Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bozótpilóta Creative Commons License 2022.11.15 0 0 218103

Köszi a válaszokat, a főtengő jeladót még nem próbálták, köszi üdv

downer Creative Commons License 2022.11.15 0 0 218102

Egy új főtengely/fordulatszám jeladót mindenképp raknék bele, annak gyakori a hőmérsékletfüggő hibája. Bár nem pont így, addig nem lehet tovább menni, amíg az biztosan nem jó. Motorvezérlőre mutogatás meg mindig a legutolsó kell hogy legyen, mikor már minden más ki van zárva, nem a legelső.

Előzmény: bozótpilóta (218100)
Paco155 Creative Commons License 2022.11.15 -1 0 218101

Szerintem alkatrészcserélgetés helyett inkább derítsétek ki miért nem indul.

A benzines autó nem egy ördöglakat 3 dolog kell ahhoz hogy járjon.  Kompresszió, üzemanyag és szikra a megfelelő időben. Mindegyik viszonylag egyszerűen ellenőrizhető/mérhető. Ha megvan, hogy melyik hiányzik az induláshoz akkor lehet tovább lépni.  

Előzmény: bozótpilóta (218100)
bozótpilóta Creative Commons License 2022.11.15 0 0 218100

Az alábbi problémám lenne, melyre kérném a javaslatotokat, reményeim szerint tudtok segíteni, mert sem az autószerelők, sem az elektromos szerelők nem találkoztak még az Alfa 147-es (2008-as évjárat, 1. 6) problémámmal:
Nem indul. Van rajta gyújtás, de nem kapja el a fonalat. (Tehát nem aksi problem.) Tapasztalat alapján ezt akkor produkálja, ha kb. 15 perc – 1 óra közötti állás után szeretném újra indítani. Ha este áll, vagy több, mint 1 órát áll, akkor általában mindig elindul. Valamikor betolásra, mozgatásra ekkor is elindul. Van, aki azt mondta, hogy a motorvezérő-csatlakozókat kell megmozgatni, ezt legközelebb kipróbálom, azaz lehet, hogy ma valamikor, ha nem indul..:(
Legutóbbi próbálkozásom egy elektromos szerelővel az volt, hogy lehet, hogy a motorvezérlő panel a rossz, de ez lutri, nem biztos. Sok minden ki lett már cserélve rajta, egy újabb nagyobb tételtől, ha nem is az a hiba megkímélném magam.
Hibakód nincs benne, immobilezer más miatt kb. 4 éve kiiktatva. Nemrég kapott új bicskakulcsot, mert elvesztettem a régit. Még ennyi az infó.

Paco155 Creative Commons License 2022.11.06 -1 0 218099

Nyugodtan tankold tisztán E10-el. Semmi baja nem lesz tőle.

Előzmény: nikita53 (218098)
nikita53 Creative Commons License 2022.11.06 0 0 218098

Üdv!

Sajnos megöregedtem emiatt eladtam a nagy a 2.0ás Alfát meg 2017 óta 10000 km ert ment az autó. A gazdasági válság is beleszólt. Vettem egy kis Polot mondván ez elég itt boltba járni. Elmegy a sapkás benzinnel. Viszont autót ennyire soha sem gyűlöltem meg mint ezt. Gondolkodtam, hogy veszek egy 147 est viszont megint abba a gödörbe estem, hogy a gyár nem ajánlja az E10 es benzint. Gázolajos soha sem volt a szívem csücske. Világ életemben Alfáim voltak. Nagyon hiányzik a mai napig. Ehhez tartozna a kérdésem, ha vennék egy 1.6 os benzinest és keverném az E10 est 100 as benzinnel vagy elmenne keverés nélkül E10 el is komolyabb károsodás nélkül?   Mint írtam fentebb nem igazán használom az autót évi max 2-3 ezer km. Az esetek 95% ban rövid városi utak, de az is többnyire ebben az időjárásban. Nyáron inkább motorral közlekedek. Szerintetek maradjak a Polónál vagy meg vásárolhatok egy benzines 147 est? Nem akarok kiadni több millió forintot új kisautóra a kihasználatlanság miatt. Nagyon megköszönném a segítséget amely korrekt és nem fellengzős kioktató módban íródik. Köszönöm, hogy elolvastad és javaslatot teszel.

