Akkor a Stelvióba a dízelmotor jobban mozgatja a kasztnit mint a benzines? És a dpf, egr, kettőstömeg, kokszosodás jelenléte nem jelentős?benzinnél ezek nincsenek ha a megbízhatóságot vesszük..
Ha megérkezik a kütyü, majd beszámolok, a tapasztalatokról.....
Paco: használtam launcsot és kts-t is.... komoly elmélyülést (elméleti és gyakorlati szinten,1aránt) igényel.... plusz folyamatos utánképzést / szintentartást....
Erre nekem sem időm, sem más, egyéb lehetőségem = feltételem, sem, adott.....
Ilyen mélységben, szerintem, az foglalkozik vele, akinek ez a szakmája....ebből él.
Megnéztem, autó nélkül nem ad életjelet, kikapcsolt gyújtással nem mentem vele semmire, gyújtással pedig csak az adott autóval foglalkozott, szóval nem derült ki, mi mindent tudna még. Mintha egymás után kiírta volna a protokollokat, amiket ismer? Esetleg annak utána lehetne nézni, a Sprinter min keresztül kommunikál, és az szerepel-e itt? Semmit sem értek a témához, gondolom kiderült :D
Ha megengeded, a teherautós (7.5t >) részhez szólnék hozzá: gyári szerződött márkaszervizeknek van az adott gyár szerveréhez hozzáférésük.
Iveco-nál, ha jól emléXem,30 napos 'időkorlát' -tal, működik a software. Azaz, ha 'elmúlik' a szerződéses kapcsolat a gyártó és a szerviz között, akkor a következő hónaptól, még a volt márkaszervíz is fújhatja a gyári sw-t,hiába van meg / áll rendelkezésre.
Jellemzően Panasonic CF sorozat notebookjain fut a program , plusz létfontosságú, a gyári adatkábel.
Jómagam próbáltam orosz klón-kábellel , a gyári sw-t futtatni, nem működött.
A tört....bocsánat : biztonsági másolat sw, saját panasonic cf19-en, de gyári kábellel, működött.... összes többi feltételt , nem írom le, mégis csak nyílt fórum.
Kérhetek konkrét segítséget?
Ha előre, forintban / euro-ban, odaadom a kütyü + beszerzés ktg-eit, rendelsz nekem egy ilyen okosságot, amit IC belinkelt?
Van egy Renault Master is (megvert vele a sors) ... abban legalább a motor jó (olasz -eredetű).... a rá / köré akasztott sallangok....nos az igazi francia szemét.
"Ami , most, sürgősen kellene, az egy Euro5 besorolású, 3.5 t-s, Mercedes Sprinter..... délután, lefotózom az OBD csatlakozóját ...."
Az személyautó, nem teher. Azon az alapok akár működhetnek is. Nézd meg hogy azt a motort ami ebben van milyen szeméyaotóba szerelték még. Motorkód alapján van esély olyat atlálni, és akkor azt az autót választva ( vagy autoscan, ha tudja a kütyü), esélyesen betalál.
Az EOBDII az már jó ideje kötelező minden személy (kiemelem, személy)gépkocsiban, szabványos csatlakozóval és szabványos protokollal, de ez csak a környezetvédelmi részre értendő. Minden egyéb, váltó, lámpa, ablakok, ABS, ESP, szervizintervallum, stb... gyártói kódokkal megy. És nekik nem érdekük, hogy kiadják, mi mit jelent, hogyan olvasható, és hogyan írható. Egy komoly "általános diagnosztika mint a Launch, KTS, ilyesmi több százezer forint. Évente.
Persze kínában meg máshol is vannak akik elkezdik visszafejteni és árulnak olcsó diag eszközöket de azok használhatósága korlátos, és vannak akik egy-egy gyár termékeire ráállva csak ahhoz fejleszrtenek (akár a gyárral együrrműködve, és így pl cserébe amit a gyár nem akar semmiképp kiadni azt nem fejlesztik bele) ilyen pl MES a Stellantis termékeihez.
És ez a személyautó. A Teherautó piacon egészen más termékek vannak egészen más dolgokhoz, sem a motorok, sem a fékrendszerek meg kb semmi sem ugyanaz. Az Iveconak, Mannak teljesen más a diag készletük. Így azt mondanám, hogy Nem, nem alkalmas. Viszont a puding próbája, hogy megkóstolják. Fel kell dugni azt hajrá. De nem sok jóra számítok.
Igen, elvileg, ugyanaz a csatlakozó, a picurka járműveken (3.5 tonnás össztömegig, legalább is) .... a konkrétabb méretű tgk-hoz,pedig van. átalakító..... Azokon, gyárilag, harmincvalahány pines , körcsatlakozó van....
Köszönöm, hogy megnézed. Az angol linket is köszönöm.
Ami , most, sürgősen kellene, az egy Euro5 besorolású, 3.5 t-s, Mercedes Sprinter..... délután, lefotózom az OBD csatlakozóját ....
Én, személy szerint, rühellem, az Alfa Romeo emblémát hurcoló SUV-ot, de ez az én bajom.
Sebesség6árokat betartva, mindkét négyhengeres elhurcolja valahogy a bódét, mindegy , hogy a limuzinról vagy a batárról van szó. Igazán sportos közlekedéshez, kell a V6 , plusz a csigák.
Saját tapasztalataim, kvázi új, pár ezer km-t futott gk-ról vannak... ezeken, néhány hónapos korukban, még nincsenek nagy drámák.
