Keresés

Részletes keresés

Danka Creative Commons License 2000.11.05 0 0 64
Mondjon valaki olyan ceget, amelyik olyan nagy es sikeres, hogy tuti kinn kellett volna lennie, es ha kinn lett volna super lett volna a compfair!

vagy csak tul sokat vartunk a compfairtol!

Előzmény: bixi (63)
bixi Creative Commons License 2000.11.04 0 0 63
Mán ne haraguggy, de a 10 fős nexon*, meg a fan hogy jön a nagyok közé?? A matáv esetleg...

*: takarítóval meg a nagymamával együtt 30

Előzmény: Danka (62)
Danka Creative Commons License 2000.11.04 0 0 62
Koszi!

es en is megyegyszer minden resztvevonek gratulalok!

amugy nem kell csodalkozni, a magyar informatikarol ennyit tud nyujtani a hazai marketing, szal nem a kis kft-krol szol a dolog, hogy ott a hiba, mert se a NEXON, se a MATAV (CITY BANK, MORPHOLOGIC, GENIUS, STB) se a tobbi rt nem nevezheto annak, amelyik kinn volt.

igy sikerult, ha tobb toke, reklam, es odafigyeles parosul a hazai informatika melle, talan a szenzaciok is elofordulnak majd.

mekkora poen vol az arveres, meg a 999FT-os full szoftverek! (a vegen a csajok meg az asztalon tancoltak!)

Előzmény: SZ.I. (61)
SZ.I. Creative Commons License 2000.11.02 0 0 61
online interjuk-az observer online keresoje compfair dijas lett. gratulalunk!
bovebben: www.curier.hu
Előzmény: 0Rigó (59)
Thommyka Creative Commons License 2000.11.01 0 0 60
leírom mi történt. A printexpo lett volna a halottak napján. Minden kiállító tiltakozott és lemondta. Cseréltek az Ihriggel, aki így occsóbban megkapta...

DE IGY LETT IGAZÁN STILSZERŰ ÉS POÉN!!!!!!!!!!

Halottak napja -- a compfair halott :-))))

Az Ihrig meg megbukott. Ide lett a kedvenc kiállításom, megbukott, mert egy ilyen b*nkó kapzsi tönkretette. Hiába pofáztam neki tavaly.
magára vessen. Idén nem is állítottam ki a cégemmel. Más se naggyon. Nézzétek meg a weboldalt a www.compexpo.hu helyen. Siralmas. Még az sincs odaírva, megnyilt....

0Rigó Creative Commons License 2000.11.01 0 0 59
Veyük elő a portörlőt!

Mi az ábra? Mi történt a Compfairen, mi történt a Compfairrel?

johannes Creative Commons License 1999.11.15 0 0 58
Nos... A kiallitas az Unalom foldjere erkezett. Iden mar syinte senki sem jott el a nagyok kozul, talan csak az Intel gondolta ugy, hogy jelen kell lennie. A szaksajto is csak reszben. A kiallitas ugy tunik, a becsi IFABO es hazai kistestvere sorsara jut. Elobb presztizs, majd azutan vas es bovli zsibvasar, ahol mitutan feltunik a rendorseg kulon osztaga a szerzoi jog megsertoire vadaszva, mar senki sem fog resztvenni. Igy a kiallitas es a rendorileg segitett eladas is sajat dugajaba dol.

A kiallitasert kar. Ugyanis kell valami itthon, amit talan az ev eleji kiallitasok nyujtanak. Dehat Brno es a Cebit alaposan meggyepelja a tekintelyt es a piacot. Globalizalodunk. Ennek redmenye pedig, hogy kicsiny hazan szemetdombjan nagyok kell kukorekolni, ha azt akarjuk hangunk messze halasson. Dehat erre a hazai kiallitas szervezes nem kepes. Az Expo sokkot penzek kivonasaval, es a szekemberek megszokesevel, eluldozesevel heverte ki ez a szakma. Es most?

