Keresés

Részletes keresés

kisjatekos Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5164

Akkor te kb. most fogod azt végrehajtani, amit én tettem májusban. Akkoriban egy remek P4-es rendszerem volt, az egyik legjobb AGP-s csúcs VGA-val. Áttérés PCI-E-re, meg duplamagos procira (4,2 GHz-en fut! :)), megvettem a csoda VGA-t vagyonokért (1900 XTX), a létező leggyorsabb 2x1 GB ramot. Gép bekapcs, FS9 elindít, s fülig érő szájal várom a csodát!

Gondolom, tudjátok, mi történt. Mosoly lelohad, s szép lassan kezdtem beletörődni, hogy mindössze 2-3 fps-t tudtam javítani az egész vackon. Holott a gépem számítási teljesítménye szinte minden területen a többszörösére változott!

 

Szóval tényleg feleslegesnek érzem, hogy folymataosan gépet fejlesszünk. Egy Quake 3-n szinte a mai napig le lehet mérni, hogy mennyit gyorsul egy-egy újabb generációs proci, VGA kicserélésekor. Kezdetben mondjuk vitte a vas 30-40 fps-sel, aztán 80-nal, a maiak pedig 150-nel... Nem hiszem, hogy öt év múlva lesz olyan PC, amit ez az elképesztően elavult motorral hajtott FS2004 ne akasztana meg.

Előzmény: Törölt nick (5162)
kirby26 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5163
Koszi TamasD a linkeket, meg fogom nezni.
FMC. Igen, sajnos en is beleestem abba a csapdaba, hogy szazezreket koltottem(lap+proc+vga), bar hozzateszem nem csak az FSX miatt, nagyon varom mar a Crysis-t is, es ha jol tudom, az is komoly erorforrasigennyel bir majd.
A I R. Koszi a tippet, beletrafaltal, P5B-m van, be fogom allitani fixre azt a PCI-E frekit.
Bar mas forumokon azt olvstam, hogy igazabol proci(CPU) fuggo ez a gem, ez persze nem azt jelenti, hogy egy jo vga ne kellene ala.
Amugy TamasD altal beteet linkrol(avsim.com) letoltottem nehany stuffot, es valoban jobb lett az fps ertek, szal' en is tudom javasolni mindenkinek, aki hasonlokkal sziv.
Udv
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5162

Szia,

 

Igen, már én is utánanéztem. AGP-ben már nem érdemes gondolkodni, a jelenlegi gépem ebben a szegmensben a jobbak közé sorolható, vagyis ahogy írod, érdemi sebességnövekedést nem fogok elérni ebben a környezetben. Kukáznom kell az egész gépet, és egy teljesen új, PCIe + dual core alapra helyezni. Nem kis beruházással. :-(

Előzmény: TamásD (5158)
A_I_R Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5161

Milyen alaplapod van?

Biztos hogy x16-os modban megy a PCI-e kartyad?

Eppen most olvastam, hogy Asus P5B Deluxe-nal ha tuningol az ember neha visszadobja a lap x1-es modba. Elvileg ugy vedheto ki, hogy 97MHz-re kell fixalni a PCI-e frekit.

Előzmény: kirby26 (5155)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5160

Hogy a fenében van az, hogy ez Microsoft még mindig képes úgy fejleszteni valamit, hogy az teljesen érzéketlen a hardverre - mindegyiken egyformán ótvarul fut...

