Keresés

Részletes keresés

TubolyAttila Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66239
Nem baj...majd kitalálják,hogy a Pongrácnál a vasúti híd nem bírja el a Tátrát,és marad Ganz a 37-esen...vagy ráfogják a pályára...
Előzmény: hungeri (66238)
hungeri Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66238
csak 7végén terveznek 2×T5C5 üzemet, ha nem tévedek!
Előzmény: TubolyAttila (66236)
bgabor86 Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66237
Állítólag 50 program fér el a memóriájában. Azt pedig kitöltik a csonkamenetek és a kocsiszíni menetek. Sajnos ilyen "luxus"-ra már nem futotta. :-(
Előzmény: CKD Kombinát (66223)
TubolyAttila Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66236
Nem akarok kombinálni,de a mostani parakönyv szerint is iker Tátra lesz a 14-es?Mert akkor lesz pár felszabaduló T5C5
Előzmény: CKD Kombinát (66234)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66235
:-((

Ezt azért nem gondoltam volna...:S

De régebben nem ez volt a helyzet, ha jól emlékszem...
Előzmény: Fzolee (66224)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66234
Emlékszem, hogy le volt írva, hogy az 1-esről a nyári kiiktatásos meneterend miatt szabadultak fel a tátrák.
Szóval vsz. sulikzedésre megint ICS-s lesz a 28-as amíg a Szabadság-had le van zárva.
Előzmény: Peti817172M (66228)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66233
Előzmény: Intersziti (66231)
Gianmarco Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66232

A pályaszámok sem ismerősek valamelyik másik vonalról?

Még annyi segítség, hogy oda is Baross adta ki őket, ahonnan lekerültek, így azon a vonalon most jóval nagyobb arányban vannak egy harmadik hagyományostátrás kocsiszín vonatai. Nos? :-))

Előzmény: Peti817172M (66228)
Intersziti Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66231

Akit nem érdekel az agymenésem, annak skip... :-DDD
---------------------------------------------------

 

Azért csak nem hagyott nyugodni ez az egyvágányozósdi, úgyhogy egyik 89-esen tekergésem után megszemléltem a környéket, azt' rajzolgattam egyet-kettőt. Na nem azért, hogy mutassam, hogy milyen oki vagyok, hanem csak amolyan gondolatébresztőnek, hátha máshol, későbbi felújításoknál lehet még ilyet játszani. :-)))

 

0.

Az alaphelyzet. Az egyszerűség kedvéért nem rajzoltam bele az összes keresztet, mert azok mind ki lesznek építve, csak azt a váltót meg azt az egy keresztet, amiről itt szó volt, hogy bent marad. Úgy számoltam, hogy egyszerre max. 500 méternyi egyvágányozás fér bele egy 7-8 perces legsűrűbb követésbe 10 km/órás sebességgel. Ez a Guglimapról lemérve durván a Kőbányai 21. visszafogásnak és az íves szakasz végének a távolsága.


1.

Így első körben a visszafogás és kb. a Ganz kitérő között lenne egyvágányozás. Pirossal rajzoltam a vágányzárat (átépítés alatti pályát), kékkel az ideiglenes építményeket, vágánykapcsolatokat, itt most egy balos kúszóváltó képében (mint tudjuk, kúszóváltót lehet építeni magasvágányra is, csak alá kell őket támasztani. Lásd pl. itt ). Plusz előny: egyenletesebbé válik a követés. :-DDD

 

2.

Második ütemben ugyanitt a másik vágányt kell felújítani. Ehhez a kúszóváltót a másik végre kell beépíteni, a visszafogó fölé. Az egyvágányos rész másik végére viszont kell egy jobbos kitérő. Hoppácska, épp ott egy jobbos kitérő, ami a Ganzba vezet be! Nosza, szedjük ki, építsük be ideiglenesen a szomszédos vágányba, hozzárakunk egy íves vágányt, és már mehetünk is.  Zölddel rajzoltam a felújított vémaxos pályát. :-)

 

3.

A következő ütem lenne a legnagyobb szabású. :-) Mivel meg kell csinálni a Könyves Kálmán körúti átjárót, ott muszáj lesz teljes vágányzárat elrendelni, a körutat igen nehéz lenne lezárni, elterelni. :-p Max. csak annyit tehetünk, hogy időnként máshol zárunk le mittudomain másfél-két sávot. Az utasok kedvéért meg azt, hogy a körút két oldalán egymással szemben csonkáztatjuk a vonalat, így csak a zebrán kell átgyalogolniuk, azon kívül végig villamosozhatnak. A hozzávalók :-) : a Ganznál lévő ideiglenes váltót 180 fokkal elforgatjuk, így az Orczy felé már száguldhatunk 50-nel, két vágányon, egyvágányozás a Kőbányai 31. és a Könyves között lenne. Értelmes menetrend készítéssel meg lehetne csinálni, hogy a megérkező tuja utasait a túloldalon már várja egy Köztemető irányú másik, akik meg azzal jöttek befelé, felszállnak, gyors visszafogás után mehetnek is az Orczy felé. Ja igen, kell egy ideiglenes végállomás, a 9-es megállójánál, csak le kell bontani a kerítést, és már meg is van, emlékeim szerint régen ott volt a megálló. A kúszóváltó meg átkúszik a kifelé eső Könyves megállóhoz. Amíg a Könyves útátjárója el nem készül, az időt kihasználva felújítgatjuk a vasút felé eső vágányt.

