Keresés

Részletes keresés

Andyyy42 Creative Commons License 30 perce 0 0 38347

Szia,

 

Köszönöm, pár adattal kipróbálva működik :-(
Beteszem majd VBA is.

 

Köszönöm!

Előzmény: Fferenc50 (38346)
Fferenc50 Creative Commons License 3 órája 0 0 38346

Szia!

"Hogyan tudom az alap adatsorban átalakítani a szöveges formátumú cellákat szám formátumúvá, hogy megtartsa a kezdő nullákat?"

Két lépésben:

1. lépés

Kijelölöd az oszlopot - Adatok - Szövegből oszlopok - 1.párbeszéd ablakban:tagolt - befejezés

2. lépés

Kijelölöd az oszlopot -  jobb egérgomb - cellaformázás - szám fülön - egyéni  - formátum kódba bemásolod:

_*0#########

Annyi # legyen benne, amennyi a maximális számhosszad.

Ezután a számaid - minden szám a kijelölésben! -  mindig egy db vezető 0-val fognak megjelenni - de számként lehet rájuk keresni.

Üdv.

Előzmény: Andyyy42 (38345)
Andyyy42 Creative Commons License 6 órája 0 0 38345

Sziasztok, Boldog Karácsonyt!

 

Advanced filter multiple criteria-val szűrök makroval adatokat.
A szűrés szám formátum alapon működik.

 

Az adatsoromban viszont szöveges formátumok is vannak, amik számokat tartalmaznak. Ez azért van, hogy ha egy számsor nullával kezdődik az adatsorban, akkor maradjanak meg a kezdő nullák is az adatsorban, hiszen ha számformátumban van tárolva, akkor a kezdő nulla /nullák elvesznek.

 

 

Így viszont az advanced filter nem működik ezeken a szöveg alapú cellákon (amik egyébként számokat tartalmaznak).

 

Hogyan tudom a kettőt összehozni?

Vagy
Hogyan tudom az alap adatsorban átalakítani a szöveges formátumú cellákat szám formátumúvá, hogy megtartsa a kezdő nullákat?

 

 

Ha vakinek van kedve foglalkozni ezzel esetleg, így a bejglik között :-)

 

Köszi! 

 

Andyyy42 Creative Commons License 6 napja 0 1 38344

Szia,

 

OK - átnézem ezeket a lehetőségeket.

Köszönöm szépen az ötleteket.

 

 

Előzmény: Garashan (38342)
Andyyy42 Creative Commons License 6 napja 0 0 38343

Szia,

 

Ha megcsinálom, amit szeretnék, akkor magunkat és így magamat is védem.

Természetesen el fogom tudni vinni az adatokat, ha akarom, mert én csinálom meg az excelt, így nekem lesz hozzáférésem.

Ellenben, ha akarom, már most is le tudnám menteni, hiszen az adatsorokhoz most is hozzáférek (mint egyébként mindenki más a cégnél).

 

 

Összességében az alap adatokat, akinek van hozzáférése és nem védik, bárki, bárhol bármilyen cégnél el tudja vinni.

(kérdés van-értelme). - Ezért nem értem a megjegyzésed :-(

 

Viszont ha más jellegű a kommented és nem a fentiekre gondoltál, akkor elnézést, de nekem ez jött le belőle.

 

 

 

Előzmény: arkilaszlo (38341)
Garashan Creative Commons License 6 napja 0 0 38342

Ha makróval van az adatbázis kapcsolat megoldva, akkor a "Application.ActiveWorkbook.Path" kóddal lehet lekérni az elérési útvonalat a fájl neve és kiterjesztése nélkül. Míg a "Application.ActiveWorkbook.FullName" kóddal az elérési utat és a nevet is lekéri. Attól függően, hogy az ember mit szeretne ellenőrizni.

Persze ez csak akkor működik, amíg otthon nem "ugyan oda" másolja az ember a fájlt. Vagyis teszem azt a pendrive meghajtóját otthon átnevezi Z: meghajtóra (mert pl. a cégnél is az a becsatolt hálózati meghajtó) és ugyan olyan mappa szerkezetet hoz létre, akkor nem működik az ellenőrzés.

 

Valamint van lehetőség számítógép nevet is ellenőrizni. Azt a "Environ("computername")" kód adja vissza. Nyilván ennek a hátránya, hogy új gép (vagy újratelepítés esetén) módosítani kell a kódon, hogy beengedje azt az eszközt is.

