Keresés

Részletes keresés

király2644 Creative Commons License 2 órája 0 1 175439

OFF
A Mikulás ott ingyen ment (ismerős), a krampuszok meg MÁV-HÉV alkalmazottak voltak..szóval itt ez nem volt költség).

ON

Előzmény: NAR (175429)
korpi41 Creative Commons License 3 órája 0 2 175438

Ja, valami azért csak eszembe jutott...

A 2007 utáni fotósmenetek és nyílt napok pontosan ehhez hasonló ötletelésekből indultak ki, melyek kitalálásában és megvalósításában aktív résztvevő voltam. Melyek ugye a BKV színeiben mentek, ott sem éreztem azt, hogy ki szeretnék abból a masszából tűnni. Valószínűleg az akkori jó emlékek nosztalgiája hozta elő azt, hogy most is lehetne valami látványosat alkotni, olyan felállásban. Szóval köszönettel nem fogadom el üdvözlésedet az önkéntes szervezetek munkaszervezési világában :-) Nem az önkénteskedésen van a hangsúly. Politikai játszma, jön az utasítás, fény nem lehet, drága (tudjuk, hogy senki nem számolja ki), jó akkor olcsó járművezetővel kompenzáljuk, megoldjuk, mert meg szeretnénk oldani. Az ötlettől és a szervezétől indul minden (ahogy a 10-15 évvel ezelőtti programoknál is), aztán vagy eljutunk a falig, és nem jön össze (ACSEV motorkocsi Kamaraerdőbe) marad a fénytelen adventi vagy összejön (MIXa) a fényes.

Előzmény: korpi41 (175437)
korpi41 Creative Commons License 3 órája 0 3 175437

Én BKV-sként (bár nem vagyok főállású alkalmazott), BKV-sokkal közösen a BKV színeiben gondoltam. Teljesen névtelenül, a szervezet részeként tekintve magamat, befektetéseimet a szervezet eredményeként értékelve. Nem teljesen értem ezt a számomra pejoratívként érzett, "üdv melletünk a mocsokban" hozzászólást, mivel én tevékenyen hozzátok és más civil szervezetekhez képest nem tettem semmit (na jó, a 20 évvel ezelőtti 150 festett UV melltáblát hagyjuk, az saját szórakozásra volt), és ebben a témában sem. Egy puszta gondolatot osztottam meg. De lehet, hogy megfogadom a tanácsodat és csendben gondolkozok, így legalább nem érzem magam lehúzva a puszta gondolataim eredményétől :-)

Előzmény: valya con dios (175436)
valya con dios Creative Commons License 12 órája -3 0 175436

Szeretettel üdvözöllek az itt sokak által lefikázott, önkéntes szervezetek munkaszervezési világában.

 

Vagy megcsinálod magad, egyedül, esetleg egy másik fanatikussal, vagy cseszheted a villamosodat.

 

Esetleg megkeresel egy civil szervezetet. Addig meg csendben gondolkozol, mihez kezdj.

Előzmény: korpi41 (175430)
zjakabfi Creative Commons License 14 órája 0 0 175435

Mi nem jár hétköznap délután?

Előzmény: -Smiley- (175434)
-Smiley- Creative Commons License 14 órája -7 0 175434

Köszi. 

Mi az oka, hogy hétköznapok délután nem járnak? Régebben mintha munkanapokon is jártak volna.

Sajnálom hogy nincs rendszeresen használva szerintem jó kis gépek ezek.

Amúgy ilyen kamu vonalakon (12,42, 52,) nem lenne olcsóbb a MUV-ot járatni? (ha abból is van még néhány hadrafogható)?

Előzmény: korpi41 (175433)
korpi41 Creative Commons License 16 órája 0 1 175433

Ezek BKV tulajdonúak. Négy motornak és két pótnak vannak papírjai. Alkatrész akad, az egyik motor most van komolyabb felújítás alatt. Ugye ezek a járművek a 2007 augusztusi forgalmi állapotukban vannak. Nem csak kinézetre, hanem a ciklusrend szerinti felújítás tekintetében is. Azóta nem kaptak rendes V3-at, és hát ugye nem úgy álltak le, hogy pompás állapotban voltak. Nyilván azért ezt az évi 2500 kilométert lazán elketyegik. (A 3873-as minden évben megszívom, hogy a kocsiszíni kiálláskor a Bosnyák téren azt hiszem, hogy keresztben maradok, mert a szakasz után sose húz meg a főrelé. Aztán rájövök, hogy egy gondolattal lassabban kell húzni, de azért egy másodpercre lever a víz :-) )

Előzmény: -Smiley- (175431)
zjakabfi Creative Commons License 16 órája 0 0 175432

Biztos vagyok abban, hogy BKV-s.