Inner Circle Creative Commons License 2022.10.30 0 0 218097

:D

Előzmény: Paco155 (218095)
Paco155 Creative Commons License 2022.10.30 -1 0 218096

te sz -> te is

Előzmény: Paco155 (218095)
Paco155 Creative Commons License 2022.10.30 -1 0 218095

Ez már egyszer eltört és valaki megmókolta. Te sz csak ezt tudod tenni, kicseréled a fekete kábeldarabot egy eglszben lévőre. :P   

 

Remélem neked lesz zsugorcsöved......

Előzmény: Inner Circle (218094)
Inner Circle Creative Commons License 2022.10.30 0 0 218094

Szarolasz Fiat Qubómon (imádom) behalt a hátsó ajtónyitás, se gombra, se távirányítóra nem reagált. Kicsit fárasztó volt már a csomagtartóban búvárkodás, szóval szetszedtem, nincs delej a zárnál. Szereztem (csodával határos módon) elektronikai leírást, igaz spanyolul, de négyszavas szókincsemmel egész jól boldogultam... mértem, teszteltem, letöltöttem, utánanéztem, nyomoztam, ez lett a vége:

Csomagtérajtónál... Hát mert szarolasz...

pettinke Creative Commons License 2022.10.13 0 0 218093

engem még a 159-el egyszer kiszedett emiatt a sorból a rendőr ... úgy látta, hogy nincs rendszám az autón, mert rossz oldalról nézett ... némán mutogattam a kocsi elejét, hogy nézze, ember, ott van ... csapkodták egymás fejét, hogy "jaj, persze, hát Alfa, hát ilyen szokott lenni"

Előzmény: altimus (218091)
Paco155 Creative Commons License 2022.10.04 -2 0 218092

Nekem is 19-es a nyári. A téli meg 18-as.  Nincs köze hozzá. És a kátyúknak meg rossz útnak sem, mert a gumi pereme annyira mélyen ül a felniben, hogy ha már az deformálódna akkor a felni pereme is törne. 

 

"Mas: Nehany parkoloban, melygarazsban az elso rendszamot, ami nem kozepre van felszerelve, nem tudja leolvasni az automata, ugyhogy be kell dugni a kihajtashoz a jegyet az automataba."

Tudjuk. :P

Előzmény: altimus (218091)
altimus Creative Commons License 2022.10.04 0 0 218091

Hat, nem tudom. 19-es kerekek vannak az auton, az a kor alaku lyukas tipus. Mondjuk en Budapesten hasznalom az autot, ahol brutalis katyuk vannak, nameg fekvorendorok. Nem tudom ez szamit-e valamit, szerintem igen, eleg nagy uteseket kap azert a gumi, felni kombo. Mostmar lassan kezdem megszokni, hogy a fekvorendorokon joval lassabban menjek at, mint a korabbi autommal. Azzal meg se ereztem ezeket. Mindegy, lassan itt a teli gumik ideje, megrendeltem a 17-es felniket a teli gumikkal. Szoval lassan osszecsiszolodunk.

 

Mas: Nehany parkoloban, melygarazsban az elso rendszamot, ami nem kozepre van felszerelve, nem tudja leolvasni az automata, ugyhogy be kell dugni a kihajtashoz a jegyet az automataba.

Előzmény: Paco155 (218089)
Inner Circle Creative Commons License 2022.10.03 0 0 218090

Az Aldis kézi kompresszoron is van tizedre pontos digitális műszer. Nyilván nem túl erős cucc, mire a nulláról felfújod, szakállad nő (vajon honnan tudom...), de beállítgatni jó lehet.

Előzmény: altimus (218086)
Paco155 Creative Commons License 2022.10.03 -1 0 218089

"ha mindegyik egyszerre szép lassan (ahogy normálisan szokott) ereszt a gyári nyomás alá 1/2 év alatt, "

Ott valami probléma van, nekem sosem fogy a levegő a kerekeimből.  Ugyanazzal az órával mérem mindig otthon, ugyanazzal a kompresszorral. 

Előzmény: pettinke (218088)
pettinke Creative Commons License 2022.10.03 0 0 218088

azért kell a kütyü, mert az ABS jeladós módszerrel csak a különbséget veszed észre - az egyik kerék leereszt és a csökkent átmérő miatt elkezd többet forogni. ha mindegyik egyszerre szép lassan (ahogy normálisan szokott) ereszt a gyári nyomás alá 1/2 év alatt, azért nem fog nyivákolni (a Giuliettában ilyen van, sose szól, pedig kipróbáltam, hogy egy szezonig nem fújok bele)

Előzmény: Inner Circle (218083)
Paco155 Creative Commons License 2022.10.03 -1 0 218087

Azt azért megpróbálhatnád, hogy hogyan viselkedik, ha az előírt gyári értékre állítod be. 

