Nem allt eddig modomban 155ost komolyabban vezetni (sot igazabol szerintem sehogy), nem tudom hogy mennyire alulkormanyzott. Az biztos, hogy a Spider hihetetlenul semleges elsokerekes letere es minimalis provokacioval siman tulkormanyzottat lehet belole csinalni. Na meg az a fura erzes amit a hatsokerek kormanyzas csinal, azt kell megszokni. :)
Tehát a tengelytáv milliméterre megegyezik. Ez jó. A hátsó nyomtáv 1411 mm-ről 1530 mm-re nő tehát nem csekély 13 centiméterrel lesz nagyobb. Azaz oldalanként 7 cm-t jön kijjebb a kerék - ehhez valószínűleg kasztnimunka is szükséges lesz, hogy elférjen a doblemez és a sárvédőív alatt.
Saunak külön, hogy míg a 155 nyomtávja elöl szélesebb, és hátul keskenyebb addig érdekes módon a GTVnél ez fordítva van és hátul nagyobb a nyomtáv. Persze ez utóbbi autóépítési módra is láthatunk számos példát, szóval ez sem annyira különleges..
Félretéve a rengeteg munka, és idő, jobb-rosszabb lesz, stb...-t.
A 155 hátsó futóműve nagyon buta, állítási lehetőség rajta semmi, sem összetartást, sem kerékdőlést, sem utánfutást nem lehet állítani. Ha jól Mléxem (nem biztos) akkor a GTV alatt lévő többlengőkaros futóművön a talán a dőlés és az összetartás viszont állítható. Gondolom ennek előnyeit nem kell magyarázni.
Távol álljon tőlem, hogy megsértsem a 155-fanokat, de most őszintén: ennek mi értelme? Rengeteg munka és idő rááldozásával létrehozunk egy öszvért, aminek a menettulajdonságai nagy valószínűséggel egy fikarcnyival se lesznek jobbak. Sőt annak sem nulla az esélye, hogy rosszabb lesz...
"Es ha az elso meg a hatso nem ugyanazon a nyomvonalon fut,"
Rossz hírem van. Viszonylag kevés az olyan autó amelynek azonos az első és a hátsó nyomtávja, általában nem ugyanazon a nyomvonalon fut. :) Pl a 155-é sem egyezik, már gyárilag sem. :P
A kiszámolt és megtervezett geometria viszont nem fog változni mert a teljes hátsó futómű egyben megy át. A passzív kormányzás tulajdonságait meg amúgy sem nem fogja érdekelni az első nyomtáv, azt az fogja érdekelni milyen erőkaron próbálja kitéríteni az egyenesből valami, az meg a súlytól és a tengelytávtól függ. Az viszont ahogy te is írtad változni fog. A kérdés az, hogy ez a változás mennyit számít.
Paco, valamelyikunknek reggel van. :) Ertem, hogy a hatso nyomtav sajat magahoz kepest nem fog valtozni, de egy 155 ala tesszuk be, es ha annak eredetileg mas volt akkor a ketto nem lesz ugyanaz. Es ha az elso meg a hatso nem ugyanazon a nyomvonalon fut, az nyilvan mas stabilitast es kanyarvetelt fog eredmenyezni. Csak ennyit akartam mondani. :)
Azt értem "egyben", hogy piritu szerint lecsavarozod az egyiket és felcsavarozod a másikat. Tehát egy az egyben átment a gtv alól a 155 alá - nincs hátsó nyomtáv vagy futómű geometria változás (feltéve ha a beépítési szög ugyanaz).
A 155-é tök mindegy hogy mennyi a passzív kormányzás ha a nyomtávtól is függ akkor a GTV- nyomtávjához lett kiszámolva/beállítva. Az pedig megmarad mert egyben megy át az egész.
A tengelytáv, a tömeg, és a beépítés szöge valóban érdekes lehet.
A nyomtáv nem valószínű, hogy változna ha egyben van átrakva. :P Viszont a beépítés szöge nem biztos, hogy ugyanaz, tehát az utánfutás máris elmászik..... Én sokat - nagyon sokat - méregetnék mielőtt nekikezdek.
Ja, ritka idegesito volt, es nem nagyon volt mas ertelme, mint hogy azt fitogtassa, o ezt is tudja. Pedig en kedvelem Csikost, de a Nord az Nord, a V6 meg Busso. Ennyi. :)
Na meg kerdes, hogy a passziv hatsokerek kormanyzas milyen menetstabilitast eredmenyezne az eltero tengelytav, nyomtav es sulypont miatt. Merész kiserlet, az mar biztos. :) Vegul is nehany kapupant csavarral tuti fel tudod pattintani a segedkeretet, onnan pedig mar nyert ugyed van. :)))
Karinal amugy van egy komplett segedkeret meg egy majdnem teljes hatso futomu. Meg en soztam ra, amikor eladtam a rosso Spidert. Keresd meg, ha komolyan gondolod.