Elég nehéz értelmezni amit írsz. Most leáll vagy alapjáratra esik vissza? A kettő nem ugyan az. Ha mész - modjuk - 90-el hogyan tud alapjáratra visszaesni? Blokkolja a kereket?
Nekem a 159-nél a főtengely jeladó produkált néha megmagyarázhatatlan leállásokat. De akkor tényleg megállt a motor mintha levette volna az ember a gyújtást. Hibaüzenet nem volt, egy darabig indult, aztán már nem.
Véletlen szerüen, nem kiprovokálható módón alapjáratra esik vissza a fordulat.., leállitva- ujrainditva tökéletesen megy tovább. Diagban hiba nincs, müszerfali hibajelzés sincs.
rég jártam erre. 156 2.5 v6 lyukas kipufogó. Mivel úgy tudom gyárit már nem lehet kapni kíváncsi vagyok mit javasoltok alternatívának. Viszont nem szeretnék túl tolakodó hangot.
A korábbi 156 2.0 TS autómnál csak a kipuffvég volt cserélve, már úgy vettem és gyönyörű hangja volt. (ezt sokan meg is jegyezték) Mikor lecseréltem egy 2.0 TS 147-re amin sport kipuff rendszer volt azt teljesen más hangot nyújott, brummogoós volt, nem szerettem...
illetve a 190 lovas motorral kapcsolatban mintha olvastam volna valamit a 3.0 vízpumpáról. (gyakran megyek városban, gondolom jó meleg lesz a motor)
Vettem a rögzítőt 4-ezerért a feszítőt meg csináltam. Vezérlés csere előtt nagyon dieseles volt. Nem nyúltam a vezérlésmódosítóhoz csak mikor feszítettem fel lazítottam a négy vez.kerék csavarját és utána lehúztam. Picit arrébb került. A lényeg , hogy megszünt azóta a diesel hang. Szépen jár.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a javítókészlet pofon a sz@rnak. Rövid idő múlva ugyanolyan dízelhangja lesz. Tisztítani meg nem lehet (legalábbis én még nem hallottam ilyenről). A vezérműtengelyt ígyis-úgyzis ki kell vanni; akkor már egyszerűbb és tartósabb megoldás kicserélni a vezérlésmódosítót. Ahogy nézem, kb. 50ezret lehet spórolni, szerintem nem éri meg. Persze ha magadnak csinálod és van rá időd és nincs jobb dolgod..:)
Még egy kérdésem lenne. Elég dieseles hangja van legtöbbször. Olvastam , hogy forgalmaznak vezérlésmódosítóhoz javító szettett ami egy rugó és egy aláét. Érdemes ezt megvenni beletenni vagy előbb egy tisztítás is javíthat?
Mivel nem te hagytad túlfutni így ne szabadkozz. :) De ha belegondolsz akkor az a motor sokat állt ha csak évi 8000 került bele. Így a vezérműszíj feszítése viszonylag sokat húzta egy irányba a pumpatengelyt (esetleg kicsit túl is lehetett feszítve) ami nem tesz jót neki. Ha szarul lett volna beszerelve az már az első 1000 km-en kijön.
Tudom, de azért egy vízpumpának az idő nem annyira számít és igazság szerint két vezérléscsere periódust is bírnia kellene. Szóval ez még akkor is kifogásolható minőség. Pedig gyári a szett, az kétségtelen.
Magánvéleményem, hogy nincs a szíjak között olyan különbség, hogy az problémát okozzon, ami meg van az már felrakás előtt kiderül. Én a contitechet részesítem előnyben de ez saját becsípődés, hogy olasz autóba olasz technika.... :)
Egyik sem. Én ezt már úgy vettem, hogy le volt bontva a vezérlés, alkatrészek a csomagtartóban. A szíj nem szakadt, csak egy kicsit megviselt, egyedül a vízpumpa nem volt benne. A szíj oldalán és a vezérmű burkolaton látszik, hogy félrefutott a szíj, belevágott a burkolatba. A görgők nagyon szépen forognak, a szíj is egyben van, 6 év és 48 ekm volt amúgy bennük. Úgy gondoldom, hogy a vízpumpa hibájából futott a szíj lefelés és egyszer csak szétugrott az egész.
Továbbra is azt mondom, hogy innen a fotelból nem lehet megmondani, hogy neked honnan jön a füst. Cipeld magaddal az endoszkópot a csomagtartóban, meg pokrócot, meg tükröt meg zseblámpát, és amikor épp füstöl állj meg, és nézd meg, hogy hol.
Ezeken mar tul vagyok. Volt gepen, elo edatot neztek, akkor derult ki, a 3as henger injektora kuka. Most ki lett cserelve. Vettem endoscopot, de nem birok rajonni a fust honnan jon. Legnagyobb problema az, hogy ha egesz nap jaratom, akkor semmi. Viszont mikor rajon es megyek vele 10 percet, mar marallaskor fustol. Pl meloba menet, tescoba stb. Most ugy 3honapig semmi. Injektor csere ota vagy 5alkalommal :)
"Nézték már az autót, de ugye fura ez a dolog, mert olyankor semmit nem produkál."
Biztosan szégyenlős. Én sem szeretem ha néznek miközben produkálok.
De félretéve a viccet az hogy "nézik" miközben körbejárják tényleg nem segít.
Én először gépre dugnám és megnézném mi van tárolva. Aztán kizárnám az azokhoz kötődő hibákat - mondju megjavítással. :PEzeket a műhely ahova jársz biztosan meg tudja csinálni neked.
Amikor nyomja a füstöt felnyitnám a motorháztetőt, és kideríteném honnan jön, vagy aha alulról látszik akkor melléfeküdnék egy takaróra? Ez azért is jó, mert amikor elviszed szervizbe nem csak azt tudod mondani hogy alul, hanem rá tudsz mutatni a pontra.
Onantól pedig ők már valószínűleg tudni fogják mit csináljanak.
Ha valakinek van ötlete az alábbi dologgal kapcsolatosan, szivesen meghalgatom a véleményét...
Alany, 159, 1,9 JTDm 150lovas.
Alkalmanként olyat csinál, hogy alul, azaz alulról mondhatni ömlik a kormos füst belőle. Az első kerekek kornyékéről és elól a motor front része felől. Szó szerint kormos. Nem érzek benne semmilyen gazolaj, vagy olaj szagot.
Most lett egz injektor cserélve. Olajfogyasztásom semmi.
Én arra gondolok, hogy a dpf szürő esetlegesen kuka és regeneralaskor valahol van valami tömitetlenség és ezért okádja ott.
Bár erőtlenséget nem vettem még észre az autón, mert ha jól tudom regeneráláskor elfogy az erő.
Nézték már az autót, de ugye fura ez a dolog, mert olyankor semmit nem produkál.