Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Biga Cubensis Creative Commons License 2014.12.28 0 0 73

lefelé hegymenet trükkök 2014-re? :)

 

amit mondanak, hogy óvakodni a sok/satuféktől, inkább motorfék, felengedett kuplung.

a gondom, hogy a mi lejtőnk annyira meredek, hogy a motorfékkel is túl gyors a tempó.

próbáltam motorfékkel+apró fékezésekkel nagyon lassan tartani a tempót, de meg-megcsúsztam, végül keresztbe, szerencsére nincs forgalom, főleg ilyenkor, meg tudtam állni jó a szélén, otthagytam a kocsit. (téli gumi van persze, de a hóláncot "ráérek arra még" felkiáltással sajnos nem raktam fel)

ha kicsit letolják/leszórják, hólánc fel, aztán megpróbálok visszajönni.

 

van még egyéb trükk meredek lefelére? (azon kívül, hogy maradjak otthon :) )

 

a hólánccal is vannak amúgy gondjaim, pedig most egy 35-40ezres van, nem gagyi teszkós, mégis ritkán tudom használni:

a mi meredek utunk elég rossz, tele van murvával, apró kövekkel (mállik szét), tehát amikor már letolták, akkor a hólánc elkapar ezeken a latyakos murvás részeken. tehát a hólánc szinte csak akkor jó, amikor még csak hó van az úton, aztán csak kipörög hóláncostul.

 

mire érdemes ilyenkor többet költeni, még jobb téligumira (most sem gyenge van fenn), vagy egy még jobb hóláncra (esetleg helikopterre?)

összkerekes autónk lesz a télen, de a lefelén az sem sokat segít (talán a motorfékje jobb)

 

vau1111 Creative Commons License 2001.12.22 0 0 72
Válasz magamnak? :)

Megtaláltam Raguza régi (14), 1999-es megjegyzését, ott a válasz...

Előzmény: vau1111 (71)
vau1111 Creative Commons License 2001.12.22 0 0 71
Üdv,

Egy kis kérdés a trükközésekről.
Hogy lehet elsőkerekes autót helyben megfordítani hóban és jégen? Azért kérdezem, mert szeretném érezni és tudni, hogy mi az, amit nem szabad tennem megcsúszáskor...

Korábban hátsókerekes (lada) autót vezettem, azt könnyű volt pörgetni (kormány elteker+gáz adás). Hátsókerekesnél OK, hogy sodródik a fara, de elég nagy ívet fordul.

A legutóbbi hóban láttam egy Suzuki-t, amivel stabilan, szépen helyben megfordultak. Én hülye meg nem kérdeztem meg, hogy hogyan :(

Idei tapasztalatok:
Az elsőkerekes sokkal stabilabbnak tűnik csúszós úton, de...
A hátsókerekest ösztönből lehetett korrigálni (hasonlóan működik, mint egy kerékpár ha megcsúszik), és egy kicsit félek, hogy mit csinál az elsőkerekes, ha relatíve nagy tempónál elindul a fara kifelé. Kis sebességnél üres utcákon ugye egyszerű...

atompyka Creative Commons License 2001.12.11 0 0 70
betemette a hó
Előzmény: vomit (69)
vomit Creative Commons License 2001.12.11 0 0 69
miert van ez ennyire elsullyedve
TOM Creative Commons License 2000.12.25 0 0 68
Szervusztok!

Teligumi vasarlasban tudnatok segiteni?
Nem kell a letezo legjobb, hisz Mo-n vagyunk, de azert megfelelo legyen.
Merre keresgeljunk? Bolt cimek amik nyitva vannak a ket unnep kozott!!
Milyen a velemeny a Szlovak-Cseh gumikrol? Barum? Mitas? Matador?

Kosz elore is!
Es Kellemes Unnepeket Kivanok Nektek!!!
TOM

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.20 0 0 67
Ma reggel a csomagtarto lecsukasa utan seggreultem az aszfalton, ugyhogy talan ujra aktualis lett a topic. :-)

ZOH

Előzmény: TOM (66)
TOM Creative Commons License 2000.12.05 0 0 66
HellO!

Egyre jobban kozeleg a tel vagy mar itt is van?

Felhozom eme jo kis topicot a sullyesztobol,jo?