Előzmény: Andyyy42 (38340)
arkilaszlo Creative Commons License 6 napja 0 0 38341

"ellenben fenn áll a veszély, ha bárki távozik a cégtől, akkor ezt az adatsort + információkat viszi magával és a jövőben egy másik cégnél használva"

 

pont így viselkedik aki maga is lopta az adatokat, mert

tudja hogyan kell, mert

tudja mit veszíthet

 

Előzmény: Andyyy42 (38299)
Andyyy42 Creative Commons License 6 napja 0 0 38340

Helyesbítem:

 

Szóval: Azt, hogy lehet megcsinálni, hogy ha a "B" fájlt áthelyezik vagy átmásolják más mappába, akkor már megszakadjon az "A" adatbázis excellel a kapcsolata?

Előzmény: Andyyy42 (38339)
Andyyy42 Creative Commons License 6 napja 0 0 38339

Sziasztok,

 

"Másik lehetőség: külső adatbázist használsz, amiben az adatok vannak. Access-el hozod létre és jelszóval véded már megnyitás ellen is. Nyilván ezt sem vered nagydobra  Mellé XLSB-be mented a munkalapot és csak egy darab kört raksz le, ami futtat egy makrót. Minden funkciót zárolsz és csak jelszóval engeded szerkeszteni a munkafüzetet és a makrókat is jelszóval véded.

Makróval nyitod meg az access fájlt és userformokkal kéred le belőle az adatokat. Nyilván sokkal macerásabb, a prtacr-t szerintem nem lehet letiltani. Az XLSB-t viszont nehezebb feltörni."

 

Van két excel fájlt.
Az "A" egy adatbázis, ami folyamatosan frissül.
A "B" pedig össze van kötve az "A" adatbázissal és annak az adatait használja.
Ezek két különböző helyen vannak, különböző mappákban.

Azt, hogy lehet megcsinálni, hogy ha a "B" adatbázist áthelyezik vagy átmásolják más mappába, akkor már megszakadjon az "A" excellel a kapcsolata?

Előzmény: Garashan (38301)
Ketele69 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 38338

Szia!

Kipróbáltam, sajnos nem működött.

Majd addig variáltam a beállításokkal, míg egyszer csak jó lett.

 

Nem tudom mi lehetett a hiba, mert nekem úgy tűnik ugyanazok a beállítások. :)

 

Üdv,

Előzmény: Ketele69 (38337)
Ketele69 Creative Commons License 2024.12.11 0 0 38337

Szia!

Holnap tudom már csak kipróbálni,

Köszönöm,

Előzmény: Fferenc50 (38336)
Fferenc50 Creative Commons License 2024.12.11 0 0 38336

Szia!.

Szerintem töröld ki az oldaltöréseket, utána állítsd az oldalbeállításnál a legyen 1 oldal széles és 2/3/4 oldal magas.

Üdv.

Előzmény: Ketele69 (38335)
Ketele69 Creative Commons License 2024.12.11 0 0 38335

Sziasztok!

A nyomtatási kép beállításakor problémába ütköztem.

Van egy táblázatként formázott 50 soros tábla 4 oszloppal. (nem én készítettem az eredeti táblát.)
A Nyomtatási terület meghatározásakor kijelölöm az egész táblát (4 oszlop 50 sor)
Amikor megnézem a nyomtatási képet akkor először csak 3 oszloppal(?), majd (a kijelölésnek megfelelően) 4 oszloppal mutatja ugyanazt a táblát. (Tehát normálisan 4 oldal lenne, de 8 lesz belőle)

Ha a Nézet/Oldaltörés megtekintését bekapcsolom, látom a 3. oszlop után a szaggatott vonalat, ami alapján  a nyomtatási képen  először a "3 oszlopos" változat látszik. Ha a szaggatott vonalat áthúzom a "helyére" már csak a 4 oszlopos táblát jeleníti meg, de kicsi méretben, összenyomva és az Oldalbeállítás/Nagyítás menüpontban hiába növelem oldalszámban a szélességét/magasságát nem történik semmi.

Office 365-ös Excel.

Nem találkoztam még ilyennel.  

Köszönöm,

Andyyy42 Creative Commons License 2024.12.10 0 0 38334

igen, kezdem én is látni....

Előzmény: XNC (38332)
Andyyy42 Creative Commons License 2024.12.10 0 1 38333

Szia,

 

Köszi, h ilyen részletesen leírtad a véleményed.

