Keresés

Részletes keresés

Ketele69 Creative Commons License 4 órája 0 0 38337

Szia!

Holnap tudom már csak kipróbálni,

Köszönöm,

Előzmény: Fferenc50 (38336)
Fferenc50 Creative Commons License 4 órája 0 0 38336

Szia!.

Szerintem töröld ki az oldaltöréseket, utána állítsd az oldalbeállításnál a legyen 1 oldal széles és 2/3/4 oldal magas.

Üdv.

Előzmény: Ketele69 (38335)
Ketele69 Creative Commons License 4 órája 0 0 38335

Sziasztok!

A nyomtatási kép beállításakor problémába ütköztem.

Van egy táblázatként formázott 50 soros tábla 4 oszloppal. (nem én készítettem az eredeti táblát.)
A Nyomtatási terület meghatározásakor kijelölöm az egész táblát (4 oszlop 50 sor)
Amikor megnézem a nyomtatási képet akkor először csak 3 oszloppal(?), majd (a kijelölésnek megfelelően) 4 oszloppal mutatja ugyanazt a táblát. (Tehát normálisan 4 oldal lenne, de 8 lesz belőle)

Ha a Nézet/Oldaltörés megtekintését bekapcsolom, látom a 3. oszlop után a szaggatott vonalat, ami alapján  a nyomtatási képen  először a "3 oszlopos" változat látszik. Ha a szaggatott vonalat áthúzom a "helyére" már csak a 4 oszlopos táblát jeleníti meg, de kicsi méretben, összenyomva és az Oldalbeállítás/Nagyítás menüpontban hiába növelem oldalszámban a szélességét/magasságát nem történik semmi.

Office 365-ös Excel.

Nem találkoztam még ilyennel.  

Köszönöm,

Andyyy42 Creative Commons License 1 napja 0 0 38334

igen, kezdem én is látni....

Előzmény: XNC (38332)
Andyyy42 Creative Commons License 1 napja 0 1 38333

Szia,

 

Köszi, h ilyen részletesen leírtad a véleményed.

Igen, lehet érdemes lenne akkor megismerkedni vele... csak nem sok időm van még azzal is külön foglalkozni, mert az excellel is bőven el vagyok maradva, ahhoz képest amit kellene tudnom (bár az excel kb pont az, amit örökké lehet tanulni, annyi sok minden van benne és kimeríthetetlen- tipikusan, minél jobban megismered, annál jobban jössz rá, hogy igazából semmit se tudsz még belőle:-) ) és akkor most kezdjem az Access-t is :) :-) :-)

Előzmény: Garashan (38331)
XNC Creative Commons License 3 napja 0 0 38332

" Az Access-t meg egyáltalán nem ismerem :-( "

.

Pedig meg kéne tanulni, csak mert amit meg akarsz csinálni, abban lenne a legegyszerűbb.

Előzmény: Andyyy42 (38330)
Garashan Creative Commons License 3 napja 0 0 38331

Az Accesst kb. úgy képzeld el mint egy Excel táblázatot.

Csak abban az oszlopoknak nem betű jelei vannak, hanem nevei.

Pl. egy partnertörzs esetén:

  • cég kód
  • cég név
  • adószám
  • cím
  • weblap
  • kapcsolat tartó
  • telefonszám
  • e-mail cím

Alapértelmezetten két féle táblázat létezik (legalábbis így éjfél után több nem jut eszembe). Az egyiknél van egy úgynevezett egyedi azonosító érték. Ez az én példámban a "cég kód" nevű oszlop. Ide nem kerülhetnek be ismétlődő elemek, így a táblázat egy-egy sora egyértelműen azonosítható.
A másik féle táblázatban pedig nincs ilyen egyedi azonosító. Hogy erre is mondjak egy példát: ha egyedi árakat akarsz rendelni valamelyik termékhez és valamelyik vevődhöz, akkor a következő oszlopokra lesz szükséged: termék kód, cég kód, ár. Itt egyik sem rendelkezik egyedi azonosítóval, mert lehet benne ismétlődés. Pl. a termék kód ismétlődik, ha ugyan annak a terméknek több vevőhöz is van egyedi ár rendelve. A vevőkód szintén ismétlődik, ha több termékből is kap egyedi árat. Az ár meg ismétlődik, ha több terméknek is ugyan az lesz az egyedi ára.

