Végül a Philipset vettem meg. Kiszereléskor derült ki, hogy Osram NBU Laser volt benne. Nem tudom mióta lehetett benne de nagyon elfáradhatott mert a csere óta a philips-el teljesen más sötétben autózni.
Aha, ennyivel feherebb a LED. A gyari alap xenon fenyforras 4250-4300 K-es. Nekem a Lexusban inkabb 5000K-es a LED, kollegam Suzukija ennel sokkal hidegebb, elkepzelheto hogy 6000 folott van egy kicsivel.
Hmm. 5-6k e gyari LED? Baromi feher, ez igaz (raadasul nagyon jo), de annak idejen kifejezetten 4.2k xenont kerestem, mert emlekeim szerint mar az 5k is (de a 6k biztosan) a bazari kategoria volt. Inkabb lilasba hajlo, kevesebb hasznos fennyel.
Nagyon nehez ebben az esetben tanacsot adni. Ahogy irtad, a Philips egy picit hidegebb, de meg messze nem annyira, mint egy gyari LED, mert azok 5-6000K kozott vannak. Elozo automban a gyari alap Philipset lecsereltem az akkori elso generacios Osram NB-re (xenonrol beszelunk) es annyit vettem eszer, hogy icipicit melegebb volt a fenye, de erossegben olyan minimalis volt a kulonbseg, hogy azt mondanam, nem volt erosebb. En ezzel a multtal az Osramot valasztanam, de ha neked a hidegebb a jobb, akkor Philips. Egyikkel sem losz melle, de azt azert tudnod kell, hogy egy alap DS3-mal sem hibazol, mert nem biztos, hogy eszreveszed a kulonbseget. Nincs akkor diffi mint a hagyomanyos volfram technikaban.
Nemrég vettem egy fordot xenon-al szerelve. Szeretném cserélni az izzókat mert tudtommal még nem volt cserélve. Két izzó között vacilálok, de nem tudok dönteni.
Osram D3S Night Breaker Laser +200% xenon izzó 66340XNL
Egy árban vannak tehát ez nem mérvadó. Philipsnél pozitívum hogy fehérebb, így a szem is erősebbnek érzékeli annak ellenére hogy számok terén gyengébb mint az Osram. Tényleg tanácstalan vagyok. Ha este megyek akkor nagyrészt a Bakonyban, tehát akad vad rendesen. ( Az előző autómban H7 volt és ott a Philips extreme vision jobban bejött mint az Osram NBU )
Ki melyiket venné ? Ahogy olvasgattam a fórumot Osramot többen használtok a Philipsről nem nagyon találtam véleményt.
Ez nekem is eszembe jutott, hogy lesz majd halogen helyettesitoje, de szerintem az nem szabalyos. Ha valami gyarilag LED-el jott ki akkor csak utolagos engedellyel lehet masra cserelni.
Ezt en mar a szakdolgozatomban 6 evvel ezelott megemlitettem, hogy ez kurvanagy problema lesz. Lesz itt meg kendacsolas dogivel. mondjuk egy egyszeru tompitottat meg ugy ahogy lehet javitani, de egy hiper-szuper matrixos lampa mar kerdeses. Egy LEd potlasa evekkel a gyartas utan nem tudom mennyire lehetseges.
BMW-nel is van ilyen mostansag, meg asszem Mercinel is. Kitalalnak ezek a gyartok mar minden trukkot a jobb vilagitasert. Ami persze nekunk felhasznaloknak csoppet sem baj :)
Erre igy a kep alapjan azt mondanam, hogy a nagyobbik bi-LED fenyeloszlasa valamiert nem volt tokeletes, vagy a be-ledsege miatt korlatolt volt, ezert kiegeszitettek egy kisebb projektoros segedfennyel.
Megmondom őszintén, tudtam, hogy van ilyen autó (Auris, Lexus IS), csak azt nem tudtam eddig, hogy a két projektor miként dolgozik össze. Vagyis azt tudtam, hogy tompítottnál megy mindkettő.
A LED-es világban nem szokatlan, hogy nem egy darab lencse mögé bújtatják a sima bi-LED lámpát, hanem 2-3-4 mögé. Nálam a Lexusban 3 projektos a tompított, és egy külön a fényszóró. Ne kérdezd az értelmét...
Az általad említett megoldásnál a cél az volt, hogy a tompított legyen erős, egyenletes. Valószínű voltak méretbeli korlátok is, ezért a két kisebb projektor. Itt ugye van a LED-eknek hőelvezetése is, ami élettartam szempontjából nagyon lényeges.
Kitakarással meg tudod nézni, hogy melyik projektor az útfelszín melyik megvilágításáért felelős.
Az a lencse, amelyik meg a fényszórót is adja, az valószínű csak besegít a tompítottba, nem az a fő felelős.
De itt csak hangosan gondolkodtam, mert tényleg nem volt még ilyenhez szerencsém.
Egyébként a két lencsés tompított a '10-es évek elején gyakori volt. Civic, Prius, pl., de ott volt külön halogénes refi.
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy utólagos H1 xenon kit a kocsimban, de nincs bekötve. A trafóból kijövő kábeleket korábban egy szerelő nemtörődésből tőből levágta.
Kaptam most egy karambolos kocsiból egy másik trafót ugyan olyan kábelekkel, viszont ez H7 volt. Lehet eltérés, más feszültségszint, frekvencia, akármi, vagy kompatibilis vele?