Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Sub képletmásolás() Dim Forrás As Range, CélOszlop As Range, c As Range
Set Forrás = Range("C2:C8") Set CélOszlop = Range("E:E") For Each c In Forrás If c.HasFormula Then With Intersect(CélOszlop, c.EntireRow) .Formula = c.Formula .Interior.Color = c.Interior.Color End With End If Next End Sub
A makró végignézi a Forrás összes celláját, és ahol képletet talál, azt átmásolja a forrás cella sora és a CélOszlop által kijelölt metszetbe. Forrásnak add meg azt a tartományt, ami a másolandó képleteket tartalmazza. CélOszlopnak add meg azt az oszlopot, ahová másolni kell.
Köszi!
De sajnos nem megy.. a képletek kijelölésére ez remek módszer.
Nekem viszont a beillesztésnél vannak gondok.
Irányított beillesztésben nincs erre lehetőség, és az excel beállításaiban sem találtam semmit.
Az Excel terminológiában a fájl (file) és a munkafüzet (workbook) gyakorlatilag ugyanaz. A lapokat munkalapnak nevezik (worksheet). Csak azért mondom, hogy ha legközelebb kérdést fogalmazol meg, egy fölösleges kört elkerülhetünk, ha úgy fogalmazol, hogy mindenki ugyanazt értse alatta.
a kijelölt cellák képletek. ezeket a képleteket akarom átmásolni a jobb oldali tábla üres mezőibe. Ugye kivágás beillesztéssel egymás alá rakja az excel a képleteket, nem hagyja ki a 2 helyet.
Ez egy leegyszerűsített tábla. A valóságban egy kb 400 soros táblából 40 képlet. így egyesével átmásolgatni macerás.
Az a problémám, hogy nekem az összeg_tartománynál hiába jelölök ki több oszlopot, nem adja össze őket (pedig az kellene). Az viszont macerás, hogy x-szer összeadom az eredeti szumha függvényeket, főleg mert kb. 30-szor (vagy többszőr) kellene összeadnom :-(
a kijelölt cellák képletek. ezeket a képleteket akarom átmásolni a jobb oldali tábla üres mezőibe. Ugye kivágás beillesztéssel egymás alá rakja az excel a képleteket, nem hagyja ki a 2 helyet.
Ez egy leegyszerűsített tábla. A valóságban egy kb 400 soros táblából 40 képlet. így egyesével átmásolgatni macerás.
Köszi a válaszokat. Régebben egy nagyon rövid ideig használtam Office 2003-at, de a mentésnél a fájl nevébe beleírtam, hogy ez a 2003-assal van elmentve, hogy ránézésre is tudjam, hogy mi a pálya. Aztán erről a variálásról leszoktam, és csak a 97-est használtam. Most 99%-ban főleg régebbi windózt használok, amire ezek szerint a 2003-as nem is telepíthető.
Az elve nagyon egyszerű: 1, 0 számjegyekből csinálunk egy számot, értéke szerint ahány jegyű szám keletkezik az dönti el, hogy hol van az első nulla. Utólag megnézve, hatékonyabb lenne 2 hatványra emelni 10 helyett és kettes alapú logaritmust venni.
Működik a dolog, csak egyetlen szépséghibája van, amit nem tud megoldani: ha nulla szerepel az oszlopokban, akkor nem nulla végeredményt ad, hanem #ÉRTÉK-et. Erre van vmi megoldás?
Egy kis problémám van a celle-formázással. Azt szerteném, hogy a beírt szám sorszámként jelenjen meg, tehát pont legyen utánna (pl.: 15.). Egyéni formtummal el is tudom érni, de a file újranyításakor híbát jelez és el is veszíti a cella az egyéni formátumot.
Olyan rég nem használtam már '97-es Excelt, hogy nem emlékszem a különbségekre. Már a 2000-es verziót sem szeretem, mert a makróim zöme nem fut rajta. Halványan úgy rémlik, mintha a '97-es még a Windows 3.x-re írt, 16 bites, 5.0-s verziójú Excel meghosszabbítása lenne. (Vagy lehet, hogy az a '95-ös Excel...?)
Mindegy, talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy az Excel legalább annyit változott 97-től 2003-ig, mint a Windows '98-tól az XP-ig.
Office 2000-t még lehet Win98-ra telepíteni, Office 2002-t már nem. Az Office 2003 meg már a Win2K-ra is csak úgy megy fel, ha legalább SP3 telepítve van. Ez azt jelzi, hogy az Office szoftverben lényegi változások történtek, olyanok, amelyek a belső, láthatatlan működést érintik, bár kifelé esetleg nem látszanak, mert a felhasználói felület megmaradt. Szóval nem tudom. Excel 2003-ban van olyan lehetőség, hogy a táblázatot '97-es formátumban mentsd el, talán nem véletlenül.
Nyitottam új fájlt, átmásoltam a hibás munkalap tartalmát cellapacnikat kijelölve szépen fokozatosan. Így már müködik az új munkafüzet. Először az oszlopok kijelölésévél próbáltam másolni, úgy nem múlt el a hiba.
Tegyük fel, hogy az A3:I3 tartományban vannak a számok: A következő képlet megadja, hol van az első nem nulla szám érték: ={OSZLOP($I$3)-OSZLOP($A$3)+1-INT(LOG(SZUM(HA(A3:I3<>0;1;0)*10^(OSZLOP($I$3)-OSZLOP(A3:I3)))))} Vigyázat! Ez egy tömbképlet! Beírod rendesen a képletet, majd Ctrl+Shift+Enterrel zárod le a szerkesztést. Ha a számok biztos, hogy 0-9 közé esnek, akkor a SZUM belüli HA függvény helyett írhatsz egyszerűen a A3:I3 is.
Most rámsózták az Office 2007-et és és sehol nem találom ezt, a súgóval és a guglival sem jutottam sehová. Adatok fül/Tagolás szekció Csoportba foglalás vagy kijelölöd az oszlopokat és Alt+Shift+jobbra nyíl billentyűzet kombináció
Egy, gondolom, egyszerű problémám akadt: A régi Excel-ben volt egy olyan funkció, amivel mondjuk 4 oszlopot össze tudtam fogni, és fölöttük - és + jelekkel elrejteni/felfedni. Úgy rémlik, csoportba foglalás volt a neve a dolognak, de nem tenném rá a nyakam. Most rámsózták az Office 2007-et és és sehol nem találom ezt, a súgóval és a guglival sem jutottam sehová.
Hátha valaki nem tud egy jobbat, akkor leképezheted az oszlopaidat Ha cella=0, akkor nulla, egyebkent 1 keplettel, majd ezen a háttér oszlopokon már müködni fog a HOL.VAN.