Az egyedi azonosítós arra jó, hogy rögtön az azonosítóval tudd azonosítani az adott sort. Én pl. sok helyen a vevő kóddal azonosítom a vevőinket. Fejből nem tudom semelyik vevőnknek sem a kódját (kivéve a sajátomat (nyilván mint magánszemély szereplek a számlázóban) :D, mert amúgy szabadon módosítható a számlázóban a kód), azt a számlázó generálja.

A régi vevőinknek (akiket úgy importáltunk a számlázó váltás előtt még csak számból állt a vevőkódja. Az újaknak van előtte egy "v" betű is. Amúgy pedig egy szám.

 

Ha van egy Access táblázatot, akkor abból SQL parancsokkal és makró segítségével tudsz végrehajtani lekérdezéseket. Ezeket úgy kell elképzelni, mint egy fajta szűrés. Pl. ha a cím mező nem egy mezőből áll, akkor tudsz szűrni könnyedén vármegyére is. És az egészben az a jó, hogy egy lekérdezésben akárhány feltételt összekapcsolhatsz. Azaz le tudod kérdezni azokat, aki Zala megyeiek, az e-mail címük "*@google.com" végződésű és a telefonszámúk "+36 83*" kezdetű. Ha megvan ez a lekérdezés, akkor tudsz vele dolgozni. Pl. ki tudod listáztatni csak a cég neveket és a hozzájuk tartozó várost. A többi adat is ott van a lekérdezésben, mert "lejön" az is azzal együtt, de neked nem muszáj minden egyes "oszlopot" kiírni egy cellába (vagy akárhova).

 

Az Access adatbázis annyiban különbözik az Exceltől, hogy abban statikus adatok vannak. Pl. ha csinálsz egy olyat, ahol "A" és "B" oldalakat, valamint a területet tűnteted fel, akkor neked a terület nem fog automatikusan átíródni, ha "A" vagy "B" oldalak megváltoztak. Sok esetben származtatott adatokat nem is nagyon szoktak eltárolni adatbázisban. (Vagyis ez már inkább optimalizáció függő. Ha bonyolult a számítás (mármint erőforrás igényes), akkor lehet, hogy jobban megéri beáldozni azt a néhány bájtot a végeredmény eltárolására, mint mindig kiszámolni azt). Ha meg nem erőforrás igényes a számítás, de rengeteg adatod van (viszont nem kell mindig az összes), akkor inkább számoljon a gép, ne pedig statikusan legyen ott a végeredmény.

 

Pl. van egy honlapon, ahova csináltam magamnak menet táblázatot (egyelőre csak metrikus normál és metrikus finom menetekhez). Gyakorlatilag elegendő a menet típust (metrikus vagy metrikus-finom), a névleges átmérőt és a menetemelkedést elmenteni. Az összes többi adatot ki lehet ezekből számolni. Mint. pl. az orsó átmérőjét, a menet mélységét, lekerekítést, magfuratot, stb. Így feleslegesen nem terheltem az adatbázist ezekkel. Úgyis, ha szeretnék egyszer egy beviteles kalkulátort csinálni, akkor már megvannak a számítások, csak át kell őket emelni a kalkulátorba.

 

 

A VBA-hoz és az SQL lekérdezésekhez kell egy kis programozási szemlélet. De rengeteg hasznos információ fent van a neten, ha az ember fia/lánya beszél angolul. Illetve az itteni közösség segítőkész, szerintem nem igazán szoktak lenni megválaszolatlan kérdések, ha azok jól vannak feltéve. Csak tudni kell, hogy miből mit szeretnél kihozni.

