Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Tennnap este csillagászati előadást tartott itt Lütyemityén valami csillagász egylet babérkoszorús elnöke. Gondútam e'menyek oszt meghallgatom, mit hablatyol. Me' hogy csinyátak itt Lütyemityén egy olyan igazi csillagvizsgálót, kuppolável meg távcsövekkel, miazmás, oszt idecsullankodott ez a népség a napot rontani...
Na, kb 30 perc után osontam ki, de csak azért bírtam ilyen sokáig, mert nem akartam a legelején átverekedni magam a tömegen kifelé. Mert hogy annyian voltak, alig fértünk be a kulturba. Komolyan, összejött vagy 80 ember. De szerencsétlen babérkoszorús annyira rossz előadó volt, hogy fájt hallgatni. Ráadásul szinte egyetlen számadata sem volt helyes, amivel vakítani akarta a népet. Nap-Föld távolság, Nap átmérő, tömeg, ezek szerintem alapadatok, egyik sem stimmelt. Értem én, hogy a Bözsi néninek mindegy, neki minden "hűűűű" meg "haaaa", no de mégis. Végig azzal dicsekedett a bácsi, hogy ő már 50 éve babérkoszorús...
Azzal kábított mindenkit, hogy "mindjárt átmegyünk a távcsőhöz oszt jól megnézünk mindent". Bonyek! Vastagon felhős volt az ég :-DDD
Az öreg még 2010-2012. között szerzett 27 collos DELL monitorom múlt vasárnap végleg feladta. Kár mert éppen kezdtem megszokni. :) Hétfőn vásároltam helyette egy 32 coll-os 2K-s gamer célra kihegyezett LG-t. Azóta itthon mindenki ilyet akar magának, még a mutter is. :D
Eddig pöccre indult. Most meg tekeri vagy 5-10 másodpercig és padlógázra éppen hogy van valamicske alapjárat, aztán puffog valami a motortérben és nagy nehezen magához tér.
Utána teljesen jól üzemel, rendes alapjárat, nem dadog a motor, nem akar leállni, minden oké vele.
Esetleg valami ötlet, hogy mi lehet a gond?
Üzemanyagpumpa? Ha az megadta magát akkor menet közben sem tudna üzemanyagot szállítani nem?
Elzingettem a Folly Arborétumba. Ma ott volt "munkaebédem". Keresett egy csajszi, kellett neki valami tőlem, ami eléggé kurrens cucc mostanság, legalábbis az építészkék egymást ölik érte. Voltam hát olyan pofátlan, hogy odarendeltem, hogy ott találkozzunk. Nem kellett messziről jönnie, 20 perc alatt odaért.
Leültünk az étteremben, jött a cincér, a csajszi meg kért tőle egy kólát.
Nézett a cincér "motherfuckerly":
Ott csak saját recept alapján katyvasztott mindenféle limonádékat lehet kapni, kézműves-bio-craft-mindenmentes kivitelben :-DDD
De legalább kva jót ettem, tyúkhúsleves gazdagon, sült oldalas pákosztával, limonádé, kávélötyi, szervizdij volt 12 ezer, az szerintem közepesen drága csak. Ellenben nagyon fincsa volt...
A repülőgépeknek is van ilyen önellenőrző rendszere van évtizedek óta. A katonai gépeknek még korábban is.
Az otthoni szervizt olyanra gondoltam, amihez nem kellene nagy tudás. Pl izzót cserélni (tudom ezekben nem az van), vagy a kis akksit cserélni (amihez Sanyáék Zágrábba mentek).
Én valami BYD csodát kerülgettem a 86-oson, 60-nal hasítva csinált maga mögött 2 kilométeres sort... Gondolom valami próbaút volt, vagy éppen lemerült benne a zsebtelep...
Valamelyik tudományos csatornán ahol éppen olyan műsor futott amiben monumentális gyárakat mutattak be, a kínai SANY földgyalú gyártását illetve fejlesztését lehetett végigkövetni. Kiderült hogy valamennyi járműben van online feketedoboz, amely mindenféle rendellenes működést feltár és arról jelentést tesz a gyártó szerverén futó rendszernek. Így mielőtt még a gépkezelő értesülhetne róla, ők már tudják hogy mi a hiba és azt hogyan kell elhárítani, majd mobilon fel is hívják a náluk lejelentett céges kontaktot és nem csak a kezdődő hibáról, hanem annak leggyorsabb elhárításának módjáról is értesítik. De ez mind semmi! Létezik a szóbanforgó típushoz egy olyan külön megvásárolható kezelőfülke opció, amelybe beülve a világ bármely pontjáról távirányítással lehet a járművet a fedélzeti kamerák és egy VR szemüveg segítségével irányítani. Ha van a munkaterületen 5G adatkapcsolat akkor realtime-ban megy a dolog. ...és most itt tartunk. Ez nem a jövő és nem valami rózsaszín egyszarvús' ígéret, hanem egy megvásárolható cucc. A gép egyébként 150000 € és évente 40 ezer darabot képesek szállítani belőle.
Az újságíró szerint az M3 versenytársa, de szerintem benézte. Ez az Y-nál jóval kényelmesebb és felszereltebb vas, lényegesen nagyobb hatótávval mint a LR változat.
Ja, vájár, összekevertem az S-modellel, az a kicsi. Ha ez a 3-mal versenyez, akkor a mérete rendben van. HA az S-sel, akkor én nem férek bele. De komolyan. Januárban jöttem-mentem egy S anyósülésén két napig, inkább mentem volna gyalog...
Egyszerű a képlet. Válogass abból a listából ahol nincs 3 mp a száz és úgy légrugós a vas, hogy közben automatikusan behúzza az ajtókat is és közben a hátsó üléssorban ülők térde elé bőven elfér a nagy bőrönd. Aztán ha 40 millió alatt találsz ilyet csak akkor szólj vissza. :D ..és ezekkel van ez az autó egy listán 16 millióért úgy hogy a hatótávjára sem lehet már panasz. ..és ezért mondtam azt hogy olcsó.
Hugyért szarért nekem a 2-4 milliós ár lenne, egy olyasmi vellanyért, mint mondjuk a spring, vagy az a kis pözső. Ha azok tudnának mondjuk 100-200km hatótávot, akkor sokan elgondolkodnának, második autónak, városba rohangászósnak, vagy aglomerációbol bejárósnak. Többek között én is. Egy olyat, hitelre, elgondolkodnék rajta.
Kicsi, olcsó, városi népelektromos autó kéne, ez nem az még.
Jelenleg ott tartunk, hogy itt egy szomszéd árul egy használt kispözsőt. Nem fiatal, tehát mondjuk jó esetben tud 60km hatótávot és 2,5 millió forint. Nevetséges. Közlekedőedényhez képest azért drága.