 

Az a gond szvsz, hogy az Fs engine egy ősrégi megoldás, még a békebeli időkből, az első verziókból származik az alap motor, amit időről-időre csak toldoznak-foltoznak. Már régen át kellett volna írni az egészet alapjaiban, amit viszont nem akarnak megtenni, mert egyrészt óriási munka lenne, másrészt az összes eddigi kiegészítő inkompatibilissá válna. Én még ilyen rosszul futó szimulátort nem láttam. Az egy dolog, hogy a tájat nem képes akadás nélkül megjeleníteni, de nézzétek meg a műszereket. Mindegyik akadozva működik. Bármilyen más szimulátort beteszek -xplane, sturmovik, aces_to_high, lock-on stb.-, mindegyiknél teljesen folyamatosan, gyönyörűen akadásmentesen működnek a műszerek. Az Fs-ben akkor is "léptetve" megy az összes, ha egyébként a szim 30 FPS-el megy... A realityXP ezért hozott ki néhány teljesen átírt műszert, ami már normálisan, akadás nélkül működik. Dehát az meg csak 2-3 műszert jelent, és csak kisgépekhez van. Lényegében tehát az Fs motorja alapvetően katasztrófa, ezért sem érdemes százezreket költeni csak emiatt hardverre, mert úgysem fog teljesen 100%-kosan futni soha. Mégha javul is tőle a futási teljesítmény, felteszel 1-2 jobb kiegészítőt és kész, ismét nézheted a diavetítőt. Ahogy visszaemlékszem az Fs történetére, még egyetlen verzió sem vot, ami a megjelenésekor kapható hardvereken mindent fullra húzva akadás nélkül futott volna. Az Fs2004-et mai napig ki lehet akasztani, még egy olyan gépen is, ami a program megjelenésekor még nem is létezett.

Előzmény: kisjatekos (5156)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5159
Van az avsim-en egy update, ami az autogen textúrák felbontását szedi le. Az a gond -persze amellett, hogy szar az egész Fs grafikai engine úgy ahogy van-, hogy a fejlesztők -ki tudja miért-, 1024x768-as textúrákat használnak az autogen objectekhez ami teljes hülyeség, feleslegesen többtíz/többszáz megát kell mozgatnia a a gépnek ha az autogen telepakolja a tájat többszáz épülettel.  Látványban viszont szinte semmiféle plusszt nem jelent. Hasonlóképpen a felhők esetében, ahol szintén feleslegesen nagyméretű textúrák vannak, ahhoz is van egy butító csomag. Látványban ennek lebutítása sem jelent különösebben érezhető minőségi romlást. Érdemes ezeket feltenni...
Előzmény: kirby26 (5155)
TamásD Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5158
Hahó.

Az AGP sín eléggé limitálni fogja a lehetőségeidet. Amennyire tudom, a jelenleg kapható legerősebb AGP-s kártyák a Geforce 7800GS sorozatúak (az ATI vonalat nem ismerem), ez viszont nem biztos, hogy érdemi előrelépés lenne.
Amin én gondolkozom, hogy most hagyom így az egészet, várok egy bő fél-egy évet, mire a most bejelentett 8800 sorozatú, csoda GeForce-ok ára lemegy, és egy olyat próbálok beszerezni, ezekről nagyon jókat írnak, csak egyelőre kva drágák.

TamásD
Előzmény: Törölt nick (5151)
TamásD Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5157
Bemásolok klt jó inket, amelyben az FSX beállításait, FPS növelést, stb. boncolgatják:

http://ops.precisionmanuals.com/wiki/FSX_FPS_Guide
http://members.cox.net/spambait/FSXTweakGuide.pdf

TamásD
kisjatekos Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5156

Huhh, ez eléggé rossz hír, mert éppen most szeretnék Core2 Duo procira váltani (az 1900XTX meg a 2 GB RAM már most is hasít)... Ezek után nem tudom, hogy érdemes-e?

Hogy a fenében van az, hogy ez Microsoft még mindig képes úgy fejleszteni valamit, hogy az teljesen érzéketlen a hardverre - mindegyiken egyformán ótvarul fut...