Előzmény: Andyyy42 (38330)
Andyyy42 Creative Commons License 3 napja 0 0 38330

Sziasztok, Fferenc50 és Garashan,

 

VBA-ban még elég gyerekcipőben járok, de egyelőre, amire nekem kell/kellett, +a  net segítségével (beleértve Titeket is), többé - kevésbé elboldogultam.
Az Access-t meg egyáltalán nem ismerem :-(
(nem tudom egyébként mennyi idő lenne annyira megismerni, amennyire nekem kell)

 

Átgondolom a javaslatokat, köszönöm szépen! 

 

 

Előzmény: Garashan (38329)
Garashan Creative Commons License 3 napja 0 0 38329

Szerintem is egyszerűbb lenne minden adatot Accessben tárolni.

 

Nekem van egy ilyen lekérdező makróm.

A bal felső userformban ki lehet választani a vevőt, illetve a témakört. A userform hívja meg az adatbázis lekérdező makrót (kap 3 paramétert is bemenetnek)

Végül kilistázza az utolsó 10 darab e-mailt ami az adott vevőnek lett kiküldve az excelből.

A rec.Fields("NÉV").Value adja vissza az adott sorhoz tartalmazó NÉV oszlopban lévő adatot. Így csak azokat az adatokat íratom bele az "ertek" nevű változóba, amire szükségem van. Végül a MsgBox segítségével van kilistázva. Nekem ennyi elegendő volt.

 

Itt maga a táblázat adja hozzá az adatbázis elemeket is az Access dokumentumhoz automatikusan. Ahhoz másik függvény van meghívva.

 

Az alap makró nem tőlem származik azért is vannak benne angol kommentek (: viszont elég jól testre szabtam. Illetve most vettem észre, hogy el is van írva a függvény neve, de nem módosítom, mert tudja a franc, hogy hol hivatkoztam már rá.

Jó pár dolgot szerintem te is tudnál belőle meríteni.

 

Itt le van írva az is, hogyan lehet jelszavas adatbázist megnyitni vele: https://stackoverflow.com/questions/25808368/how-to-connect-excel-with-locked-access-database-using-vba

Előzmény: Andyyy42 (38327)
Fferenc50 Creative Commons License 3 napja 0 0 38328

Szia!

Nézetem szerint a Listbox - ugyanúgy mint a Combobox - alapvetően a szűrési paraméterek bevitelére szolgáló eszköz. Az eredmény megjelenítésére mást érdemes használni.

Annál is inkább, mert a Listbox annyi oszlopot jelenít meg a forrásból, amennyit beállítasz, ami lehet csak egy, de lehet több egymás melletti oszlop is.

Amire te gondolsz, annak inkább a lekérdezés felel meg, ami az adatokból annyit jelenít meg, ami a feltételeknek megfelel. Lekérdezést létre hozhatsz Excel verziótól függően manuálisan ill. VBA-val, az újabb Excel verziókban pedig Power Queryben, szintén manuálisan és M nyelven "makróval".

Javaslom az Adatok - Lekérdezések menüpont tanulmányozását akár makrórögzítéssel is. Közös használatú munkafüzetekben vannak korlátozások, de talán ez nem érinti a lekérdezéseket.

Másrészt, ha már több felhasználó és közös adatállomány, miért nem ACCESS-t (ami adatbáziskezelő!) használsz az adatok tárolására, amihez adatbevitelhez és lekérdezéshez is használható és hozzákapcsolható azh Excel? Cégnél ez szerinten nem lehet nagy probléma. Ráadásul nagyon nem is kell az ACCESS makrózást megismerni, minden működhet Excelben, az ACCESS pedig elvégzi a konzisztencia és egyéb ellenőrzéseket. A jogosultságokat is be lehet állítani benne az adatbázis szerkezet létrehozásakor akár.

Üdv.

