Keresés

Részletes keresés

shggy Creative Commons License 2001.01.02 0 0 1358
Sziasztok!

La-Yosh, Repa: Mégegyszer köszönöm a segítségeteket. Működik az új gép, végül is asusCUV4X alaplap lett, mert a P3V4X-ben nem működött a FCPGA proci 133MHz-es FSB-vel - legalábbis ezt mondották a Miklandosok - állítólag ez a chipset hibája, mert több átalakítóval is próbálkoztak. Nagyon jó az V7700! Digitalizálásnál sikerült 704x576x25fps-t elérnie max minőségben frame dobás nélkül, ami szvsz korrekt. A első 3DMark2000 eredmény (p3@667, 128MB, 4x AGP) 5445, azóta volt nagyobb is. Állat a 3D-s szemüveg, csak meg kell szokni. (Bár amióta játszottam egy keveset a Q3A-val kicsit bandzsának érzem magam, és sokszor szemüveg nálkül is 3D-ben látok... :-D)
Nos NT alatt még nem próbáltam a vasat, sajna alig volt időm foglalkozni vele, majd leírom, hogy miket tapasztaltam.

Boldog új évezredet!
üdv: shaggy

Laa-Yosh Creative Commons License 2001.01.01 0 0 1357
De.
Előzmény: 7xxKisA (1356)
7xxKisA Creative Commons License 2001.01.01 0 0 1356
Hi
laa-yosh:Te nem a PCGURU-ba írsz időnként???
KisA
Előzmény: Laa-Yosh (1354)
Ytse Creative Commons License 2001.01.01 0 0 1355
Laa-Yosh Creative Commons License 2000.12.29 0 0 1354
Csatlakozom az előttem szólóhoz.
Ja és a Giants-ben van motion blur is... és nem 4 mintás. És mielőtt elfogultsággal vádolnátok, megyek is vissza játszani - Kabutóval házakat döntögetni nagy móka ;)
(Súlyos ám rajta a teljesen korrekt bump mapping...)
Előzmény: Repa (1353)
Repa Creative Commons License 2000.12.29 0 0 1353
Nagyon nem akarok belemenni a lerágott csont típusú dolgokba, de:
1: a T&L motorért az égvilágon semmi felár nincs (a V5-nél gyorsabb GF2 és Radeon DDR ugyanannyiba kerül és került is, korábban a GF1-ek azért voltak drágábbak, mert mindennél gyorsabbak voltak)
2: FSAA-t mindenki tud
3: a T-buffer egy accumulation buffer, a megvalósíthatóságról meg annyit, hogy a GF2-re több demo is kijött motion-blur-ral, többek között Q3A-ra is.
4: Érdekes az érvelésed: a T&L a most fejlesztés alatt álló játékok szinte mindegyike használni fogja (sőt alapoz rá) és a jelenleg megjelent játékok közül is már sok kihasználja. A T-buffer effekteket 1, azaz egy program sem valósította meg, sőt, egyetlenegy sem jelentette be, hogy támogatni fogja. Na ennyit arról, hogy ki fejlesztett fontosabb irányba.
5: "Haszontalannak" nevezni az nVIDIA (és ATI) új tulajdonságait annyi, mintha 96-ban azt mondtad volna, hogy ki a fenének kell hardveres 3D gyorsítás, amikor legfeljebb a Q1-ben használhatom...
6: a Glide-ot már a 3dfx is leírta és korábban bejelentette, hogy nem alapoznak rá. Már csak a fanatikusok érzik úgy, hogy él... Az, hogy több éve fejlesztett játékokból már nem szedik ki a támogatást, nem meglepő.
7: talán a legfontosabb: én (és azt hiszem Laa-Yosh is) nem az nVIDIA határtalan lehetőségeinek örömködünk, hanem annak, hogy jó irányba megy a 3d fejlesztés és ezt a jó irányt most az nVIDIA mutatja. Nekem nem számít, hogy mi a neve a cégnek, ami jó irányba halad és viszi tovább az iparágat (úgy tűnik, ellentétben veled). Ha kijött volna a Rampage, megláttad volna, hogy tudok én 3dfx-párti is lenni. Persze akkor gondolom "köpönyegforgatással" vádoltál volna.
Laa-Yosh Creative Commons License 2000.12.28 0 0 1351
Tarolli elfogadta az Nvidia állásajánlatát, jól.
Előzmény: Repa (1350)
Repa Creative Commons License 2000.12.28 0 0 1350
Hát igen, kissé gyanús volt, hogy a T-buffert erőltették, ami egy technikailag igencsak egyszerűen megvalósítható dolog, tényleg kicsit kényszerpályának tűnt. De hogy ilyen bfasz legyen a 3dfx vezetése... Katasztrófa.
A V5 + T&L téma pedig ugye korábban nagy vitatéma volt, nekik meg valamit mondani kellett (Tarolli még azt is megkockáztatta, hogy éppen a T&L hiánya miatt (!!) hosszabb a V5 élettartama...). A gáz az, hogy a 3dfx fanok kapva kaptak ezen az érvelésen és simán bevették. Jól kihasználta őket a cég.
Laa-Yosh Creative Commons License 2000.12.27 0 0 1349
Topikmentési kísérletnek egy kis "food for thought":
A Voodoo4/5 eredetileg V3-4000 néven indult, és kvázi egy TNT2 lett volna. Amikor megjelent a TNT2 Ultra verzió, a 3dfx pánikolni kezdett (nem hitték volna hogy az Nvidia 125MHz fölé tud menni), és áttervezték a kártyát.

