Valahogy meg kell oldani, hogy ne legyen kőfelverődés, az egyértelmű, már a szélvédőnél is probléma ez. ;)
Bárcsak már itt tartanánk a problémákkal. :)
Én olyanra tudok gondolni, hogy valamit a Starship alá építenek, ami ezt meggátolja indításkor.
Ugyanakkor ez gond lehet leszálláskor is, sztem. A másik lehetőség, hogy olyanok lesznek a hajtóművek, hogy ezt kibírják (valami pajzs az érzékenyebb részekhez?). Ez jó pár kiló plusz, de "it's a Musk, izé :D must".
Lehet, de javításra állítólag szokták használni. Persze lehet, hogy az eleve Martyte borítás sérülését javítják vele. Félixék találtak valami doksit, ami részletesen leírja, és nemrég volt egy illető a Discordon, aki a Titan rakéta programban dolgozott, és annál a cégnél, akik a Martyte-ot kifejlesztették, éppen meg lehet tőle kérdezni. Azt írta, hogy a Titan-ok mobil indító platfprmján alkalmazták a Martyte-ot, azzal volt bevonva.
Teljesen j ez így is, nagyon szépen egyben van az egész, és nekik nincsen bonyolult turbinájuk amit óvni kéne a víztől. Persze ezt is fel kell újítani, de ez töredék munka egy power planthoz képest.
15-20. indítás körül járnak már valahol. Indulnak a holdra és tovább... Nagyon gyorsan jönnek fel.
Hát... Javításra nem jó. Én szerintem az nem is javítás, mert nem olyan a színe mint az kerámia epoxynak, hanem olyan foltok amik a motor gazdag leállásból kaptak némi lávát.
Tudom, hogy az a Martyte, de a felvételeken az látszik, hogy nincs bevonva az egész felület vele, viszont javításként foltokban látható, de persze lehet, hogy rosszul láttam.
Egyértelműen kell valamit kezdeni a jelen tesztállásokkal, mert ez így nem megfelelő.
És persze az épülő új indítóállás sem lesz így jó..
Érdekes egy ilyen nagysebességű gázsugár által keltett turbulencia.... igazából a venturi cső hatás miatt oldalt a szoknya szélénél elég nagy vákuum keletkezhet.
Elég nehéz bárminek felrepülni 30 MPa kamra nyomással szemben. Viszont jó hogy megtudhattuk hogy természetesen a SpacX motor ismét tökéletesen működött csak azok a fránya körülmények :))))
Amúgy a Martyte az nem beton hanem kerámiaporral kevert epoxygyanta, ami pont azért van ott hogy ne legyen törmelék, és nem javitottak vele betont, hanem felületét védték. Ez egy szokásos bevonó anyag a NASA is használja. És nem, nem málik, hanem szenesedik, de meglehetősen lassan és nem darabosan. Ráadásul, ütés, korrozió, és kopásálló. Szóval sikerült megint hihető sztorit találni. Az persze biztos hogy a ráömlő megolvadt motort rosszul viseli. A képeken jól látszik is, ahol megperzselődött a ráömlő motor lávától.
A kommunikációs parabola antennájával is be kell célozni a Földet. A lézer is terül, főleg ekkora giga távon. Engem jobban foglakoztat, hogy miképpen fogják venni a jeleket? Földi vevő nem játszik, igaz? Bezavarhat a felhő, és a légkör elnyelése (bár ez utóbbi nem olyan nagy lehet bizonyos hullámhosszokra).
A Starlinkek lézeres kapcsolata is izgalmas, bár azok sokkal közelebb vannak egymáshoz.
EZ a lézeres kapcsolat jó próbája lesz a Föld Mars kommunikációs csatornának. Nem maga a kapcsolat a bonyolult technikailag, hanem a sávszélesség. Emiatt lehet, hogy szükség van átjátszó műholdakra különböző pályákon. A jel/zaj arány miatt, amely egyre romlik a távolság növekedtével.
... és van hozzá magyar felirat is (többek közt. Megjegyzem, hogy jó figurák vannak a feliratos csoportban. Van egy olasz hölgy, aki 4 (!) nyelvre adott feliratot pl., de egy szlovák srác is 2-re, néha 3-ra szokott. Én szinte szégyellem magam az csak egy nylevvel, bár az igaz, ohgy sokkal több meló van vele - mostanában Google nyersfordításból indulok el - mint az angolhoz hasonlóbb, kevésbé Godzilla nyelvekkel /ha megvan a mém a nyelvekről/ ). ;)
"It's Martyte time!" :D
Szóval ezzel a Martyte-tal javították a korábbi (SN5, SN6, ..) okozta rpedéseket és károkat a beton alapzaton, amely aztán - működésénél fogva (ablatív) - a forró gázsugár alatt mállik, és a darabjai, esetenként a betonnak együtt felrepültek, és széjjelvágták a hajtómű egyik vezérlőkábelét. Ami aztán a látottakohoz vezetett. Sztem elég amatőr hiba, de így megy ez. Gyorsan akartak haladni, ez meg is lett, de most aztán mehet az agyalás, hogy hogyan védjék ezt ki a jövőben (erre is van utalás a videóban, hogy mit terveznek, mi látszik a fotókon).