Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 30 perce 0 0 217058

Pályázni fogsz?  Akkor elvileg pont alkalmas lesz a helyzet a regenerálásra amit szerencsés módon talán elindít majd.

De amúgy is a folyamatos nagyobb fordulat csak segít rajta rontani nem szokott - a részecskeszűrőnek a város az ellensége.

 

Ha esetleg tudnánk, hogy milyen motor akkor meg lehetne nézni, hogy milyen szoftver tud indítani kényszerregenerálást.

 

Ha csak olvasni tudod és tényleg van még két heted akkor menj ki elkerülő pályára a hétvégén és hajtsd meg egy kicsit. 30 perc elég lesz. Előtte-utána olvasd ki a telítettséget. Meg aztán ha végleg bedugulna akkor inkább most tegyen így akkor lesz egy heted pótkocsit szerezni. :P

Előzmény: Russell Coutts (217057)
Russell Coutts Creative Commons License 1 órája 0 0 217057

Ha már itt tartunk...

Adott egy dieseles szekér, 12 évesen, 230k km-el.

A szekér már panaszkodik, hogy a részecskeszűrő eléggé el van már tömődve, és csinálni kellene vele valamit, esetlegesen cserélni. Azonban nekem 2 hét múlva még el kellene mennem vele 1200 km-t, utána tudjuk csak megműteni.

Van valakinek tapasztalata/ötlete, hogy esetlegesen mivel kellene ráolvasást csinálni, hogy valamennyire még az úton kiégesse magát, és ne tömődjön el teljesen? (Tartok tőle, hogy átáll vészüzemre, és nem érünk oda vele.)

Russell Coutts Creative Commons License 1 órája 0 0 217056

Jogos :)

Vita akkor lesz, ha rá szánom magam, és én is beszállok :DDDDD

Előzmény: Paco155 (217055)
Paco155 Creative Commons License 2 órája 0 1 217055

Áááááá, ez még nem vita csak egy lájtos pöcsméregetés. :)   10 éve. Na akkor voltak viták. :P

Előzmény: nikita53 (217054)
nikita53 Creative Commons License 3 órája 0 0 217054

Nagyon szépen köszönöm ezt a kis vitát személyem szerint nagy örömmel olvastam a hozzászólásokat. Nagyon hasznos volt számomra. Az ilyen jellegű vitákat szívesen olvasom.

Paco155 Creative Commons License 3 órája 0 0 217053

Igen, szükség van rá.  Mert a fórumot sokan olvassák, és akár sok év múlva is. Minden "ugyan már jó lesz ez úgy" leírás annak a veszélyét hordozza magában, hogy valamikor valaki még nálunk is tudatlanabb szentírásnak tekintve a dolgot baromságot fog csinálni.

Előzmény: downer (217052)
downer Creative Commons License 3 órája 0 0 217052

OK, leegyszerűsítem, de van szükség ezek között a fórumos keretek között többre?

Volt turbós autóm és amiket írsz, tisztában is vagyok vele.

Előzmény: Paco155 (217051)
Paco155 Creative Commons License 4 órája 0 0 217051

"Uhh, túlbonyolítod ezeket az elnevezéseket.

Nekem LMM az ami a légszűrő és a fojtószelep között van és átmegy rajta a beszívott levegő, azt méri valamilyen módszerrel."

Pontosítsunk. Nem én bonyolítom túl, hanem te egyszerűsíted le.

 

 

"A MAP szenzor meg az, ami a fojtószelep után van bárhol a szívócsőben és azt a leginkább negatív nyomást méri, ami abban van."

Volt már neked turboval terhelt autód? :P  (És itt a turbodieselek is játszanak, szóval a MAP szenzor az összes autó több mint 50%-nál nem egy alatti hanem egy feletti nyomást is gyakran szokott mérni). A JTS esetében (persze kivéve a TBi-t ami szintén JTS) valóban igaz hogy kevesebbet, és az a nyomás amúgy pont ugyanannyi a fékszervohoz menő csőben is mint a szívósorban. A turbós autóknál külön vákuumpumpa van a fékszervohoz.

