milyen előnyük származik abból, ha YT-on kommentelőknek hazudnak?
A hype direktben bevételt generál nekik, évi 2-3 milliárdos tőkeemelést csinálnak, ha nincs hit, nincs pénz, és becsukhatják a boltot. Ezért kell a showműsor.
Csak a szokásos szalmabábozással vegytett gyalázkodásod. Mindezt arra adtad válaszul hogy betettem, a SpaceX által a bellyflop szakaszban elért végsebesség értéket.
Erre az volt a reakciód, hogy de nem gyorsabban megy mert én hülye vagyok.
Mondj egy példát (a profitorientált szektorból) ahol nyíltan fejlesztenek. A SX-nek is megvannak a know-how-jaik, miért kötnék az orrára bárkinek. Illetve milyen előnyük származik abból, ha YT-on kommentelőknek hazudnak? Ha majd üzlet lesz a Starshipből, akkor úgy is leülnek tárgyalni a megrendelővel, nem twitteren fogják specifikálni.
Alapvetően jee_c 48151-al értek egyet, a - nevezzük nyilvános fejlesztésnek, vagy bárminek ami tetszik - az egy járulékos dolog.
Mondjuk onnan, hogy 120T üres tömeget adtak meg célnak és abban már benne van a PV, létfenntartás hőpajzs stb, ami most hiányzik, és ehhez képest 2x220T = 440T tolóerjű motor kellett volna a landoláshoz.
Elég egyértelmű hogy vagy a motor nem tud annyit amennyi reklámoznak vagy a rakéta nehezebb, de leginkább mindkettő.
mivel ők sokkal nyíltabban fejlesztenek
Én nem így látom. Többet mutatnak igen. De ez nem egyenlő nyíltsággal. Csak a kezemet figyelje....
"A tömegét cca a felére kellene csökkenteni, a motorokat be kéne fejezni, meg kéne oldani a re-entry-t kellene egy PV..."
Bocs Platon, de ezeket te honnan tudod? Külön vonalad van Elonhoz?
Azt látom, hogy mivel ők sokkal nyíltabban fejlesztenek mint bárki más, így a hozzá nemértők fikázásának is jobban ki vannak téve. Ha nincs kész egy teljesen új koncepció azonnal, pl drónhajós leszállás elsőre, Starship, full-flow staged combustion engine, és netán fel merészel robbanni a fejlesztési szakaszban (aminek időtartama ugyebár csak a fejlesztés végén derül ki hogy mennyi volt) akkor már lehet citálni Elont hogy mekkorát hazudott, és okoskodni, hogy szerinted mit hogyan kéne.
Mindamellett a fejlődés jeleit nem nagyon mutató többi cég (ahol sokkal kevesebb infó van arról hogy épp min dolgoznak), pl SS2, BO NS, vagy akár az oroszok bármelyik projektje, ott elfelejted ezt az álláspontodat képviselni.
És ez az igazságtalanság engem nagyon zavar. Mint mérnököt és mint vak Spacex-hívőt, vagy minek is szoktál minket nevezni.
Inkább koncentrálj arra hogy a holnapi dolgokat hogyan fogod kimagyarázni. Elég kicsi rá az esély hogy ugyanúgy lesz szar mint legutóbb, úgyhogy siker esetén lesz munkád vele, hogy kimagyarázd hogy van az hogy három motorral is csak 12.5 Km :) És ez még a legjobb eset volt amikor minden flottul ment ;)
Éppen arról van szó hogy úgy tesznek mintha nyitottak lennének közben meg folyamatosan rész információkat és félrevezető dolgokat mondanak, néha elég pofátlanul, lásd a legutóbbi SN8 repülésen a raptorok szánalmas teljesítményét. Amire kb az volt a kommunikáció hogy eleve így akartuk. Mi így szállunk le a bicikliről.
gondolom a nyírást a szerkezetnek a dolga hogy kibírja. a turbulenciák eredőjeként fellépő kitéréseket meg manőverezéssel kellene majd korrigálni.
inkább az érdekelne mi volt a konklúzió az sn8-nál, milyen adatok voltak hasznosak, és min javítottak h. ilyen gyorsan újráznak. szóval nőtt e és mennyivel az esélye hogy most a landolás sikeres legyen (már ha nem esik szét addig).
azért nem egészen így van. Alapvetően őket nem érdekli, hogy egy jó csomó ember a világ minden tájáról árgus szemekkel figyeli a teszteléseket. Annyi pozitívum van, hogy gyakorlatilag hagyják - olyan távolságból, hogy az még ne legyen problémás az ipari kémkedés szempontjából.
Ők megtesznek különböző adminisztratív lépéseket, amiket aztán figyelnek azok, akik ezzel napi szinten foglalkoznak, és körbekürtölik a világon. Igen, pl. a WAI Félix is valamint Marcus House, Everyday Astronaut, stb, stb. Általában megjegyzik, hogy egy ilyen bejelentés vagy engedély mit jelenthet, és hozzáteszik, hogy "talán", vagy hogy "ez nem biztos".
A SpaceX szempontjából ez a külvilág nyüzsgése, nem foglalkoznak vele, ők pedig haladnak a teszt programjukkal, ahogy tudnak, ahogy sikerül.
Mivel a szárnyaknak alacsony sebességnél nem veszi hasznát, éppen a földetérés előtti pillanatok a későbbiekben is kritikusak lehetnek a szélnyírás miatt.
Elég nagy és hosszú testről van szó, komoly oldalirányú erők léphetnek föl már 50 km/h körüli szélsebességnél, ahol a felszín közelében az irányok rétegenként változhatnak. Mivel kompenzálná?
Nyilván. Ha nem tud egy szellőben fel és leszállni, akkor nem sok értelme van.
Viszont még nagyon nagyon messze van attól hogy ebből űrhajó legyen. A tömegét cca a felére kellene csökkenteni, a motorokat be kéne fejezni, meg kéne oldani a re-entry-t kellene egy PV, létfenntartás, abort mode a személyzetnek, annyi de annyi minden hogy felsorolni is nehéz.
Szerintem most arra gyúrnak hogy idén LEO-ra tegyenek majd elégessenek a légkörben egy darabot. Az is baromi nagy feladat, de megoldható, és semmilyen különösebb technikai forradalom nem kell hozzá.
szerintem illene majd ezt tudnia élénk szélben is megcsinálni majd. de gondolom most még nem azzal kezdenének. és nem hinném hogy túl előnyös ha földet érés előtt minden féle turbulens széllökéseket kap egy ekkora felület.
a fenti áramlatokat ki lehetne kompenzálni ha enyhén szélirányba lövik fel és fektetik vízszintesbe. csak aztán maradjon is meg a szél. azt se tudom mennyit lenne képes korrigálni az uszonyaival, de gondolom ők igen.
Persze érdekes nézni majd ma is hogy vajon ezúttal meddig és milyen sorrendben mennek a motorok, és hogy vajon az elvileg jóval kevesebb mint 120T prototípus (ugye ebből hiányzik 3 motor, a hőpajzsok, kabin stb.) vajon megint 2 papíron 220T tolóerejű motort igényel e a "leszálláshoz"
A motoroknál lehet nézni hogy a leállás normál lesz e vagy láthatjuk az egyik preburner sokkal vékonyabb lángcsóváját még egy darabig amikor a másikat leállítja az automatika/kilobban. A zöld színre és érdemes odafigyelni.
De azér valljuk be ezek nem forradalmi dolgok. A holdraszállás az kéne már, de ahogy most állunk arra még várni kell majd egy évtizedet. Hacsak Kína fel nem pörgeti a programját. :/