Keresés

Részletes keresés

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 1 órája 0 0 167422

Köszönöm! Akkor biztos, hogy az a kép is 1943-as.

 

A Kálvin tér felőli csonkavágányt az 1963-as légifotón még látom az utca torkolatában mindkét irányba, sőt, a Kálvin tér felé jól látszik még 1972-ben is (ld. szintén villamosok.hu), de 1976-ban már nem volt ott. Gondolom, a metró építésekor szűnt meg végleg.

Előzmény: kihúzóvágány (167421)
kihúzóvágány Creative Commons License 10 órája 0 0 167421

Nem jó tipp: valóban 1952-ig járt ott villamos (1950-ig 33-34 jelzéssel, azután 22-es jelzéssel), de 1952 novembere után már szinte biztos, hogy nem járt, és csak egy csonkavágány maradt a Lónyay utcában, úgy 1960-ig.

 

Előzmény: Szakadáskapcsoló (167418)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 22 órája 0 0 167420

Az valóban esélyes, pláne hogy a szobornak is még csak a talapzata van az épület falán. Támpont lett volna egy utcanévtábla a sarkon (1953-1990 között Szamuely utca volt).

Előzmény: toto92 (167419)
toto92 Creative Commons License 22 órája 0 0 167419

1943-asra datálják a másik képet, nem lehet, hogy a másik kettő is akkor készült? 

Előzmény: Szakadáskapcsoló (167418)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 23 órája 0 0 167418

:-)


Ha már Ferencváros: az alábbi cikkben van egy kép a Lónyay utcai villamosvonalról. Talán az első, amit valaha láttam az utca belső részéből. Ez mikori kép lehet? A Hampage szerint a Petőfi híd 1952-es újjáépítése után hagyták fel a vonalat, de a kép későbbinek tűnik, tippre a 60-as évek vége. Mikor bontották el a vágányt és a vezetékeket?

 

http://pestbuda.hu/cikk/20200218_megujul_a_lonyay_utcai_reformatus_gimnazium_es_kollegium_epulete

Előzmény: TWdoktor (167417)
TWdoktor Creative Commons License 25 órája -2 10 167417

Tudtommal marad a zöld-fehér...

Előzmény: f_zoli (167415)
LoviGabi Creative Commons License 27 órája -1 0 167416

Amúgy egy combino itt meg tud fordulni? 

 
10 éve még meg tudott :)

Előzmény: -Smiley- (167412)
f_zoli Creative Commons License 27 órája 0 0 167415

Azt tudjátok esetleg, hogy a Fradi színnel aktuálisan mi a terv? 

Grgabácsi Creative Commons License 1 napja 0 0 167414

Iroda- és szabadidőnegyedet terveztek az egykori hadkieg területére, de semmi nem lett belőle, el sem kezdték.

Előzmény: sz_b (167411)
NAR Creative Commons License 1 napja 0 0 167413

Nem nagyon tudna megállni úgy, hogy ne állná el a középen lévő parkból kivezető valamelyik utat.

Előzmény: -Smiley- (167412)
-Smiley- Creative Commons License 1 napja 0 0 167412

Nagyjából Budagyöngyétől befelé nagyobb a forgalom, de a János hurkot nem tudom mennyire tudnák átépíteni de sokat segítene, ha a belváros felé egy megállóból indulnának a villamosok (magyarul a hurok iránya megfordulhatna)

 

Amúgy egy combino itt meg tud fordulni? 

Előzmény: rezgaras (167410)
sz_b Creative Commons License 1 napja 0 0 167411

Az a lakópark amúgy megépült valóban? Úgy emlékszem leállt a projekt. (Vagy le vagyok maradva és azóta újraindult.)

Előzmény: -Smiley- (167409)
rezgaras Creative Commons License 1 napja 0 0 167410

Én nem látnám sok értelmét. Ott a János-hurok, attól befelé érezhetően nagyobb a forgalom.

