Sziasztok. Köszönöm a segitséget. A ludas a főtengely jeladó. Ki lett mérve és nem éri el az előirt értékeket. Rendelés alatt van az új. Köszönöm szépen mégegyszer.
Nem kitaláltam, hanem csak megneveztem a legesélyesebb versenyzőt. :D
Attól még nyerhet más is, de az tény hogy mára számtalan esetben álltak meg ezek a 15-20 éves olasz vasak a jeladó miatt. Pár hete épp az öcsémé, szerencsére épp a garázsban és nem hazafelé az autópályán.
Ez egy olyan kétséges alkatrész ebben a korban már minden egyes autón, hogy a cseréjével hibát nem lehet elkövetni. Függetlenül mindentől.
Hanem leírnod, hogy milyen autó (ez véletlenül megvan), milyen évjárat, milyen motorral (motorkód), mivel olvasod ki a hibát, és hogyan, (hardver+szoftver), törlés után visszaírja a hibát vagy nem is törölted csak kiolvastad, mi a tünet a nem indulásnál, megpróbálja elkapni vagy csak teker, vagy az sem, van-e kompresszió, honnan tudod hogy benzin van de szikra nincs, megnézted-e már a gyertyát vagy sem, megnézted-e hogy a trafó ad-e szikrát vagy sem, hogyan nézted meg ezeket, mi történt mielőtt elkezdett nem indulni, stb-stb.
Lehet hogy te nem akarsz kisregényt írni, de ha nem akarsz akkor baszhatod, mert itt senkit sem hívnak Gyurcsóknak. (kivéve Downert aki a rendelkezésre álló információkból már kitalálta, hogy főtengely jeladó lesz a hiba. :P)
Tehát vagy azt választod, hogy leírsz MINDENT amit tudsz, és akkor talán lesz olyan aki a leírtakból tud majd segíteni vagy ötletelni (azokat neked persze meg is kell majd valósítanod) vagy elviszed szerelőhöz, és az majd megnézi magának, és meg is javítja.
Bocsácson meg mindenki hogy harapofogoval kell kihùzni minden belőlem ez az első forumom ahol tudhatnék segitséget kérni és nagyon köszönöm az eddigi válaszokat is.
Először is, az olasz autókon nem ilyen össze-vissza OBD olvasót kell használni, ami még egy leírásra se képes, csak egy kódot kiolvasni, hanem Multiecuscan programot. Azzal már sokkal előrébb lennél.
Másrészt meg, nem sok minden teszi az autót indítás képtelenné úgy hogy nincs gyújtás, egyszerű dolgok ezek, megnézni hogy a trafóknál gyújtásra van-e táp, ellenőrizni a főtengely impulzusjeladót, illetve látszik a műszeregységen, ha az immo tiltana.
Szerintem a főtengely jeladója szart be, a szívósoron szemből jobb hátul egy barna csatlakozó, széthúzod, megméred hogy 800-900 ohm rendben van-e, egyáltalán mutat-e ellenállást, ha nem, akkor csere.
Oké, én feladtam. Pedig most már kétszer is szóltam. Majd ha normális információt kapok, és nem harapófogóval kell kihúzni belőled azokat a dolgokat amelyek egyáltalán lehetővé tennék, hogy bárki segítsen neked akkor talán újra meggondolom. Sok szerencsét a javításhoz...
Néztem a lamdba szondát de ha az rossz lenne akkor is el kellene indulni a kocsinak. De nem indul benzint azt érezni de nincs a szikra ami begyujtaná. Biztositékok jók csatlakozásokat is megnéztem wd 40 nel befulytam őket. Most már az abs ebd failure hibát is kiirja.
Szuper vagy. Ellenkezőleg mi itthon nevettünk rajtad hogy mit irtál vissza. Köszi a linket megnéztem az első oxigén szondáròl ir ezt még pontosan nem tudom hol lehet de utána nézek.
Semmi gond, csak ne sértődj meg azon, hogy amennyi információt írsz abból kell dolgozni, és kb ugyanannyi a százalékos esélyed arra, hogy bárki is rájön, mi is a probléma.
Lenti információk alapján ezt a két linket tudom javasolni:
Oké igaz a megfogalmazás nem a legjobb de regényt nem akartam irni. Anyit irt ki még utoljára hogy u1600. Aztán le merült az aksi Ez milyen hiba lehet.
A kód alapján gyújtásprobléma, valószínűleg trafó. De az hogy 147-es alfám van nem sok közelebbit mond kb. annyit kérdeztél, mintha konyhanyelvre lefordítva:
"Sziasztok, pulykát akartam sütni de nem sült meg. 4 kilós volt. Mi lehet a probléma?"
Sziasztok. Nekem egy 147 es alfám van. És az egyik reggel nem indult el. Ezt a hibakódot irta ki. P1682 driver 5 line 2. Tudtok segiteni hogy mi lehet a baj? Előre is köszi
Pont úgy kezdted. ;) 11x xxxkm nél miért kell elkopni a tengelyeknek, ha olaj is volt/van benne? (nem volt és nem is lesz jts-em) Csak amikor a bontósoknál "bóklásztam", láttam hallottam,vették vitték volna a cuccokat...Meg ami a haveroknál is össze jött. Mind 200e km alatt. Vez tengely kopások, Lambda és katalizátor hibák. Ezeknél is előfordul a hajtókar csapágy. Az elektromos paranolmáliák. ;)
A TS 16V is tök jól ment, jól fogyasztott. Még nálam is. ;)
Mi a probléma a JTS el ? Nekem az van teljesen elégedett vagyok vele. Engem is rémisztgettek ,hogy 1000 km 1 l olaj. Igaz amikor vettem szólt a vez.tengely valami apropó miatt a kipufogó vez.tengely 1 es 3as bütykök emberesen elvoltak kopva pedig állt az olajban. Csere + hidrotőke csere mind. 112000 km el vettem nem tekert. Többszörösen ellenőrzött mert nem akartam elhinni. Olajcserétől olajcseréig fölső nívón nincs utántöltés. Fogyasztás vegyesben 9 liter. Igaz nem csapatom. Városban 50 kint 110-120. Valószínű,hogy e téren több a tapasztalatod,de én úgy érzem nem csináltam rossz vásárt. 2014 es az autó a vásárlástól ódzkodtam mert Német autó volt JTS.Selespeed na ez nem tetszett,de végül is elhoztam nem bántam meg. Végül is ami menet közben adódott hiba az sajnos a mai napig megvan. Reggeli első indításnál mint a bakkecske ugrál utána egész nap semmi sőt,ha le állítom a motort és újra indítom már nem rángat. Hiba tároló 0. Volt motor diagon. semmi problémát nem tárol és reggeli indításnál sem jelez hibát. Azt mondták a váltónál lehet,hogy a micro kapcsoló szarakodik mert azokkal szokott gond lenni. Várom,hogy szóljanak és megyek cseréltetni. Félre ne értsd nem vitatkozni akarok veled mert tudom,hogy nagyobb a tapasztalatod mint nekem. Igaz elkoptattam 5 db. 33 ast abból az egyik quadrofolio volt. Volt egy 155 öm most ez az agyon szapult lesajnált 156 2.0 JTS selespeed váltóval. Talán jövőre 280 as julison gondolkodom,de csak is benzinesben. Csak egy kis szösszenet. Mindenkinek Boldog és sikeres Újévet kívánok.