Előzmény: kirby26 (5155)
kirby26 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5155
hali, szerintetek normális, hogy az FSX egy Core2Duo 2,4(3.4-en fut), 2GB-rammal, ATI X1900XTX vga-val eleg szarul megy??
Ez alatt azt ertem, hogy mondjuk High beállításban jó ha eléri a 18-20fps-t(ahogy TamasD is írta). Azé' ez röhely. Nincs valami patch, vagy akármi, amellyel ki lehet még csalni pár frame-et a játékból. Tudom, autogen=zero és ok, de szeretném, ha lenne némi táj is alattam repülés közben.
Előre is köszi az 5leteket.
ToMy_ Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5154

Olvasom, hogy többen használjátok kétkimenetes VGA-kat két monitorral FS alatt úgy, hogy a főmonitoron a szokásos kép, a 2.on pedig egyéb (FMC, térkép, stb...)

Van erre vhol egy howto vagy iránymutatás? Mert nekem szintén be van állítva egy 2. monitor, az FSben is beállítottam az azon használandó felbontást meg egyebeket, de ha 'kikattintok' a fő kijelzőről a másodlagosra, azonnal tálcára teszi az FS-t, és visszarak a windows desktopra. Mit kell még csinálnom, hogy menjen a dolog?

Előzmény: qwer1234 (5152)
intrate Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5153

szisztok

tegnap sikerült valamit nagyon elbaltáznom mikor néhány új gépet raktam fel az FS2004-be. Csak nem tudom mit. Azóta nincs egyáltalán cockpit wiev. Azaz át tudok váltatni cockpit wiev-ra, csak semmi nem látszik. Nincsenek műszerek és nincs kabinbelső csak a külvilág. Egyik gépen sem.

Van valakinek ötlete?

qwer1234 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 5152
Én meg azon gondolkodom, hogy a jelenlegi ati x800gto-mat lecserélem valami nvidia kártyára duplázva, de esetenként az sli-t kiiktatva. Ekkor elvileg négy videokártya kimenet keletkezik és lehetnem 4 monitorom. Jelenleg 2 monitort használok, az nagyon jó, de a másikra csak az fmc-t, és az atc-t szoktam kirakni.
Előzmény: Törölt nick (5151)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.08 0 0 5151

Thanks a választ!

Azért is kérdeztem, mert gondolkodom egy upgrade-en. Elsősorban amiatt akarok venni új VGA kártyát, mert szeretnék egy dual-osat, amire két monitort tudnék pakolni. Elvileg akkor szét lehetne osztani pár dolgot repülés közben. 

Az az igazság, hogy nem nagyon értek ehhez. Most egy Gigabyte 6600GT kártyám van, ez csak 128Mb-os, ezzel az FSX nem igazán pörög. A procim se egy mai darab, 3Ghz, ramból nekem is 2Gb van. Nézegettem a kínálatot, de megmondom őszintén, annyira sokféle chipset van már, és annyiféle kártya, hogy a fene se tudja melyiket érdemes megvenni. Pl. azonos árban láttam 512Mb-os kártyát és 256-ost. Egyik se noname. De az 512-es ennyiért gondolom valami gyengébb chipsettel van, régen az MX-ek voltak ilyen becsapósak. Esetleg nem tudnál tanácsot adni mit érdemes venni, ami jobb a 6600GT-nél, de nem kerül 100ezerbe? Sajnos csak AGP-s a lapom, úgyhogy PCI-E nem játszik.