Előzmény: Andyyy42 (38327)
Andyyy42 Creative Commons License 3 napja 0 0 38327

A lényeg az, hogy tudjanak szűrni, de ne álljon nekik össze a háttéranyag (amit berögzítenek adatbázis) szerkezete.
Több tulajdonságot beviszünk egy ID-hoz (kb 15-öt).  Ellenben a szűrés közben kb 5 tulajdonságra szűrnek le maximum.
Csak a szűrés eredményét akarom, h lássák, ami a leszűrt 5 tulajdonság + még 1-2 adat a maradék 15-ből.

(itt jön a  jogos kérdés, hogy akkor minek kell 15 féle tulajdonság, de élő példa nélkül nehéz elmondani, miért kell a maradék adat, ha azokra nem szűrűnk és nem is jelenítjük meg szűrés alkalmából, de maradjunk annyiban, h kell)

 

Ezért rögzíttetem be az adatokat Userformmal, nem pedig csak soronként manuálisan az adatsorba, + soronként beszúrva, hogy ne lássák a teljes adatbázis.
A userform majd hogy nem a mi helyzetünkben csak ezért kell.

 

Illetve ha a listboxban látják a szűrés eredményét, az a teljes adatsor megjeleníti,  az ID mind a 15 tulajdonságát, amit pont nem akarunk, h lássanak, mert akkor ugyan ott vagyunk ismét, mintha az adatbázisban rögzítenének manuálisan. - vagy ezt nem jól gondolom? 
(Még nem próbáltam ki egyelőre csak elméletben gondolkozok.)


Szóval a lényeg, hogy a bevitt 15 adatsort soha ne lássák egyben az egyes ID-k hoz.

Előzmény: Fferenc50 (38326)
Fferenc50 Creative Commons License 3 napja 0 0 38326

Szia!

"ne lehessen semmit látni, se a userform munkalapon, se a userform listbox-ban sem."

Akkor nem értem, mire szolgál a listbox?

Üdv.

Előzmény: Andyyy42 (38325)
Andyyy42 Creative Commons License 3 napja 0 0 38325

Szia,

 

"A Userformot úgy kell kialakítanod, ne fedje el a munkalap azon részét, ahova a szűrés eredményét szeretnéd megjeleníteni."
Úgy szeretném, hogy egyik munkalapon lesz a Userform és nem ugyan oda jeleníti meg az adatokat, hanem ha elvégezzük a leszűrést, akkor a szűrés eredményét egy másik munkalapon lehet megnézni.
Szóval, hogy a userform használata közben ne lehessen semmit látni, se a userform munkalapon, se a userform listbox-ban sem.

"A szűrt adatokat pedig átmásolod erre a területre - akár pl. a Range:AdvancedFilter használatával - másik helyre másolással."
Igen, úgy gondolom én is, hogy a Userformmal csak megadom az advance filternek a szűrési feltételeit és aztán csináltatom meg az adnavce filterrel a leszűrést egy másik munkalapra, mint szűrési eredményt.

Szóval alapvetően a userformmal kialakított szűrési feltételek, amit majd használok az advance filterrel, kerüljön egy külön munkalapra és a listboxban se jelenítsen meg eredményt az userform.

 

"Egyébként milyen műveleteket szeretnél még a szűrt adatokkal végezni?"
A leszűrt eredményből majd csak e-mailcímek és telefonszámok kellenek, amit használni kell tovább.

Előzmény: Fferenc50 (38324)
Fferenc50 Creative Commons License 3 napja 0 0 38324

Szia!

A Userformot úgy kell kialakítanod, ne fedje el a munkalap azon részét, ahova a szűrés eredményét szeretnéd megjeleníteni.

A szűrt adatokat pedig átmásolod erre a területre - akár pl. a Range:AdvancedFilter használatával - másik helyre másolással.

Egyébként milyen műveleteket szeretnél még a szűrt adatokkal végezni?

Üdv.