A fenntartás, ha hosszabb távra tervezel, lehet, zsebbe nyúlós. Nem ismert, mekkora a keret az üzemeltetésre és cserébe, mekkora éves futást tervezel...
Pl. az újabbakon a multiair szűrő cseréjéhez, állítólag, már le kell venni a hengerfejet. Elvileg, ezt 100e km-enként kell(ene) megejteni... Vannak / lehetnek, még 'taposóaknák'....
Ki tudja, mennyire ütötte- vágta , az előző tulaj, a kiszemelt, használt kocsidat.
Magáról a kocsiról , talán elég annyi, hogy meglepően jól tartja azárát.... elvileg, legkésőbb, a használt-piac beáraz.
Ha nem vagy menetteljesítmény centrikus, akkor a Giulia a 2.2 olajkályhával, lehet , jó választás.... A 4 hengeres benzinmotorok, nekem, keveset nyújtottak, cserébe, idegesít a sok felesleges 'extra'..... Használtam kint, külföldön, optimalizált V6-ost, az jó volt. Csúf ferrari hangja van,de ~szűk 700 ló, sok mindent tud elfeljtetni, a számomra idegsítő sz@rok közül. A kézi váltó amerikai..... nem rosszabb, mint a régebbi fiat váltók voltak, pl 164-esen van 156oson. Vagy 155-ön.
Az autómata váltós gyorsan vált, de nem igazán barátja a komolyabb (emelt) motorteljesítménynek plusz állandó rajtolgatásoknak. Főleg ha úgy használod, ahogy kell: full racse módban. :D:D:D
Élvezetesebb, mint a német konkurencia (merkádes vagy a bajor szekér...esetleg az ingolstadti űrhajó), de azok minőségét , nem mindenhol éri el....erős közepes a kocsi, de magasabb benne a vigyorfaktor. Inkább élményautó, mint az évtizedes stabiltás / hibamentes üzemeltetés szinonimája....
ez a kütyü működik / használható, haszonjárművekhez is? Euro 4 , illetve Euro 5 besorolású tgk-król van szó, konkrétan. Mercedes-Benz, Renault, Iveco......
Nagyon tetszik a Giulia, de kell a hely így Stelviót nézegetem. Benzinest érdemes venni(guadrifoglio nem jöhet szóba) vagy dízelest? Melyik a jobb kevésbé kényesebb motor?
Használtan szeretném minél kevesebb kilométerrel. Talán németből 26 000euró körül.. ez rengeteg pénz(nekem az) .. nagyon kockázatos ilyet venni? Könnyű mellé nyúlni?
Semmilyen szivató nincs benne. Az ECU a motor hőmérsékletnek, a külső hőmérsékletnek, a lambda jelének, a levegőmennyiségmérő jelének, a fojtószelep állásának, a fordulatszámnak és még egy csomó szarnak a függgvényében jellegmezők alapján adagolja a benzint.
"2. Oké, akkor ezt mutatja a műszerfal. Tököm tudja a pontos hibakódot, nincs OBD II ketyerém, a nagytudású és nem kevésbé arrogáns autoelktronikai guru akinél voltam meg nem énekelte meg a hibakódokat nagymester uram. Mea culpa."
Nem kell elnézést kérni, de azt tudnod kell, hogy ha nem tudjuk a hibát nem tudjuk a megoldást sem.
"3. Nincs gép amire feltehetném, nem is lesz, a megye legjobbjának mondott szerelő akinek van meg széttárta karjait."
Vagy csak nem akart veled foglalkozni. Ha te magad szeretnéd megjavítani akkor viszont szükséged lesz valamire amivel ki tudod deríteni mi a hiba.
Persze lehet úgy is hogy addig cserélgeted az alkatrészeket amíg meg nem javul, de az lehet nagyon drága mulatság és egy csomó fölöslegesen kicserélt alkatrész is ha nem nyúlsz bele elsőre szerencsésen.
A másik út, hogy viszonylag értelmezhető áron már lehet kapni OBD csatolót, illetve le lehet tölteni megfelelő szoftvert is.
A harmadik pedig az hogy elviszed szervizbe ahol fogadnak is és kifizeted a hozzáértésüket és a szükséges alkatrészt.
2. Oké, akkor ezt mutatja a műszerfal. Tököm tudja a pontos hibakódot, nincs OBD II ketyerém, a nagytudású és nem kevésbé arrogáns autoelktronikai guru akinél voltam meg nem énekelte meg a hibakódokat nagymester uram. Mea culpa.
3. Nincs gép amire feltehetném, nem is lesz, a megye legjobbjának mondott szerelő akinek van meg széttárta karjait.
"és a szivató nem húzza az alapjárati fordulatot, "
Nincs benne szivató.
"Aztán ha ráindítok elindul megint, de jön a következő körforgalom, kereszteződés és ha nem adok gázt hanem alapjáraton várok, hogy be tudjak sorolni akkor leáll."
Millió dolog okozhatja motor hőmérsékletjeladótól az alapjárati megkerülő szelepen át (asszem van benne, de ha nincs akkor a fojtószelep motorja az illetékes) a lambda szondáig.
" Motor Control System Failure, VDC, Immo (!?),"
Ezek nem hibakódok. Mik a hibakódok?
"meg néha check engine légtömegmérő hibával. "
Mint írtam, sok minden lehet akár ez is. Fel kell tenni gépre és élőadatot nézni mi történik amikor leáll.
Illetve lehet még a throttle position megzavarodasa, ezt resetelni es ujrakalibralni kell. A resetet meg tudod csinalni MES-ből is, alfa twin spark throttle reset calibrate es hasonlo keresesekkel sok segitseget talalsz.