Előzmény: downer (217049)
TtK Creative Commons License 9 órája 0 0 217050

A hőfilmes a MAF

Előzmény: Paco155 (217048)
downer Creative Commons License 10 órája 0 0 217049

Uhh, túlbonyolítod ezeket az elnevezéseket.

Nekem LMM az ami a légszűrő és a fojtószelep között van és átmegy rajta a beszívott levegő, azt méri valamilyen módszerrel. A MAP szenzor meg az, ami a fojtószelep után van bárhol a szívócsőben és azt a leginkább negatív nyomást méri, ami abban van.

Előzmény: Paco155 (217048)
Paco155 Creative Commons License 13 órája 0 0 217048

"De sima TS-ekben meg nincs mindkettő."

Azért mert azokban nem nem MAF van hanem AFM (azaz a régiekben torlólapátos, a 16V-k ben pedig hőfilmes).  A MAF mellett mindig van MAP is. (legalábbis benzin esetén, a diesel az más tészta).

 

Ugyanis nem ugyanaz a LégMennyiségMérő  és a LégTömegMérő.... (AFM/AQM)

 

Előzmény: downer (217047)
downer Creative Commons License 13 órája 0 0 217047

Igen, légmennyiség mérő. Mass air flow meter.

Először volt csak a MAP, aztán gondolom mivel az nem ad elég pontos képet a beszívott levegő mennyiségéről, lett a LMM helyette. Így együtt meg talán a még teljes körűbb adatokért alkalmazzák. De sima TS-ekben meg nincs mindkettő.

Előzmény: Paco155 (217046)
Paco155 Creative Commons License 16 órája 0 0 217046

Szerintem te a MAF-ot nevezed LMM-nek.

Előzmény: downer (217045)
downer Creative Commons License 23 órája 0 0 217045

Hogyne lenne már LMM egy JTS-ben?

Előzmény: Paco155 (217044)
Paco155 Creative Commons License 26 órája 0 0 217044

LMM ugyan nincs benne csak a MAP/MAF szenzorok, és ezekből számolja a légnyelést, másrészt a MAP értékének a benzinnyomás+befecskendezési idő kiszámolásában is szerepe van.

Előzmény: downer (217043)
downer Creative Commons License 26 órája 0 0 217043

Szerintem arra alapvetően nincs szüksége az ECU-nak hogy szívócső nyomást lásson, mert ott a LMM, százszor pontosabb. Valami kiegészítő funkciója lehet, de nem vágom én se pontosan.

Előzmény: nikita53 (217042)
nikita53 Creative Commons License 1 napja 0 0 217042

Szia Köszönöm ott megtaláltam. Viszont fölmerült bennem egy kérdés,hogyan érzékeli ez a szívócső nyomást,ha nem a szívó csőben van? Eléggé eldugták. Ez valami gumi csőre csatlakozik?  

Előzmény: downer (217041)
downer Creative Commons License 1 napja 0 0 217041

Valahol a fékrásegítő vákuumcső környékén keresgélj!

Előzmény: nikita53 (217040)
nikita53 Creative Commons License 1 napja 0 0 217040

Igen ezt találtam és is a szám is meg egyezik,de a nagy kérdés,hol található ? Mivel én ilyen alakú alkatrészt  a borító levétele után nem láttam a szívó soron. Sem fölül sem oldalt sem a végében,pedig akkor valahol ott kell lennie. Egyébként köszönöm a segítségedet. Így már világos,hogy az Amorén baromságot írt valaki.

Előzmény: Russell Coutts (217038)
N.Richi Creative Commons License 1 napja 0 0 217039

Egy 2002-es 166-os szervizelhető otthon? Úgy értem a szűrők cseréje, olajcsere stb megoldható akár aláfeküdve is, vagy komolyabb szakértelmet igényel? Illetve a többi alkatrész hogy áll ilyen téren? Kellenek hozzá spéci szerszámok, vagy esetleg számítógép?

Russell Coutts Creative Commons License 2 napja 0 0 217038

http://bfy.tw/Mnz2

 

Van benne.

Bosch szenzor.

0261230052 a száma.