Előzmény: altimus (218086)
altimus Creative Commons License 2022.10.02 0 0 218086

igen, en kompromisszumos megoldasnak 2.3-at toltottem mindenhova (illetve a gumis, mert neki van digitalis meroje) a benzinkutnal az a gep amit probaltam egy kalap szar volt, ugralt a mutato fel, ala, azon nem lehet tizedpontossagra allitani a nyomast.

Előzmény: TtK (218081)
altimus Creative Commons License 2022.10.02 0 0 218085

persze, meg boven garancialis. majusi. ugyhogy meg jo sok ido van az elso kotelezo szervizig. epp azert vettem uj autot, hogy ne kelljen szervizbe jarnom, ugyhogy tudok ezzel elni.

 

azert erdeklodtem, mert most rendeltem egy teli gumi szettet felnivel, mert a 19-es felnikre nem akartam teli gumit venni, meg ez a fancy felni nem is a legjobb telen. 2-3 alkalommal megyunk sielni, es az osztrakoknal kotelezo a holanc ... ugyhogy inkabb rendeltem 17-es felniket, jo lesz az telre.

Előzmény: Paco155 (218079)
altimus Creative Commons License 2022.10.02 0 0 218084

nem ertek hozza, biztos vannak eltero megoldasok. azt tudom, hogy a giuliaba jelado van, minden kerekben, ami 15eFt. nem is ezzel van bajom, hanem azzal, amit irtam. az elozo automban sikerult ketszer eltornom a kutyut, amikor megprobaltam a kutnal feltolteni a gumit.

 

a giuliaban allo helyzetben is jelzi a kereknyomast a szamitogep. es ahogy irtam volt ugy, hogy a napos oldalon ket tizeddel tobbet jelzett a ket kerekben. mar egytizedes elteresre is jelez a szamitogep.

Előzmény: Inner Circle (218083)
Inner Circle Creative Commons License 2022.10.01 0 0 218083

A céges autó Skoda volt, a mostani családi a gyerekszám miatt VW Touran, azaz ugyanaz az elektronika. Egyikben sincs semmi a kerékben, valszeg az ABS jeladóról veszi le a fordulat jelét és annak alapján nézi a keréknyomást. Beállítod a kútnál azt, ami neked tetszik, rányomsz az OK-ra, és onnantól fogva az eltérést nézi.

Minek egyáltalán a külön kütyü a gumiba?

Előzmény: altimus (218077)
pettinke Creative Commons License 2022.10.01 0 0 218082

nekem sem volt sose fals riasztás, se a Giulián, se a Stelvión. ha ősszel hidegebb lesz, akkor szól egyszer az első hűvös reggelen, fújsz bele, aztán kuss van.

Előzmény: TtK (218081)
TtK Creative Commons License 2022.10.01 0 0 218081

Nem lehet, hogy az a baj, hogy mind a négy kerékben ugyanazt a nyomást állítod? Elöl 2.2 hátul 2.4 az előírás. Legalábbis nekem a 200 lovas benzinesnél így van. Nekem akkor szokott sipákolni, mikor reggel jönnek a hidegek. Akkor hazafelé megállok a kúton és fújok bele egy-két tizedet. Fals risztás nem szokott lenni.

Előzmény: altimus (218077)
Piritu Creative Commons License 2022.09.30 0 0 218080

Érdekes amit írsz. Nekem még sose sipákolt, pedig ahogy te is írod sűrűn előfordult hogy a "napos" oldalon 0,1-0,3-al több volt a rendszer szerint a kerékben. Induláskor 0,1 különbségre se jelezte az elmúlt 100e km alatt...

Előzmény: altimus (218077)
Paco155 Creative Commons License 2022.09.30 -1 0 218079

Ha ilyen fiatal az autó akkor szerintem még garanciális.  Esetleg kérdezd meg a márkaszervizt, hogy a TPMS-rendszert le tudják-e tiltani Examinerrel az autódban úgy mintha benne sem lenne. Ekkor nem kéri a keréknyomásellenőrző modulokat. 

Előzmény: altimus (218077)
altimus Creative Commons License 2022.09.30 0 0 218078

Az meg hagyjan ha csak a gumit daralja le a felni. Az fajdalmasabb ha a felnit daralja le az aszfalt.

