Jó ez igaz, de a lényeg megy. Másik amit korábban írt valaki, hogy a space shuttle is részlegesen újrahasznosítható volt, csak a központi tartály nem. Ez igaz - csakhogy az a központi tartály 70millió volt egy darab, Musk papa pedig 60millióból megold egy komplett falcon launchot.
Nyilván meg lehetett volna csinálni az űrsiklót jól is. De nem csinálták meg, ehelyett fizették a drága és szuboptimális megoldást, aztán kukázták az egészet. Ez a fajta töketlenség a fő oka annak, hogy Musknak mindent el kell nézni.
Kis korrekció; az újrafelhasználható űrhajón egyelőre még dolgoznak Starship fedőnévvel. Falcon-9, mint rakéta, annak az első fokozata képes a visszaröppenésre és újrafelhasználásra.
Azért érthetetlen, hogy egy nárcisztikus, Asperger szindrómás szélhámos ennyi embert tud vonzani...
Ugyanazért, amit én is mondtam Platonnak. És ugyanezért, amiért én is tojok az összes stiklijükre. És ugyanezért, amiért a nagyhatalmú senate/FAA fejesek is meglepően elnézőek vele szemben (a valószínű bribe mellett):
Azért, mert ő csinálta meg az első újrahasznosítható űrhajót.
És nem úgy, hogy a koncepció lehetséges volt, csak valamiért nem csinálták meg. Az volt az egyetértés, javarészt azoknak a csókáknak a részéről, akiket Platon koma favorizálni tűnik, hogy a rakéta, az egyszerhasználatos és kész.
Mégpedig azért, mert ötven évig így volt, ötven éven át ez volt a reality, és az agyuk képtelen volt áthuzalozódni. Musk papa pedig belecsapott a levesbe és megmutatta, hogy nagyon is lehetséges, amiről ezek mind egyetértettek abban, hogy fantazmagória. Ezért tojok rá, hogy Musk miket művel, és ezért nem értek egyet Platonnal annak ellenére sem, hogy az általa elmondott tények többségével nagyon is.
Szerintem meg annyi derült ki a hozzászólásból hogy más ejtőernyő volt benne, hiszen a repülés után készült el.
Más meghajtás volt benne, mert az OMS át lett tervezve, Más létfenntartás volt benne, mert egy sokkal kisebb egység volt a Demo-1.ben, a LAS hogy más volt mint a felrobbant, azt talán te sem vitatod.
létfenntartás, meghajtás, ejtőernyő, LAS létfontosságú rendszerek, nem kérdés.
Ezek után miért olyan nehéz elismerned, hogy
A szerződésben vállalt változatlan hardverrel történt tesztrepülés nem történt meg
Leírhatod még százszor hogy engedélyezte valaki a biztonság csökkentését, ebben Musk nagyon jó, a sok névjegyével, de attól még a biztonság csökkentve lett. Ezt is valahogy nehezen megy elismerned.
A SpaceX-re azt mondani, hogy nem haladnak elég gyorsan előre, mert mindenki a saját kis területével fogalkozik, szemellenzővel a többi részre, és a saját munkájának az optikájával, kozmetikázásával tudja le a melót, na ez nem semmi. :D
"Valódi innovációhoz egyéni kezdeményezés kell, ötlet kell, kockázatot és konfliktusokat kell felvállalni érte."
Ha már a SpaceX vállalat és mérnökeinek a munkájáról van szó, akkor éppen azt hallottam, hogy ha valaki nem próbálkozik új dolgokkal, nem elég innovatív, konkrétan az vezethet ahhoz, hogy megválnak tőle (aka kirúgják). És nem ellenkezőleg. Ez egy elvárás, amit felvételkor egyértelműen el is mondanak a jelentkezőknek.
"Musk papa meg mégis kiadta parancsba, hogy holnap akkor felszállunk, ha meg szétpukkan a rocket akkor kirúglak."
? kicsit elszaladt az ötletelés, mesemondás irányába ez a hozzászólás, nekem ez az érzésem.
BN - azt mondom, hogy várjuk meg, hogy mit hoznak a tesztek. Jósolni bármit lehet, és bármit szoktak is, de a puding próbája az evés.
Ilyen ez a Musk, kitapossa mindenkiből a....talentumot. Nem is olyan népszerű már a mérnökpalánták között a SpaceX mint munkahely, pedig volt, hogy az első helyen állt az US legvonzóbb munkaadói listáján. Mostanra kiszorította a... Tesla.
Miért is?
What are students looking for?
When asked for their preferences in an ideal career, students in the U.S. prioritize those employers that allow them to have high earnings in the future and offer a secure employment.
The rise of automotive sector
One of the biggest trends to come out of this year’s US talent survey, is the rise in popularity and attractiveness of the automotive sector for all students but especially for those in the Engineering field. Some employers saw impressive gainings when compared with the 2019 results, which is the case of Ford Motor Company, General Motors and BMW Group escalating 4 positions each, and Toyota gaining a total of 10 positions. Tesla was chosen as the most ideal employer for students in that segment.