Előzmény: TamásD (5150)
TamásD Creative Commons License 2006.11.08 0 0 5150
ASUS A8N-SLI Premium alaplap, AMD XP3500+, GeForce 7800GT, 2GB márkás RAM, jelenleg semmi tuning.
FSX-ben a grafikai beállítások most viszonylag nagyra vannak állítva (max texturaméret, max. scenery részletesség, közepes autogen, 74% mesh komplexitás, normál terrain resolution, kb. a többi is olyan 3/4-en, 1280x1024 felbontás, 20-ra limitált fps). Így ha nem reptér felett vagyok, akkor alacsony repülésben olyan 15-18fps, ha reptér felett vagyok akkor olyan 12-15 fps, a gond inkább akkor van, amikor pl. a külső nézetet hirteken körbeforgatom, vagy pl. helivel gyorsan forgolódom, akkor egy darabig nagyon szaggat (5-8fps) és a kormánymozdulatokra is nagyon ugrálva reagál.
Megoldás töbféle van, de még nem duráltam neki magam. Már most létezik többféle nem hivatalos tweak, lecsökkentett felbontású autogen texturák, vagy a terepen az adott területre eső "fasűrűség" csökkentése, vagy a különféle fatípusok számának a csökkentése. Idővel kijönnek majd a komplex gyorsító csomagok, meg persze igyekszem lekapcsolni a háttérben futó alkalmazásokat.
Ahogy olvasgattam a fórumon, talán a legkritikusabb hardverelem a graf. kártya, ideálisan 512MB DDR3 rammal szerelt kártya kellene, mert a program sokszor 300-400MB texturát is töltöget egyszerre, és ha nincs ennyi fizikai memória a graf. kártyán, akkor elkezd swappelni először a lassabb alaplapi memóriával, majd ne adj isten a winchester virtuális swap file-jával. Ezután következő fontos a proci, bár úgy tűnik, hogy ez a program sem használja ki a 2 magos procikat.
Már írtam a Télapónak ez ügyben, de azt emailezte, hogy nem voltam elég jó és beletojik a csizmámba.

TamásD
Előzmény: Törölt nick (5149)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.08 0 0 5149
Neked milyen konfigon megy az FSX, és mennyire megy jól?
Előzmény: TamásD (5148)
TamásD Creative Commons License 2006.11.08 0 0 5148
Hát nem, továbbra sincs Duna:) Amúgy a patch a terrain.cfg-t javítja ki, nem a scenery.cfg-t. Mindegy, amjdcsak jó lesz valamire.

TamásD
Előzmény: TamásD (5147)
TamásD Creative Commons License 2006.11.08 0 0 5147
Ha rajtam kívül valaki küzd még az FSX-el, annak jó hír lehet, hogy megjelent egy módosított scenery.cfg, ami a leírás szerint pont azt a bugot javítja, hogy helyenként száeazföldként jelenik meg, ahol víznek kellene lennie. Lehet, hogy a Duna-Tisza, illetve sarkos görög szigetek is mind ida tartoznak?
Letölthető az avsim.com-ról.

TamásD
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.08 0 0 5146
Szerintem a kettő jól kiegészíti egymást. Nem lenne rossz az offline sem, ha azt a néhány bosszantó hibát -főként az elkülönítést- orvosolnák.
Előzmény: ksgy (5145)
ksgy Creative Commons License 2006.11.08 0 0 5145
én mondjuk ivaon szoktam repulni, ott nemigen van ez a kizarosdi, nyilvan nem megy senki felkeszuletlenul egy repuloterre :)

kedd-szardan szinte teljes europa lefedettseg van, ami azt jelenti, hogy szinte mindenhol van iranyitas 1-2 orszag kivetelevel.. :)
persze, eu-n kivul nemigen van mashol iranyitas, neha van meg eszak ill delafrika, ill lehetetlen idpontban kina/japan, neha oroszoknal :)

most hogy igy mondtad foniat, telleg ez lehet a legnagyobb "visszatarto ero" nomeg igy belegondolva biztos sokan repnek "csak ugy" :)
Előzmény: Törölt nick (5144)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.08 0 0 5144

Általában jobb az on-line repülés. De sokan repülnek off-line is, szvsz többen, az arány kb. 80-20% lehet. Bár most az új FSX multivl lehet, hogy ez az arány változni fog, bár azt nem tudom, ott mennyire lehet profin repülni, mert az nem egy VATSIM típusú hálózat ahogy hallottam. A kezdők pl. nem tudják a fóniát, és általában  repülni se nagyon, enélkül elég nehéz online repülni. :-)

A VATSIM inkább a profibbaknak való, bénázásért vagy egy nagyobb forgalmú reptéren való szabálytalan kavarásért akár ki is zárhatnak.

