Keresés

Részletes keresés

TWdoktor Creative Commons License 19 órája 0 0 171430

Ez az oldal mindennel hadilábon áll...

Előzmény: hungeri (171429)
hungeri Creative Commons License 22 órája 0 0 171429

http://web.archive.org/web/20160306174522/http://mavite.hu/

 

A képekkel hadilábon áll ez a megoldás.

Előzmény: Nbbarcs (171427)
Zolcsi67 Creative Commons License 2 napja 0 2 171428

Egy réges-régi terv szerint a 3257-est akarták gyártáskori kétvezetőállásosra visszaépíteni például...

Előzmény: Divrotcé (171400)
Nbbarcs Creative Commons License 2 napja 0 1 171427

Nagyon köszönöm. Az albumok között megtaláltam 30 db 2011-es képet, amik egy része ismerős a beszámolóból. Megpróbálok érdeklődni náluk, mert a weboldalon sajnos nem akadtam rá.

Előzmény: valya con dios (171426)
valya con dios Creative Commons License 2 napja 0 3 171426

Igen, volt pár beszámoló, nem tudom, hogy az új MaViTE weboldalon ezek hol érhetőek el, ha egyáltalán... őket kellene megkérdezned. Facebookon is van pár beszámoló, pl. amikor teljestmény FET-et cseréltünk az egyik vezérlőkártyán. 2010 és 2013 között zajlott egy nagyobb volumenű felújitás, fényezés, azóta ott dekkol Zuglóban szerencsétlen, mert (random kifogás helye). Ciki volt a BKV-nak, hogy egy "rakás suhanc" rendberakta.

Előzmény: Nbbarcs (171424)
névtelen Creative Commons License 2 napja -3 2 171425

As you wish:

Sohasemvolt villamosvolnalak - 28Y /2

 

(Figyelem, a valóssággal történő bármi egyezés csupán a véletlen műve!)

 

A járat a Blaha Lujza térről nem közlekedik, nem csatlakozva a Rákoson ütemesem megálló vasútvonalakhoz, körjáratként  visszacsatlakozva a temető felé.

 

A 28/37-es villamosvonal bővítése először 1952-ben merült fel, az Akna- és a Tárna utcai iparvágányok felhasználásával, a területen lévő gyárak munkásai részére. 1953-ban a felsővezetéket 3 hónap alatt, szocialista munkaverseny keretében építették meg az iparvágányok felett, valamint beépítésre került az ív, amivel a járatok az Akna utcára kanyarodni tudtak. Az építkezés megvalósulását nagyban segítette, hogy a Porcelángyár akkor igazgatója özv. Ráksóti Aladárné Rákosi személyes jóbarátja volt, így minden akadály gyorsan elhárult az építés előtt.

Rákos vasútállomáson közvetlen a vasút mellé vezet a villamos peronja, így megvalósult az 50-es években szokatlanul korszerű - közös peronos átszállás.

A vonal végig egyvágányos, két forgalmi kitérővel, villamosjáratok eleinte 28Y jelzéssel csak a műszakváltások idején közlekedtek (kb napi 6 alkalommal).

 

A kezdeti időszakban hamar megmutatkoztak a vonal korlátai, a villamosjáratok gyakran akadályozták az iparvasút forgalmát, ezért néhány évvel később a vonal meghosszabbításáról döntöttek - az Izraelita temető felé, szintén egy vágányon. Rákos vasútállomás után helyezkedik el a vonal híres műtárgya a Rákosi villamosalagút, mely Magyarországon szokatlan módon egy vágányos módon készült el és az ellenmenet-kizárására a villamosra módosított nagyvasúti biztosítóberendezést telepítettek.

Eleinte a járatok a hurokban csak egy irányban (az Akna utca - Rákos - Izraelita temető felé) közlekedtek, de a rendszerváltás után, a teherforgalom visszaszorulásával párhuzamosan megindult a kétirányú forgalom, mely így Budapest ma egyetlen, egyvágányú, két irányban járt villamosvonala.