Azért érthetetlen, hogy egy nárcisztikus, Asperger szindrómás szélhámos ennyi embert tud vonzani... ráadásul afrikai jöttmentként a Capitolium is a lábai előtt haver... szerintem Platonnal nagyon jól ki tudnátok tárgyalni, hogy miért elég egy kis pénzt dugni pár ember zsebébe és hopp viheted is föl az ISS-re az amerikai asztroanautákat.
Nem is értem, mások miért nem tülekednek érte. :-)
Látom dolgoztál multinál és látom nem nagyon jött be.
"szépen fel volt darabolva a projekt taszkokra és mindenki nagyon szépen megcsinálta a taszkját" - bármilyen hihetetlen, bizonyos task méret felett minden cégnél így megy, nem kell hozzá multinak lennie. Azt, hogy pozitívak voltak-e közben nem tudom...
Egy ponton minden feltételezés elég életszerűvé válik hozzá, hogy hivatkozható legyen. Hogy hol van ez a pont, ez a hivatkozó saját tapasztalatának, ismeretanyagának a függvénye.
A SpaceX-nél nem az asshole-ok miatt sz-r a meló, hanem Musk miatt. Mert Musk papa kitapossa mindenki belét és lesz-rja a törvényt is meg az etikát is.
Egyébként nagyvállalatnál, ha túl sok saját ötleted meg javaslatod van, meg egyáltalán már azért, hogy érezhető rólad: neked gyakran jut eszedbe, hogy mit lehetne/kellene jobban csinálni, nos ez a halál csókja. Kirúgva viszont nem ezért leszel, hanem azért, mert szerintük asshole vagy. Én ezt látom a "no-asshole policy" mögött, különösen azzal együtt, hogy láttam már egy pár hasonló főnökasszonyt és nekik éppen ez az esze járásuk. Szerintem Gwyne néni szeretne "szabályos" vállalatot csinálni a spacex-ből.
Ez, hogy nem jön elég fuel a header tankból mert elk-rták a hidrosztatikát, jó akkor nyomjuk meg héliummal miközben a hidrosztat továbbra is sz-r, aztán a következő SN meg azért pukkan, mert metán helyett hélium ment a preburnerbe, nos ez tipikus Gwyne néni féle nagyvállalat. Biztos vagyok benne, hogy nagy szépen fel volt darabolva a projekt taszkokra és mindenki nagyon szépen megcsinálta a taszkját, miközben nagyon pozitív volt.
Odáig, hogy egy "szabályos nagyvállalat" soha a büdös életben nem fog valódi újdonságot kitalálni, az ő agya már nem ér fel. Valódi innovációhoz egyéni kezdeményezés kell, ötlet kell, kockázatot és konfliktusokat kell felvállalni érte. És akármilyen biztos vagy benne az elején, gyakran sz-r lesz az eredmény, és az a te hibád lesz. Eközött meg az asshole között Gwyne néni típusa agyilag nem lát semmi különbséget. A helyzet nem olyan rossz, ha az experimentet jóváhagyással csinálod, csak hát ezek soha semmi hasonlót nem hagynak jóvá, akármilyen kézenfekvő.
Musk papa meg eredményt akar, de rögövest. Lesz-rja, hogy még egy SN se repült még, ő akkor is kirak rögtön kettőt az állványra, hogy mindenki lássa. Nektek meg kiadja parancsba, hogy mindkettő felszáll és visszajön holnapután. Aztán amikor már a negyedik SN pukkan ki, akkor már nagy a baj.
Egyébként jó esélyét látom, hogy BN vonalon is lesz még egy kis tüzijáték. Platonnak szerintem igaza volt abban, hogy a baj oka annyi, hogy a Raptor nem volt még kész. Musk papa meg mégis kiadta parancsba, hogy holnap akkor felszállunk, ha meg szétpukkan a rocket akkor kirúglak.
Na most SN15 végül leszállt és csak kicsit gyulladt meg. Valszeg ki lett adva parancsba, hogy addig nem mész haza amíg nem repül még egyszer. És valszeg csak Gwyne néni soft skillje meg a FAA/government "hard skillje" ;-) vette rá, hogy több tüzijáték most akkor egy ideig ne legyen. Csakhogy a BN-en vagy ötször annyi raptor van, ötször annyi hibalehetőség, és egy részük valszeg megint lángolni fog töredék tolóerővel. És 1 db csak kicsit meggyulladó SN szerintem nem jelenti azt, hogy a raptor akár most is kész volna.
Előrukkolt Musk a hot-gas manőverező hajtóművel, amit a Starship kormányzásához akarnak használni. A metalox motorocskák lehetnek kapcsolatban vajon a holdraszálló hajtóművekkel, vagy az egy másik történet lesz?