TOM

KTMSzepy Creative Commons License 1999.12.01 0 0 65
uprow:
Semmi gond, megesik :).
Elöljáróban: nekem elsőkerekes autóm van.
SZVSZ bizonyos lóerő felett a hátsókerekes jobb az elsőkerekesnél - valóban jobban érezhető, esetleg korrigálható. DE ehhez komoly tapasztalat kell, és sok gyakorlás. Emellett csak jó útviszonyok között jobb. Szerintem a Lamborghini Diablo VT-nél alkalmazott megoldás a legmegfelelőbb - ha a hátsókerekek elvesztik a tapadást, akkor bekapcsolódnak az elsők is a meghajtásba. Ilyenkor télen inkább a kisautók nyerőbbek (kisebb gumiméret, elsőkerék, kevesebb lóerő) kivétel persze a négykerekesek, dehát azokat erre tervezték :). Szerintem az átlagautósnak (értsd rallyvezetői háttér nélkül) szinte minden helyzetben jobb az elsőkerekes, sokkal inkább bolondbiztos. Dehát ugyebár nemsok olyan ember van akit ne ragadna magával a száguldás - mi másért lenne szükségünk a megengedett legnagyobb sebességet másfélszeresen-kétszeresen túllépni képes rakétákra, hátsókerékhajtással.
4 kerék rulez - mindenhol. Bár nem vagyok biztos benne, de az említett versenysportokban a szabályok nem tiltják az összkerekezést?

Tulywa

uprow Creative Commons License 1999.11.30 0 0 64
Bocsi, túl hvesen reagáltam!
Nem írtam, hogy sok!
Emellett azért nem gondoltam, hogy csak hátsókerekesek léteznek! :-)
Előzmény: KTMSzepy (62)
uprow Creative Commons License 1999.11.30 0 0 63
Nem azt mondtam, hogy mindegyik, hanem, hogy sok!
Olvasd el újra!
Előzmény: KTMSzepy (62)
KTMSzepy Creative Commons License 1999.11.30 0 0 62
uprow:
Rally : 4kerek - legtobbszor
Toca : elso kerek

autosportok :)

Tulywa

BGC Creative Commons License 1999.11.30 0 0 61
Uprow!

Nem tudom, hogy tudod-e, de az általad említett autósportokat nem 30 centis hóban vagy jégen szokták megrendezni. Ebben a topicban pedig az ilyen esetekről volt szó.
Szerintem is egy sportos autó legyen hátsókerekes, de itt nem ez a téma.

Előzmény: uprow (59)
Domika Creative Commons License 1999.11.30 0 0 60
Én nem tudok hozzászolni, mert ennyire nem értek az autókhoz. :))
De már várom, hogy mikor esik le a következő nagyobb hó...
Előzmény: uprow (59)
uprow Creative Commons License 1999.11.29 0 0 59
Na mivan, hol marad a szidalmazás?! Nem voltatok ti mindig ilyenek.
uprow Creative Commons License 1999.11.26 0 0 58
Te is egy nagyokosnak tünsz, már ne is haragudj! Mit zagyválsz itt össze? Mi az, hogy nem lehet még sík úton sem elindulni? Valószínüleg még sosem ültél hátsókerekes autóban. Az autó akkor lesz irányíthatatlan, amikor a kormányzott kerék csúszik! A fenekét tudod terelni (ha érted amit mondok). Az más kérdés, hogy gyökér vezetők is nyugodtan vásárolhatnak BMW-t vagy Mercit. Mielött ilyen badarságokat írsz azért egy kicsit nézz körül a témában. Valószínüleg az autósportokban sem azért hátsókerekesek az autók, mert az a szar!? ( F1, Nascar, Indycar.....)
Milyen utód van, Suzuki?
Előzmény: Törölt nick (53)
Gorcsev Creative Commons License 1999.11.26 0 0 57
Szerintem a te gépedre már 7-8kHUF körül normális gumit (vmi ex-szoci, pl. Barum, Matador). Ha meg nagyon minimálkonfigot (:)) akarsz, keress vmi használt Semperitet, vagy ilyesmit, de azé' min. 50%-os legyen! A nyári guminál az is lényegesen jobb.
Előzmény: Törölt nick (29)
Gabó Creative Commons License 1999.11.26 0 0 56
CSak egy pár észrevétel.
Tapasztalatok.
A négykerekes autóra ugyanúgy téligumi javasolt mint a kétkerekesre.(term. meghajtás)
Tényleg jó gyakorolni, de azért csodákra nem leszünk képesek. A MÚLT NYÁRON egy szabálytalanul elozo autó miatt el kellett rántanom a kormányt. Padka stb. A reflexek pedig igencsak nem jó irányba muködtek (120km/h). némi kacsázás után az úton álltam meg keresztbe. Szerencsére nem jött senki. Az autó audi 80 quattro.
Hóban mindig bekapcsolt középso diffizárral haladok, és ez a fékezésnél is sokkal jobb nemcsak a gyorsításnál.
HA nincs bekapcsolva, akkor ugyanúgy viselkedhet fékezésnél mint a kétkerekes autó.(motorfék)
Gabó
Stiggs Creative Commons License 1999.11.26 0 0 55
Csak egy tipp, soha ne parkolj le úgy hogy az egyik hajtott kereked a jeges úton a másik meg egy csatornafedélen van, mert difizár nélkül indulás előtt tolnod kell a kocsit, én már megjártam ezzel...
FcS Creative Commons License 1999.11.25 0 0 54
Szia Mindenki!