Hazai anyagbol bizony nem igen megy jo kiallitas. A kulfoldi pedig, lasd az IFABO tortenetet, sajnos nem megy. Mit is mondott Joszif Visszarionovics Tsugasvili? Ami nem megy, azt ne eroltessuk elvtarsak. Szerencsere jo konferenciakt egyre tobbet rendezunk. Eljen mindeki abbol amihez ert es ne abbol amit szeretne csinalni. A nagyanyam is szeretett volna repulni, dehat tollat nem tudott szegeny es szarnyakat noveszteni maganak...

Előzmény: PitNyul (57)
PitNyul Creative Commons License 1999.11.14 0 0 57
Igaz, a mostani kiállításon nem voltak megrázó újdonságok, semmi nagy durranás; nekem bejött, mert vettem igen baráti áron egy 19"-os monitort.
Fuly Creative Commons License 1999.11.13 0 0 56
Ha már erre járok, meg kiállítások, meg stb.

Ki mennyire ismeri az Internet.galaxis-t?

Fuly

Törölt nick Creative Commons License 1999.11.12 0 0 55
Úgy látszik, most, hogy magunkra maradtunk, feléledt a topik. Beleolvastam, visszalépek.

Mivel itt kiállítók és civilek vannak, nézzük a történetet a szaksajtó szemével.

A szaksajtó feladata a lehető legtöbb pénzt csinálni a rendezvényből. Aki hirdet, azt szeressük. Példa: a Compfair oldala a Primnél. Aki nem, az ott se volt. Ma nincsen esélyegyenlőség, hiszen olyan ez, mint a Mercedes tükre (mondta valaki, valahol), extra, külön pénzbe kerül.

A nagy cégek kivonultak a Compfairről. Ez tény. Az Intel, a Matáv, stb. nem. Az Intel csak képviseltette magát. De hol vannak a hivatásos vaskereskedők? Hol van a magyar Piacon legerősebb Microsoft? Vagy a többi szoftveres?

Szólt itt hozzá kiállító is. Runaway, többek között, ha jól emléxem (vagy az a másik, most újra olvasott topik volt?)

Kedves kiállítók, bolt ezen a kiállításon kiállítani? Miért éri meg? Tudjuk, akinek ez a profilja, a széles nagyközönség, annak nincsen sok választása, hiszen ott kell lenni. Nyereséges ez, nullaszldós, vagy veszteséges? Cégnév nélkül kellenének számok, nagyságrendek, valami.

Azt állította Ihrig Péter úr, hogy volt sajtókampány. Nem tudom. Lehet, hogy mást értünk ezalatt a szó alatt. A vízcsapból nálunk nem folyt. Másoknál?

Ellenpróba: meg kellene kérdezni olyan embereket, akik csak alig érintettek, akik a potenciális vevőkör lennének, ha tudnának róla, hogy miről is van egy ilyen kiállításon szó, mi az a Compfair. Hiszen a világ közben megváltozott, csak ezt a Compexpo, de főleg Ihrig Péter nem vette észre ezek szerint. Ma mások a preferenciák, mint akár öt éve, de akár mint tavaly. Ehhez viszont áruismeret kellene. Erre nem leletem nyomokat Ihrig Péter megszólalásaiban.

Többen is anyáznak a sajtós kollégák közül: számítástechnika -- az reklám. Szinte nincsen olyan hír, amit el lehet mondani a napilapokban, TV-ben. Példa: TV2. Pannon sajttáj beszámoló. Képernyőn: PGSM szöveg. Narráció: "Az egyik mobiltelefon társaság...". Hogyan lehet ma az informatikáról pl. egy napilaban írni? mit szeretnének a kiállítók?

Ez nem a Compfair és a Compexpo hibája, de nincs nyoma, hogy a Compexpo, és Ihrig Péter a magyar sajtót emberszámba venné.

Egy rendes kiállítás meg van csinálva. Ott kezdődik, hogy a hülye firkászát belefojtják az információba. Bombázzák. Katalógus, hírek, mi az újdonság, hová érdemes menni. Kiállító jegyzék előre. Szervezés. Emilben nem lenne kunszt, az összes kolléga ott lóg a neten. Előre lehetne tervezni. De nem lehet. Hát mi se törjük magunkat, mert minek. Kis kiállítás, kis foci, a lét meg már lenyúlták, mondhatni. A főszerk, meg ha nem volt bevétel, akkor le se hozza. Koncepcióváltás.

