Izé, IC ha már úgyis megjelentél itt...... Meg auz is látom, hogy a belsőségen is osztod az észt. :P Szóljál már a Csikósnak, hogy Busso motornak általában a V6-ot értik a világ minden szögletében, és igaz hogy Busso tervezte de inkább szólítsa a sajátját a nevén azaz Nord motornak. :) Szóval nem baj ha az utolsó cikkében kijavítja.
Ez a lerakódás mit jelent pontosan? Ha nem csinálják meg tönkre megy a motor? Milyen összeg körül mozog ennek a javítása? Honna lehet tudni hogy van a motorban lerakódás?
Nem benzintemető, 9 literből el lehet járni vele. De ennyi km-nél már rengeteg kokszlerakódás van a hengerfejben a szelepek környékén. Ezzel számolni kell a közvetlen befecskendezés miatt.
Fontos kérdésem lenne, Alfa vásárlás előtt állok és van pár kérdésem ezzel kapcsolatban. A kiszemelt példány egy 156-os, 2005-ös és JTS motoros. Maga az autó így a hírdetés alapján jól karban tartott, elvileg hiba mentes és 196 ezer km-es. Kérdésem főleg azokhoz szól akiknek volt ilyen vagy épp most is az van. Mindenki mondja nekem hogy ez meg az elromlik rajta mindig és költhetném rá havonta, kéthavonta a sok pénzt meg hogy ez a JTS egy benzin temető, nagyon sokat fogyaszt és hogy nem tudnám hasznalni mert csak állna ott nekem. Ebből mi igaz vagy mi nem?
Egyébként nagy Alfa rajongó vagyok már régóta, olvastam is sokat a témában de leginkább olyan emberek tanácsa érdekelne akiknek volt vagy van 156-osa.
200 lovas 2,4JTD lelkivilaga erdekelne. Van valami extra, soron kivül cserelendö dolog bennük, amire oda kell figyelni? Gondolok itt örvenycsappantyura, lancra, olajszivattyura, egyeb hasonlora. A csappantyut emliti nehany nepitelet pölö. Van valami ajanlas, mikor milyen modon erdemes hozzapiszkalni?
Heló. Tudom régi már de még hátha itt vagy és látod. Meg lett hogy mi okozza a hibát? Lambdaszonda volt?
Nekem is szinte ugyan ez a hiba jelenség. Hidegen alig indul, durrog puffog, bemelegszik viszonylag jó de nem az igazi. Néha olyankor is durran egyet.
Nemrég vettem az autót 147 1.6ts 120le motorhibásan.
3as hengerben egy kipufogó szelep volt hibás, oda kapott 2kipufogó szelepet, új szelepszárszimeringek, gyertyákból nagyok újra cserélve, stb.. Összerakás után nem jár szépen , de már úgyahogy működik. Gép: 3as 4es henger gyújtas kimaradás +ezeknek az 1es lambdaszondája. Szereztem jó ,de bontott trafókat , kicsit megint javult a helyzet, kicsit szebben veszi a fordulatot is ,de leginkább csak melegen, hidegen ugyanúgy nehezen indul. Gyertyák ,trafók felcserélése, helyzet ugyanaz. Gép ugyanazokat a hibákat írja 3-4gyújtáskimaradás +ezek 1es szondája. Lambda tényleg rossz állandóan közép értéken fut a feszültség, néha kimozdul.
Kérdés, volt e másvalakinek hasonló hiba? És mi lett a megoldás?
A rossz lambdaszonda okozhatja ezt a hibát? Vagy ezen felül valami lesz még.
Nézd ... közel 25 éve magam szerelem az autóimat és a családét,nagyrészt olasz autok. Nem járok szereplőkhöz,megvan rá az okom,de ez most lényegtelen. Mindent megcsináltam legyen az bármi és jó is lett ,most sem szeretném másképpen. Pont ezért érdeklődöm ,hogy van e olyan valaki aki már csinálta vagy jártas a hengerfejezesben. ki ezt mondja ki azt,nekem viszont ennél hitelesebb infó kellene,olyantol aki valóban tudja is. Ezért írtam a fórumra.
Köszönöm a válaszokat! Arról van valakinek infója hogy a hengerfej felújítás és ugye síkolás után hány ékes tömítés kell alá? Vagy ami alatta volt gyárilag azon van egy" V" alakú bevágás gondolom az 1 ékes,akkor ugyan az kell belle?