Előzmény: -Smiley- (175431)
-Smiley- Creative Commons License 16 órája 0 0 175431

Ezek az UV-k BKV. tulajdonúak, vagy valami magán gyűjtő ilyenkor bérbeadja?

 

Egyébként van hozzájuk alkatrész, ha valami elromlik vagy egyedileg kell legyártani?

 

Összesen hány uv van Pesten ami használható vagy felújítás után használni lehetne? 

Előzmény: korpi41 (175430)
korpi41 Creative Commons License 17 órája 0 8 175430

Egy hete vittem az adventi villamost.

Azon gondolkodtam közben, hogy:

- beszervezem az összes kapható félőrült járművezetőt, hogy jöjjenek ingyen fényezni (ugye az már kétemberes játék)

- tegyük fel, hogy ez sikeres, eztán nekiugrunk a bürokráciának:

   - megoldjuk, hogy munkabér elszámolás nélkül is lehessen villamost vezetni

   - megpróbáljuk társadalmi munkában a fényeket felszerelni (sajnos nem tudom, hogy a műszak vagy külső cég csinálja)

Most már persze mindegy, de egy kisebbfajta csoda lett volna, ha ez így összejön. Mekkora királynak lehetett volna ebből kihozni a céget meg a dolgozóikat!

Előzmény: zjakabfi (175427)
NAR Creative Commons License 19 órája 0 1 175429

Mikulás HÉV sincs :-( Igaz, tavaly sokkal kevesebben voltak, mint 2019-ben, lehet, hogy így már nem jött ki az ajándékok, a Mikulás meg a krampuszok költsége...

Előzmény: sz_b (175426)
zjakabfi Creative Commons License 21 órája 0 0 175428

kizaá= kizár

Előzmény: zjakabfi (175427)
zjakabfi Creative Commons License 21 órája -1 1 175427

Szerintem is baromság, hogy kimarad.

Ha már sporolni akarunk, be lehetett volna tenni menetrendbe, nem azon kívűl...

Gyakorlatilag a hetköznapi menetrend minde fajta élmenyutazast kizaá, mivel nagyrészt munkaidőben jár. Mire odaer az ember a gyerekkel, már nem jár.

Tavaly meg 5-6 fényvillamos ment, na az volt a pazarlás.

Nyilvan nem ez a világ és az ország legnagyobb gondja, csak valahogy ez már hozzátartozott az ünnep elötti hangulathoz, eseményekhez.

 

Előzmény: sz_b (175426)
sz_b Creative Commons License 27 órája -2 11 175426

"az igazi élményt úgyis maga az UV adja"

Elvileg erre az élményre lennének külön a nosztalgiajáratok, amik az év más szakában is járni szoktak. (Vagy nem szoktak (?), nem követtem mostanában.)

 

Szerintem nem szép dolog, hogy nincs fényvillamos. A fény az adventi időszakban a reményt szimbolizálja, olyan, mintha ezt akarnák elvenni (tudom, nyilván nem gondoltak ebbe bele). A szimbólumok világából visszatérve a kézzelfogható világba pedig elmondható, hogy a gyerekek szeretik, és hogy a LED füzérek nem fogyasztanak sokat. Nem értem, miért pont ezen kell spórolni.

Előzmény: Dr.V.ker. (175424)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja 0 0 175425

Én a reklámtábláról azért hiányolok valami karácsonyi feliratot, mintát. 

Előzmény: Dr.V.ker. (175424)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2 napja -3 7 175424

Hát nem tudom, engem például egyáltalán nem zavart, hogy nincsenek rajta fényfüzérek. Nekem és a "magamfajtáknak" az igazi élményt úgyis maga az UV adja meg a hangjával és szagával együtt. Én a 14-esen mentem vele vasárnap, ott szinte mindenhol fotózta valaki telefonnal, az utasok jó fele család volt kisgyerekekkel, ők élvezték az utat, az utastér meg kapott valamennyi adventi hangulatot, bár tényleg elég "low cost" a díszítés. 

 

 

 

Legalább nem kell estig várni az adventi villamosra, a fő célcsoport számára hétvégén ez így jobb is, munkanap mondjuk nem tudom, mennyire tölti be ezt a szerepet, de akkor meg talán a turisták miatt érdekes a 2-esen.

