Keresés

Részletes keresés

4014 Creative Commons License 10 perce 0 0 182512

"A szűkre szabott határidők miatt nem hajtották végre megfelelően az amúgy elfogadható terveket, a kivitelezést csak formálisan ellenőrizték, és a fővállalkozó nem nyújtott elvárható támogatást az alvállalkozónak - egyebek mellett ezeket állapítja meg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőgépek, Anyagmozgatógépek Üzemi és Logisztikai Tanszék jelentése, amelyet a nagykörúti villamos-felsővezeték üzemzavaraival kapcsolatban készítettek a BKV Zrt. Felügyelő Bizottságának kérésére." 

 

"Az oszlopok állapotáért a jelentés tulajdonosukat, a BDK Kft.-t teszi felelőssé, amely nem tartotta jó műszaki állapotban azokat. A szakértők ugyanakkor azt állapították meg, hogy az oszlop nem a terhelési próba alatt - mint azt hivatalosan bejelentették -, hanem a kereszttartó sodronyok felrakása közben - jelentős túlterhelés nélkül - dőlt ki, és akár egy erősebb szél is kidönthette volna." 

 

https://www.origo.hu/itthon/2006/08/20060810combine

2006. 08. 10. 

Előzmény: nemeza (182509)
08-73 Creative Commons License 6 órája 0 0 182511

A 3, 62/A-n lesz augusztus 2-19 között is vágányzár Mexikói és Kőalsó között,nem?

Előzmény: 18-09 (182510)
18-09 Creative Commons License 7 órája 0 0 182510

Nem lehet, hogy köze van az Erszébet királynéhoz is? Mert szombaton csak 3-as lesz, 62/62A meg nincs. Hétköznap meg van ugye 62-62A. 

 

Megjegyzem: valamit fognak mókolni (áramellátás?) is augusztus első hetében, mert akkor pl. nem lesz 69-esen CAF. 

Előzmény: GST-616 (182505)
nemeza Creative Commons License 9 órája 0 2 182509

Szóval annyi köze volt a Combinohoz, hogy amiatt duplázták a felsővezetéket.

Előzmény: TWdoktor (182508)
TWdoktor Creative Commons License 9 órája 0 1 182508

Az oszlop két dolog miatt dőlt ki:

1. Bizonyos mértékben el volt korrodálódva.

2. Megduplázták a felsővezetéket, így annak súlyát is.

Innentől már a fizikaórán tanultak szerint összerakható a történet.

Előzmény: GST-616 (182505)
4014 Creative Commons License 10 órája -1 3 182507

Anno az oszlopok kidőlésének semmi köze nem volt, ahhoz hogy milyen típus jár alatta, ezt csak a hozzá nem értő közvélemény/firkászok mosták össze, hogy konkrétan azért dőlt ki az oszlop, mert elment ott egy Combino... 

 

Újpalotán az áramellátással vannak problémák, a hétköznapi CAF-os üzem indulásakor azért nem is voltak egész napos CAF-os számok, azóta történt annyi fejlesztés, hogy már jobban bírja a gépház, de nyilván még most sem az igazi. 

Előzmény: GST-616 (182505)
falcon consul Creative Commons License 11 órája -1 0 182506

Az 1520 F1A egyetlen közlekedés történeti értéke, hogy 1972-ben, mint utolsóként ,,gyártott" kéttengelyes budapesti villamos. 

Előzmény: trizs77 (182499)
GST-616 Creative Commons License 17 órája -2 0 182505

"MÁV-tól felfelé 1 CAF mehet be"

 

Ez azért érdekes, mert a szombati 3-as menetrendjében 3 db újpalotai caf indulás van egymás után, ez elírás? nehogy aztán baj legyen és kidől az oszlop, mint anno a 4/6-nál.

Előzmény: 18-09 (182502)
Zugbegleiter Creative Commons License 17 órája 0 0 182504

*pontosítás kedvéért a kérdés a Mázsa téri rövid csonkavágányra vonatkozik.

Előzmény: Zugbegleiter (182503)
Zugbegleiter Creative Commons License 17 órája 0 0 182503

Ennyi erővel a 62A-ra is ki lehetne adni azt a 2 db CAF-ot, vagy az a gond, hogy nem merik beengedni mégse a Mázsa térre? 

Előzmény: 18-09 (182502)
18-09 Creative Commons License 19 órája 0 3 182502

AP szolgáltatás miatt többek közt. MÁV-tól felfelé 1 CAF mehet be, ezt a 3-as adja. Bosiig a 3-as jelenlegi kapacitását megadja a 3A. Mivel a 3-as önmagában ritka lenne a 69-es pótlására, ezért feljár a 62A. 

 

Eleinte én sem értettem, aztán megnázve a menetrendeket, "megvilágosodtam". 

Előzmény: Zugbegleiter (182492)
falcon consul Creative Commons License 23 órája 0 0 182501

építés=építésű*

Előzmény: falcon consul (182500)
falcon consul Creative Commons License 23 órája -1 0 182500

1520-as, 1972-ben teljesen új építés jármű lett! 