A rendszerváltás idején felmerült a vonal megszüntetése is, de az új, Téglagyári dűlői lakótelep új életet hozott a vonalra. Ma a 28-28Y villamosok - a nagyvasúthoz csatlakozást adva 15-15 percenként közlekednek ellenkező irányban a vonalon, kiszolgálva a területen a lakótelep mellett újonnan létrejött irodai negyedet is.

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (171423)
Nbbarcs Creative Commons License 2 napja 0 0 171424

Ha már 1303. Anno találtam a neten (ha jól rémlik talán a MAVITE oldalán) egy (talán több részes) beszámolót a 1303-as felújításáról/életre keltéséről. Sajnos most nem találom sehol. Aki tudja mire gondolok, és merre található, kérem ossza meg, előre is örök hála.

Előzmény: valya con dios (171422)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 3 napja 0 2 171423

Mondjuk ha már odáig kimegy, akkor vissza lehetne csavarni a Kozma utcába, létrehozva egy szép nagy, kétirányú hurkot. A 28Y menne az óramutató járásának megfelelően, ellentétesen pedig a 28, a többi végállomása meg maradna a temetőnél. Á, nem-nem, ez így már tényeg hülyeség :)

Előzmény: névtelen (171415)
valya con dios Creative Commons License 3 napja 0 9 171422

Sokan, sok munkát fektettünk bele, hogy többek között nektek is örömet szerezzünk, pl. az 1303-as esetleges üzembe állitásával. Állandó okoskodás, adminisztrativ akadályoztatás és lenézés volt érte a köszönet és hála (néhány üde kivételtől eltekintve), úgyhogy csináljon csak a BKV / Közlek. múzeum (?) önjelölt gárdája adófizetői pénzből nyugodtan, amit akar. Errefelé ez működik.

Előzmény: BahnScorper (171419)
rezignált Creative Commons License 3 napja 0 0 171421

Prága, Střešovice?

Előzmény: trizs77 (171418)
TWdoktor Creative Commons License 4 napja 0 0 171420

Esetünkben a vállalaté a nosztalgiaflotta és az üzemeltetés, pl. Zugló kiskocsiszínben pedig rendelkezésre áll(na) a hely, a felsővezeték, a (lekapcsolható) 600V, a sín, a vágánykapcsolat a hálózathoz, járművezetők, a karbantartáshoz szükséges dolgok egy része, csak össze kellene logisztikázni az egészet, a helyet kicsit kipofozni, aztán uccu! Akarat, és egy kis pénz kérdése lenne az egész...

Előzmény: BahnScorper (171419)
BahnScorper Creative Commons License 4 napja 0 1 171419

Azért a közlekedési vállalatra is számíthatnak sok szempontból.

 

A pénznél viszont sokkal fontosabb a befektetett munka is... nálunk valamiért ezt mindig hajlamosak alábecsülni és csak a pénz gyűjtésére helyezik a hangsúlyt, azért is gondolkozik mindenki csak alapítványban - egyesület helyett...

Előzmény: trizs77 (171418)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 2 171418

Bezzegnyugaton jópár olyan múzeumkocsiszín van, ahol nem csak kiállítják, tárolják, hanem üzemeltetik is a nosztalgia kocsikat.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

így igaz.

Leginkább a villamos barátok saját, magán pénzadományaiból.

Előzmény: TWdoktor (171409)
korpi41 Creative Commons License 4 napja 0 3 171417

18 éve nem szögletes az ajtóüvege.

Előzmény: -Smiley- (171416)
-Smiley- Creative Commons License 4 napja -1 0 171416

És a 4030 - as aminek szögletes üveg volt az ajtójában az nem marad meg ilyen egyedinek? 