Azért annyira nem gáz ám a hátsókerékhajtás. Én kilencedik telemet csinálom egy kombi Ladával, eddig egy esetem volt. Az Árpád-hídról akartam lekanyarodni a Népfürdő utca felé. Tempó cirka 25-30. Befordultam már a kanyarba, és nekiláttam visszapakolni másodikba, mert a harmadik már hosszú volt. Amint kinyomtam a kuplungot, elment a kocsi hátsó fele. Mire visszatettem kettőbe, ellenkormány, gáz, a lehajtó közepén lévő járdasziget (az Y alakú kettéágazást osztja meg lehajtásra és felhajtásra) utolsó tíz centijén sikerült másfél centis ütést összeszedni a felnire. Azóta nem merem kinyomni a kuplungot :-))
SZVSZ mindegyik hajtásmóddal lehet biztonságosan közlekedni, csak tudni kell, melyikkel mit lehet megcsinálni. Amitől én félek, az az, hogy jön mögöttem egy ABS-es autó, ami nem fog akkora úton megállni mint én (ld. friss hó).

Fizunuku! Tudod, talán az a baj a mercivel meg bmw-vel, hogy a "sok pénz, kevés ész" elve alapján azt hiszik a gazdik (tisztelet a kivételnek), hogy rájuk nem vonatkoznak a fizika törvényei sem...

FcS

Domika Creative Commons License 1999.11.22 0 0 52
Üdv nektek!

Hát hétvégén túl sokat gyakorolni nem tudtam parkolóban, csak úton élesben. :)) Meg majdnem karamboloztam egy vadbarom miatt. Szombaton jöttem haza a kertből apámmal, és ahogy beérünk a városba, van egy kereszteződés. Hát látom egy Kadettos tolja ki a kocsija orrát. Gondolom magamban csak nem olyan hülye, hogy kijön elém. Következő pillanatban meglódúl és elém kanyarodik. Én satufék, és így is csak pár centi hiányzott. Hál istennek akkor ott csak vizes volt az út. Apám nagyon ki volt akadva, meg akarta verni a manust. Hát mitmondjak, én se babusgatni akartam volna. :)

okoskata Creative Commons License 1999.11.22 0 0 51
Kormány csutkára teker.
1-es padló!
:)
csinnnKA Creative Commons License 1999.11.22 0 0 50
Maul szomszéd! :-)

Nem csuklottál péntek délután??? ;-D

Ugyanis csütörtök délután fedeztem fel ezt a topicot, nagyjából a Te hozzászólásod volt az utolsó, amit láttam.
Erre fel péntek délután húznék kifelé Tanár utcából balra nagy ívben, ótó meg egyszerűen önálló életre kelt. Nem akart megállni Tanár u. végén, én meg csak csúsztam-csúsztam kifelé a Pécelire. "Na - mondok magamnak - nesze neked vadiúj téli gumi! Most nincs mese, ebből sajna csattanás lesz!" :-(
Azt hittem, vége a világnak, mert hogy a Zrínyi felől meg jött ám a konvoj. Szerencsére az uccsó percben mégis meg tudtam állni, a "pumpáló" fékezéssel, kuplunggal (és hát azért mégiscsak jól fogtak azok a vadiúj téligumik).
Mit mondjak, "lábujjhegyen tipegve" kúszott előre a járgányom egész úton, aztán, amikor hazaértem végre, mondtam a férjemnek, hogy "Én biza egyhamar be nem ülök a volán mögé ekkora hóban!"
Szóval csak azt akartam mondani, hogy átérzem az "élményed" okozta fílinget, kis híján magam is megtapasztaltam. És hát -mi tagadás- az a környék elég xaros, mert mindnyájan kicsit magasabban vagyunk, tehát nem egyenes szintről kell kikanyarodni. :-/