Előzmény: Andyyy42 (38323)
Andyyy42 Creative Commons License 3 napja 0 0 38323

Sziasztok,

 

Olyat tervezek csinálni,  h minden egyéni felhasználónak legyen egy saját excel-file a gépén, névreszólóan, amivel adatot tud bevinni (userformmal).
Ezek az adatok, amiket a felhasználók, személyenként a saját, névreszóló excellel berögzítenek, egy, a szerveren lévő "gyűjtő" file-ba kerülnek.
Eddig ezt, azt hiszem, meg tudom csinálni.

 

Az egyéni exceleknek, lenne egy olyan felülete, ahol az adatbevitel mellett, a már bent lévő adatsorban lehetne adatokat kinyerni.
Erre szűrő funkció is kell.
Ezt szintén userformmal akarom megoldani, listboxxal.
Úgy gondolom, ez is menni fog.

 

Viszont, amit szeretnék, hogy a leszűrés alkalmával, a leszűrés eredménye, ne a listboxon belül jelenjen meg, hanem egy másik munkalapon.
Ezt, hogyan kell?
Tudnátok benne segíteni? 

 

Netről gyorsan kifotóztam egy listboxot, csatolva, hogy mire gondolok.

Köszönöm

Eredő Vektor Creative Commons License 5 napja 0 0 38322

Köszönöm.

Előzmény: Garashan (38321)
Garashan Creative Commons License 5 napja 0 0 38321

Hát próbáld ki.


A volt főnököm szeret több munkalapot is nézni egyszerre. Általában nem elmenti a munkalapokat és utána zárja be őket, hanem a bezárásra kattint és ha kérdezi, hogy menti a módosításokat, akkor menti csak el azokat.

Ha több ablak is nyitva van, akkor addig nem tesz fel ilyen kérdést az Excel, amíg az utolsót be nem zárod. Vagyis, ha nem jó sorrendben zárod be őket, akkor a szűrő és a rögzítés beállításait bukod.

 

Előzmény: Eredő Vektor (38320)
Eredő Vektor Creative Commons License 5 napja 0 0 38320

Bár nem győződtem róla, de had kérdő jelezzem ezt meg.

Bármelyiken bármilyen módosítást eszközöl, ugyanazt kell látnod mindegyiken. Munkafüzet szinten ezek egymás tükörképei. (Épp ez a lényege ennek a funkciónak)

Vagy lehet, hogy ez a szűrőnél direkt  így működik, hogy több konstellációt is lehessen nézni pl ugyanazon a munkalapon? ... Hmm... nem tudom.

 

Előzmény: Garashan (38319)
Garashan Creative Commons License 6 napja 0 1 38319

A funkció hasznos tud lenni, de okoz bosszúságot is.

Pl. alap esetben a szűrések az 1-es ablakban fognak megjelenni. Illetve az ablaktábla rögzítés is. A 2-es ablak ilyen szempontból szűz lesz. Ha a kolléga nem figyel és az 1-est zárja be hamarabb és úgy menti a doksit, akkor ugrottak ezek a beállítások

Előzmény: pimre (38318)
pimre Creative Commons License 6 napja 0 0 38318

Sose használtam ezt a funkciót, de bizony  nem kizárt ez a lehetőség, ami ebben az esetben nem is rendellenesség. Hanem lehet, hogy hzs65 olvtársunk valamelyik kollégája így használta, és mentette el az 1-es fájt, ami a leírt módon nyílt meg, mikor hzs65 használni akarta. Hiszen hálózati meghajtóról közösen dolgoznak.

 

Ebben az esetben a következő megjelenés igazolhatja ezt a feltevést: Az alábbi képen a képernyő tetején a megnyitott fájl neve (nálam Teszt.xlsx) mögött :1 kell hogy látsszon, alul pedig mindkét fájl megjelenik :1 és :2 kiegészítéssel. Ha ez történik akkor megtaláltad az okot. És az is érthető, hogy ha hzs65 lezárja a 2-es fájlt (:2 kiegészítéssel), majd menti 1-est, akkor utána már nem nyílik meg mindkét ablak az újabb nyitáskor. Egészen addig, amíg az a bizonyos kolléga nem nyitja meg, majd menti az általa használt módon.

