Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy ha pl letöltök scribd-ről egy ultrakönnyű repülőgép pdf tervrajzait, azt itthon meg tudnám-e építeni? Most vagyok végzős gépész technikus, a szerszámok használata nem idegen számomra, viszont bizonytalan vagyok hogy meg tudnék-e építeni egy ilyen egyszerűbb gépet mondjuk magyarországon elérhető gépelemek és eszközök segítségével. Ezeket néztem amik olyannak tűntek hogy nem csillagászati űrtechnika megépíteni őket:
Kell hozzá egy jó adag elszántság és egy olyan repülőmérnök aki csinált már ilyen gép számítást. Keresd Dr. Bánó Imrét, a címét hamar megtalálod, a telefonszám nekem elveszett. A gépemet én terveztem de a rengeteg számítást hozzá Imre készítette el. A súlypont számításba nem megyek bele mert elég hosszú.
Ahhoz, hogy a hatóság is elfogadja a gép terveket, igen komoly statikai számítások kellenek hozzá.
Információt szeretnék kérni, hogy valaki épít-e vagy tervezi Spacek SD1 Minisport repülőgép építését. Nem találtam a fórumon erre típusra vonatkozó bejegyzést.
Üdv mindenkinek! Kérdésem lenne, hogy repülőgépet hogyan kell tervezni házilag? Ilyenekre gondolok például, hogy a súlypontot hogyan kell kiszámolni, a szárnynak milyen szerkezetűnek, hosszúnak kell lennie?
Nem sok időm volt visszaolvasgatni a fórumban, ezért lehet, hogy olyan kérdést teszek fel, ami már nem újdonság.
Tehát, van-e lehetőség hivatalosan ma Magyarországon repülőgép összeszerelő kit-et vásárolni és megépíteni? Van-e szervezet, aki ellenőrzi a tevékenységet és lehet-e egyáltalán itthon repülni ezekkel a gépekkel?
Gondolok itt a Jabiru, a Van's, vagy az Europa Aircraft cégek által legyártott "csináld magad" gépekre. Pár éve találkoztam a Discovery csatoronán a "Plane is born" c. sorozattal, amiben egy Europa épül. Nagyon megtetszett, persze tudom, hogy rendkívül sok időt, pénzt és kitartást igényel még egy kit megépítése is. Van Hazánkban olyan szervezet, közösség, aki esetleg fogja az ember kezét a kezdetektől, vagy elsősorban külföldi tapasztalatokra kell hagyatkozni, ha ilyesmiben gondolkodik az ember?
Kedves Barátok, Ismerősök, repülés iránt érdeklődők, repülésben tevékenykedő szakemberek!
Hamarosan megjelenik újabb könyvem, melynek címe: Az álmok valóra válnak! "Az aviatika megszállottjai: tervezők, építők, pilóták a kezdetektől napjainkig"
A könyv a mondabeli hősökön, a régmúlt repülő konstruktőrein át a mai magyar repülőtervezők, építők, gyártók, pilóták munkájába ad betekintést. Érdekes történetekkel, nem mindennapi életképekkel ismerkedhetünk meg sok-sok színes képpel.
A könyvet, 2019.10.11-én /pénteken/ 17:00-kor kaposvári a Takáts Gyula Megyei és V. Könyvtárban mutatjuk be, de már előrendelhető itt, akár privát üzenetben, vagy a koszoandrasne@gmail.com-címen.
A gugli biztosan segít. 2 motorost nehezebben az biztos. Van egy házilag építőknek szolgáltató oldal, az aircraftspruce.com. Ők árusítanak típusterveket is kiteket is. De a neten van sok ingyenes is. Az említett oldal viszont kereskedő is. Ott a legkisebb szegecstől a legdrágább avionikáig minden van. Sőt németországi üzletük révén Euróért is elérhető minden. A házilag építők mekkája.
Itthon a repminősített alapanyagok beszerzése is örök gond.
Keress például a "homebuilt aircraft plans" kulcsszóval a neten.
Üdvözlöm A segítségemet szeretném felajánlani mivel már több tipus építésében résztvettem.kb 20 motorágyat hegesztettem. REndelkezem saját műhellyel Repülőgépszerelő a végzettségem és ez a hobbim. elérhetőségem _steel.szeles@gmail.com
Még régebben írtam ide aztán eltelt pár év... Sajna egyre kevesebb lett az időm és a gépem építése lelassult majd kb. 3 éve megállt.
Most azért írok, hogy találjak egy ügyes, fém munkához értő, műhellyel rendelkező embert aki a majdnem kész gépembe beszerelt motor bekötését befejezné úgy, hogy motor-próbázni lehessen. Természetesen mindezt üzleti alapon, tehát nem szívességből!
Ez egy fém vázas gép és egy Rotax 912-es van benne, de ki kellene találni az olajhűtő helyét, be kellene kötni a víz és olajhűtőt, kiegyenlítő tartályt meg néhány "apróságot", hogy indítható legyen a gép.