Igen, lehet érdemes lenne akkor megismerkedni vele... csak nem sok időm van még azzal is külön foglalkozni, mert az excellel is bőven el vagyok maradva, ahhoz képest amit kellene tudnom (bár az excel kb pont az, amit örökké lehet tanulni, annyi sok minden van benne és kimeríthetetlen- tipikusan, minél jobban megismered, annál jobban jössz rá, hogy igazából semmit se tudsz még belőle:-) ) és akkor most kezdjem az Access-t is :) :-) :-)

Előzmény: Garashan (38331)
XNC Creative Commons License 2024.12.09 0 0 38332

" Az Access-t meg egyáltalán nem ismerem :-( "

.

Pedig meg kéne tanulni, csak mert amit meg akarsz csinálni, abban lenne a legegyszerűbb.

Előzmény: Andyyy42 (38330)
Garashan Creative Commons License 2024.12.09 0 0 38331

Az Accesst kb. úgy képzeld el mint egy Excel táblázatot.

Csak abban az oszlopoknak nem betű jelei vannak, hanem nevei.

Pl. egy partnertörzs esetén:

  • cég kód
  • cég név
  • adószám
  • cím
  • weblap
  • kapcsolat tartó
  • telefonszám
  • e-mail cím

Alapértelmezetten két féle táblázat létezik (legalábbis így éjfél után több nem jut eszembe). Az egyiknél van egy úgynevezett egyedi azonosító érték. Ez az én példámban a "cég kód" nevű oszlop. Ide nem kerülhetnek be ismétlődő elemek, így a táblázat egy-egy sora egyértelműen azonosítható.
A másik féle táblázatban pedig nincs ilyen egyedi azonosító. Hogy erre is mondjak egy példát: ha egyedi árakat akarsz rendelni valamelyik termékhez és valamelyik vevődhöz, akkor a következő oszlopokra lesz szükséged: termék kód, cég kód, ár. Itt egyik sem rendelkezik egyedi azonosítóval, mert lehet benne ismétlődés. Pl. a termék kód ismétlődik, ha ugyan annak a terméknek több vevőhöz is van egyedi ár rendelve. A vevőkód szintén ismétlődik, ha több termékből is kap egyedi árat. Az ár meg ismétlődik, ha több terméknek is ugyan az lesz az egyedi ára.

Az egyedi azonosítós arra jó, hogy rögtön az azonosítóval tudd azonosítani az adott sort. Én pl. sok helyen a vevő kóddal azonosítom a vevőinket. Fejből nem tudom semelyik vevőnknek sem a kódját (kivéve a sajátomat (nyilván mint magánszemély szereplek a számlázóban) :D, mert amúgy szabadon módosítható a számlázóban a kód), azt a számlázó generálja.

A régi vevőinknek (akiket úgy importáltunk a számlázó váltás előtt még csak számból állt a vevőkódja. Az újaknak van előtte egy "v" betű is. Amúgy pedig egy szám.

 

Ha van egy Access táblázatot, akkor abból SQL parancsokkal és makró segítségével tudsz végrehajtani lekérdezéseket. Ezeket úgy kell elképzelni, mint egy fajta szűrés. Pl. ha a cím mező nem egy mezőből áll, akkor tudsz szűrni könnyedén vármegyére is. És az egészben az a jó, hogy egy lekérdezésben akárhány feltételt összekapcsolhatsz. Azaz le tudod kérdezni azokat, aki Zala megyeiek, az e-mail címük "*@google.com" végződésű és a telefonszámúk "+36 83*" kezdetű. Ha megvan ez a lekérdezés, akkor tudsz vele dolgozni. Pl. ki tudod listáztatni csak a cég neveket és a hozzájuk tartozó várost. A többi adat is ott van a lekérdezésben, mert "lejön" az is azzal együtt, de neked nem muszáj minden egyes "oszlopot" kiírni egy cellába (vagy akárhova).

 

Az Access adatbázis annyiban különbözik az Exceltől, hogy abban statikus adatok vannak. Pl. ha csinálsz egy olyat, ahol "A" és "B" oldalakat, valamint a területet tűnteted fel, akkor neked a terület nem fog automatikusan átíródni, ha "A" vagy "B" oldalak megváltoztak. Sok esetben származtatott adatokat nem is nagyon szoktak eltárolni adatbázisban. (Vagyis ez már inkább optimalizáció függő. Ha bonyolult a számítás (mármint erőforrás igényes), akkor lehet, hogy jobban megéri beáldozni azt a néhány bájtot a végeredmény eltárolására, mint mindig kiszámolni azt). Ha meg nem erőforrás igényes a számítás, de rengeteg adatod van (viszont nem kell mindig az összes), akkor inkább számoljon a gép, ne pedig statikusan legyen ott a végeredmény.