Ekkor jött be a T-buffer (alighanem azért, hogy legalább egy feature-jük legyen, ami egyedi), és a teljesítmény növeléséhez az SLI/multichipezés.

Az eredeti Voodoo4 egy kétchipes, 200/200MHz-s kártya lett volna, Mitsubishi AGP bridge/T&L chippel, 99 végén. Csak éppen egy rakás mérnöknek tele lett a töke, és leléptek (jórészt az Nvidiához; többek között ezért vette meg a 3dfx a Gigapixelt, sok-sok jó mérnökük volt). Ezért (is) tökölt ennyit a cég aztán a kártyákkal...

(Khm, "nincs szükség a T&L-re a Voodoo5-ben", khm...)

Szoszi Creative Commons License 2000.12.22 0 0 1348
Ja! Alaplap múzeum. (Nincs rajta AGP port) Csak egy integrált gagyi 8M-ás SiS620 Rev2 AGP.
Előzmény: Ytse (1347)
Ytse Creative Commons License 2000.12.22 0 0 1347
Múzeum készül?
Előzmény: Szoszi (1346)
Szoszi Creative Commons License 2000.12.22 0 0 1346
Hi!

Tudom,hogy nem hirdetési rovat,de ha van valamelyikőtöknek egy elfekvő PCI-os Voodoo kártyája 12-16 Megás akkor azt azonnal megvenném.
70/3104922

bye.

Meridian Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1345
...20-an(!)...
Előzmény: Meridian (1344)
Meridian Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1344
A Voodoo2-vel a Q3 alig ütötte meg a játszható mértéket, még 640*480-as felbontásban is... pláne akkor amikor már 20 (!) is benn vannak a pályán... ;))))

Jelenleg a Q3 MX-es kártyával átlag 50-60 fps nyom full grafix és 1024*768/32bit-ben!!!!! 128MB RAM és 560 Mhz-es P3 mellett... :)))

Na csak ennyit az MX-ről... :)))

//timedemo demo001: 65 FPS ...persze egy kissé húzott kártyával...//

Előzmény: Repa (1337)
azopi Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1343
"Miert is kellene az ismerosomben keresni a bajt? "

Mert azt gondoltam, az ő konfigjával teszteltetek. Ha a tieddel, akkor benned kell keresni. :)

Egyébként Diablo 2 -vel nem élek, de nem is tudom, miért egy elavult technológiájú 2D-s játékkal akarsz bencsmarkolni egy 3D-s cuccot.