Van kisebb bavilon. Vannak kis helyes büfék, abban is el fog férni az a pár gép. Majd lángos helyett CD-t fognak árulni.

Innen nézvést meg megvan minden, csak a színvonal romlik (rontják? kell a bevétel?). El kell gondolkodni lassan azon, hogy hol van az ásó. Meg hogy hol a csatabárd.

Az is nagyon érdekes lenne, ha egyszer egy Hungexpós vendéget is meghívna az Index. Mert lehet, hogy a Compexpo kenyerére kerül margarin, de a márkázott vaj gyaníthatóan a terület tulajdonosát illeti. A Hungexpo munkája is gyalázatos, ha nem is balkániak az állapotok, de mondjuk nyugat-balkániak. Külön misét érdemelne, hogy mi minden hiányzik a vásárterületen, ami egy jobb vásárban van. Csak pénzzel lehet pénzt csinálni.

Pros Pero ezek szerint hallgat. Ihrig Péter állításait nem tartom teljesen megalapozottnak, ami a kiállítása (bazárja?) támogatottságát illeti.

A Neumann Társaság elég hangosan szokott elitélő véleményt mondani a Compfairről. Az IVSZ tagjai szintén. A szakma elitebb része nem hajlandó egy gyékényről árulni a fekete és még feketébb gazdaság prominens képviselőivel (ahogy ezt egyes vezető cégek prominens képviselői elég hangosan mondogatni szokták).

Az IVSZ állítólag csak évi egy kiállítást támogat és tart szükségesnek (ezt szokták mondani). Ez a kiállítás 1999-től kezdve az INFO.

Ha a szakma nem támogatja a kiállítást, akkor azt persze meg lehet csinálni másképp is, amolyan Téli Vásár jelleggel. De akkor stílszerűnek kellene lenni. Kellene hajóhinta, kellene Lökd meg a kecskét!, hullámvasút, céllövölde, stb. Mi több, az egészet akár át is lehetne telepíteni a Vidámparkba, esetleg az Állatkertbe (Sajtókonfernecia a majomházban). A Ligetben lehetne nagy bulikat csinálni, aki meg elúnja, az probléma nélkül elhúzhat a Pecsába. Ennek meglehetne a maga stílusa, bája.

Az a Compfair legnagyobb baja, hogy nem az informatikáról szól. Nekem még nem sikerült kideríteni, hogy miről is, hacssak nem a pénzről.

AsYouLikeIt, te egy vészmadár vagy? Az expanziót csillagászati értelemben gondolod (nagy bumm), vagy kis pukk (lufi)? Színvonal: stimmt.

Thommyka, szimeből szóltál. De jobb helyeken is lehet egy vásáron is szakmai napot rendezni, amikor a szakma magával van elfoglalva, és boltol. Erre a Compfair alkalmatlan. Hiszen hol lehet leülni? A pancsolda melletti padon? Ott tárgyalni? A pavilonban nem lehet (zaj), a kajáldákban sem (mindenki hallja). Az a benyomásom alakult ki, hogy itt mi abstart hülyének vagyunk nézve.

WagnerUR, ez nem szeretet, ez üzlet. Ezek szerint Ihrig Péter ilyen. Ahogy ezt a díszes seregletet ismerem, nem fogunk rokonszenvezni vele. Előítéletesek voltunk, de ezt megalapozottan tettük, hiszen a zsibit ismerjük, de ez nem Ihrig Péternek szólt eredetileg. Most már neki is fog? Szerinted?

Thommyka Creative Commons License 1999.11.12 0 0 54
Képzeld WagnerUR,megjött az INFO ajánlata. 20000 Ft/m2 és az egy nappal kevesebb is! Erre azt lehet csak mondani: NOOOORMÁLIS MARGIT?
Thommyka Creative Commons License 1999.11.12 0 0 52
Sajnos meg kell ismételnem, mert a nyilakat kiveszi valami a válaszból.

IP: "Tévedés az 50 %-os emelés, körülbelül 10 %-os ez az érték."