 

 

 

Előzmény: Eredő Vektor (38317)
Eredő Vektor Creative Commons License 6 napja 0 0 38317

Szia!

Nézet menüpont ablak csoportjában aktív az "Új ablak" opció.

Ha így van elmentve a munkafüzet, akkor tapasztalható az, amit leírsz.

Amikor a másodlagos ablak bezárásra kerül és így mented el a munkafüzetet, onnantól már nem jelenik meg megnyitáskor.

Előzmény: hzs65 (38306)
hzs65 Creative Commons License 6 napja 0 0 38316

Nem, sajnos nem. :-) 

Előzmény: pimre (38315)
pimre Creative Commons License 6 napja 0 0 38315

"...most hiába nyitom meg, csak az a munkafüzet nyílik meg, amit kértem." Még a végén megjavult😀

Előzmény: hzs65 (38314)
hzs65 Creative Commons License 6 napja 0 0 38314

Köszönöm. A rendszergazdánál már próbálkoztam. :-) Mindegy, egyelőre marad így,  hátha majd a későbbiekben sikerül cégen belül találni valakit, aki tud is és hajlandó is segíteni. :-(

 

Ha sikerül egy olyan fájl megnyitásakor is reprodukálni, ami nem titkos, megpróbálom az egész fájlt becsatolni, a most hiába nyitom meg, csak az a munkafüzet nyílik meg, amit kértem.

 

Köszi.

Előzmény: pimre (38312)
hzs65 Creative Commons License 6 napja 0 0 38313

Ez a munkafüzet egy kollegától érkezik e-mail csatolmányként. Ez minden megnyitáskor új munkafüzetként pluszban megnyitja az 1. munkalapot. Az újonnan megnyitott munkafüzetről készült a kép.

 

Előzmény: Fferenc50 (38309)
pimre Creative Commons License 6 napja 0 0 38312

Nem könnyű így távolból találgatni, de azért próbálkozom. Tehát az 1-es munkafüzet első megnyitásakor jelentkezik az, hogy nem csak az 1-es nyílik meg, hanem valami más is, ha jól értem.

Ilyenkor jó lenne megtudni, hogy maga az 1-es dolgozik-e, vagy a háttérben valami. Erre én is javaslom Fferenc50 tanácsát alkalmazni, és Alt + F11-el megnézni, hogy mit mutat a VBA képernyő. Hátha van egy makró (azaz egy program), ami ami ezt a jelenséget okozhatja.

 

Azt írod még, hogy ez a jelenség az irodai gépeken is előfordul. Ha tényleg több gépen is jelentkezik, akkor érdemes lenne felvenned a kapcsolatot a rendszergazdával, és megkérdezni, hogy ő tud-e erről, és esetleg valami szándékos kiegészítésről van-e szó. Különös tekintettel arra, hogy mint írod hálózati meghajtón lévő fájlokról van szó, amihez VPN-en keresztül van hozzáférésed.

 

Előzmény: hzs65 (38310)
hzs65 Creative Commons License 6 napja 0 0 38311

Köszönöm, megpróbálom. Ma azt tapasztaltam, hogy ugyanazon munkafüzet másodszori megnyitásakor nincs ez a probléma. Valahova mentettem egy képet tegnap, de nem találom. :-) Teszek majd fel képet, amikor újra előfordul.