Az Fs felhasználók zöme nem hardcore szimes, sokaknak internete sincs még, szóval az off-line repülésnek egyelőre még van létjogosultsága.

Egyébként a VATSIM is szívás sokszor. Többször előfordult már velem, hogy  megnéztem hol van irányítás, ennek alapján csináltam egy plant, szépen elindultam, majd mire odaértem a célreptérre az irányító elment aludni :-)

További hátránya, hogy csak a néhány városban van rendes irányítás , ezek közül is csak egy kis hányad ami úgy-ahogy folyamatosnak nevezhető, ezért összességében elég kevés helyre lehet repülni.

Előzmény: ksgy (5143)
ksgy Creative Commons License 2006.11.08 0 0 5143
szerintem az ivao/vatsim-re kene jobban rafekudniuk mind az xplane mind az FS fejlesztoknek.
lehet sokan repnek meg offline, de szerintem egyre tobb embernek van otthon mar internetje, es virtualisan "irl" repulni megiscsak jobb, mint mikor egy gep adja neked az utasitast :) foleg, hogyha osztrakoknal jarsz, akkor osztrak akcentussal, ha spanyoloknal, akkor spanyol akcentussal... :) en speciel offline mar csak akkor repkedek, ha 1-1 gepet kiprobalok, berepulok. a beepitett ATC-t tan 1-2x hasznaltam, akkoris lemondtam rola, mert nem olyan mintha egy elo ember beszelne velem... :)
Előzmény: Törölt nick (5142)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.07 0 0 5142

Aszondtad, VFR vagy, akkor pedig nem kell neki arra figyelni, hogy hegynek mész e

Nulla látástávolságban szintén nincs VFR, tehát VFR-t nulla visibility mellett vektorálni igen messze áll a realitástól. :)

 

Való igaz. Az Xplane-ben egyébként ez arra az esetre van elsősorban, ha vészhelyzet miatt -párosulva rossz látással- nem találod a repteret. Akkor kérheted, hogy az ATC pontosan hozzon le pályaküszöbig. 

 

De az ATC-n egyébként is lett volna mit javítani. Leginkább a holdingolást és az elkülönítést. Mert ha feltesz az ember egy komolyabb AI traffic kiegészítőt, akkor a nagyobb reptereken hatszor kell átstartolni mire egyszer leszállhat, vagy éppen örülhet, ha nem ütközik össze egy másik géppel a final-on. Teljes lelki nyugalommal rámhozza a másik gépet. Sajnos az Ai Smooth sem szűri ki teljesen, mint említettem. Eléggé idegesítő tud lenni, amikor egy 3órás út után egy ilyen hülyeség miatt crash lesz a vége. Ha kikapcsoloma crahs detect-et, akkor meg nem reáis. Főleg, mert Fspassengers-el repülök, real módban..:-)

Előzmény: Orltran_ (5138)
vlevi Creative Commons License 2006.11.07 0 0 5141
Jólmondod, ahogy elnézem, Van ABONY és JBR, TPS nincs. Illetve van, de oda max. egy holding van berajzolva nálam. Én FS2004-ben, hülyén hangzik, de VFR-t repülök, még akkor is, ha bő ingben repülök. Akkor nem b***gat, hogy menjek ide, oda. IFR-nél a célreptértől 100nm-re már elkezdi mondogatni a saját marhaságait.
Előzmény: Orltran_ (5139)
Orltran_ Creative Commons License 2006.11.07 0 0 5140

http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_flight_rules

The essential collision safety principle guiding the VFR pilot is "see and avoid".