 

Pl. van egy honlapon, ahova csináltam magamnak menet táblázatot (egyelőre csak metrikus normál és metrikus finom menetekhez). Gyakorlatilag elegendő a menet típust (metrikus vagy metrikus-finom), a névleges átmérőt és a menetemelkedést elmenteni. Az összes többi adatot ki lehet ezekből számolni. Mint. pl. az orsó átmérőjét, a menet mélységét, lekerekítést, magfuratot, stb. Így feleslegesen nem terheltem az adatbázist ezekkel. Úgyis, ha szeretnék egyszer egy beviteles kalkulátort csinálni, akkor már megvannak a számítások, csak át kell őket emelni a kalkulátorba.

 

 

A VBA-hoz és az SQL lekérdezésekhez kell egy kis programozási szemlélet. De rengeteg hasznos információ fent van a neten, ha az ember fia/lánya beszél angolul. Illetve az itteni közösség segítőkész, szerintem nem igazán szoktak lenni megválaszolatlan kérdések, ha azok jól vannak feltéve. Csak tudni kell, hogy miből mit szeretnél kihozni.

Előzmény: Andyyy42 (38330)
Andyyy42 Creative Commons License 2024.12.08 0 0 38330

Sziasztok, Fferenc50 és Garashan,

 

VBA-ban még elég gyerekcipőben járok, de egyelőre, amire nekem kell/kellett, +a  net segítségével (beleértve Titeket is), többé - kevésbé elboldogultam.
Az Access-t meg egyáltalán nem ismerem :-(
(nem tudom egyébként mennyi idő lenne annyira megismerni, amennyire nekem kell)

 

Átgondolom a javaslatokat, köszönöm szépen! 

 

 

Előzmény: Garashan (38329)
Garashan Creative Commons License 2024.12.08 0 0 38329

Szerintem is egyszerűbb lenne minden adatot Accessben tárolni.

 

Nekem van egy ilyen lekérdező makróm.

A bal felső userformban ki lehet választani a vevőt, illetve a témakört. A userform hívja meg az adatbázis lekérdező makrót (kap 3 paramétert is bemenetnek)

Végül kilistázza az utolsó 10 darab e-mailt ami az adott vevőnek lett kiküldve az excelből.

A rec.Fields("NÉV").Value adja vissza az adott sorhoz tartalmazó NÉV oszlopban lévő adatot. Így csak azokat az adatokat íratom bele az "ertek" nevű változóba, amire szükségem van. Végül a MsgBox segítségével van kilistázva. Nekem ennyi elegendő volt.

 

Itt maga a táblázat adja hozzá az adatbázis elemeket is az Access dokumentumhoz automatikusan. Ahhoz másik függvény van meghívva.

 

Az alap makró nem tőlem származik azért is vannak benne angol kommentek (: viszont elég jól testre szabtam. Illetve most vettem észre, hogy el is van írva a függvény neve, de nem módosítom, mert tudja a franc, hogy hol hivatkoztam már rá.

Jó pár dolgot szerintem te is tudnál belőle meríteni.

 

Itt le van írva az is, hogyan lehet jelszavas adatbázist megnyitni vele: https://stackoverflow.com/questions/25808368/how-to-connect-excel-with-locked-access-database-using-vba

Előzmény: Andyyy42 (38327)
Fferenc50 Creative Commons License 2024.12.08 0 0 38328

Szia!

Nézetem szerint a Listbox - ugyanúgy mint a Combobox - alapvetően a szűrési paraméterek bevitelére szolgáló eszköz. Az eredmény megjelenítésére mást érdemes használni.

Annál is inkább, mert a Listbox annyi oszlopot jelenít meg a forrásból, amennyit beállítasz, ami lehet csak egy, de lehet több egymás melletti oszlop is.

Amire te gondolsz, annak inkább a lekérdezés felel meg, ami az adatokból annyit jelenít meg, ami a feltételeknek megfelel. Lekérdezést létre hozhatsz Excel verziótól függően manuálisan ill. VBA-val, az újabb Excel verziókban pedig Power Queryben, szintén manuálisan és M nyelven "makróval".

Javaslom az Adatok - Lekérdezések menüpont tanulmányozását akár makrórögzítéssel is. Közös használatú munkafüzetekben vannak korlátozások, de talán ez nem érinti a lekérdezéseket.

