Akit nem érdekel az agymenésem, annak skip... :-DDD
---------------------------------------------------
Azért csak nem hagyott nyugodni ez az egyvágányozósdi, úgyhogy egyik 89-esen tekergésem után megszemléltem a környéket, azt' rajzolgattam egyet-kettőt. Na nem azért, hogy mutassam, hogy milyen oki vagyok, hanem csak amolyan gondolatébresztőnek, hátha máshol, későbbi felújításoknál lehet még ilyet játszani. :-)))
0.
Az alaphelyzet. Az egyszerűség kedvéért nem rajzoltam bele az összes keresztet, mert azok mind ki lesznek építve, csak azt a váltót meg azt az egy keresztet, amiről itt szó volt, hogy bent marad. Úgy számoltam, hogy egyszerre max. 500 méternyi egyvágányozás fér bele egy 7-8 perces legsűrűbb követésbe 10 km/órás sebességgel. Ez a Guglimapról lemérve durván a Kőbányai 21. visszafogásnak és az íves szakasz végének a távolsága.
1.
Így első körben a visszafogás és kb. a Ganz kitérő között lenne egyvágányozás. Pirossal rajzoltam a vágányzárat (átépítés alatti pályát), kékkel az ideiglenes építményeket, vágánykapcsolatokat, itt most egy balos kúszóváltó képében (mint tudjuk, kúszóváltót lehet építeni magasvágányra is, csak alá kell őket támasztani. Lásd pl. itt ). Plusz előny: egyenletesebbé válik a követés. :-DDD
2.
Második ütemben ugyanitt a másik vágányt kell felújítani. Ehhez a kúszóváltót a másik végre kell beépíteni, a visszafogó fölé. Az egyvágányos rész másik végére viszont kell egy jobbos kitérő. Hoppácska, épp ott egy jobbos kitérő, ami a Ganzba vezet be! Nosza, szedjük ki, építsük be ideiglenesen a szomszédos vágányba, hozzárakunk egy íves vágányt, és már mehetünk is. Zölddel rajzoltam a felújított vémaxos pályát. :-)
3.
A következő ütem lenne a legnagyobb szabású. :-) Mivel meg kell csinálni a Könyves Kálmán körúti átjárót, ott muszáj lesz teljes vágányzárat elrendelni, a körutat igen nehéz lenne lezárni, elterelni. :-p Max. csak annyit tehetünk, hogy időnként máshol zárunk le mittudomain másfél-két sávot. Az utasok kedvéért meg azt, hogy a körút két oldalán egymással szemben csonkáztatjuk a vonalat, így csak a zebrán kell átgyalogolniuk, azon kívül végig villamosozhatnak. A hozzávalók :-) : a Ganznál lévő ideiglenes váltót 180 fokkal elforgatjuk, így az Orczy felé már száguldhatunk 50-nel, két vágányon, egyvágányozás a Kőbányai 31. és a Könyves között lenne. Értelmes menetrend készítéssel meg lehetne csinálni, hogy a megérkező tuja utasait a túloldalon már várja egy Köztemető irányú másik, akik meg azzal jöttek befelé, felszállnak, gyors visszafogás után mehetnek is az Orczy felé. Ja igen, kell egy ideiglenes végállomás, a 9-es megállójánál, csak le kell bontani a kerítést, és már meg is van, emlékeim szerint régen ott volt a megálló. A kúszóváltó meg átkúszik a kifelé eső Könyves megállóhoz. Amíg a Könyves útátjárója el nem készül, az időt kihasználva felújítgatjuk a vasút felé eső vágányt.
4.
No már egész jól állunk, most a Ganz és a Könyves közötti jobbvágányt :-) újítgatjuk fel, a vasút felőli oldalon a felújított vágányon egyvágányozunk. Ehhez a kúszóváltónak vissza kell, hogy kússzon kb. az íves szakaszhoz, az ex-Ganzos váltót a ráhajlításával együtt meg ideiglenesen át kell rakni a Könyves megálló után. A rajz torzít, egyébként ez az egyvágányozás rövidebb lenne, mint az első két ütemben lévők.
5.
No, ezzel már csaknem meg is vagyunk az egésszel, az ideiglenes kapcsolatot kivesszük, és eladjuk a MÉH-be, elméletileg már csak egy pár méternyi pálya nem készült el. Ehhez odabiggyesztjük a kúszóváltónkat a Ganz kereszthez, vissza a Kőbányai 21. kitérője terel. Bár a gyakorlatban erre az ütemre már lehet, hogy nem is lenne szükség, mert az itt pirossal rajzolt vágányokat át lehet építeni az ideiglenes váltó be/ki építéseivel egyidőben...
Na tecc? :-))) (még1x mondom, ez csak ötletelés szintjén...)