Előzmény: Caladee (182498)
trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 0 182499

Egy bordó + vajszínű 1500-as kocsiért azért elmennék egy nosztalgia körre.

Pláne ha megépítenék hozzá a hozzá való pótkocsit is.....................:-)))

 

Arról van kép ?

a Déli pu.nál sokszor láttam.

 

A 18-son járt : Kelenföldi pu. - vörösvári út.

Caladee Creative Commons License 23 órája -1 0 182498

Jó lenne tudni.

Mivel az F1A prototípusáról van szó, 1938-as favázas állapotába kellene visszaalakítani, akár az akkor viselt 1506-os pályaszámmal (1942-ben lett 1520-ra átszámozva) és érdekes flottaszínnel. Akár működő villamosként, akár szoborjárműként érdekesség lehetne.

https://villamosok.hu/nza/1600/1506.jpg

Előzmény: nemeza (182497)
nemeza Creative Commons License 24 órája 0 0 182497

Mi a terv az SZ5tel?

Előzmény: Caladee (182493)
trizs77 Creative Commons License 29 órája 0 0 182496

köszönöm.

Előzmény: division by zero (182495)
division by zero Creative Commons License 29 órája 0 0 182495

"A két muzeális járműért egy DAF vontatót adnak cserébe."

Előzmény: trizs77 (182494)
trizs77 Creative Commons License 29 órája 0 0 182494

 

 

Mit cseréltek mire ?

 

Mert ez nem derült ki a cikkből.

 

A BKV mit adott a két járműért ?

 

Előzmény: Caladee (182493)
Caladee Creative Commons License 29 órája 0 1 182493
Zugbegleiter Creative Commons License 30 órája 0 1 182492

Tudja valaki, hogy a jövő heti zuglói terelés forgalmi rendje miért alakul ilyen zavarosan? Elég különös megoldás, hogy minden második 3-as és a 62A megy ki Újpalotára. Közben a 62-es a MÁV-telepen marad, és lesz egy 3A, ami a Bosnyák téren az ellenkező irányú megállóból indul vissza. Újpalotán, az Erzsébet kir.né útján és a Nagy Lajos felső részén pedig csúcson kívül egyenetlen 5-5-10 perces követés lesz. Vajon miért nem fordul minden 3-as a Bosnyákon, és megy minden 62-es Újpalotára, legalábbis az érintett munkanapokon?

Zolcsi67 Creative Commons License 1 napja 0 0 182491

Amíg egy vihar le nem bontotta az egészet :-(

Előzmény: John Howard (182479)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 4 182490

Tegnap reggel a 2277 próbázott már az Erzsébet királynén.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 182489

amúgy tényleg OFF, javaslom a Szabályértelmezés (KRESZ) topikot az esetleges folytatásra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (182488)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 182488

Nem feltétlenül.
Ahogy az elsőbbségadás tábla is a keresztező út úttestjén minden közlekedőnek biztosít elsőbbséget, akár szabályos, akár nem; az indokolatlan feltartási tilalom is mindenféle forgalom indokolatlan feltartására vonatkozik.
Szerintem ez teljesen rendben van, amíg az indokolt feltartást a newtoni fizika ismeretében értelmezzük, értsd: 2 másodperces követési távolság plusz valamennyi mérlegelési szabadságon belül már indokoltan foglalod el a belső sávot a lassabb melletti elhaladáshoz, hasonló távval térhetsz vissza az előzött jármű elé, hogy ne zavard.

Előzmény: Il Leone (182482)
eMPet Creative Commons License 1 napja 0 2 182487

A folyó feletti szakasz lazának tűnő beépítettség maitt sokat tompít a út feletti városias szakasz nyomasztó élményén, tiszta amerikai hangulat az acélhídon vezetett metróval:

Konkrétan vagy az esti dfilmet, vagy a vacsorát látod az ablakokban, pikáns esetekben mást is. :-)

 

 

Előzmény: morgó mh. (182486)
morgó mh. Creative Commons License 2 napja 0 0 182486

Na azért a teljes utcát beborító acélhíd se kicsit nyomasztó. A wuppertali függővasút legfeljebb annyiban jobb, hogy az útvonala nagy része a folyó fölött fut, építőanyagtól függetlenül.

Előzmény: orangutan (182483)
TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 3 182485

A váltóállítás helyét jelölte régen is, csak akkor izzós volt, nem olyan éles fénnyel (meg sokszor kiégve), most meg ledes.

Előzmény: cyber.greg (182484)
cyber.greg Creative Commons License 2 napja 0 0 182484

Jó reggelt! Sok év kihagyás után újra Budapesten jártam a minap. Láttam, hogy a villamosoknak vannak kék jelzőfényeik a felsővezeték közelében. Ezek újak?

Nem emlékszem régebbről, hogy vezetés közben éles kék fényeket láttam volna a villamossínek felől. 

orangutan Creative Commons License 2 napja 0 1 182483

A wuppertali függővasút legalább kinéz valahogy, nem úgy, mint ezek a betonoszlopokra fektetett betongerendák.

Előzmény: Gordon Zsigmond (182477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!