Igaz nekem 2.0TS-nél volt de nekem a betekert tőcsavarok mellett is szivárgott. Kitekertem és az új tőcsavarokat menetrögzítővel raktam vissza. Innentől nem volt szivárgás. Úgyhogy simán lehet hogy csavar nélkül jön az olaj.
180e km talán még nem a világ vége egy 2001 es évjáratú 156-ostól......és ez valos km!és igen , szivárgott egy kicsit a csavaron keresztül de csak miután 2 honapja először ki lett szedve .előtte nem volt ilyen jelenség.
Nem tudom, hogy normális-e, de olyan motorokról beszélünk amelyek már megkjárták a holdat oda vissza, szóval bármi lehetséges. Ha normál állapotban nem folyt akkor tisztítsd ki, és ne foglalkozz vele.
Koszonom a gyors választ . Még annyi kérdésem volna hogy az normális dolog,hogy a leszerelt kipufogó csonknál lévő tőcsavarok helyen folyik ki egy kis olaj? Mert az anya nem mindenhol tekeredett le hanem kijött vele együtt pár tőcsavar,és a furatból ketto helyen folyt ki egy kis olaj.
Sziasztok. Szeretném megkérdezni ,hogy 1.6Ts motornàl mi a hengerfej csavarok meghúzási sorrendje? Illetve mekkora a nyomaték és a fok amit rá kell huzni? Köszi a választ.
Én is rajta vagyok a Lybrával az egyik képen az NKH-nál. :)
Épp törlöm a kezem papírzsebkendővel, mert a gyökér kezembe adott egy darab csiszolóvászont, hogy tegyem olvashatóvá a motorszámot. Persze, nyúlkáljak a forró kipufogó csonk környékén...aztán pár perc kínlódás után jó volt a motorkód is. Utána már leginkább vizsganepperrel vitettem a sorra, úgy alap a természetes elhasználódás miatti olvashatatlanság...
Még akad benne bug... Van olyan autóm, amire azt mondja, az a rendszám még nem került kiadásra Magyarországon. Van amire azt mondja, nem elérhető, próbáljam meg később. És nekem is van olyan kép az elérhetőek között, amin szerepelek.
A 159-ről szinte semmi nincs ami meg van azt én is tudom, az EOP-ról meg azt mondja hogy ilyen rendszám nem is létezik. Ami igaz is, mert leadtam, de az autó létezik, átmenetire van kivonva. Csak arra leszek kíváncsi, hogy OT-val ismeri-e majd az előéletét vagy tiszta lappal indul?
Na ki böngészte még végig az eddigi autóit a nyilvántartásban? :)
Meglepő, hogy a 146 még mindig fut, folyamatosan forgalomban van és úgy tűnik a kilométer-óra sincs visszatekerve; a 156 pedig nincs a rendszerben, azaz jó régen kivonták már. Pedig 2012 őszén még láttam, pont a Mozaik utca előtt, mikor a 159 hoosítást intéztem. A 159 első fotóin még én is rajta vagyok :)
Sziasztok. Köszönöm a segitséget. A ludas a főtengely jeladó. Ki lett mérve és nem éri el az előirt értékeket. Rendelés alatt van az új. Köszönöm szépen mégegyszer.
Nem kitaláltam, hanem csak megneveztem a legesélyesebb versenyzőt. :D
Attól még nyerhet más is, de az tény hogy mára számtalan esetben álltak meg ezek a 15-20 éves olasz vasak a jeladó miatt. Pár hete épp az öcsémé, szerencsére épp a garázsban és nem hazafelé az autópályán.
Ez egy olyan kétséges alkatrész ebben a korban már minden egyes autón, hogy a cseréjével hibát nem lehet elkövetni. Függetlenül mindentől.
Hanem leírnod, hogy milyen autó (ez véletlenül megvan), milyen évjárat, milyen motorral (motorkód), mivel olvasod ki a hibát, és hogyan, (hardver+szoftver), törlés után visszaírja a hibát vagy nem is törölted csak kiolvastad, mi a tünet a nem indulásnál, megpróbálja elkapni vagy csak teker, vagy az sem, van-e kompresszió, honnan tudod hogy benzin van de szikra nincs, megnézted-e már a gyertyát vagy sem, megnézted-e hogy a trafó ad-e szikrát vagy sem, hogyan nézted meg ezeket, mi történt mielőtt elkezdett nem indulni, stb-stb.
Lehet hogy te nem akarsz kisregényt írni, de ha nem akarsz akkor baszhatod, mert itt senkit sem hívnak Gyurcsóknak. (kivéve Downert aki a rendelkezésre álló információkból már kitalálta, hogy főtengely jeladó lesz a hiba. :P)
Tehát vagy azt választod, hogy leírsz MINDENT amit tudsz, és akkor talán lesz olyan aki a leírtakból tud majd segíteni vagy ötletelni (azokat neked persze meg is kell majd valósítanod) vagy elviszed szerelőhöz, és az majd megnézi magának, és meg is javítja.
Bocsácson meg mindenki hogy harapofogoval kell kihùzni minden belőlem ez az első forumom ahol tudhatnék segitséget kérni és nagyon köszönöm az eddigi válaszokat is.
Először is, az olasz autókon nem ilyen össze-vissza OBD olvasót kell használni, ami még egy leírásra se képes, csak egy kódot kiolvasni, hanem Multiecuscan programot. Azzal már sokkal előrébb lennél.
Másrészt meg, nem sok minden teszi az autót indítás képtelenné úgy hogy nincs gyújtás, egyszerű dolgok ezek, megnézni hogy a trafóknál gyújtásra van-e táp, ellenőrizni a főtengely impulzusjeladót, illetve látszik a műszeregységen, ha az immo tiltana.
Szerintem a főtengely jeladója szart be, a szívósoron szemből jobb hátul egy barna csatlakozó, széthúzod, megméred hogy 800-900 ohm rendben van-e, egyáltalán mutat-e ellenállást, ha nem, akkor csere.
Oké, én feladtam. Pedig most már kétszer is szóltam. Majd ha normális információt kapok, és nem harapófogóval kell kihúzni belőled azokat a dolgokat amelyek egyáltalán lehetővé tennék, hogy bárki segítsen neked akkor talán újra meggondolom. Sok szerencsét a javításhoz...