Thommyka: Majd utánanézek hétfőn. 9900-re emlékszem a tavalyira, idénre 14900-et fizettünk négyzetméterre a stand helyére + az építmény. (5 napra, egy gyengusz irodaházban ennyiért egy évre kap helyet az ember (1500/m2/hó), ami érdekes összehasonlítás ugye?)

IP: "Hirdetéssel kapcsolatban: ez is tévedés, a vásár kampánya igen szerteágazó volt, sajtó, szaksajtó, rádiók, hirdetés a metrókocsikban, stb."

Thommyka: Erre a cégekre egy üzletember tanulmányt vesz (nem irom, hol, mert reklám.) Mi az INFO-val hasonlítólért fizettünk. Nem irom ide a konkrét számokat, nem akarom leégetni. Én metrófogantyúkkal nem dicsekednék az INFO TV reklámjával szemben). Gyakorlati tény, első nap miért nem volt látogató, ha olyan hatalmas kampány volt ez? Amikor a TV-ben volt hír, már jöttek a látogatók. Már hallom a választ, első nap az ilyen. Egy f.nét! Az INFO-n az első nap is tömegével jöttek... Látszik a különbség...

IP: "Az idei Compfair a 12. Compfair volt, lesz jövőre, azután is, minden évben, az évnek ugyanebben az időszakában. Úgy gondolom, a Compfairt nem elsősorban a szakmának, a szakembereknek kell hirdetni, hiszen ők úgyis tudják, hogy van, hogy lesz, hanem annak a nagyközönségnek, akikre az új üzlet reményében a kiállítók számítanak. Ezért lehetséges, hogy Ön a kampány nagyobbik részével nem találkozott, mert az nem az Ön által figyelt médiában jelent meg."

Thommyka: Hát a nagyközönség aztán tényleg jó egy szakmai vásárnak... Több lufi fogy?

Látszik az egészből, hogy milyen kicsi cég a COMPEXPO, több tőke kell, és rugalmas (nem diktatórikus) egyszemélyes vezetés. Nem semmi lesz egyedül üldögélni az A pavilonban, olcsóbb a D pavilon. Vagy van kisebb?

Előzmény: Ihrig Péter - Compexpo (41)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.12 0 0 50
Kedves Takács Viktor!

Kedves topikgazda, mit tegyünk? Hagyjuk a topikot alámerülni vagy vitatkozgassunk el magunk? Ihrig Péter számos észrevétele, megállapítása vitatható.

Takács Viktor Creative Commons License 1999.11.12 0 0 49
Én is köszönöm Ihrig Péternek, hogy vendégünk volt és válaszolt a kérdésekre.

Ihrig Péter megígérte, hogy az itt felmerült, de meg nem válaszolt kérdésekre később még válaszok érkeznek. Az email címét mindenki ismeri most már.

Ihrig Péter - Compexpo Creative Commons License 1999.11.12 0 0 48
Lejárt az interjúra megbeszélt idő, köszönöm a kérdéseket és a Compfairhez kapcsolódó együttgondolkodást. A kérdések önmagukban is ötleteket adnak a jövő évi rendezvény előkészítéséhez, amiért külön hálás vagyok a kérdezőknek.

Amennyiben valamelyikük szívesen megtisztelne személyes találkozóval, beszélgetéssel: ihrig@compexpo.datanet.hu e-mailen várom jelentkezését.

AsYouLikeIt Creative Commons License 1999.11.12 0 0 47
...mintha egy 1+2 fős vállalkozás mindennapjait láthattuk volna,
expandált formában...
AsYouLikeIt Creative Commons License 1999.11.12 0 0 46
Gyalázatosan alacsony volt a szinvonal...
Ihrig Péter - Compexpo Creative Commons License 1999.11.12 0 0 45
Pros Peronak:

A vásár átformálására vannak ötleteink, de megérti, hogy azokat nem mondhatom el most itt. Az ehhez szükséges vélemények begyűjtése és feldolgozása még egy rövid időszakot igénybe vesz.

Saját konkrét tapasztalatom az, hogy az IVSZ az őszi kiállítást is támogatja. Az NJSZT - információim szerint - általában a kiállítási megjelenést nem ítéli fontos marketing eszköznek.

Sajtóval kapcsolatos kérdésére válaszolva: a Compexpo nem sajtócég, így a sajtó problémáit nem tudja értékelni, véleményezni.