Másrészt, ha már több felhasználó és közös adatállomány, miért nem ACCESS-t (ami adatbáziskezelő!) használsz az adatok tárolására, amihez adatbevitelhez és lekérdezéshez is használható és hozzákapcsolható azh Excel? Cégnél ez szerinten nem lehet nagy probléma. Ráadásul nagyon nem is kell az ACCESS makrózást megismerni, minden működhet Excelben, az ACCESS pedig elvégzi a konzisztencia és egyéb ellenőrzéseket. A jogosultságokat is be lehet állítani benne az adatbázis szerkezet létrehozásakor akár.

Üdv.

Előzmény: Andyyy42 (38327)
Andyyy42 Creative Commons License 2024.12.08 0 0 38327

A lényeg az, hogy tudjanak szűrni, de ne álljon nekik össze a háttéranyag (amit berögzítenek adatbázis) szerkezete.
Több tulajdonságot beviszünk egy ID-hoz (kb 15-öt).  Ellenben a szűrés közben kb 5 tulajdonságra szűrnek le maximum.
Csak a szűrés eredményét akarom, h lássák, ami a leszűrt 5 tulajdonság + még 1-2 adat a maradék 15-ből.

(itt jön a  jogos kérdés, hogy akkor minek kell 15 féle tulajdonság, de élő példa nélkül nehéz elmondani, miért kell a maradék adat, ha azokra nem szűrűnk és nem is jelenítjük meg szűrés alkalmából, de maradjunk annyiban, h kell)

 

Ezért rögzíttetem be az adatokat Userformmal, nem pedig csak soronként manuálisan az adatsorba, + soronként beszúrva, hogy ne lássák a teljes adatbázis.
A userform majd hogy nem a mi helyzetünkben csak ezért kell.

 

Illetve ha a listboxban látják a szűrés eredményét, az a teljes adatsor megjeleníti,  az ID mind a 15 tulajdonságát, amit pont nem akarunk, h lássanak, mert akkor ugyan ott vagyunk ismét, mintha az adatbázisban rögzítenének manuálisan. - vagy ezt nem jól gondolom? 
(Még nem próbáltam ki egyelőre csak elméletben gondolkozok.)


Szóval a lényeg, hogy a bevitt 15 adatsort soha ne lássák egyben az egyes ID-k hoz.

Előzmény: Fferenc50 (38326)
Fferenc50 Creative Commons License 2024.12.08 0 0 38326

Szia!

"ne lehessen semmit látni, se a userform munkalapon, se a userform listbox-ban sem."

Akkor nem értem, mire szolgál a listbox?

Üdv.

Előzmény: Andyyy42 (38325)
Andyyy42 Creative Commons License 2024.12.08 0 0 38325

Szia,

 

"A Userformot úgy kell kialakítanod, ne fedje el a munkalap azon részét, ahova a szűrés eredményét szeretnéd megjeleníteni."
Úgy szeretném, hogy egyik munkalapon lesz a Userform és nem ugyan oda jeleníti meg az adatokat, hanem ha elvégezzük a leszűrést, akkor a szűrés eredményét egy másik munkalapon lehet megnézni.
Szóval, hogy a userform használata közben ne lehessen semmit látni, se a userform munkalapon, se a userform listbox-ban sem.

"A szűrt adatokat pedig átmásolod erre a területre - akár pl. a Range:AdvancedFilter használatával - másik helyre másolással."
Igen, úgy gondolom én is, hogy a Userformmal csak megadom az advance filternek a szűrési feltételeit és aztán csináltatom meg az adnavce filterrel a leszűrést egy másik munkalapra, mint szűrési eredményt.

Szóval alapvetően a userformmal kialakított szűrési feltételek, amit majd használok az advance filterrel, kerüljön egy külön munkalapra és a listboxban se jelenítsen meg eredményt az userform.

 

"Egyébként milyen műveleteket szeretnél még a szűrt adatokkal végezni?"
A leszűrt eredményből majd csak e-mailcímek és telefonszámok kellenek, amit használni kell tovább.

Előzmény: Fferenc50 (38324)
Fferenc50 Creative Commons License 2024.12.08 0 0 38324

Szia!

A Userformot úgy kell kialakítanod, ne fedje el a munkalap azon részét, ahova a szűrés eredményét szeretnéd megjeleníteni.

A szűrt adatokat pedig átmásolod erre a területre - akár pl. a Range:AdvancedFilter használatával - másik helyre másolással.