Mindez Budapest-Esztergom "tengelyen", de igazából elviszem bárhova ha komoly a vállalkozó.
Sajnos már többször pórul jártam. Sokan ígérgettek, de aztán senki se jött...
Szóval, ha akadna egy komoly vállalkozó, akkor szívesen felvenném vele a kapcsolatot és minden részletet átbeszélve megbíznám a gép befejezésével.
Milyen az a "minositett repgep anyag"? Csak azert kerdezem, mert pl. egy kompozitnal hogyan biztositod az egyenszilardsagot, amikor a gyantatartalom az attol fugg, hogy mennyire martod bele az ecsetet/hengert/akarmit az edenybe...? (Mar ha wet-layupot csinalsz).
Bocs, hogy igy belevau, de a legcelszerubb, ha veszel egy kit-et. Azt nem ronthatod el es ki tudod tanulni az epites csinjat-binjat. Na meg a kitek is olyanok, hogy olyan motort teszel bele, amilyet epp talalsz...
Ha belefer a koltsegvetesbe, akkor vegyel egy Quickie kit-et: http://www.quickheads.com/index.php?option=com_content&view=category&id=29&Itemid=122 (ez egy forras, de mashol is megtalalhatod a Quickie terveit az interneten). 100 csomos utazot tud, es 18 loerobol (az eredeti gepnek funyiro-motorja volt) ki tudja ezt hozni. A ketszemelyes Quickie Q2 szukseges teljesitmenye nagyobb (a nagyobb ellenallas miatt), igy ott mar hasonlo tulajdonsagokhoz 60 LE is kellhet.
Bármilyen kis kategóriájú is, egy biztonsági nívót el kell érnie. Csak részletes aerodinamikai és szilárdsági számításokkal, méretezésekkel lehet az engedélyeztetését kérelmezni. Csak minősített repgép anyagokból lehet építeni. Egy szakmérnök felügyelete mellett. Esetleg gondold meg, nem érdemesebb-e egy papírokkal rendelkező sárkányrepülőt venni. Esetleg valami lefutott motorral. Azt generálozni, megcsinálni a szakszót rá. A sárkány még a "puhatestűek" közé tartozik, súlypont irányítású. De lehet kis szélvédője. Zárt kabinos, 3 tengelyes kormányzású "igazi" repülőt csinálni nulla ismerettel nagy és sokáig tartó szívás. A legtöbben inkább használt, öregecske géppel kezdik. Motoros hátiból sárkányra váltani. Utána vagy közben vitorla. Aztán movit vagy UL. Közben sok-sok tapasztalat, tanulás.
Ha képes vagy megfelelően megépíteni egy gépet, anyagok, szerszámok, szakismeret tekintetében, akkor van jó szakmád. Amivel megkeresheted egy használható sárkány vagy UL árát. Így biztosan hamarabb ülhetsz a saját gépedbe!
Én igazából, elsőre, egy zárt kabinú, kis lélekvesztőre gondoltam. Nem igazán van lehetőségem, a bonyolultabb, drágább modellekre.
Régebben,párszor motoros siklóernyőztem, akkor fogott meg a repülés, de azért valljuk be, nem túl kellemes, amikor az ember, szabadon, fedetlenül repül 110-120-szal, van egy Yamaha motorblokkom, azt szeretném majd, hajtóműnek, klasszikus sárkányrepülő felépítménnyel, de ahogy te is ajánlottad, előtte meg kell ismerkedtem az aerodinamikával.
Építészetet tanultam, szóval érdekes lesz az átállás egyről a kettőre.
Üdv! A repellő egy nagyon-nagyon sok változós függvény. Minden összefügg mindennel.
Ha építeni akarsz és ha nem vagy szakmérnök, valamilyen már megépített típustervet kell venned. Ilyenek széles körben vannak, még ingyenes formában is. Feltétlen javasolt az angol nyelv jó ismerete, amire az építéskor és a tanuláskor is szükség lesz. A sok-sok pénzen, időn és türelmen felül.
A megépíthető gépek is a legegyszerűbb vászon-fa-drótkötél lélekvesztőktől a teljesen fém kényelmi felszerelésű túragépig. 1-től nagyon sok millióig.
Ez az első hozzászólásom a csoportban, remélem nem megyek senki idegeire, a kérdéseimmel, imádom a gépeket, ültem is már páron, de érdekelne pár dolog róluk: mekkora szárnyfelület kell, hogy egy gép a levegőbe emelkedjen?
A szárnyfelület nagysága egyenesen arányos a gép tömegével?
Mekkora tolóerő kell, hogy a levegőbe emelkedjen?
Mekkora csűrőlapátok, és mekkora függőleges vezérsík kell, hogy jól manőverezhető legyen?
A vízszintes hátsó vezérsík elhagyható?
Elnézést, ha hülyeséget kérdezek, de mostanság egyre jobban foglalkoztat a repülés, és a közeljövőben szeretnék építeni, egy kisgépet, még van mit csiszolni a tudásomon, de ez egy hosszútávú terv lenne, lesz időm bepótolni.