Alkalmi áron! Amúgy hiába ekéztek Hamsterrel, tényleg hatásos, magam se hittem el. Amíg szüleimnél laktam, nem bírtam aludni a kutyától, minden éjjel ugatott, ha kellet, ha nem. Füldugó? Á, inkább vigyék a kutyát! Aztán elköltöztem, itt meg a szomszéd szöszmötöl éjjelenként. Három párna, papírzsebkendő...nem jó! Füldugó! És bevált! Hogy a Szerémi úti lakóknak beválik-e, az legyen az ő gondjuk.
Kellene mellé még 10 évre szóló fültisztító pálcika is, mert erősíti a fülzsírtermelést. :D
Azt meg szerintem nem szép felhozni senkinél sem, hogy "majd megszokják", inkább csinálják meg a Bánkút utcában is.
Mielőtt valaki a Kajár utcával jönne, az ilyen 12-es forgalmú járatokat pedig - ahol a 12V-vel csúcsban (!) utazik 3-4 ember kifelé - pedig nem megcsinálni kellene, hanem becsukni. Igen, becsukni.
Én már a 37-es Hungária/Expo és Élessarok közti szakaszát is luxusnak tartottam, de abból talán-talán még lehetne valamit kihozni. Bár én inkább azt is becsuktam volna.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez még egy március 3-i kép, tehát még nem az éles üzemi időszakból való.
A gyártó honlapján lévő videó és a honlap más oldalai alapján ez a rendszer viszont valóban sokat javít(hatna) a helyzeten. Lehet, hogy csak annyi a gond, hogy még nem olvastuk el a használati utasítását? Esetleg nem kompatibilis a mi hardverünkkel (az adott ívsugárral + Tátra kerékprofillal)? Vagy ez a videó csak egy ilyen TV-shop-szerű gagyi reklámfilm, egy hangmérnök ügyes vizsgamunkája?
Az is gyönyörű, hogy a kenőtrutyi levelekkel meg egyéb szeméttel kavarodik. Biztos valakik úgy hallották, hogy ez olyan pálya, hogy le is takarítja magát...
Ha a Szézám utcai lakos nem mondja meg, hogy neked hogy kéne élned, mit elviselni, akkor neked se kéne fordítva ezt tenned. Nem hiszem, hogy nálam "pro 1-es villamosabb" lehet bárki, de emberileg gáznak tartom a felfogást, hogy az lenne a hülye, akit zavar az, hogy hirtelen odacsesznek egy plusz zajforrást a lakhelye mellé.
Anno az Andor utca 2x2 sávosra építésénél is évekig vergődtek. Aztán most nem áll az autósor és pöfög az ablakok alatt, hanem ugyanaz az autómennyiség halad. A kamionok pedig már rég ki vannak tiltva erről a szakaszról.
Minden esetre ez az ív 15km/h-s. Ergo nem a sebességgel van gond. Ha pedig lassabban menne, tovább csikorogna amíg a 45 méteres villamos mind a 12 tengelyével kiér az ívből.
Szerintem ordas bunkóság ezzel viccelődni. Elég káros a tömköz és a villamos megítélésére ez az egész helyzet, és senki sem a megoldáson gondolkozik, hanem megy a terelés, mellébeszélés, hogy nem is csikorog annyira, csak hisztisek, akik zavarnak, meg költözzenek a Holdra, meg hogy nincs semmi gond a pályával, van sínkenő... Majd boldogak leszünk, ha lassújel lesz, vagy a pénzünkből lehet kártéríteni azt, akit zavar?
Röhögni fogsz, nagyon jó. Nem hallom a gyökér szomszéd rendszeres éjszakai neszelését (felkel, mászkál, stb, valami irgalmatlanul idegesítő), viszont az ébresztőóra hangja beszivárog a hallójáratba. Nekem bevált.
"Ettől függetlenül kell találni műszaki megoldást a csikorgásra, hogy minél kisebb legyen."
Ott a sínkenő, és el is hangzott, hogy be kéne szabályozni. Amikor mentek a tanulójáratok, kérdeztük őket, hogy mi vezérli a kenő beerendezést, de nem tudták megmondani. Minden villamos előtt nyom egy adagot? Vagy naponta x alkalommal magától? Amikor megnéztük, volt kinyomva zsír, Szakadáskapcsoló kolléga le is fotózta. Amúgy a Tatrák mindenhol a világon így csikorognak a szűkebb ívekben, úgy látszik, ez amolyan típus betegség.
Én azt szoktam mondani, hogy ha a normálisnál zajosabb a villamos (vagy általában a közlekedés) akkor jogos a lakossági panasz. Ilyen az elhanyagolt pálya kagylós kopással vagy síntöréssel vagy bármi más zajt okozó, rendszeres karbantartással megelőzhető hibával.
Viszont amikor a városban "normális" zajhatásra is megy a hiszti azzal nem lenne szabad foglalkozni. Akkor sem ha a villamos 1 hete jár ott és akkor sem ha 112 és fél éve.
A városnak és a városi életnek van több hátránya mint a zaj, a por és a korlátozott zöldfelület, stb. Viszont van olyan előnye, hogy éjszaka is van tömegközlekedés, közel van az orvos, a mozi, a színház, stb. Tehát bizonyos hátrányokat vállal a városlakó, más előnyökért cserébe.
De mivel jellemzően mostanában Magyarországon csak panaszkodni tudnak így ebből is könnyen lehet egy sokakat felkavaró, megmozgató cikk. :-(