Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 216803

Igen, igazad van, az erőn kívül az is változott, hogy belekerült egy immo.

Előzmény: Marklar T ie (216801)
Marklar T ie Creative Commons License 2018.11.12 0 0 216802

Jut eszembe. Zalaegerszegen tudok egy 145QVt alkatrésznek, ha valakinek kéne. ;) 100e ft

Előzmény: AtomAnti81 (216796)
Marklar T ie Creative Commons License 2018.11.12 0 0 216801

Amennyire emlékszem, mert anno volt ilyen/olyan is nálam. ;)

Amikor imo is lett bele, akkor változott valami szám. ;)

Aztán lehet ettől más euro besorolást is kapott. 2és fél pl. :D

Előzmény: Paco155 (216791)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.11.12 0 0 216800

Vidám hajnalt. 

Igazad lehet. Nem is vitatkozom vele, hogy egyszerű ECU-t mókolni... Csupán az eddigi megoldások/tapasztalatok mondatják velem, hogy nézzem meg...  mint pl.: a klíma relétábla aminek a belseje televolt forrasztgatva és drót kihúzva belőle ami ráment a kompresszorra és a hozzátartozó hűtőventilátor ami úgy össze vissza volt kötözve, hogy gyakorlatilag újra kellett vezetékezni minden részét, rosszul visszahelyezett órák és műanyagok a középső konzolban és nagyon sokat tudnék még sorolni :)))) 

Előzmény: Adm (216799)
Adm Creative Commons License 2018.11.12 0 0 216799

Maga a két alufedeles motor között nincs különbség, itt az a fontosabb ECU kérdésben hogy milyen autóban van.

Amúgy meg ECU-t tákolni nem olyan egyszerű, azért mert össze volt hányva az autó, ilyen következtetéseket ne vonj le.

Előzmény: AtomAnti81 (216796)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 216798

Elnézést a szakaszos írásért de a lényeg lemaradt. Nem valami kimagasló teljesítmény javulást várnék tőle vagy valami nagyon nagy hókuszpókuszt csak egyszerűen az én ECU-m babrálva volt mert csak be volt lógatva oda asszem talán fogta egy csavar és mivel az egész autó össze vissza volt tákolva "és lehet van is amit még nem vettem észre" így azon sem csodálkoznék ha az ECU-ban is lennének mókolások. Ha tényleg nem ugyan az a két ECU akkor megpróbálkoznék a motor gyári ECU-ával ha meg ugyan az akkor azt venném meg bele amelyikhez előbb hozzájutok.  Majd jövőhét végén kiszerelem és rápislantok :) Most sajna erre nem volt időm ezen a hétvégén...

AtomAnti81 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 216797

Ezt a képet most google-ztam ki. Valami elvetemült árulja 4400Dollárért :D 

https://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA-753485307-ecu-centralita-alfa-romeo-145-20-146-ti-_JM

AtomAnti81 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 216796

Sziasztok.  A GTV motorja alufedeles AR16201 és 1995-ös évjáratú és még a hűtőben van a hőgomba. Egysoros Bosch 0 261 203 671 és van még egy számsor is az pedig 0 046 444 285 0. A motor amit beletettem egy 146 2.0TI de sajnos többet nem tudok róla. Minden elektromos csatlakozó stimmelt a motoron. Amik cserélve lettek azt az AR16201 kóddal rendeltem és azok is jók voltak. Azért érdekel a kettő között a különbség mert a minap egy beszélgetésnél azt mondták, hogy másabb a TI ECU "kérdeztem, hogy mivel másabb? nem kaptam rá választ" és akkor esett le, hogy amikor a motort vettem kédezték az ECU nem kell e a motorhoz... gondoltam pénz kidobás lenne mert van ECU ha a 2 motor ugyan az akkor az ECU is... de ezek szerint lehet még sem :) 

Adm Creative Commons License 2018.11.11 0 0 216795

GTV-ben kétféle volt az alu szelepfedelesből, az első verziónál még a hűtőben lévő hőgomba kapcsolta a hűtőventilátort, nem pedig az ECU a termosztátnál lévő gomba alapján.

Előzmény: TtK (216792)
kucum Creative Commons License 2018.11.11 0 0 216794
Paco155 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 216793

"A motor látszólag ugyan az, én semmi különbséget nem véltem felfedezni a kettő közt. "

 

Ezt azért csak észrevette volna. :P

Előzmény: TtK (216792)
TtK Creative Commons License 2018.11.10 0 0 216792

Ha tényleg _ugyanaz_ a két motor, akkor semmi.

Alapvetően két féle TS16V motor van; a régebbi fém szívócsöves, fém szelepfedeles, ennek a computere az anyósülés előtt a lábtérben lakik. Az újabb fajta műanyag szívócsöves, műanyag szelepfedeles, műanyag díszburkolatosé meg rajta van a fojtószelep-házon. A kettő nem hiszem, hogy csereszabatos. 155-ben csak a régebbi fajta volt. 

Előzmény: AtomAnti81 (216787)
Paco155 Creative Commons License 2018.11.10 0 0 216791

Menni jó eséllyel mindkettővel megy a motor.  Azt hogy miért nem biztos, hogy egyezik megvilágítanám egy példával:

 

155 2.5 V6.  167 és  1167.A1  motor. 

Az egyik 166 ló a másik 167. Fizikailag a két motor majdnem megegyezik (a vezérműszíj feszítő különbsége ez ügyben nem játszik) a két ecu viszont más. Úgy tudom környezetvédelmi különbség van.

