Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A V40-ben tök jól lehetett hallani az AC-t. Az Aurisban meg olyan hangot hallok, mint amikor a CD-lejátszó behúzza a lemezt (miközben nincs benne lemez), szerintem ez nem az AC. Érdekes dolgok ezek :D
A guglimepszen, a Jegenye utcán végigmenve frankón látszik az a kapu, ami fölött a Monori Center kiírás van. De ha bemegyünk az étterembe (nem a hotelbe), akkor kit keressünk, mit mondjunk, melyik asztalhoz jöttünk?
A tankban van a kisnyomású, a motortérben van a nagynyomású szivattyú.
Gyújtás ráadásakor hallik, hogy zümmög, majd 2-3 másodperc után leáll, mivel felépült a nyomás.
Ember legyen (vagy Etyi) a talpán, aki meg tudja állapítani, hogy melyiknek a zümmögését lehet hallani.
Ha jól emlékszem, akkor nekem azt mondták, hogy a hátsó állandóan megy, az első megy nyomásigényre kapcsolgat. Nem tudom, hogy mi az igaz.
Dugd a füledet a csomagtartóban a hátsó ülés mögé a padlóra. Első gyújtásráadáskor (valakit megkérsz rá, mert a kezed nem olyan hosszú) ott azért valami halk zümmögést kellene hallani.
Régen a sok szar mellett az volt a jó, hogy ha nem indult, (tekerte, de nem indult), akkor vagy az 500 forintos megszakító, vagy az ezer forintos gyertya vagy egy ingyenes takony okozta karbi dugulás volt. Most szerencsére a nemindulás az az ezer forint és az egymillió forint között bármi lehet. De azért nem kellen wartburg a Volvóm helyett. :-D
Na, szóval elvittem anyámat a szörnyű kórházba, 10 órára volt időpontja a szakorvoshoz, 10 órakor nyílt az ajtó, behívták megnézték, kisebb veseelégtelenség, és meglehetősen vérszegény ennek utána akarnak járni, 1 hónap múlva befektetik egy hétre, komplett gasztroenterológiai és nőgyógyászati kivizsgálás, ha minden oké, akkor kap egy kis EPO-t, aztán mehet a Tour de France-ra. :) Szóval, szerintem abszolút korrekt volt.
Dec 13 Szombat: 8T(sajna a +1 a munkanap miatt nem jön), A kínaiFeri, Kopi, pirate +1, Repcés, (inrock), fargo (+1), Ubulaköbön
Sajnos, nem a 16-tól, hanem a 10-től is még messze vagyunk. Több ember = nagyobb választék! Gyerünk, gyerünk!
Milky way étterem, de ne az interneten található Monor utcai címet keressétek.
Képet nem tudok feltenni valami oknál fogva, lehet, hogy feketelistán vagyok. Egyszerűen nem működik. Szóval, szakba öntve így néz ki:
A Kőbányai útról be kell menni a Monori utcába és onnan az első balra a Jegenye utca. A Jegenye utcán továbbmenni, majd kb 100m múlva jobbra egy általában nyitott vaskapun keresztül bemenni egy belső nagy udvarba. A Kapu felett a "Monori Center" felirat van. A kapuval szemben az udvar átellenes oldalán, a sarokban van az étterem bejárata, bent a lépcsőn felmenni. Az udvaron belül van egy Milky Way hotel is, ne oda menjetek.
Parkolás: általában van, de nem sok, belül kevésbé, kívül mégcsak, keresni kell. Az utca sem fizetős zóna. A sok szlovák meg román AMG merci az mind kínaiaké, ha nem láttok fehér embert a környéken, no para, az ilyen hely. Kóbor kutyák sincsenek, bár annak az okát nem ismerjük. :-D
Bár nekem Volvóm van, mégis előfordult már, hogy nem indult be. Emlékezetből, nem időrendi sorrendben.
1: Benzintankban lévő üzemanyagpumpa azt mondta, hogy nyet. Előjele nem volt, fogta magát és meghalt. Mivel gázzal járok, menet közben nem lehetett érezni, hogy esetleg puhányul a szállítás, bár állandóan pörög, benzinre csak indításkor van szükség. Sarki szerelő+bárdi utángyártott pumpa.
2: Nedves hidegben 1-2 perc kocsikázás után nem indul újra: Nyirkos motor, a melegebb helyekről erősen párolog a víz és lecsapódik a közeli, de még hideg alkatrészekre, mint pl a gyújtáseloszó. Megoldás: Semmi, kb egy óra múlva indul rendesen. Ez kb 3x fordult elő az elmúlt 15-20 évben.
3: Meghalt akku. Csere.
4: Nem pörget rendesen, mint a lemerült akkunál. Új akkuval sem. Tréller Lestyán Pali bácsihoz. A főbűnös a beállt légkondi kompresszor volt. A szoruló kompresszor fékezte a motort, indításkor erőlködött az önindító. A testkábel is megégett. Egy kisebb szíj kihagyta a kompresszort (most csak nehezékként cipeli), kapott új testkábelt és egy felújított önindítót.
Amikor azért nem tudom beindítani, mert nem találtam meg a kulcsot, azt szerintem nem lehet műszaki hibának nevezni, pedig az ilyen már többször volt.
Lassan 20 éve van nálam ez a kocsi, a fenti lista azért így nem túl rossz. A fenti nemindulások is szerencsére max pár utcasaroknyira voltak otthontól, szóval nem volt gáz. (az új mercibusz, az bezzeg swájcban esett szét)
Még tegnap beszéltem az egyik cimborával, ő mondta, hogy járt úgy, hogy az akksi jó értéket mutatott, terheléskor meg a felét sem tudta, annak, ami rá volt írva. És ettől az sem menti meg, hogy Exxide.
Naszóval! Felhívtam reggel a szervízt, hogy akkor kérnék egy trélert.
Aszongyák, ne kezdjük a drágábbal, jöjjön be, adunk egy akkumulátort, vigye haza, szerelje be, nézze meg, hogy indul-e. Ha igen, akkor rendelünk egy gyári akksit, ha megjön beszereljük, jóvilág. Ha nem, akkor kövi
Én holnap viszem anyámat a kórházba, laboron kibökték, hogy csökkent a vesefunkciója, igazából semmi panasza, de azt mondták, hogy jobb ezt kivizsgálni. Szóval tudja a tököm, ez egyéni lelkiismeretesség kérdése, nem rendszerhiba. Szerintem.
Ma megint sikeresen felbaxtam az agyam az orvosokkal kapcsolatban. Kétszer.
Az egy dolog, hogy a háziorvos olyan inkompetenciát mutat rendszeresen, hogy az már fáj.
De hogy a körösztanyámat, aki 83 éves, és sok nyavalyával küzd, egyszerűen hagyják csak lógni a levegőben, nem foglalkoznak vele, nem segítenek neki -- na ez azért már botrányos. Magánorvosokhoz jár általában, azok is csak a kötelező minimumot adják (jó sok pénzért), de amúgy xarnak rá magasról...