "apróságot", hogy indítható legyen a gép.

Mindez Budapest-Esztergom "tengelyen", de igazából elviszem bárhova ha komoly a vállalkozó.

 

Sajnos már többször pórul jártam. Sokan ígérgettek, de aztán senki se jött... 

Szóval, ha akadna egy komoly vállalkozó, akkor szívesen felvenném vele a kapcsolatot és minden részletet átbeszélve megbíznám a gép befejezésével.

 

Üdvözlettel,

Fuhur

Trog_Air Creative Commons License 2018.08.12 0 0 4690

Milyen az a "minositett repgep anyag"? Csak azert kerdezem, mert pl. egy kompozitnal hogyan biztositod az egyenszilardsagot, amikor a gyantatartalom az attol fugg, hogy mennyire martod bele az ecsetet/hengert/akarmit az edenybe...? (Mar ha wet-layupot csinalsz).

Előzmény: XANTIi (4688)
Trog_Air Creative Commons License 2018.08.12 0 0 4689

Bocs, hogy igy belevau, de a legcelszerubb, ha veszel egy kit-et. Azt nem ronthatod el es ki tudod tanulni az epites csinjat-binjat. Na meg a kitek is olyanok, hogy olyan motort teszel bele, amilyet epp talalsz...

Ha belefer a koltsegvetesbe, akkor vegyel egy Quickie kit-et: http://www.quickheads.com/index.php?option=com_content&view=category&id=29&Itemid=122 (ez egy forras, de mashol is megtalalhatod a Quickie terveit az interneten). 100 csomos utazot tud, es 18 loerobol (az eredeti gepnek funyiro-motorja volt) ki tudja ezt hozni. A ketszemelyes Quickie Q2 szukseges teljesitmenye nagyobb (a nagyobb ellenallas miatt), igy ott mar hasonlo tulajdonsagokhoz 60 LE is kellhet.

Előzmény: Spydercofan (4687)
XANTIi Creative Commons License 2018.03.10 0 0 4688

Bármilyen kis kategóriájú is, egy biztonsági nívót el kell érnie. Csak részletes aerodinamikai és szilárdsági számításokkal, méretezésekkel lehet az engedélyeztetését kérelmezni. Csak minősített repgép anyagokból lehet építeni. Egy szakmérnök felügyelete mellett. Esetleg gondold meg, nem érdemesebb-e egy papírokkal rendelkező sárkányrepülőt venni. Esetleg valami lefutott motorral. Azt generálozni, megcsinálni a szakszót rá. A sárkány még a "puhatestűek" közé tartozik, súlypont irányítású. De lehet kis szélvédője. Zárt kabinos, 3 tengelyes kormányzású "igazi" repülőt csinálni nulla ismerettel nagy és sokáig tartó szívás. A legtöbben inkább használt, öregecske géppel kezdik. Motoros hátiból sárkányra váltani. Utána vagy közben vitorla. Aztán movit vagy UL. Közben sok-sok tapasztalat, tanulás.

Ha képes vagy megfelelően megépíteni egy gépet, anyagok, szerszámok, szakismeret tekintetében, akkor van jó szakmád. Amivel megkeresheted egy használható sárkány vagy UL árát. Így biztosan hamarabb ülhetsz a saját gépedbe!

Előzmény: Spydercofan (4687)
Spydercofan Creative Commons License 2018.03.10 0 0 4687

Én igazából, elsőre, egy zárt kabinú, kis lélekvesztőre gondoltam. Nem igazán van lehetőségem, a bonyolultabb,  drágább modellekre.

Régebben,párszor motoros siklóernyőztem, akkor fogott meg a repülés, de azért valljuk be, nem túl kellemes, amikor az ember, szabadon, fedetlenül repül 110-120-szal, van egy Yamaha motorblokkom, azt szeretném majd, hajtóműnek, klasszikus sárkányrepülő felépítménnyel, de ahogy te is ajánlottad, előtte meg kell ismerkedtem az aerodinamikával.

Építészetet tanultam, szóval érdekes lesz az átállás egyről a kettőre.

XANTIi Creative Commons License 2018.03.09 0 0 4686

Üdv! A repellő egy nagyon-nagyon sok változós függvény. Minden összefügg mindennel.

Ha építeni akarsz és  ha nem vagy szakmérnök, valamilyen már megépített típustervet kell venned. Ilyenek széles körben vannak, még ingyenes formában is. Feltétlen javasolt az angol nyelv jó ismerete, amire az építéskor és a tanuláskor is szükség lesz. A sok-sok pénzen, időn és türelmen felül.

A megépíthető gépek is a legegyszerűbb vászon-fa-drótkötél lélekvesztőktől a teljesen fém kényelmi felszerelésű túragépig. 1-től nagyon sok millióig.

Addig is tanulmányozd az aerodinamika alapjait.

Előzmény: Spydercofan (4685)
Spydercofan Creative Commons License 2018.03.09 0 0 4685

Üdv mindenkinek!

Ez az első hozzászólásom a csoportban, remélem nem megyek senki idegeire, a kérdéseimmel, imádom a gépeket, ültem is már páron, de érdekelne pár dolog róluk: mekkora szárnyfelület kell, hogy egy gép a levegőbe emelkedjen?

A szárnyfelület nagysága egyenesen arányos a gép tömegével?

Mekkora tolóerő kell, hogy a levegőbe emelkedjen?

Mekkora csűrőlapátok, és mekkora függőleges vezérsík kell, hogy jól manőverezhető legyen?

A vízszintes hátsó vezérsík elhagyható?

Elnézést, ha hülyeséget kérdezek, de mostanság egyre jobban foglalkoztat a repülés, és a közeljövőben szeretnék építeni, egy kisgépet, még van mit csiszolni a tudásomon, de ez egy hosszútávú terv lenne, lesz időm bepótolni.

XANTIi Creative Commons License 2017.09.27 0 0 4684

Egyébként vannak versenyautós boltok, ahol ilyen kézigáz vagy hasonló bovdenes cuccok is biztos vannak.

Előzmény: Pitylogós (4682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!