Úgy tudom, a D2-nek csak annyi köze van a 3D-hez (a profi előrerenderelt 3D-s animokat leszámítva), hogy használ néhány speckó Glide-os effektet (robbanások ködök, egyebek) - de 2D-ben. Ez az utolsó, kissé megkésett játék, amit még a 3dfx 3-4 évvel ezelőtti piaci dominanciájának és súlyának figyelembevételével fejlesztettek. Persze úgy tudom, a látványbeli hiányosságokért kárpótol a játékmenet. (Már aki szereti ezt a stílust). Tudom, hogy nem csak a látvány számít, én is előveszem néha a C64-emulátoromat, és BoulderDash-ozok egy faszát ;-))

De azért egy mai 3D-kártya teljesítményét inkább valami mai first person shooter-rel mérd le, mint mondjuk egy DOS-os NFS2-vel.

Megjegyzés: mindezek ellenére azt az 1-2 fps-t nem hiszem el. Vagy te - hogyis mondjam khmm... - nem állítasz valóságot, vagy valami tényleg nagyon el van cseszve nálatok.

Előzmény: Cuc (1341)
Repa Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1342
A Diablo2-t vélhetően 1996-tól kezdve fejlesztik, könnyen lehet, hogy (az Unreal Engine-hez hasonlóan) Voodoo-t vettek figyelembe a textúrakezelésnél és erre optimalizáltak.
Nálam mindenesetre egy GF1 DDR-rel (ami csak egy picivel gyorsabb az MX-nél) teljesen jól megy a Diablo2, ha akad, akkor azt csak a CD miatt teszi: ha már minden betöltődött, később nem lassul le. Valószínűleg valami gáz van a telepítéssel a haverodnál. Javaslom a 6.31-es (hivatalos Detonator3-as) drivereket.

Úgy tűnik, lehet a driver telepítésnél valami típushiba. Pl. néztem a Chip Duron tesztjét. Na ez a 700-asra kihozott 75 fps-t Q3 alatt és 3800 (!) 3dmark értéket kis felbontáson. Tegnap teszteltem egy 900-assal: 115 fps és 6900 3DMark... A többi (nem 3d-s) teszteredmény normális volt.

Cuc Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1341
Kedves Repa

Felreertettel! Nem azt mondtam, hogy a V2 jobb a Q3-ban, csak azt, hogy a D2-ben. Nem ertem, hogy a V2 a 12MB edo(!) ramjaval sokkal gyengebb grafikus teljesitmenyevel, hogy a bubanatban lehet gyorsabb? Lehet hogy szar a K6-2 500-as rendszerem, de ugyanolyan szar a V2 szamara is.

azopi
Miert is kellene az ismerosomben keresni a bajt?

Előzmény: Repa (1337)
azopi Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1340
Ja, és nem azért cseréletem le az MX-emet GTS-re mert nem lettem volna megelégedve, hanem egyszerűen telhetetlen típus vagyok ;-)

Akinek sikerült eladnom a cuccost, az a V3-2000-ét cserélte le, és most írt egy levelet, miszerint igen durván megdobta a csere a 3DMark-2000-es eredményeit.

(Egyébként Voodoo2-m soha sem volt, de TNT2Ultra-m igen, és még ahhoz képest is a legtöbb tesztben elég jó előrelépés volt az MX - nemcsak a T&L miatt)

Előzmény: azopi (1339)
azopi Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1339
"De megkérdezheted azopi-t is, hogy mennyivel (volt) lassabb a GF2 MX-e egy V2-nél... "

Van két olyan játékom, amiben lassabb. Az egyik a Tomb Raider 1, a másik a Need for Speed 2. Bár szerintem, ha feltennék egy Glide-D3D wrappert, lehet, hogy azokban is az MX lenne gyorsabb :-))

Előzmény: Repa (1337)
azopi Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1338
Nem lehetsegéges, hogy a hibát az ismerősödben kell keresni?