Előzmény: sztet (175422)
névtelen Creative Commons License 2 napja 0 0 175423

Ez igaz, viszont, kifelé irányban meg terhelést venne le a belvárosról, azzal, hogy közvetlen metrókapcsolatot az. Befelé bővíteni (körút) azt gondlom nincs mód, jelenleg és közép távon se (majd az M5 után igen).

Előzmény: rezignált (175421)
sztet Creative Commons License 2 napja -3 2 175422

Jó ez az adventi villamos mert ha más nem UV miatt mindenképp én is legalább 1x beiktatom minden évben de az hogy a világítást nem tették rá idén, hát...nem akarok és nem is tudok párhuzamot vonni de pl az hogy jelenleg újpesten délután 3percenként szaladgálnak a majdnem üres metrószerelvények azon nem lehetne spórolni fényvillamosra?

 

rezignált Creative Commons License 2 napja 0 1 175421

Valamennyi lenne, bár sokat levesz a megoldás értékéből, hogy a gyengébbik irányba adná meg a Mester utca hiányzó metrókapcsolatait; a belváros felé óriási kerülőt jelentene. Szóval összességében azért ez is olyan gombhoz a kabátot irány.

Előzmény: névtelen (175420)
névtelen Creative Commons License 2 napja 0 2 175420

Annak még talán hálózatilag is jobban lenne értelme..

Előzmény: Jim1987 (175418)
toto92 Creative Commons License 2 napja -1 0 175419

Ott mennyire lenne útban az ilyen-olyan üzemi meneteknek?

Előzmény: Jim1987 (175418)
Jim1987 Creative Commons License 2 napja 0 1 175418

így van

most is az a baj az 51A-val, hogy feltartja az 1-est, ez a Népligetnél még rosszabb lenne

akkor már inkább a Stadionok, ott van + vágány is félreállni

Előzmény: denfa (175417)
denfa Creative Commons License 3 napja 0 4 175417

Tipp: egyrészt feltartaná az 1-es forgalmát, másrészt menetrendet sem tudsz ráhúzni, mert ahogy beér és visszafog, már indulnia is kell (hogy ne tartsa fel az 1-est).

Előzmény: valya con dios (175416)
valya con dios Creative Commons License 3 napja -2 0 175416

Dél felől, azaz a Lágymányosi felől minek bármit is épiteni? Leüritesz a normál Népliget M megállóban, visszafogsz az emlitett váltón és felveszed a másik irányt.

Előzmény: Jim1987 (175414)
General Specific Creative Commons License 3 napja 0 5 175415

Ha (ismétlem: ha) a két szélső vágányt nem kéne mozgatni, "csak" a kitérőket kellene az egyik irányból a másikba áthelyezni, ÉS létrejönne egy 1 db hannoveri/ ICS / rövid CAF méretet fogadni képes egy vágányos fejvégállomás, kb 2,5 méter széles, a másik oldalról korláttal fogott peronnal, akkor az azért nem egy űrodüsszeia projekt. 

(Kérdés persze, hogy hiányzik-e még valaha valamire ez az egykori 1A végállomás.)

Akkor az 51A járhatna ide, és felfűzné a Körúttól a Mester utcát, a Vágóhíd utcai tömböt (legalább is a szélét) a Lurdyt, és vinné a Metróhoz. Több értelme lenne, mint akár a Koppány u., akár az egykori Fc.

Ekkor szvsz az 51 meg is szűnhetne, és kiváltaná azt a 2B a külső szakaszon.

 

Előzmény: Jim1987 (175414)
Jim1987 Creative Commons License 3 napja -1 0 175414

nincs rendes peron az utasoknak :D

azt kialakítani, a vágányokat átépíteni, az aluljáróba a lépcsőt megnyitni szerintem nem megtérülő költség jelenleg...

Előzmény: -Smiley- (175413)
-Smiley- Creative Commons License 3 napja -1 0 175413

Emlékeim szerint dél felől van peron és egy nem használt aluljáró lejáró is.  Valóban be kell rakni dél irányból 1-1 váltót (mint az sztk-nál) de talán nem lehetetlen kategória. 

Előzmény: eric35 (175411)
valya con dios Creative Commons License 3 napja 0 2 175412

Ott kuksol a visszafogó váltó a megálló után a Vajda Péter felé :D

Előzmény: eric35 (175411)
eric35 Creative Commons License 3 napja -2 0 175411

Népligetnél hol fordítasz dél felől érkezve?

Előzmény: -Smiley- (175408)
attus germanicus Creative Commons License 3 napja 0 0 175410

Pár hete voltam utoljára Stuttgartban, de az új kocsijukat még nem láttam. 

Előzmény: 7-es troli (175409)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!