Előzmény: Fferenc50 (38309)
hzs65 Creative Commons License 6 napja 0 0 38310

Nagyon köszönöm a válaszod. Igyekszem majd elküldeni az egyik munkafüzetet. Több munkafüzet megnyitásakor tapasztaltam. Ezekből nem tudom mindet elküldeni, mert munkahelyi adatokat tartalmaznak. De amiben nincs, vagy úgysem azonosítható, azt elküldöm. Ma például azzal szembesültem, hogy ugyanazt a munkafüzetet ha másodszor nyitom meg, akkor már nem nyílik meg egy üres munkafüzet új fájlként. Ha legközelebb előfordul, akkor töltök fel screenshot-ot. Még azt nem írtam, hogy hálózati meghajtón lévő fájlokról van szó, amihez VPN-en keresztül van hozzáférésem. Ez előfordul az irodai gépeken is (asztali gép, laptop - Windows op.rendszerrel). Azt most nem tudom megmondani, hogy milyen Windows verzió van rajtuk. A laptopon azt hiszem Windows7, az asztali gépen nem tudom. Itthon Windows10 van. A munkafüzetek kiterjesztése vagy .xls vagy xlsx. Kösz a helyreigazítást, hirtelen nem jutott eszembe a munkalap szó, azért írtam füzetlap-ot.

 

1. Az egyik megnyitni kivánt munkafüzetben (nevezzük 1-es-nek), több munkalap van, abból a legelső munkalapot még pluszban megnyitja új munkafüzetben. Egy másik munkafüzetben (nevezzük 2-esnek) csak 1 munkalap van, ott egy üres munkalapot nyit meg pluszban új munkafüzetként.

 

2. Az újonnan megnyitott munkafüzetben nincs több munkalap, akár az 1-es munkafüzetben lévőt nyitja meg, akár a 2-es munkafüzetet akarom megnyitni, ott csak egy üres munkalap van az új munkafüzetben.

Előzmény: pimre (38308)
Fferenc50 Creative Commons License 2024.12.03 0 0 38309

Szia!

Elképzelhető, hogy van egy (rejtett) makró az Excel applikációdban, amelyik munkafüzet megnyitásakor ismételt megnyitást hajt végre.

Érdemes lenne megnézned a VBA nézetben - ide Alt + F11 kombóval juthatsz el, hogy a bal oldalon milyen VBA projectek vannak felsorolva.

Jó lenne, ha egy hasonló képet be tudnál tenni.

Üdv.

Előzmény: hzs65 (38306)
pimre Creative Commons License 2024.12.03 0 0 38308

Tudnád példákkal - képekkel - szemléltetni, hogy mikor mi történik? Esetleg magát a problémát okozó munkafüzetet elküldeni, ha nem tartalmaz bizalmas adatokat. (Felhőbe másolva, és onnan a linket elküldve)

 

Ugyanis egy-két dolog nem világos a leírásodban:

 

1. "...a megnyitni kívánt munkafüzetben több füzetlap is található, a legelső lapot nyitja meg új fájlban. " Pontosítsuk: az általad megnyitott munkafüzetet (hívjuk 1-esnek) nevezed megnyitni kívántnak, vagy amit az általad megnyitott 1-es munkafüzet által megnyitásra kerülő másikat (nevezzük 2-esnek). Az utóbbiban van több munkalap (ez a általában használt kifejezés a füzetlap helyett). 
2. A a 2-es munkafüzet megnyitásakor üres munkafüzetet nyit meg (ha jól értem egyetlen munkalapot látsz belőle), miből gondolod, hogy abban több munkalap is található? Abból nem következik, amit írsz, hogy ha ezt lezárod, akkor több lapot látsz. Abból az következik inkább, hogy talán még egy munkafüzet van nyitva, amit az 2-es lezárásáig nem láttál. 

 

Amit jó lenne tudni, hogy mi az 1-es munkafüzet kiterjesztése? .xlsx, .xlsm, esetleg más?

 

Ja persze, mielőtt elfelejtem, érdekes lehet, hogy milyen Windows van a gépeden, és milyen office verzió alatt jelentkezik a probléma. (Feltéve persze ,hogy windows operációs rendszert használsz, és office-t) 

Előzmény: hzs65 (38306)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!