Egyébként milyen műveleteket szeretnél még a szűrt adatokkal végezni?

Üdv.

Előzmény: Andyyy42 (38323)
Andyyy42 Creative Commons License 2024.12.08 0 0 38323

Sziasztok,

 

Olyat tervezek csinálni,  h minden egyéni felhasználónak legyen egy saját excel-file a gépén, névreszólóan, amivel adatot tud bevinni (userformmal).
Ezek az adatok, amiket a felhasználók, személyenként a saját, névreszóló excellel berögzítenek, egy, a szerveren lévő "gyűjtő" file-ba kerülnek.
Eddig ezt, azt hiszem, meg tudom csinálni.

 

Az egyéni exceleknek, lenne egy olyan felülete, ahol az adatbevitel mellett, a már bent lévő adatsorban lehetne adatokat kinyerni.
Erre szűrő funkció is kell.
Ezt szintén userformmal akarom megoldani, listboxxal.
Úgy gondolom, ez is menni fog.

 

Viszont, amit szeretnék, hogy a leszűrés alkalmával, a leszűrés eredménye, ne a listboxon belül jelenjen meg, hanem egy másik munkalapon.
Ezt, hogyan kell?
Tudnátok benne segíteni? 

 

Netről gyorsan kifotóztam egy listboxot, csatolva, hogy mire gondolok.

Köszönöm

Eredő Vektor Creative Commons License 2024.12.06 0 0 38322

Köszönöm.

Előzmény: Garashan (38321)
Garashan Creative Commons License 2024.12.06 0 0 38321

Hát próbáld ki.


A volt főnököm szeret több munkalapot is nézni egyszerre. Általában nem elmenti a munkalapokat és utána zárja be őket, hanem a bezárásra kattint és ha kérdezi, hogy menti a módosításokat, akkor menti csak el azokat.

Ha több ablak is nyitva van, akkor addig nem tesz fel ilyen kérdést az Excel, amíg az utolsót be nem zárod. Vagyis, ha nem jó sorrendben zárod be őket, akkor a szűrő és a rögzítés beállításait bukod.

 

Előzmény: Eredő Vektor (38320)
Eredő Vektor Creative Commons License 2024.12.06 0 0 38320

Bár nem győződtem róla, de had kérdő jelezzem ezt meg.

Bármelyiken bármilyen módosítást eszközöl, ugyanazt kell látnod mindegyiken. Munkafüzet szinten ezek egymás tükörképei. (Épp ez a lényege ennek a funkciónak)

Vagy lehet, hogy ez a szűrőnél direkt  így működik, hogy több konstellációt is lehessen nézni pl ugyanazon a munkalapon? ... Hmm... nem tudom.

 

Előzmény: Garashan (38319)
Garashan Creative Commons License 2024.12.05 0 1 38319

A funkció hasznos tud lenni, de okoz bosszúságot is.

Pl. alap esetben a szűrések az 1-es ablakban fognak megjelenni. Illetve az ablaktábla rögzítés is. A 2-es ablak ilyen szempontból szűz lesz. Ha a kolléga nem figyel és az 1-est zárja be hamarabb és úgy menti a doksit, akkor ugrottak ezek a beállítások

Előzmény: pimre (38318)
pimre Creative Commons License 2024.12.05 0 0 38318

Sose használtam ezt a funkciót, de bizony  nem kizárt ez a lehetőség, ami ebben az esetben nem is rendellenesség. Hanem lehet, hogy hzs65 olvtársunk valamelyik kollégája így használta, és mentette el az 1-es fájt, ami a leírt módon nyílt meg, mikor hzs65 használni akarta. Hiszen hálózati meghajtóról közösen dolgoznak.

 

Ebben az esetben a következő megjelenés igazolhatja ezt a feltevést: Az alábbi képen a képernyő tetején a megnyitott fájl neve (nálam Teszt.xlsx) mögött :1 kell hogy látsszon, alul pedig mindkét fájl megjelenik :1 és :2 kiegészítéssel. Ha ez történik akkor megtaláltad az okot. És az is érthető, hogy ha hzs65 lezárja a 2-es fájlt (:2 kiegészítéssel), majd menti 1-est, akkor utána már nem nyílik meg mindkét ablak az újabb nyitáskor. Egészen addig, amíg az a bizonyos kolléga nem nyitja meg, majd menti az általa használt módon.

 

 

 

Előzmény: Eredő Vektor (38317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!