Előzmény: -Smiley- (167409)
-Smiley- Creative Commons License 2 napja 0 0 167409

Akadémiánál vagy Kelemen után a betétjáratnak szánt kihúzó most tervben van még, vagy nem tervezik valamelyik vonalat odáig kivinni?  Asszem a 4-es volt tervben hogy kiviszik addig mert lesz valami lakópark ott

 

Előzmény: Terépcsecsős bódé (167407)
rm40 Creative Commons License 2 napja 0 3 167408

Nem emlékszem, hogy volt-e már róla szó, de a CAF-ok ablak feletti "rügyezése" csak esztétikai probléma?

Terépcsecsős bódé Creative Commons License 2 napja 0 1 167407

Fasorban se ártana egy komolyabb pályafelújitás a CAF előtt... 

Előzmény: 49-es villamos (167398)
7705H Creative Commons License 2 napja 0 0 167406

Tárgytalan, közben leesett. :-)

Előzmény: Grgabácsi (167399)
7705H Creative Commons License 2 napja 0 0 167405

"leaszfaltozzák a kettős vágánykapcsolat bak felőli oldalát"

Nem teljesen értem. Miért kéne leaszfaltozni?

Előzmény: Grgabácsi (167399)
Tátrás Creative Commons License 2 napja 0 0 167404

Legfeljebb átteszik a lámpa túlfelére, akkor már azt nem lehet elbukni ha sokan vannak.

De egyetértünk... Ráadásul pont a 30 méteres peron után van egy beugró rész a támfalon úgy 4-5 méteren, aztán meg az egész töltés visszaszélesedik a megálló szélességére a Riadó utcai hídig majdnem.

Előzmény: Villámhetes (167403)
Villámhetes Creative Commons License 2 napja 0 2 167403

Kelemen László kifelé,ami gáz.A 30 méteres Tátra is éppen befér.Ilyenkor nem értem,ha egyszer nekiállnak felújítani,a távoli jövőre senki se gondol,simán lehetett volna 35-37 méteres peront csinálni.

 

Budagyöngyénél elfér befelé cipőkanállal,3 korlátot kell kivenni.

Előzmény: Tátrás (167402)
Tátrás Creative Commons License 2 napja 0 1 167402

A Nagyhídon elfér, a Google térképen is olyan 34 méter körüli peronhossz jön ki. Egyébként nem annyira nehezen hosszabbítható a Hüvi irányú peron sem felfelé.

A Nagyajtainál túlemelt ívek vannak, azok sokáig 50-esek voltak. Bár időnként valaki azt mondja, hogy valójában nem, csak megsüllyedtek. De olyan, hogy mindkét ív kb. ugyanúgy billen be süllyedés miatt, az ritka. :D 

Előzmény: rezgaras (167401)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 167401

A Nagyhídon elfér? Mert a befelé tartó megállót könnyű hosszabbítani hátrafelé, de a kifelé menő elég necces. A vége a hídnál van, az eleje a partfal tetején, amit feltehetőleg nem könnyű megtoldani. Talán alá is kellene falazni!

 

Ha a Budagyöngye átkerül az út másik oldalára, szerintem az egész forgalmi rendet át kell alakítani. Emellett ott (ha nem teszik egészen távolra) a megálló az ívben lenne! A többi megálló szerintem viszonylag kevés átalakítással nyújtható.

 

Érdekes probléma a pályakorrekció a János kórház után. A két ív miatt van a lassújel. Elvileg növelni kellene az ívsugarat. De a beton falazás és az útttest között elég kevés a hely. Így ránézésre lehetne valamit nyerni, de ehhez az ívek végén a pályát közelebb kellene rakni az úthoz. Szerintem lehetséges, ha nem, a falazatot le kell bontani és újra építeni, ami már egy nagyobb munka, kevéssé valószínű.

Előzmény: Grgabácsi (167399)
vrobee Creative Commons License 3 napja 0 0 167400

Arról van szó, hogy a gyalogos átkelőt helyezik messzebb a baktól, rá a váltókra?