 

Ide tartozik, hogy a Giulia tolatokameraja egeszen jo, es igen hasznalhato az a szines vonal is, amit bejelol a kepen tolataskor. A rahagyas kicsit nagy ugyan, vagy 15 centi, ugyhogy amikor azt jelzi, hogy epp a jarda peremenel van az auto, akkor kb 15 cm meg a res, de ezt par parkolas utan mar meg lehet tanulni kompenzalni.

 

Ami viszont az elozo automban igen prima dolog volt az az, hogy tolataskor lebillentette a jobboldali tukrot, es a tukorbol piman latszott a jarda pereme. Centi pontosan be lehetett alni a jarda melle. Valami ilyesmit itt is be lehetett volna programozni, habar valami mechanikus mokolas is kellene hozza a tukron, hogy le tudjon fordulni. Habar behajtja magat ha az ajtot bezarom, ugyhogy meg akar tudhatna egy kicsit tekeredni is.

Előzmény: TtK (218076)
altimus Creative Commons License 2022.09.30 0 0 218077

Keves olyan funkcio van az uj autokban amit nagyon utalok, de ez a kereknyomas ellenorzo rendszer ez az. Az uj Giuliaba 2 honapig nem panaszkodott, aztan elkezdte azt, hogy az egyik kerekben 0.1 bar-al kevesebb a nyomas. Aztan egy masikban. Egy normal benzinkutnal lehetetlen az automata fujoval ugy beallitani, hogy tized pontosan ugyanannyi legyen a 4 kerekben a nyomas, marpedig ez a rendszer ezt kovetelne meg. A multkor ugy alltam meg, hogy az egy oldalon levo ket kerek a marha nagy napsutesben volt, a masik oldalon a ket kerek arnyekban. Ez ket tized kulonbseget jelentett, ami miatt jott az ertesites az alfa connectben. En meg ugy vagyok vele, hogy hagyjanak engem beken ezzel a faszsaggal.

 

Az igazan rossz elmeny az az elozo automban volt, ami egy jaguar xf volt. na ott egy kettized mm vastag csovon kellett volna fujni a gumit, ami krateresre korrodalodott es _ketszer_ ket kulonbozo alkalommal teptem ki kezzel a benzinkutnal az egeszet, amikor lecsavartam rola a muanyag kupakot, hogy toltsek bele levegot. Pedig nem tekertem brutalisan. Mind a ket alkalommal 40 ezer Ft volt a mobil gumis, aki kijott a kuthoz, plusz eltoltottem vele masfel orat ketszer. Ugyhogy a nyari gumi cserenel egyszer kivetettem mind a negyet a kerekekbol. Ezutan vagy 3 evig, amig megvolt az auto menetkozben a kozepso kijelzo egyfolytaban jelzett. Bosszanto volt, de egy ido utan letakartam.

 

Ugyhogy elsosorban nem az vezet, hogy megsporoljak 4x15 ezer Ft-ot, hanem en egyszeruen utalom ezt a dolgot. Ramkenyszeritenek valamit, ami nekem nem kell. Persze tudom, kevesebbet fogyaszt az auto az eloirt kereknyomasnal.

 

Mindegy, megrendeltem 4 teli felnit, 4 teli gumival, elso korben a nyhomas ellenorzo nelkul, aztan majd meglatom milyen idegesito rendszer fog emiatt az idegeimre menni.

Előzmény: TtK (218076)
TtK Creative Commons License 2022.09.30 0 0 218076

Folyamatosan nem fog sípolni, de minden indításnál fel fogja dobni a hibaüzenetet és világítani fog a műszerfalon a sárga lapos gumi.

Amúgy meg: értem én, hogy nem szívesen ad ki az ember tízezreket ha nem muszáj, de ez a funkció kivételesen még hasznos is. Ismerősnek volt már olyan, hogy a lassú defektet jelezte és nem kellett megvárni míg tök lapos lesz a gumi és ledarálja a felni.

Előzmény: altimus (218074)
Paco155 Creative Commons License 2022.09.30 -1 0 218075

Valószínűleg pont ezt várhatod.

Előzmény: altimus (218074)
altimus Creative Commons License 2022.09.29 0 0 218074

Tudja valaki, hogy konkrétan mi történik egy 22-es Giuliával, ha a kerekekbe nem tetetem bele a keréknyomás ellenőrző jeladókat? Tervezek 4 új téli felnit venni télre gumikkal és nem igazán hiányozna a keréknyomás ellenőrző, úgyhogy nem rendelnék, hacsak nincs valami nagyon nem kívánatos következménye ennek. (pl folyamatos sípolás, pittyegés, basztató üzenet a műszerfalon ...)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!