Keresés

Részletes keresés

HBweb hu Creative Commons License 2014.05.12 0 0 131794

Lényegében lényegtelen kérdés, de hogy ítéli meg a járművezető, hogy 5, vagy 10 centi szmötyis lé tornyosul a sínkorona szintje felett?

Előzmény: division by zero (131793)
division by zero Creative Commons License 2014.05.12 0 0 131793

"Az már csak külön öröm volt mikor a kollega kb. 30-cal érkezve megáztatta a a megállóban várakozókat."

Ebben ez a szép:

"12.5. Közlekedés vízzel elöntött pályarészen
Vízzel elöntött pályarészen – ha a víz a sínkorona szintjét meghaladta, és a járműtípus
kezelési utasítása ettől eltérő értéket nem határoz meg – kellő óvatossággal, legfeljebb 5 km/h
sebességgel szabad közlekedni. Ha a víz eléri a sínkorona feletti 10 cm magasságot, továbbá
akkor, ha a víz a pályát annyira elöntötte, hogy a járművezető az áthaladás
veszélytelenségéről nem tud meggyőződni, akkor továbbhaladni nem szabad. Ha a víz az
életmentő alsó szélét vagy a sínkorona feletti 10 cm magasságot meghaladja, az áramszedőt le
kell kötni, illetve le kell vezérelni."

 

Van olyan írva Tátrára, hogy mehet 30-al vízben?

Előzmény: kontaktorszekrény- (131779)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131792

Igen: szombaton zárva az izraelita temető.

Amít írtam, az nem felelőtlen kijelentés, ellenkezőleg: jóhiszemű feltételezés.

Előzmény: valya con dios (131789)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131791

értem, köszönöm.

Előzmény: NZA (131788)
mk4047 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131790

Majd szólni kell Barossnak, hogy csak gój tátrákat adjanak a vonalra :P

Előzmény: valya con dios (131789)
valya con dios Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131789

Felelőtlen kijelenteni, hogy "bizonyára ismeretes előttem", ha nincsenek a tájékozottságomról megbízható értesüléseid. De ha már itt vagyunk, megtennéd, hogy elmondod miért nem mehet el addig a villamos? Vallási okok miatt?

Előzmény: kihúzóvágány (131777)
NZA Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131788

Ilyen rendszerrel épültek már Magyarországon is útátjárók. Pl. az 1-es villamos Könyves Kálmán krt-i átjárója, Szegeden a József Attila sgt. Nagykörúti és Rózsa utcai átjárója. Azt nem tudom, hogy a mostani felújításnál mennyire alkalmazzák a paneles megoldást.

 

A megoldás kellően tartós, gyorsan építhető is (Szegeden 2-3 hét alatt megvoltak az átjárók) a probléma vele, hogy a gumi kiöntés eléggé drága - volt néhány éve. Azonban az 1-es villamos új pályáján, vagy a Kossuth téren is eléggé hosszú szakaszon alkalmazzák már ezt a gumis kiöntést monolit betonszerkezetben, lehet, hogy már változott (csökkent) az ára az utóbbi években.

Előzmény: Törölt nick (131786)
padorjan Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131787

Ez konkrétan edilon)(sedra USTS rendszer, ahogy a betonelemeken is olvasható.

Előzmény: Törölt nick (131786)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131786

 

 

A hozzáértőket kérdezem, hogy ez milyen típusú építési megoldás? Mi az előnye és mi a hátránya? Illetve nálunk alkalmazzák már?

 

 

hmsoft Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131785

Nem kell mindjárt rémeket látni, ez csupán egy kísérlet volt. Mert a füvesített pályában már nincs semmi új, abban legfeljebb az enpluszeggyedik trendkövető villamosüzem lehetne a budapesti. Viszont a trendet generálni kell, nem pedig követni. Ezért gyorsan egy titkos kísérlet kezdődött, kínai tőke bevonásával. A kísérlet lényege a füvesített pályának egy olyan alternatívája, amikor a növény nem csak úgy van, meg zöld, hanem mindemellett kézzelfogható hasznot hoz. Amit lefotóztál, az a füves szakasz helyettesítésének az előkészítése, speciális időjárásbefolyásoló (esőcsináló) készülék bevetésével. A füvet itt értelemszerűen rízs helyettesíti majd.

hm

Előzmény: kontaktorszekrény- (131779)
NZA Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131784

De van erre megoldás, Szegeden pl. a megállóperon alatt van vízelvezető cső, amin át ki tud folyni az úttest szélére a lefolyókhoz, nem áll meg a két peron közötti medencében.

 

Ezek sajnos nem működnek megfelelően, mert eltömődnek, meg nem takarítják. A szegedi kiskörúton a Centrumnál és az Anna kútnál emiatt rendszeresen áll a víz.

 

A többi helyen SZVSZ a pálya lejtése az, ami alapvetően elviszi a vizet, nem a peron alatti lukak.

Előzmény: CKD Kombinát (131782)
CKD Kombinát Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131783

Ja a 30-hoz meg csak annyit, hogy van vmi az F2-ben olyan fejezetcímmel, hogy közlekedés vízzel elöntött pályarészen. :P

De igazándiból nem is ez a lényeg, de a villamos berendezéseit sem szükségszerű feláztatni. :)

Előzmény: kontaktorszekrény- (131779)
CKD Kombinát Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131782

Nem meglepő, hogy nem sikerült a vízelvezetést rendesen megcsinálni. Akárcsak a szép felújított Károly Körúton.
Azok a lefolyók amiket telepítenek eleve alig bírnák el, főleg ha még el is dugulnak.