Ezzel csak a találgatások mezejének méretét növeled! Jó legyen; az én találgatásom, hogy 2 év múlva az AI-od már képes lesz bioszintetikus húst növeszteni. De ha vmi fájó pont, akkor előre is elnézést kérek! :)
Üdv a fórumon, megtisztelő, hogy ezért regeltél, hogy ide írhass.
Hogy Elon milyen a magánéletében, azt nem tudom, de hogy a 3-ik élettársa/felesége van az sokat elmond erről (és az egyik feleségétől egyszer elvált, majd elvette megint). A fene se tudja, lehet, hogy az Asperger szindróma is beleszól ebbe.
A SpaceX-ről., mint munkahelyről sok rosszat lehetett hallani, de amióta Gwynne Shotwell az elnöke és COO-ja a SpaceX cégnek, azt mondják/írják, sokat javult a szitu. Ezt persze megest csak nehéz kívülről megítélni. Ő behozta a "no @ssholes" elvet, tehát valakit nem vesznek fel, akármilyen jó szakmailag, ha emberileg nem okés.
Amiben nem értünk egyet: szerintem Elonnak nincs akkora befolyása mindenkire, mint azt Platon és persze mások is képzelik. A Dragon DM-2 küldetés igen alaposan ki let telemezve a NASA részéről, pontosan kiszámolták a küldetés kockázatát, és nem Elon telefonja miatt nem kötelezték a SpaceX-et még egy ember nélküli teszt repülésre. Ugye a helyzet az, hogy ezt innen se pro, se kontra nem tudjuk bizonyítani, ezért is értékelem nagyra a "Szerintem" kezdést a mondatodban, és pont ezért kezdtem én is ezzel a mondatomat.
Azzal kapcsolatban, hogy mi jelenik meg róla a neten - csak nézd meg, hogy bármelyik übergazdag emberről mi jelenik meg. Bezos esetében azt is követelik, hogy maradjon az űrben! :D Bárcsak lenne olyan rakétája, ami erre képessé tenné.. ;) Az emberek irígyek, és valahol ez érthető is. Statisztikailag lehet, hogy azt érdemes megnézni, hogy hányan kedvelik, és hányan utálják. A szociális media erre már számadatokat is ad (egy részére legalább is).
Még egy megjegyzés a végére: az első újrahasználható első fokozat igen nagy dolog, de persze nem szabad megfeledkeznünk a Space Shuttle rendszerről, amiből gyakorlatilag csak az ET (a nagy narancs üzemanyagtartály) volt eldobós, a többi része mind újra lett használva - csak sajnos túl drágán.
A következő nagy dobásuk a Starship rendszer lesz, ami 100%-ban újrahasználható, valamint e mellett még iszonyatosan* olcsó is lesz - a tervek szerint.
Már régóta olvasom a hozzászólásaidat itten, legfőképp SpaceX témában. Csak azért regisztráltam, hogy ezeket elmondjam neked a SpaceX/Elon Musk témával kapcsolatban.
Igen, szerintem igazad van abban, hogy Musk papa rengeteget kamuzik.
Szerintem igazad van abban, hogy a kütyüje és a velük kapcsolatos terveik részletei körül túl sok a homály.
Szerintem igazad van abban, hogy a cucca a Marsra menni holnapután nem fog.
Szerintem igazad van abban, hogy bunkó módon tojik a törvényekre.
Szerintem igazad van abban, hogy emberek életét tette kockára azért, hogy eggyel kevesebb dragon tesztet kelljen csinálnia.
Igen, ez mind igaz! Sőt, ha utána olvasunk a csókának, pl. magánélete vonatkozásában, akkor bizony ezzel összefüggésben az is kiderül, hogy ő nagyon nem jó fej. Egyáltalán nem az a fickó, akinek a cégében dolgozva mosolyogva indulnánk haza a nap végén.
Innen meg tudom mondani neked, hogy milyen lehet a SpaceX-nél dolgozni. Rengeteg meló, taposás, munkajog lesz-rása, cseréve kevés fizu és kiszámíthatatlan, de rövid várható idejű munkaviszony.
Ezek mind igazak. Ehhez tenném még hozzá, hogy nagyon sok mindent azért tehet meg, mert a fontos döntéshozók (FAA, NASA, kormány) sokan falaznak neki, és e mögött a falazás mögött kenőpénzek simán ott lehetnek. További lehetséges ok még, ami ennek a hozzászólásnak is az utolsó mondata lesz.
Szóval a kritikáiddal én alapvetően egyet tudok érteni.
De mindez hangyaf-g ahhoz képest, hogy megcsinálta az első újrahasznosítható űrhajót.
Köszönöm! Szerencsére (most legalábbis) nem egészséggel kapcsolatos, egyéb okok miatt kb. 1-2 év távlatában lesz számomra egy IRL tali időszerű. Addig csak virtuálisan.