Keresés

Részletes keresés

nemeza Creative Commons License 20 perce 0 0 169674

A Pesti oldalon lett volna lehetőség az ívet úgy kialakítani, hogy ne legyen találkozási tilalom, de valamiért nem  jött össze.

Előzmény: gallo (169672)
korpi41 Creative Commons License 45 perce 0 1 169673

A budai oldalon a felfelé haladó tükre koppan a lefelé jövő járműszekrényével, ez már az UV-s időkben is így volt. Ez a látványosabb (nem csak az ütközés esetén), mert viszonylag rövid a szabad jelzés, és a járműszekrényes találkozás miatt a felfelé haladónak meg kell várnia, míg teljesen lejön a lefelé haladó.

 

A pesti oldalon a felfelé haladó első bal tükre koppan a lefelé haladó hátsó bal tükrével. Ez nem annyira látványos, mert jó hosszú a szabad jelzés, ezért általában nem ott találkoznak, illetve ha már az egyik tükör be van hajtva, akkor nincs probléma (a csapat nagyjából fele hajtja a bal tükröket).

 

A hídon csak a (leegyszerűsítve) széles kocsiszekrényű járművekre van korlátozás.

 

A 49-esen még egy találkozási tilalom van, a Kelenföld kocsiszínnél a csúcsos vágánykapcsolaton nem haladhat egymással szemben el két jármű, mert a váltók nem "piros X-esek".

 

 

Korlátozás lehet:

- kizárás űrszelvény miatt (pl.: T5C5 nem mehet Mexikói útra)

- korlátozás űrszelvény miatt (pl.: két T5C5 nem haladhat el egymás mellett a Nagy Lajos király útján)

- utasszállítási tilalom (pl.: Pongrác felüljárú Combinoval)

- két áramszedővel üzemelő járműszerelvényekre (kihalófélben lévő korlátozás)

- tengelyterhelés miatt

- egymás melletti elhaladás megállóhelyen (Savoyai Jenő tér, Pék utca)

- áramkorlátozás

- csak hegyipályás járművel bejárható pályaszakasz

- hógép seprű üzemmódra (füves pálya)

(és még biztosan kihagytam néhány kategóriát, elég szerteágazó)

Előzmény: gallo (169672)
gallo Creative Commons License 2 órája 0 0 169672

Én is bocs.

A kérdés igazából arra irányult, hogy az általam ismerteken kívül van-e még valami?

 

Olyasmire emlékszem, hogy a megállóból Buda felé kihaladó kocsi tükre a hídra felhajtó ívnél érhet össze a Pestre érkezőével.

A budai fel/lehajtás egyértelmű.

Az is, hogy kicsi a vágánytengely távolság, ezért nem kellene kinyúlkálni az ablakon.

 

Ezeken kívül van-e ott még valami?

 

Puszta kíváncsiság. A 49-es az egyetlen viszonylat, amit rendszeresen használok, ezért kérdem. 

 

Illetve. Sok ezekhez hasonló korlátozás van Bp-en? Most nem sebességkorlátozásokra, meg ideig-óráig (jó sokáig) fennálló, de megoldandó és megoldható technikai problémára gondolok.

Hanem olyan állandó korlátozásokra, amik már eleve be lettek építve a rendszerbe, mint ezek a helyszűke miatti szerencsételen szabadság hídi dolgok. 

Előzmény: korpi41 (169668)
rezgaras Creative Commons License 2 órája 0 1 169671

A Szarvas téren az útkereszteződésben minden autó áthaladása során egy nagy csattanás hallatszik és a sín úgy 3-4cm-t besüllyed. Az az ember benyomása, hogy a levegőben lóg. Elég ijesztő látvány...

GST-616 Creative Commons License 3 órája 0 1 169670

már régóta jár iskolaszünetben.

Előzmény: 7705H (169667)
korpi41 Creative Commons License 3 órája 0 1 169669

Kiiktatás van az őszi szünet miatt, akad feles így.