De van erre megoldás, Szegeden pl. a megállóperon alatt van vízelvezető cső, amin át ki tud folyni az úttest szélére a lefolyókhoz, nem áll meg a két peron közötti medencében.

Előzmény: kontaktorszekrény- (131779)
illesf Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131781

Teljesen jó helyen lesz a mostani helyén, ha lesz rendszeres forgalom a Villányi felől - a tervezési időszakban ugye arról volt szó, hogy a négyes metró átadása után át fog járni a villamos, de ez megváltozott. De ameddig nem jár át a villamos, addig inkább problémás, mint jó.

Előzmény: Tátrás (131768)
CKD Kombinát Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131780

Jobb helyeken ennek az egy megállós szakasznak nem lenne külön viszonylatjelzése.
És szerintem nálunk sincs semmi értelme ennek így.

Előzmény: valya con dios (131776)
kontaktorszekrény- Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131779

Van aki szerint elég európer ( http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130185917&t=9008229 ) lett az egyes villamos új pályája néhány méterrel arrébb. Én csak két dokumentum jellegű képet tennék be, amik ma készültek az Óbudai rendelőintézet elnevezésű megállóhely mellett.

 

 

 

Az már csak külön öröm volt mikor a kollega kb. 30-cal érkezve megáztatta a a megállóban várakozókat. A Flórián téri atombunkernél meg kb. 10 helyen csöpögött be a víz a várakozók közé. Ismét remek munkát végzett a kivitelező!

Fzolee Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131778

Miért ne mehetne? Az más kérdés, h. értelme az nincs, h. kimenjen.

Előzmény: kihúzóvágány (131777)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131777

Az bizonyára ismeretes előtted, hogy szombaton nem is mehet az Izraelita Temetőig, tehát a minősítésed nem megalapozott.

Előzmény: valya con dios (131776)
valya con dios Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131776

Nem baj, hogy nincs 37A, röhejes egy járat úgy, hogy nem megy el az Izraelitáig, +1 megálló. A másik ilyen marhaság az off 93/93A. Ez miért van?

Előzmény: 08-73 (131775)
08-73 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131775

Ahogy nézem, nagyjából így lehet a forgalmi rend arrafelé:

 

május 16-ig:

 

28: Blaha-Mázsa tér

37: Blaha- Élessarok

37A: nem jár

28-37 pótló: Kőalsó- Új köztemető

 

május 17-18:

 

28: nem jár

37: Blaha- Élessarok

37A: nem jár

28 pótló: Blaha- Új köztemető

 

május 19-től, ha jól sejtem:

 

28: Blaha- Könyves Kálmán krt.

37: Blaha- Élessarok

37A: nem jár

28-37 pótló: Könyves Kálmán krt.- Új köztemető között ?

Előzmény: illesf (131763)
hungeri Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131774

Úgy legyen, mert a Ferenciek terében hatalmasat csalódtam! :(

Előzmény: mestska (131769)
CKD Kombinát Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131773
Jó lenne kettős megállónak dél felé.
Csak a magasítás nem tart olyan hosszan! :-
Meg lehet hogy a táblát is lejebb kellene kicsit vinni.
Előzmény: Hamster (131761)
DarvasKristof Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131772

Én úgy láttam a Moszkva tér terveink, hogy ott jobban ki vannak találva a gyalogos irányok, a különböző zöld szigetek és épületek úgy vannak elhelyezve, hogy ne nagyon kelljen kerülgetni.

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131771

Azért a jelenlegi állapotnál nem nehéz zöldebbé tenni a teret.

Előzmény: mestska (131769)
siófoki35 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131770

OFF

A Bp-Esztergom vonal megállóit, állomásait is úgy építették meg több helyen, hogy felesleges kerülőkre kényszerítik az embereket. Pedig csak 1-2 korlátelemről 1-2 négyzetméter térburkolatról lenne szó, hogy logikusabb legyen... de nem.

ON

Előzmény: Grikon1985 (131766)
mestska Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131769

ehol egy zöld, sehol árnyék, ilyen lesz a Moszkva tér is).

 

Hát én nézegettem a Széll Kálmán téri terveket, ott egy rakat új fa van, sokkal zöldebb lesz a tér.

Előzmény: Grikon1985 (131766)
Tátrás Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131768

Ha jól hallottam azért ez nem egészen így van.

Nem nem örült csak időben kellett volna jelezni, mielőtt a peron magasítás elkészült és a megálló hátrébb került volna. 

Előzmény: illesf (131764)
Charleston Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131767

Rövidül a Könyvesig.

Előzmény: robert30 (131765)
Grikon1985 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131766

Sajnos már jó ideje nem a hús vér utasoknak és gyalogosoknak tervezik és építik ezeket a tereket, de még a villamosmegállók jó részét sem! (pont a legnagyobb forgalmú, zebra felé eső részek szűkülnek, a legrosszabb talán az Oktogon, utána a Szt.Gellért tér, a Baross tér sivár, sehol egy zöld, sehol árnyék, ilyen lesz a Moszkva tér is).

 

De van, hogy maga a megrendelő rak valami hülyeséget a megállóba, lásd 1V Lehel utcai megállójánál, ahol a saját reklámos vackukat rakták a futár alám, ami elveszi a peron felét, méghozzá pont az aluljáró lépcsőivel szemben! Az nem számít, hogy egy villamosról is vagy 50-80 fő menne egyszerre arra, és egyensúlyozhatnak a megálló padkáján, a lényeg, hogy az "ügyfél" lássa, hogy +10 villamos jön- majd valamikor...

Előzmény: Hamster (131761)
robert30 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 131765

Mi lesz május 17-töl a 28-assal?

 

Köszönöm

Előzmény: illesf (131763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!