Ezeket a régi ruszkikat nem ajánlják a mai akkukhoz, mer nem tesz jót nekik a szabályzásmentes töltés. Én is csak megindításhoz használom, de ha meg épp nincs más, akkor rákötöm a multimétert is, s magam állítom a CC-CV ciklust :-) (figyelem, h ne menjen 14.5 volt fölé a fesz)
Mehet akksi kivét nélkül is. Sőt javaslom figyelmedbe a CS-connect nevű tartozékot a katalógusból amit linkeltem, - én azt használom. Még a motorháztetőt sem nyitom fel csak összedugom a csatlakozót. :)
Én sose veszem ki, simán rányomom. Mondjuk mindegyik kocsi a 2000-es évekből származik, ilyen újkori csodával nem állok szóba, azt nem tom, h azok bírják e. :-)
Nem emlékszem pontosan mióta van meg a második Lidis töltőm (az első kiesett az ismert kapcsoló hiba miatt), de min 10 éve, s hibátlan állapotú ez is. Heti szinten használom, mer a 3 kocsiból csak egy megy naponta suli-ovi köröket, a többit inkább töltögetem, minthogy leszulfátosodjon az akku.. Azt a Ctek One csúcsmodellt is néztem, de abban pont az nem tetszik, semmit nem lehet állítani, mindent maga csinál. :-) Amatőröknek ideális, de én szeretném beállítani magamnak a töltőáramot, meg a programot. Ja, s drága.. :-)
A Bosch és a Ctek között gondolkodtam. Ez még simán belefér.
Mivel két start/stop-os autó van a családban így beruházok egyre. Kell az masszív orosz töltő mellé egy ilyen is. Már csak az a kérdés, hogy akksi kivétel nélkül is mehet-e a töltés. A Ford nagyon eldugta az akksit. Bezzeg a Multiaer Giuliettában jó helyen van. :)
Viszont a 10+ éves ctek-em máig kapható, és a karcoktól eltekintve kb. olyan mint az új, pedig nem a csomagtartóban hordom. Nem esett ki/kopott szét a gombja, nem égtek ki a ledek, nem tört meg a kábele, stb....
A bosch C7 is biztos jó, de ahogy nézem drágább mint a CtekMXS5.0 Persze annak aki 24V-s teherautó akksit akar tölteni annak jobb választás, de akkor meg én már megint a Ctektől valamelyik MXT-t választanám.
Igazából, csak az a kérdés hogy mennyit szánsz rá. Ha olyat ami biztosan jó és jó lesz 10 év múlva is akkor én a CTEK-ből választanék.
A CT5 Start/Stop kifejezetten startstopos autók akksijaihoz van tervezve az a biztos választás. Nem tudom hogy mennyi az ára de biztosan sok.
Jó lehet még az MXS 5.0 sorozatból valamelyik, az alap 5.0 is tudja az AGM akksikat. Nekem 5.0 Test&Charge van az is tudja de az drágább. (De lehet hogy még így is olcsóbb mint a CT5).
És ott van a zászlóshajójuk a Ctek ONE mi mindenhez is jó, még lítiumos akkuk is tölthetőek vele, de eegyrészt biztos K drága másrészt minek? :P
Ezek az alapok otthonra, felfelé vannak a gyorsabb erősebb töltők 7-10-meg több amperral, ha esetleg nincs egy éjszakád tölteni....
Ha nem ez a keret akkor az aldis/lidlis töltők is elvileg tudják az AGM akksi kezelését, legalábbis rá van írva. Nem tudom ez igaz-e azt viszont igen, hogy ha nem igaz akkor csak két év alatt derül ki. :) Van olyanom is simán rajta hagyom a nem használt akksikon hónapokig, fentarrtó csepptöltésre is tökéletesen alkalmas.
Ha viszont fullra lemerült akksikat szeretnél töltögetni akor lebeszélnélek az intelligens töltőkről. Ugyan recond-ot egy részük tud, de túl alacsony akkufeszültség mellett egyszerűen nem indítják meg a töltést rossznak jelzik az akksit. Arra nem nagyon alkalmasak illetve ami igen az százezres kategória.
Tisztelt cartárs. Fórumtárs írta, hogy tőled érdeklődjek, venni akarok egy "intelligens" akkumulátor töltőt, ami start/stop-os akkumulátorok töltésére megfelelő. 75 Ah-s akkumulátorhoz kellene. Milyet érdemes venni?
amikor Alfa 164-hez, kerestél????? tükröt és megkaptad volna, ajtóra szerelve stb... stb.... egy tükör árában (emlékeim szerint még a festék szín is stimmelt, persze ennyi év távlatából simán tévedhetek).....gyári elsőszerelés, baleset és fényezésmentes elemről van - volt szó...
de ,akkor is: valamiért az jött le nekem , akkor, hogy szeretnél te ezt is meg azt is, de ha már meg kell mozdulni és tenni is valamit.....nos , ott mintha elfogyna a vágy -igény -szükség....
Mielőtt valami személyeskedést vélnél felfedezni: akitől az ajtót kaptad (volna???) nem ismeretlen személy sem Alfás körökben, sem a Szamosi műhely előtt.....
Tényleg csak annyi: elmentél érte? Kifizetted? Elhoztad? Be lett szerelve?
én semmiképpen nem tennék (nemlétező) pénzt egy ilyen antik bicajba, de szembejött a lehetőség, hogy egy barátom társaságában, kocsikázzunk egy jó nagyot egy ijen me-hi-kó-val.... És van az 'élménycsomagban' egy jó kis dombornyomott bankkártya, egy szabad szemmel is jól lát6ó összeggel, amely költhető ügyesen (ofkorz USDben ) ....fene tudja, nem igazán vágyom a nagy demokráciaexportőr területére való belépésre...de azért egy 69'es szigonyos vényolc....plusz egy jó kis road-trip egy jó baráttal..... nem túl sűrűn jön szembe ez a fajta lehetőség....űűűűű
És akkor erről még nem is beszéltünk... (Museo Nicolis Veronában, amiről Csikós cikkezett a múltkor - épp valami tali is volt, mi meg szünetet tartottunk a cuccolásban)