 

Előzmény: Orltran_ (5138)
Orltran_ Creative Commons License 2006.11.07 0 0 5139

Tud eljárásokat, de pl Budapestre olyan van csak, hogy TPS transition pl ILS 31R-hez. Mikor kiadja az approacht, válaszd ki, hogy request different approach, vagy valami ilyesmi, aztán hogy ILS 31R, majd azt, hogy TPS transition. majd request approach from controller, vagy valami ilyen. Ekkor annyit fog mondani, hogy engedélyezve a TPS transition, elenged TPS-re, ha azt elérted mondja, hogy engedélyezve a hosszúfalra, majd mikor elértél finalre, mondja, h leszállhatsz. Egy darab vektort nem ad, magadtól kell lerepülni. A beépített GPS-ben pedig ott az eljárás, select approach, majd activate approach, és akkor mutatja azt is, melyik szakaszon jársz éppen.

Emlékeim szerint 2004-ben is így ment.

Itt a gáz inkább csak ez, hogy mi az a TPS transition? :)

Előzmény: Törölt nick (5137)
Orltran_ Creative Commons License 2006.11.07 0 0 5138
Aszondtad, VFR vagy, akkor pedig nem kell neki arra figyelni, hogy hegynek mész e. Másrészt sasolj térképet, tarts minimális magasságot, de leginkább tartsd nyitva a szemed, attól VFR. Nulla látástávolságban szintén nincs VFR, tehát VFR-t nulla visibility mellett vektorálni igen messze áll a realitástól. :)
Előzmény: Törölt nick (5136)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.07 0 0 5137

OK, de az FMC-nek az SID/STAR eljárásokhoz nem sok köze van szvsz. Azt akkor is le kell repülni, ha kézzel repülik a gépet.

Egyébként szerintem megoldható lenne, csak egy jó adatbázis kérdése. Ha a repterekhez meglenne a SID/STAR adatbázis az ATC számára, akkor már nem lenne nagy feladat az aktuális felszálló iránytól és az útvonaltól függő eljárásokat adni a pilótának. Most csak akkor képes végigküldeni rajta, ha előtte a flight plan-be beteszem az eljárás nav. pontjait is.

Ami végülis nem probléma, mert az indulás előtt úgyis meg kell nézni az időjárást a reptéren, ebből pedig tudni lehet a felszálló pályairányt, úgyhogy betehető a SID.

Előzmény: Orltran_ (5135)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.07 0 0 5136

Viszont órairányt ad VFR gépnek is.

 

Az sajnos nulla. Ezzel az erővel bár helyes irányszögben repülök a reptér felé, de hegynek is mehetek.:-)

Az Xplane ATC úgy vektorál le a pályaküszöbig, hogy előtte semmiféle flight plant nem töltöttem bele, és ami a legjobb, hogy figyeli a domborzatot, vagyis nem csak az irányszöget mondja, hanem a magasságokat is. Erre az Fs csak akkor képes, ha előtte IFR flight plant töltök bele, vagyis egyáltalán nem interaktív. Sokszor repülök csak azért Xplane-el, mert nagyon élvezetes nulla látótávolság mellett a hegyek között teljesen hülyén repülni a beépített ATC-vel, mert az képes úgy elvektorálni, hogy se hegynek nem visz neki, se pálya mellé nem navigál. 

Előzmény: Orltran_ (5134)
Orltran_ Creative Commons License 2006.11.07 0 0 5135
Még annyit ehhez, hogy nincs benne fms. Ok, hogy a kiegészítők közül sok tud olyat is, de alapból nincs. Az eljárások pedig ma már nagyrészt csak azzal repülhetőek. Van GPS, az esetleg le tudja repülni, de pl egy ILS-t nem repülhetsz GPS-el, szal akkor már reálisabb a vektorálás. Persze a legjobb az lenne, ha lenne FMS, de ha már nincs, akkor nem biztos, hogy ez volt a legrosszabb választás.
Előzmény: Orltran_ (5134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!