Előzmény: maul (42)
Vetített Háttér Creative Commons License 1999.11.22 0 0 49
Most aztán az előző héten felhalmozodott elméleti ismeretanyagok ki lehett próbálni a gyakorlatban is. Kinek hogy sikerült?
Havária Creative Commons License 1999.11.22 0 0 48
Szvsz a legjobb megoldás hóban, ha mindenki otthon marad. Így legalább megvalósul az ideális közlekedési helyzet, miszerint csak én vezetek a városban... :))))))))))))))))

Havária

Stone Creative Commons License 1999.11.22 0 0 47
Ne feledjük a téli specialitások közül a felbátorodó gyalogosokat, kik úgy gondolják, bordás jégen meg latyakos havon sokkal jobban meg tudsz állni, s bátran belépnek eléd. Ennyi hülyét már rég láttam, mint a hétvégén, gondolkoztam rajta, lepofozom az egyik különösen pimaszt, még mutogatott is, miközben koncentrációm minden latbavetésével küzdöttem, hogy elkerüljem legyűrését...
Bölény Creative Commons License 1999.11.18 0 0 46
Nagyon eccerű: a 4x4-es is ugyanazt a négy kereket fékezi, mint a kétkerekes, tehát ha nincs ABS, akkor ugyanúgy megcsúszhat egyik, mint a másik. (A könnyebb elindulás és haladás miatt viszont a vezető elbízhatja magát, aztán a fékezésnél koppan.)

Abban minden bizonnyal igazság van, hogy a 4x4-es motorfékje hatásosabb lehet, csak az a kérdés, hogy megcsúszásnál érdemes-e erre bazírozni? Én nem profiként biztosan a kuplung kinyomását választom, hogy ne érjen meglepetésként, ha újra visszatér a vonóerő.

Sztori. Pár évvel ezelőtt nov. 13-a körül cefet nagy hó esett. Hívom az Útinformot, mondják, nyugodtan induljak el, takarítják az utakat. Nos, 360 km megtételéhez 11 órára volt szükség, eközben 3, azaz három hókotrót láttunk (M5+53-as főút), egyik felemelt tolólappal száguldozott, a másik egy benzinkutat takarított, hogy mi a ráknak, azt senki se tudja, a harmadik a félméteres havat sózta, szintén felemelt tolólap mellett. Egyszer nagy bátran felgyorsítottam 40-re, na ekkor egy jégborda kidobta a kocsi hátulját, mintha oldalról belementek volna. Ellenkormány, kuplung ki, gáz elenged, féknek közelébe se. Némi flikk-flakk után megtaláltuk ismét az egyenes irányt, szerencsére nem jött szembe senki. Télleg szar érzés, amikor az ember már ellipszis alakúra nyomorgatta a kormányt, az árok meg még mindig nem akar kitérni... A kocsi egy 4ü Trabi volt 2 személlyel, nyári gumikkal, de azóta már benőtt a fejem lágya és hóláncot is beszereztem. Ha el nem adtam volna, akkor mostanra már téli cipők is lennének rajta.

Jut eszembe, téli gumik. Nem vagyok szagértő, de van egy olyan tippem, hogy Magyarországon nem is annyira téli gumi kell, inkább olyan, ami latyakra jó. (Nem vonatkozik ez a hegyiemberekre és azokra, akiknek mindenképpen menniük kell.) Hó van egy-két napig, latyak viszont egész télen, ha meg jég van, akkor úgyis mindegy.

Előzmény: jpmaster (36)
jpmaster Creative Commons License 1999.11.18 0 0 45
Tenk ju!

Mit drájvosz?

JP

Előzmény: uprow (44)
uprow Creative Commons License 1999.11.18 0 0 44
Azt mindenki elfelejti, mint te is, hogy nem csak olyan fékezés létezik, amikor padlóba taposod a pedált, hanem van az un. MOTORFÉK! Ez a módszer is igen hatásos, majd próbáld ki! A 4x4-es autóknál, ha motorfékezel, akkor az mind a négy kerékre hat! Ez nem elhanyagolható előny! Lehet, hogy nem is a reklám írta a hülyeséget, hanem csak te nem vezettél még négykerekes autót. (mindamellett még más előnye is van neki, ha gondolod majd részletezem)
Peace!
Előzmény: PTZ (37)
Exleprás Creative Commons License 1999.11.18 0 0 43
Sziasztok!
Egy évvel ezelőt a cégem befizetett a Hungaroring területén lévő tanpályára egy egynapos tanfolyamra. Mit is mondjak, elég izgalmas volt, csúszós pálya, rántó pad körpálya lejtő, felbukkanó akadályok stb. Itt ki lehetett próbálni a különféle taktikákat.

Akit bővebben érdekel:
http://www.hungaroring.hu/html/tanpalya_h.htm

Üdv.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!