A nagy és a kis kiállításokról: ez az állítás csak akkor lehet igaz, ha két kiállítás időben nagyon közel esik egymáshoz, és/vagy témacsoportjuk szinte teljes mértékben egyező.

Törölt nick Creative Commons License 1999.11.12 0 0 44
Több, mint 50 perc telt el. Használható információt nem kaptunk. A kiállitás szervező a kiállitókból és a látogatókból él. Hiába szervezek vidámparkot, ha nincs közönség, akkor nem jön a körhintás többet. Mi több a Hirharang is csak azt tudja megirni, hogy háromszor járt a Vursliban, először, utoljára és soha többé. Itt és a kapcsolódó topikokban gyászos a hangulat. A magyar informatika helyzetét ez nem tükrözi.

Csak sajnálhatjuk, hogy nem sikerült megértetni magunkat, mi egy virágzó magyar informatikában vagyunk érdekeltek. Ezt azzal kell csinálni, aki szintén igy gondolja.

A Compfair itt és most számomra kikerült a támogatott rendezvények közül. Nem tudom, mit hoz a jövő, de ezzel a kiállitással nem tudok azonosulni. A csatabárdot most még a helyén marad.

Ha a Compexpo egyszer a szakma segitségét kéri, akkor gondolom, megfelelő koncepciót a tisztelt tasztaltársak támogatni fognak. Ma azonban a kiállitó és a látogató lerablásán, hülyitésén kivül más koncepciót nem látok. Ki is lépek. By.

favago Creative Commons License 1999.11.12 0 0 43
On szerint hany informatikai kiallitast (vasrart) bir el kis hazank?
Lionell Credo Creative Commons License 1999.11.12 0 0 42
Osszehasonlitana a Compfair es az IFABO arculatat, profiljat, celjat es megvalositasat?
Előzmény: AsYouLikeIt (40)
Ihrig Péter - Compexpo Creative Commons License 1999.11.12 0 0 41
Thommykának:

Tévedés az 50 %-os emelés, körülbelül 10 %-os ez az érték.

Hirdetéssel kapcsolatban: ez is tévedés, a vásár kampánya igen szerteágazó volt, sajtó, szaksajtó, rádiók, hirdetés a metrókocsikban, stb.

Az idei Compfair a 12. Compfair volt, lesz jövőre, azután is, minden évben, az évnek ugyanebben az időszakában. Úgy gondolom, a Compfairt nem elsősorban a szakmának, a szakembereknek kell hirdetni, hiszen ők úgyis tudják, hogy van, hogy lesz, hanem annak a nagyközönségnek, akikre az új üzlet reményében a kiállítók számítanak. Ezért lehetséges, hogy Ön a kampány nagyobbik részével nem találkozott, mert az nem az Ön által figyelt médiában jelent meg.

AsYouLikeIt Creative Commons License 1999.11.12 0 0 40
Szerintem ez volt az utolsó...
Ihrig Péter - Compexpo Creative Commons License 1999.11.12 0 0 39
Szipkának:

Az a véleményem, hogy egy ilyen rendezvénynek egyszerre kell szakmai kiállításnak és szakvásárnak lennie. A kiállító feladata, hogy eldöntse megjelenésének formáját és tartalmát. A rendező feladata, hogy a kiállítás meghirdetett témacsoportjain és játékszabályain belül tartsa a kiállítót.

Bármelyik szakkiállítás/szakvásár arculatát, tartalmát meghatározza az, hogy esik-e a rendezvényt megelőző időszakra, vagy pont az idejére jelentős szakmai újdonság. Ha ilyen nincs - és ez úgy egy őszi, mint egy tavaszi kiállításnál előfordulhat -, akkor a résztvevők meglévő termékeiket, szolgáltatásaikat, fejlesztési elképzeléseiket tudják csak bemutatni. Ez automatikusan a vásár jelleg erősödésével is jár, hiszen például a meglévő készletek értékesítése is jelentősebb súlyt kap.