 

Előzmény: nikita53 (217037)
nikita53 Creative Commons License 2 napja 0 0 217037

Múlt héten motor hiba kódot dobott a járgány. Elmentem,hogy mi a gond olvassák ki. MAP sensor hiba kód volt állítólag. Ez egy 156 2.0 JTS. Levettem a motor tetejéről a borítást,de sehol sem találtam az ominózus alkatrészt. Olvastam,hogy csak a  159 JTdm ben van. Akkor,hogy tudta ezt a hiba üzenetet produkálni? A kérdés akkor van vagy nincs az említett típusban?  Amennyiben van akkor hol találom? Hogy néz ki mert a keresőben meg jelent alkatrészhez még hasonlót sem találtam. Köszi

N.Richi Creative Commons License 2 napja 0 0 217036

Sokkal okosabb lettem. Köszönöm az infokat. A tíny az továbbra is tény, hogy akinek majomra van pénze legyen pénze banánra is. A luxust meg kell fizetni.

Ettől függetlenül valószínűleg megveszem. Mindig is ápoltam az autóm, remélem majd ez is hálás lesz.

Előzmény: downer (217035)
downer Creative Commons License 2 napja 0 0 217035

Vagy a szíjtárcsa gumibetétje adta fel a harcot, mert lefutotta már az is a magáét. Egy Dayco tárcsa 30 eFt, erről beszélnek a többiek. Így kalkulálj!

Előzmény: N.Richi (217033)
Paco155 Creative Commons License 3 napja 0 0 217034

"A felsorolt dolgok kopó-fogyó alkatrészek."

Erről beszélek. Ha ezek "belenyúlt a költségekbe" néven vannak elkönyvelve, akkor mi lesz ha kuplungtárcsát és szerkezetet kell cserélni mert lefutotta az idejét? Vagy egy teljes fékszettet, tárcsa+betét elöl-hátul?

És ezek még mindig kopó-fogyó dolgok, ha tényleg elromlik valami akkor pingvinezés?

Előzmény: Piritu (217032)
N.Richi Creative Commons License 3 napja 0 0 217033

Na ebből látszik, hogy csak benzinesem volt eddig. Nem tudtam hogy ebben nincs részecskeszűrő. 

A bordás szíj szakadás oka meg volt. Az egyik görgő volt kikopva, lötyögött. Azt kicserélték. Utána leesett, de én azt gondolom hogy szarul lett felrakva, vagy megfeszítve vagy vmi hasonló. 

Piritu Creative Commons License 3 napja 0 0 217032

"Ő is belenyúlt rendesen a költségekbe." - szerintem meg nem. A felsorolt dolgok kopó-fogyó alkatrészek.

A hosszbordást meg nem csak cserélni kellett volna hanem megnézni az okát.

Előzmény: N.Richi (217026)
Piritu Creative Commons License 3 napja 0 0 217031

Egy 2002-es kocsiban nem lesz részecskeszűrő...

A turbó hűtése egy keményebb menet után alap.

Előzmény: N.Richi (217030)
N.Richi Creative Commons License 3 napja 0 0 217030

A jelenlegi autóm 26 éves. Nyílván kevesebb extrával rendelkezik, ezáltal kevesebb hibaforrással is. Azzal tisztában vagyok, hogy költeni kell rá. De megnyugtató egy alfástól azt hallani, hogy nem igazak a pletykák. Egy diesel, illetve turbós autónál mire kell odafigyelni használatkor? Olvastam olyat is hogy megállás után kb 1-2 percig járassam a turbó miatt. Meg hogy a dieselt időnként pályán meg kell hajtani, hogy kitisztuljon a részecskeszűrő stb.

Paco155 Creative Commons License 3 napja 0 1 217029

Nem, nem igazak. 

Viszont az az autó 16 éves és bármelyik 16 éves autóra költeni kell. A 166 ra pedig nem keveset mert az alkatrészárak is az eredeti árához lettek igazítva.

Ha csak halvány kétség merül fel benned, hogy fenn tudod-e tartani, akkor nem fogod tudni.  Kb, mint az ékszerboltban: Ha megkérdezed az árát akkor nem engedheted meg magadnak. :)

Előzmény: N.Richi (217028)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!