 

4.

No már egész jól állunk, most a Ganz és a Könyves közötti jobbvágányt :-) újítgatjuk fel, a vasút felőli oldalon a felújított vágányon egyvágányozunk. Ehhez a kúszóváltónak vissza kell, hogy kússzon kb. az íves szakaszhoz, az ex-Ganzos váltót a ráhajlításával együtt meg ideiglenesen át kell rakni a Könyves megálló után. A rajz torzít, egyébként ez az egyvágányozás rövidebb lenne, mint az első két ütemben lévők.

 

5.

No, ezzel már csaknem meg is vagyunk az egésszel, az ideiglenes kapcsolatot kivesszük, és eladjuk a MÉH-be, elméletileg már csak egy pár méternyi pálya nem készült el. Ehhez odabiggyesztjük a kúszóváltónkat a Ganz kereszthez, vissza a Kőbányai 21. kitérője terel. Bár a gyakorlatban erre az ütemre már lehet, hogy nem is lenne szükség, mert az itt pirossal rajzolt vágányokat át lehet építeni az ideiglenes váltó be/ki építéseivel egyidőben...

 

Na tecc? :-))) (még1x mondom, ez csak ötletelés szintjén...)

Előzmény: illesf (66129)
Peti817172M Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66230
Na mégegyszer tényleg helyesen:

egy 28-asra való adag Tátra
Előzmény: Peti817172M (66229)
Peti817172M Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66229
Helyesbítés:

egy 28-asra való Tátra --> egy 218-asra való adag Tátra
Előzmény: Peti817172M (66228)
Peti817172M Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66228
Visszaolvastam, annyit találtam, hogy nem kellett Budafokról tátrákat hozni hozzá, viszont egyik vonalon se ritkább annyival nyáron a menetrend, hogy egy 28-asra való tátra felszabaduljon, szóval még mindig várok egy normális választ.
Előzmény: CKD Kombinát (66216)
FVV-1100 Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66227
Inkább üzleti titok...! -)))
Előzmény: Intersziti (66226)
Intersziti Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66226
Úgy aztán marha sok értelme van... :-// Mennyibe is került a cucc?!? (Költői kérdés...)
Előzmény: Fzolee (66224)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66225
Gondolom, a Ponty utcát már nem érintette
Előzmény: ymuh (66217)
Fzolee Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66224
Ennyire. Csak azt tudod kiírni, ami fel van töltve.
Előzmény: CKD Kombinát (66223)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66223
Ennyire???
Hogy szimplán egy tetszőleges számot se lehet kiírni...???
Előzmény: Fzolee (66222)
Fzolee Creative Commons License 2008.07.05 0 0 66222
Nem lehet, le van butítva a cucc...
Előzmény: CKD Kombinát (66221)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66221
Egy 41-es számot azért kipötyöghetett volna...:(
Előzmény: ymuh (66217)
Humarci Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66220
király!! :-)))
Előzmény: ymuh (66217)
nvillamos Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66219
Egy idős nővel történt valami a Lehel utcánál, mentő jött ki érte, kb. 15 percig állt a forgalom!
Előzmény: Beach hunter (66196)
18-09 Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66218
Még a végén elhiszi...

:)))
Előzmény: CKD Kombinát (66216)
ymuh Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66217

Ma 4 előtt nem sokkal K Tátra a Repülőtérnél, utasokkal!!! (Egy 41-es Műszaki okok miatt kimaradt, de csak ezt tudták küldeni! Érdekes, akkor meddig ment vajh?...) 4340+4136 az 56-osról!

CKD Kombinát Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66216
A Keleti pu. alól az 50 Nohab mellől...;-))

Többször volt már róla szó a topikon, tessék visszaolvasni!!
Előzmény: Peti817172M (66215)
Peti817172M Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66215
A 28-asra honnan szedték a tátrákat?
FVV-1100 Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66214
Nekünk mély hallgatás volt a válasz...!
Előzmény: Uezbeck (66213)
Uezbeck Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66213
De mit keres itt?
Előzmény: FVV-1100 (66209)
oly Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66212
én fél 8kor, és a kocsit nem őrizték ! :-D
Előzmény: mk4047 (66211)
mk4047 Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66211
Most voltam ott, a kocsit őrzik.
Előzmény: oly (66210)
oly Creative Commons License 2008.07.04 0 0 66210
ma vlsez péntek este. holnapra már tuti firkás meg karcos lesz, aki le akarja kapni ne halogassa. :-)
Előzmény: daruguru (66208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!