Előzmény: 4014 (171397)
névtelen Creative Commons License 4 napja -2 5 171415

Sohasemvolt villamosvolnalak - 28Y

 

A járat a Blaha Lujza térről nem közlekedik, nem csatlakozva a Rákoson ütemesem megálló vasútvonalakhoz.

Az önálló szakaszán a nem-villamosvonal egy vágányú, a meglévő iparvágányt nem használva.

Önálló nem-megállói:

- Ereco

- Porcelán utca

- Rákos vasútállomás (végállomás)

 

A járat nagyon nagy népszerűségnek örvend, mind a két utasa nagyon nagyon szereti, több utas meg nincs.

Vagyis, szeretné, ha lenne, de ilyen villamosvonal nincs és nem is lesz:)

r1232 Creative Commons License 4 napja 0 1 171414

Ügyesek voltak.. :-)))

Előzmény: 7-es troli (171412)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 4 171413

A közlekedési múzeum terveiben úgy emlékszem szerepel villamos vágánykapcsolat, kimondottan azért, hogy a nosztalgia, muzeális járművek ki-be tudjanak állni.

Előzmény: didyman (171410)
7-es troli Creative Commons License 4 napja 0 1 171412

Szép (bal)eset... mondjuk nem értem valaki miert nem fogott vissza teljes kocsihosszal, főleg ha a skodakon két vezetoallas van...

 

https://youtu.be/xLsHx3kUOM4

TWdoktor Creative Commons License 4 napja 0 0 171411

Én olyan helyet kerestem, ahol szinte "kapavágás nélkül" meg lehet kezdeni a nosztalgia üzemet, mert gyanítom, pénz az nem lenne az ÉJJÜ csarnokának (de akár bármi más) teljes átépítésére. vágányok bekötésére.

Előzmény: didyman (171410)
didyman Creative Commons License 5 napja 0 1 171410

Az Északi JJÜ területe esetleg alkalmas lehetne, vagy akadna még ott hely erre a célra vajon? Tematikusan is elférhetne ott a villamosok múltja a mozdonyok mellett.

 

Előzmény: TWdoktor (171409)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 0 171409

Bezzegnyugaton jópár olyan múzeumkocsiszín van, ahol nem csak kiállítják, tárolják, hanem üzemeltetik is a nosztalgia kocsikat. És nemcsak villamosokat, hanem buszokat is. A troli nyilván különleges ilyen szempontból, de egy kis akarással az is megoldható lenne.

De sajnos jelenleg nincs olyan kocsiszín, ahol meg lehetne oldani a karbantartást, kiadást és téli szünetben a múzeumi kiállítást is, mert jelenleg a kocsiszínek is helyhiánnyal küzdenek, sok helyen éjjel a váltókörzeten is állnak kocsik.

Az is fontos lenne, hogy a kiállító térben ne legyen akna, amibe a látogató beleeshet, de legyen olyan aknás vágány, emelő, pódium ahol a szükséges javításokat, karbantartásokat el lehet végezni. Ezt lehetne egy üvegfallal láthatóvá tenni, így a látogatók élesben is megnézhetnék biztonságos távolból a munkafolyamatokat.

Tudom, ez már több problémát is generál, a sokféle kocsihoz hatványozottabban több alkatrészt kell raktározni, illetve  minden típushoz is értő karbantartó személyzet kellene, de ilyen nincs. Talán a légfékes-UV-Ipari kombóhoz még lenne, de pl. már a 1303-hoz is külső segítség kell. Ha bejön a képbe a Tátra, Kcsv, TW6000, akkor már spéci emberek, spéci műszerek is kellenek. Én például, bár javítottam már UV-t, Iparit is, biztonsággal csak Tátrához és TW6000-hez értek, és a jelenlegi tudásomat nem két hét alatt (de még csak nem is két év alatt) szedtem össze.