Előzmény: 7705H (169667)
korpi41 Creative Commons License 3 órája 0 1 169668

Nem értettem a kérdést, mivel a három felsorolt szakasz a teljes helyszínt lefedi. Szívesen válaszolnék, ezért kérdeztem tovább. Csak azért mókáztam egy kicsit, mert furcsán jött ki a megfogalmazásod. Bocs

Előzmény: gallo (169663)
7705H Creative Commons License 3 órája -1 0 169667

Mai nap utaztam az 1-esen és feltűnt, hogy van pár Combino is. Ezentúl várható, hogy hétközben is lesznek kint?

Dorpat Creative Commons License 5 órája -1 3 169666

Egy villamosnál azért nem az határozza meg, hogy jó e mert csúnya, szubjektív amúgy is szerintem. A 4 ajtó a CAF-nál rövidebb villamosnál szerintem rossz kifogás, de értem mire gondolsz. sokkal jobb ezek a villamosok mint a hannoverieket dupla pénzért modernizálni ami magas padlós. Szerintem legfontosabb most AP és hogy jó műszaki állapotba legyen a Frankfurti villamosok 2014 nagyjavítást kaptam, teljesen jó állapotba vannak.

Előzmény: M61 021 (169665)
M61 021 Creative Commons License 5 órája 0 1 169665

Azok a frankfurti villamosok elég csúnyák, de ami még rosszabb, hogy csak 4 ajtó van oldalanként. Szerintem elkerülhetetlen, hogy kiírják a tendert egy olyan villamosra, ami a szűk keresztmetszeteken is el tud menni; mind méretben mind tengelyterhelésben.

M61 021 Creative Commons License 5 órája 0 0 169664

Ezt majd akkor állítható biztosan, ha a metrópótlás után is megmarad a közvetlen villamosviszonylat a 2M-mel azonos útvonalon.

Előzmény: korpi41 (169662)
gallo Creative Commons License 7 órája -5 0 169663

A kérdés érthetően lett megfogalmazva. Nem muszáj válaszolni, ha

 

- nem érted a kérdést,

- nem tudsz érdemben válaszolni,

- nem akarsz válaszolni,

- csak a saját gondolataidra vagy kíváncsi.

Előzmény: korpi41 (169651)
korpi41 Creative Commons License 7 órája 0 0 169662

És a 2M-nek, meg a 68 ICS-nek, meg a parajosnak semmi köze nincs ahhoz, hogy sikerült-e vagy sem a buszos tender.

Előzmény: zsig (169660)
korpi41 Creative Commons License 7 órája 0 0 169661

Ez az, amit nem értek én sem.

Előzmény: toto92 (169656)
zsig Creative Commons License 8 órája 0 0 169660

Azt nem tudom, de M61 021 is pontosította a hozzászólását, a lényeg, hogy a 2M azért is tudott létrejönni, mert véletlenül megmaradt 68 Ganz. 

Előzmény: korpi41 (169655)
nemeza Creative Commons License 8 órája 0 0 169659

Még csak tapogatóznak. Lassú víz partot mos. Persze ha lehívják az összes CAF-ot és sikerülne a 2-esen a töltést megerősíteni / újjáépíteni - amire szükség van - akkor járhatnának rajta akár CAF-ok is.

Előzmény: DAttis (169658)
DAttis Creative Commons License 8 órája 0 0 169658

"...Az ICSknek majd a használt APk tehetik be a kaput..."

Lesz olyan? Mikor kb? 

Előzmény: nemeza (169649)
Dorpat Creative Commons License 8 órája 0 1 169657

Szerintem a Frankfurti villamosok pont a kettesre lennének jók és a KCSV mehetnek át Budára a 30 kcsv elégséges, ha meg össze lesz kötve a 14-sel akkor úgyis oda új flotta kell majd de ez még a jövő zenéje.

Előzmény: Nivelle (169637)
toto92 Creative Commons License 8 órája 0 1 169656

Ha több busz lenne, akkor mi lenne 2M helyett?

Előzmény: korpi41 (169655)
korpi41 Creative Commons License 8 órája 0 0 169655

És ez ellentmond az összeesküvéselmélet cáfolatnak?

Előzmény: zsig (169654)
zsig Creative Commons License 8 órája 0 4 169654

Azért dúlt egy kis cicaharc az elmúlt években azért, hogy a 30+38 db villamos megmaradjon, a 38 Ganzból 21-22, a 30 KCSV-ből 18-19 volt a forgalmi igény. Szerencsére sikerült megtartani annyi kocsit, ami véletlenül éppen a Haller-deltához, vagy később a ,,rakparti fonódóhoz" elég lehet. 