Előzmény: Grgabácsi (167399)
Grgabácsi Creative Commons License 3 napja 0 1 167399

Jelenleg minden ilyesféle munka eléggé bizonytalan. Most leginkább annak van esélye, hogy Hűvösvölgyben leaszfaltozzák a kettős vágánykapcsolat bak felőli oldalát, és így mindenféle átépítés nélkül be fognak férni a CAF-ok. Még valahol szükséges némi peronozás, hogy beférjenek, pontosan nem tudom. Illetve még betápkábelt kell pótolni. Az akadálymentesítős tervekben a végállomás átépítése mellett egyebek közt a Nagyajtai utca kukázása is szerepel. A Nyúl utcára nem emlékszem. A János kórház - Budagyöngye közt meg is csinálnák a pályát minimális korrekciókkal.

Előzmény: 49-es villamos (167398)
49-es villamos Creative Commons License 3 napja 0 1 167398

Üdv.

 

Érdeklődnék, hogy a hűvösvölgyi villamosvonalnak mikor lesz felújítása, és milyen mértékű. Az új caf villamosokkal Hűvösvölgy átépítése, valamint Budagyöngye lesz leginkább szükséges. Ez utóbbinál állítólag a befelé irányú megálló átkerülne az útpálya másik oldalára. Igaz-e ez? 

Mi lesz a Nagyajtai utcai és Nyúl utcai megállóhelyekkel? Mert azok csak a teljes körű faltól-falig tartó felújítás keretében szűntek volna meg, de jelenleg épp csak pár peronról lenne szó, ami új lenne, és elvileg a villamosvasúti pályával kapcsolatos (sebességnövelő célzatú) fejlesztés nem történne.

 

Elvileg az új caf-ok először az 50-esre kerülnek, és csak utána az 56-osra.

Aki bármit is tud, írja itt meg legyen szíves.

Köszönöm.

4014 Creative Commons License 3 napja 0 1 167397

Nem zombiként kell közlekedni. A többség gondolkodás nélkül megy, mint a világtalan. Nem gondolja végig mi van, simán bele sétál a vesztébe. Lehet zenét hallgatni, csak ésszel. Nem max hangerőn, csak az egyik fülbe, komplexebb szituációban mindkét fülből kivesz, folyamatosan minden irányba körülnézéssel, ha már mindenképpen mobilozni kell, akkor megállok stb stb. De van aki minden egyéb "zavaró" tényező nélkül is centikre van a haláltól.

Előzmény: r1232 (167392)
hivi Creative Commons License 3 napja 0 4 167396

Ha közlekedünk, és közben füllhallhatón keresztül zenét hallgatunk, vagy mobilozunk, mind a két esetben kizárjuk a beérkező információk egy részét. Közlekedéskor minden információra szükség van, de nem fülhallgatön és nem mobilról olvasva. Lehet, hogy azt gondolod, hogy, á én ettől még hallok, csak ha pont azt mégsem fogod hallani, amit kellene, vagy látni amit kellene, lehet, hogy túl késő lesz. 

Lovrin Creative Commons License 3 napja 0 3 167395

Én egyszer láttam egy ilyesmi esetet, srác fejhallgatóval a fején, mobiljába temetkezve sétált be a Nyugatinál a megállóba érkező Combino elé. A peronon álló utasok kiáltoztak neki, a Combino vészfékezett és csengetett (megállni már nem tudott volna), emberünk meg rohadtul fel sem fogta hogy másodperceken és centiken múlik éppen az élete. De aznap épp szerencséje volt. Ment tovább a vakvilágba mintha mi se történt volna.

Lehet villamosvezetőknek napi rutin az ilyen öngyilkosjelölt, de a peronon állva dermesztő volt látni hogy ebből gázolás lesz és senki se tudja megállítani. 

Előzmény: rezignált (167391)
DAttis Creative Commons License 3 napja 0 2 167394

Én már a Déli pu esetén nagyvasúton is gondolkodtam, de aztán összeraktam metróról van szó :P 

Előzmény: Lipooth (167393)
Lipooth Creative Commons License 3 napja 0 0 167393

utóirat: metróról van szó... ;)

Előzmény: Lipooth (167389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!