Ami a kocsiszínt illeti, két hely jöhet számításba, ami értelmes közelségben és elérhetőségben van:

Az egyik Zugló kis kocsiszín. Nem tudom, mennyire használják a napi kiadáshoz (tudtommal nem), de szomszédban rendelkezésre áll az aknás vágány, igaz, pódium és emelő nincs, viszont szeparálható a látogatók számára, és talán a befogadó képessége is elég lehet. Rahedli busz, két villamos és egy megállóra trolivonal is van.

A másik Baross. Itt az 5,6,7-es vágányok csarnoka lehetne a kiállító tér, de evvel gyakorlatilag a kocsiszín kiesik a napi kiadásból és nincs másik helyette. Ráadásul nem is szeparálható, mert körülötte forgalmi vágányok vannak mindenhol. A megközelíthetősége nem rossz, 2 busz, 4 villamos és 2 trolivonal is van körülötte.

Most hirtelen más releváns nem jut eszembe, de ha valaki akar ötletelni, hajrá!

 

Előzmény: BahnScorper (171408)
BahnScorper Creative Commons License 5 napja -1 7 171408

Az jó, ha sok jármű, sokféle üzemi állapotban megmarad. Az viszont nagyon nem, hogy minden típusból egy-egy példány statikus múzeumi létre van kárhoztatva, külön kétfelé szétszórva az üzemképes járműparktól.

 

A Közlekedési Múzeum öncélú különutassága ugyanolyan káros (a vasúti járművek terén is), mint a villamosok Szentendrére hordása. Nem véletlen, hogy a buszokat, trolikat - vagy az Ik556 meg a ZiU5 még ott van? - ugyanúgy elvitték onnan, mint az üzemképes HÉV-eket, meg a 436-ot, 1074-et... és az időközben felújított járművek se oda kerültek. Viszont így például tavaly nosztalgiamenetek híján egyet sem lehetett látni akkor sem, mikor a múzeumok nyitva lehettek.

 

Egy rendes városi tömegközlekedési múzeumnak Pesten kéne lennie, és abban a villamost, buszt, trolit is kiállítani... Kelenföld, Fradi, Zugló, Baross egyformán jó lenne erre - Baross a troli miatt előnnyel indulna, de Zuglóból se lenne kunszt drótot húzni a 82-esig. Szentendre meg maradjon csak a HÉV-nek, meg lehetne még úgy is tölteni a csarnokot a legelső kéttengelyes szériákkal, meg M VII + P XIII... de leginkább azt fedél alá téve, amit most kint rohasztanak.

Előzmény: 4014 (171397)
berci1919 Creative Commons License 5 napja 0 0 171407

Szépilonás narancssárga K Tatra sincs tervben?

Előzmény: 4014 (171397)
cucu Creative Commons License 5 napja -1 0 171406

mind = rendre

Előzmény: cucu (171405)
cucu Creative Commons License 5 napja 0 1 171405

Akkor jó...

Azt vettem észre, hogy felújítás után ezeket mind átalakították szélesebbre.

Előzmény: 4014 (171404)
4014 Creative Commons License 5 napja 0 0 171404

Na a 1305 pont olyan lesz.

Előzmény: cucu (171401)
4014 Creative Commons License 5 napja 0 0 171403

Igazán nincs mit. :)

Előzmény: 7-es troli (171399)
4014 Creative Commons License 5 napja 0 1 171402

Jelenleg nincs, később biztos lesz, de most még nem valószínű, hogy nagyon nélkülözni lehetne a következő pár évben a 30 db KCSV-ből akár csak egyet is. Nem véletlenül végzik el a rendbetételüket az összes kocsin.

Előzmény: nemeza (171398)
cucu Creative Commons License 5 napja 0 1 171401

A 1301-el és a 1305-el rengeteget utaztam gyerekkoromban. 

 

A szélvédőjük élénél egy vékony sárga műanyag -szalag szerű- csík volt. Később változtatták meg és lett szélesebb kivitelű az összeillesztésnél.  

Előzmény: 4014 (171397)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!