Előzmény: szipka (22)
HAMBURGERMAN Creative Commons License 1999.11.12 0 0 38
Ez igy igaz. Viszont talán a szervezök erdeke is lehet, hogy vonzódjon a közönség.
Esetleg ösztönzö lépéseket, lehetöségeket kellene adni.
Mivel itt nagyon kevesen lehetnek tisztába a rendezvényszervezés csínnyával, így nehezen is lehet konkrét hibákra rávilágitani.

Egyébként az idén megrendezésre került szakmai kiállítások VONZEREJE alapján - és ugye számunkra, látogatók számára mi lehetne fontosabb, és ez a szervezökre is igaz - elég lenne 1 kiállítás, de az nagyobb, látványosabb, vonzóbb legyen, az eddigiek összevonása. Akár lehetne összevontan a BNV-vel is, ugyanis annak is csokken a nepszeruisege...

Előzmény: Ihrig Péter - Compexpo (33)
Dan Creative Commons License 1999.11.12 0 0 37
Szerintem eléggé sux vol az idei Info, meg úgy nagy általánosságban a hazai kiállitások sem túl soxinűek. Szerintem van esélyünk arra, hogy jó, és nagy kiállitást tudjunk csinálni évente. Mert szerintem a régióban vezető szerepünk van, aki tőlünk keletre akar terjeszkedni, annak Budapest a kapu. Tehát szerintem nem csak hazai rendezvényben kellene gondolkodnunk, hanem a környező országok éven, nagy rendezvényének megvalósitását kellene magunkra vállalnunk. Ehez azonban nagy befektetőkre van szükség, ezért gondolom, hogy nem sok kis kiállitás kell, hanem egy nagy, ahol az összes jelentős cég képviselteti magát. valamint fel kellene ismertetni a nagy cégekkel, hogy érdemes újdonságaikat ezen a kiállitásom debütáltatniuk, mert szerintem ez tesz naggyá egy kiállitást.
favago Creative Commons License 1999.11.12 0 0 36
Tisztaban vagyok vele, hogy jelen volt pl. a Matáv is de semmi bummot nem mutattak pl.
nem volt olyan termek amelynek itt lett volna a bemutatoja /legalbbis bennem nem maradt meg ilyen/ en ne ertek egy ilxen rendezveny szervezesehez de bizonyara megoldhato lennenek ilyen "akciok"!?

favago

Törölt nick Creative Commons License 1999.11.12 0 0 35
Elolvastam az eddigi kérdéseket és válaszokat. A topik, melyet én inditottam, nem került teritékre (Comp?Fair?)

Összefoglalva:
- a szakma szerint a kiállitás a fekete és még feketébb gazdaság őszi seregszemléje. Ezzel a felfogással a nagy informatikai cégek nem hajlandóak azonosulni, tehát nem állitanak ki. A keletkező űrt be kell tölteni, tehát növekszik a zsibvásár.
- A sajtó nem foglalkozik a kiállitással (a mi lapunk se, mert nem vagyunk hirdetési újság.

- Nincs a Compfair-en olyan esemény, amely igazán vonzaná a sajtót.

- A kiállitások problematikája foglalkoztatja a szakmai szervezeteket. Az IVSZ csak évi egy kiállitást támogat, és az információk szerint a Neumann társaság is kivonult a Compfair-ről.

- Tudjuk, hogy a nagy kiállitások csökkentik a kicsik vonzerejét.

- Kérdés: Igaz az az állitás, hogy válság van ezen a téren?

- Mit szándékozik a Compexpo tenni a vásár modernizáálása érdekében?

- A sajtó panaszkodik és nem szereti a Hungexpo területén rendezett kiállitásokat. A sajtó kezelése terén balkáni állapotok és "sajátságos" szemlélet uralkodik. Hogyan látja ezt a kérdéskört a Compexpo?

Ihrig Péter - Compexpo Creative Commons License 1999.11.12 0 0 34
Laikusnak: Definiálja, kérem a bazár fogalmát!
Előzmény: laikus_ (29)
Ihrig Péter - Compexpo Creative Commons License 1999.11.12 0 0 33
Hamburgerman:

Úgy gondolom, hogy ez az észrevétel a kiállítóknak és nem a rendezőnek szól, hiszen a show műsorokat a kiállítók szervezik, rendezik saját eladási, üzleti stratégiájukhoz kapcsolódóan.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!