Előzmény: Cuc (1336)
Repa Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1337
Nem kínánom feleleveníteni az értelmetlen vitát, tényeken kár vitázni. Ha Q3-ban nem láttál javulást, az két dolog miatt lehet:
1. valami lassú proci volt alatta
2. valamit elcsesztél
Nézd meg akármelyik normális tesztet (ezerrel akad a neten). Kérlek mutasd fel azt, ahol a GF2 MX nem gyorsabb durván a V2-nél (nem CPU limitált környezetben). De megkérdezheted azopi-t is, hogy mennyivel (volt) lassabb a GF2 MX-e egy V2-nél...
A Diablo2 meg ugye 90% 2D és 10% 3D, ráadásul eléggé elcseszték a motorját (egy kicsit régóta fejlesztgették a drágát...).
De természetesen nem kínánok sokat vitatkozni, ha jó érzés becsapni magad, tedd azt.
Előzmény: Cuc (1336)
Cuc Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1336
Kedves Repa

Az en SZAR MX-em valoban felezett savszelessegu, de volt alkalmam kiprobalni az ismerosom 32MB-os ASUS-at. Q3-ban 1-2 fps-el volt jobb, a Diablo2 pedig ugyanolyan rossz volt (kezdetben 10-15 fps ami rovid idon belul 2-3 fps-re csokkent). Ugyanakkor a V2 vigan megy 25-30 fps-el. Nem tudom mennyi a V2 savszelessege de korahoz kepest nagyon jol muzsikal.

udv

azopi Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1335
"de ne csodálkozz, ha a támogatás kissé gyengülni fog."

Nem gyengülni fog, hanem jövő év februárjában megszűnik. Legalábbis a 3dfx semmi támogatást nem fog nyújtani, ezt bejelentette. Esetleg az x3dfx. De a kérdés az, hogy miből???

Szerintem annak is érdemesen megfontolnia egy sürgős kártyacserét, aki már rendelkezik valamilyen Voodoo-val.

Előzmény: Repa (1334)
Repa Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1334
A te felezett sávszélességű GF2 MX-ed valóban sz@r. Jobban körül kellett volna nézned, mielőtt vásárolsz. V5-öt meg vehetsz, de ne csodálkozz, ha a támogatás kissé gyengülni fog... De hát mindenki úgy szívatja magát, ahogy akarja.
Cuc Creative Commons License 2000.12.21 0 0 1333
Hi all

Nem gondoltam volna hogy a 3dfx lehuzza a rolot. Igyekeznem kell eladni a SZAR Geforce 2MX-emet amig lehet voodoo5-ot kapni. Az utolso voodoot mindenkeppen meg kell venni.

Eleg volt az nvidia szivasokbol.

udv

azopi Creative Commons License 2000.12.20 0 0 1332
Valóban az x3dfx.com-ra gondoltam. Amikor beszóltam ezt a köpést, a 3dfx.com címén az "x3dfx " jelentkezett. Aztán pár perc múlva visszatért a normál 3dfx-oldal. Mi volt ez, valami partizánakció? Úgy látszik, néhány volt 3dfx-alkalmazottnak bántja a csőrét az akkvizíció.
Előzmény: Repa (1330)
Laa-Yosh Creative Commons License 2000.12.20 0 0 1331
Azok a srácok szoftveresek, és feltehetően a V4/5 széria driver frissítése lesz a fő céljuk.
Előzmény: Repa (1330)
Repa Creative Commons License 2000.12.20 0 0 1330
Gondolom azopi az x3dfx.com -ra gondolt. Úgy látszik volt 3dfx alkalmazottak megpróbálnak új céget alapítani.
Laa-Yosh Creative Commons License 2000.12.20 0 0 1329
Nem látok semmi érdekeset... mire gondolsz?
Előzmény: azopi (1327)
Repa Creative Commons License 2000.12.20 0 0 1328
Én is vetnék pár pillantást arra a fórumra, ha szabad...
sarpad@webmail.hu
Köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!