Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Alapvetően a benya-szikra-levegő hármasnak kell jelen lennie ahhoz, hogy menjen, de mióta van indításgátló, meg pl felső holtponti jeladó, meg efféle furmányok a kocsikban, amelyek mind-mind meghiúsíthatják a kocsi indíthatóságát, azóta xar ügy az öndiagnosztika.
Most levert a víz, mert hogy a felső holtponti jeladót a Föttögiben utoljára 2009-ben cserélték, és az pl egy olyan dolog, amit ha nem ismer az akármilyen útszéli szerelő, akkor soha nem is gondolna rá. Aki meg Volvokat javít manapság, az sem biztos hogy rájön, mert már nem eméékszik rá, vagy tán sosem találkozott vele. A 850-ben legalább 3x kellett cserélni élete első 15 évében. Azóta jó, de ha belegondolok, hogy mondjuk valahol a Mecsekben áll meg emiatt a kocsi, akkor kiráz a hideg. Ott sem marad más, mint a tréler. De pl hogy a hernyóba vergődök haza mondjuk Pécs mellől egy havasesős téli estén??? Huhh, bonyek...
Az elöbb kimentem a ótóhoz, nappali fényben+lámpicskuval néztem meg a motor teret, de semmit az égvilágon nem láttam. Szóval nemtudom. Marad a tréler baxxameg
Egy 850-nel boldog lennék, de hát az a hajó elment, ma már fenntarthatatlan egy ilyen öreg Volvo, mert nem lehet elréni hozzá egy csomó mindent. El kell engedni. Az újabb generációk meg... ehh... :-(
Az az igazság ezekkel az új generációs vellanyos autókkal, hogy valójában a technika ami a lemez alatt van, totál irreleváns lett. Vellanymotor, akksi, tök mindegy mit tud, hangja nincs, a karaktere kb ugyanaz mindegyiknek. Formailag nyilván van eltérés, de annyira hasonszőrű mindegyik, hogy nehéz őket megkülönböztetni. Ahogy régen volt tipikus Volvo meg tipikus Mercedes meg tipikus Audi, úgy nincs tipikus Kia meg tipikus BYD, mert még nem találták meg a saját arcukat, olyan gyakran váltogatják a formai nyelvet meg az arculatot, hogy nehéz lekövetni, még nehezebb hosszú távon felismerni. Szóval ami igazi különbséget jelent -- talán --, az a szoftver. Amii meg általában fosch. A hiányzó mechanikai zsenialitást meg szoftveres megoldásokkal próbálják kiváltani, ami, lássuk be, néhány tizenéves kütyübuzi suhancot leszámítva senkit sem érdekel. A mérföldnyi hosszú extralista 3 centisre redukálható, ha kihúzogatod a totál felesleges szoftveres sallangokat, amelyekről vagy nem is tudsz, vagy az első héten kikapcsolod mindet. Ráadásul az autó is olyan fogyasztói termékké vált, amelyiknél már (régóta) nincs idő hogy kiforrásig teszteljék, hanem kitolják a piacra tele hibával meg buggal, hogy "majd idővel orvosoljuk ezeket, egy frissítéssel", ami rendszerint soha nem történik meg.
A céges Skodriknak nem volt sok hibája, de az az egy-kettő is elég volt ahhoz, hogy halálra idegesítsen. De ez... Ezt megtagadtam volna használni, ezzel a sok istenverte gebaxxal...
Világ baromsága az már igaz. Mert egy sima lyuk, amiben van 1-2 csúszó érintkező az már nem is jó mi? Fogom bedugom a kulcsot kézzel oszt jóvan. De ezekben az években is már elérhető volt más márkáknál a sima érintésmentes kulcs. Elég ha csak a zsebedben van, nyomod a gombot és indul.
Másik ilyen idiótaság a motoros kormányzár. Nem bekattan egy bizonyos ponton, hanem ahogy kiveszed a kulcsot akkor lezár egy motor. Fészbukk csoportokat olvasva ez is szeret beszarni, kalapáccsal kell ütni a kormányoszlopot és akkor talán kiold. Persze utána csere csilliárdokért, mert egyszer lehet, hogy a világvégén nem fog kioldani és akkor ott rohadsz meg.
Oda teszed neki és behúzza mint a CD-t. Nem érted minek. Senki nem érti. De jó, mert be tud szarni és takarékos lesz az autó, mert nem mész vele sehova.
Japóknál egy kis bugyiban egy olyan kulcs van aminek nincsen tolla és nem is lehet beledugni semmibe. Beülök ott a start gomb aztán gyi. A Teslá-nál ez még egyszerűbb. mert kártya van (amit szintén nem kell elővenni). Sőt! A mobil applikációval a reggeli KV elfogyasztása közben utasítást ad a verdának az ember, hogy legyen bent a fülkében 24 fok és a kormány is forrósodjon át (meg au ülés is), miközben a szélvédőről olvadjon le a jég. Aztán mire kimegy az ember a vashoz, benne is van a készben. :)
Belenéztem, megnéztem a gyertyák csatiját, meg amit elértem kábeleket, érintetlenek. Az alja még le van zárva, nem férek hozzá. Ilyen hidegben, esőben meg akinek hat annya van...
Kopi, azért tessék felnyitni azt a motorháztetőt, mielőtt soktízezret kifizetsz egy trélerezésért! Lehet csak valami banális dolog, szikrát ellenőrizd pölö, gyújtáskábelek állapotát, ha nem zártan vezetettek, simán szétrágják a kis xaros nyestek, egyéb rágcsálók.