Előzmény: korpi41 (169647)
exvérmezö15 Creative Commons License 8 órája 0 1 169653

Ez nem teljesen igaz mivel 1363 föl lett élesztve a kerítés mellöl. Pedig arról volt az már nem lesz kocsi,szabad rablás...

 

Más: valaki írta, hogy 10 ICS kocsi fog átmenni Fradiba az 10 csak 4 ...

Előzmény: korpi41 (169647)
BakcsiMate Creative Commons License 8 órája 0 8 169652

Nincs összefüggés, a Keleti és Jászai között közlekedő villamos és a deltavágány évek óta ki van találva, metrópótlástól függetlenül.

A delta megépült volna a 2-es villamos rekonstrukció részeként, sok más hasznos dologgal együtt. Csak hát ment az egész rekonstrukció a süllyesztőbe, mert 2014 után ezt (és igazából sok hasznos villamosos fejlesztést is) ott akadályozta az akkori városvezetés, ahol tudta.

Nagy szerencse, hogy a korábbi terveket a BKV átvette, és megépítette a deltát, az alap hálózati szerepén felül már valóban a metrópótlásra is ráhúzva.

Előzmény: M61 021 (169646)
korpi41 Creative Commons License 9 órája 0 8 169651

Mármint az a kérdés, hogy az elején, a végén, és a közepén kívül van-e még valahol korlátozás?

Előzmény: gallo (169650)
gallo Creative Commons License 9 órája 0 0 169650

Hol vannak (még) találkozási tilalmak a Szabadság hídnál?

 

A budai oldalon egyértelmű, látom, hogy miként várja be a lehajtó villamost a felhajtó. 

Rémlik, hogy a pesti oldalon a megálló híd felöli oldalán is van. 

Tudom, hogy kicsi a vágánytengely távolság a hídon.

Van még valami?

nemeza Creative Commons License 10 órája 0 1 169649

Szerintem a belső szakaszra jól jön a kötött pálya erősítése.

Az ICSk selejtezése legfeljebb a CAFok késése miatt csúszhat. De inkább a TWket érinti, vagy a Tatrakról volt még szó.

Az ICSknek majd a használt APk tehetik be a kaput..

 

 

Előzmény: M61 021 (169646)
M61 021 Creative Commons License 10 órája -1 2 169648

Nem fogalmaztam pontosan.  Nem elővenni, hanem visszatartani a parajostól/szétbontástól.

Előzmény: korpi41 (169647)
korpi41 Creative Commons License 10 órája 0 3 169647

Pontosan 0 darab ICS lett elővéve a parajosból.

Előzmény: M61 021 (169646)
M61 021 Creative Commons License 10 órája -2 3 169646

Szerintem a 2M annak köszönheti a létét, hogy nem sikerült a szükséges mennyiségű autóbuszt beszerezni a metrópótláshoz.  Ha akkor nincs a Solaris-Modulo ügy, akkor most nem kellene az ICS-ket elővenni a parajosból. 

Tátrás Creative Commons License 12 órája 0 1 169645

A 47-48-49-re mehet Tátra is. Meg kell oldani, hogy az ablak nyitható maradjon, de ne lehessen kihajolni. Több kérdés nincs, a találkozási tilalmak nem változnak, a két Tátra találkozása a hídon meg szabályozott kérdés. Legfeljebb kell +1 perc a Fővám - Gellért távra.

 

Abban az esetben pláne mehet Tátra, ha abba tesznek klímát és kisebb, csak felső részen nyitható ablakot, tükör helyett meg kamerát... 

 

Ha azt el is fogadjuk, hogy a pesti vonalakon még hosszabb távon üzemelő Hannusokkal mindenképp kezdeni kell valamit (lépcső, klíma, tükör), azt nem nagyon értem, hogy miért akarunk annyival többet csinálni ebből ami Budára is kell. Ráadásul a Hannus megítélése is ellentétes a BKV-nál. Akár ugyanazon dokumentumban is szerepel a két ellenkező vélemény.

Előzmény: Nivelle (169637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!