Előzmény: Marklar T ie (216790)
Marklar T ie Creative Commons License 2018.11.10 0 0 216790

155 2,0 16V ecu van egy csomó nálam. ;) Ha kisérletezni akarsz ;)

Előzmény: AtomAnti81 (216787)
Paco155 Creative Commons License 2018.11.09 0 0 216789

A Bosch part number megmondja.

Előzmény: AtomAnti81 (216787)
Saughassy Creative Commons License 2018.11.09 0 0 216788

Mikori gtv? Volt legalább 3 szeria, háromféle ecuval. De minden lehetséges, meg kell nézni a verziószámokat.

Előzmény: AtomAnti81 (216787)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.11.09 0 0 216787


Jó reggelt. 


Szeretnék kérdezni, hátha... Van/illetve/mi a különbség a GTV 2.0 TS és a 146 2.0 TI komputere között? A motor látszólag ugyan az, én semmi különbséget nem véltem felfedezni a kettő közt. 

Saughassy Creative Commons License 2018.11.05 0 0 216786

igen, nem ez lenne az elso, gyarilag szar vizpumpa, vagy termosztat.

Előzmény: Pedro3 (216785)
Pedro3 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 216785

Köszönöm a választ Krisztian! 

Kb 2 hónapja volt vezerlés csere vízpumpával együtt. Most szétszedtük jobban ,leszedtük a kipufogó csonkot és az öntveny vizcsővet is amit mondtál te is. Így jobban latni mi lehet a baj. A vizpumpa alja is nedves és elől a hengerfej tömítés résznél is a csonk felett . Ki lett véve a vízpumpa de úgy tűnik a tömítésnél nem folyt,inkább olyan mintha valahogy a tengelyen átszivárogna a hutofolyadek és lecsurogna előre a hengerfej tömítés mentén és a kipufogo csonk mögött lefolyna a blokk oldalán. De mint mondom csak úgy tűnik. Szar lenne az új vízpumpa? Előfordulhat ilyen hogy a tengelyen keresztül szivaros? Van valakinek erről tapasztalata esetleg?

Előzmény: AtomAnti81 (216783)
sanis_7 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 216784

Sziasztok

 

Alfa Romeo GT ködzárfény izzó cseréhez szeretnék egy kis útmutatót kérni.

A lökhárító leszerelése nélkül hogyan tudom kicserélni az égőt?

 

Köszi előre is.

AtomAnti81 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 216783

Hello. 

Ne vedd 100%-nak de egy tipp... Nekem  a 2.0TS-en a kipufogócsonknál megy egy nyakatekert alumínium amiben a hűtővíz kering a motoron kívül. Arról ha jól emlékszem 2-3 le illetve becsatlakozás is van... Ott tud folyni, csöpögni. Lehet azért nem folytonos a dolog mert csak egy bizonyos nyomáson/fordulaton csinálja. Nekem is csöpögött már ott és lent az olajszűrőnél is volt, hogy folydogált. Picit piszkos meló de elég könnyen orvosolható ha csak erről van szó. Egy akna kell hozzá és két nőgyógyász kéz :DDD

Sok szerencsét.

Krisztián

Előzmény: Pedro3 (216781)
208D Creative Commons License 2018.10.24 0 0 216782

Sziasztok! 147-esben izzítógyertyát házilag cserélt már valaki? Sok diesel merciben cseréltem már, w210-ben is, ott műanyag szívósort levettem. 147-esen, hogy lehet hozzáférni?

Pedro3 Creative Commons License 2018.10.23 0 0 216781

Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem. 156 ,1.6 Ts.   Két hete kb elfolyt úgy 2-3 dl fagyálló az autóból. Aztán egy hétig semmi,miután feltöltöttem. Majd egyik napról a másikra megint elfolyt 2-3dl. Aztán megint egy hétig semmi l.Most megint elfolyt ugyanannyi. Próbáltam átnézni, olyan mindha a kipufogócsonk mögött gyöngyözödne,de nem vagyok benne biztos nehéz pontosan látni.Hengerfejes? Csak azt nem értem hogy akkor miért van az hogy egy hétig semmi nem szivárog?! Olaj tiszta ,motor szépen jár! Köszönöm az infókat előre is.

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.20 0 0 216780

Az illesztést csináld meg mindenképp. Ugyan sok tapasztalatom nincs a témában, de ha más értékek alapján számol az ECU, mint amit valóban produkálnak a porlasztók, az is okozhat egyenetlen járást. Eleve a korrekciózás egyik célja a finomabb járás elérése.

Szerintem az illesztést a legtöbb szerviz, ahol van rendes diagnosztikai berendezés meg tudja csinálni, nem gondolnám, hogy az olyan hatalmas szakmai kihívás.

Előzmény: Gergely93 (216779)
Gergely93 Creative Commons License 2018.10.19 0 0 216779

Injektorokat még illeszteni kellene a vezérlőhöz 1. és 3. hengernél. Amint melegszik a motor úgy javul a hiba, 70 fok körül már semmi jele. Csak hideg indítás után jelentkezik 10-20 s-ig. A szívósort még nem néztem, de az összekötő pálca a helyén van, illetve fordulatszám emelésekot elfordul mindegyik, szóval az állító motor az megfelelő, de lehet a belseje kuka már, de azt cserélném mindenképpen, mert eléggé tele volt korommal.

Nincs valakinek ismerőse Győrben vagy környékén aki illeszteni tudná az injektorokat?

Előzmény: Törölt nick (216778)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.18 0 0 216778

Szia! Most vetted? Szívósor rendben van?

Olaszoknál (nem tudom, hogy a SAAB-verzióban mennyit változtattak rajta) előfordul, hogy beszippantja az örvénylapátokat a motor, az át tudja rendezni picit a belsejét és emiatt járhat egyenetlenül. Porlasztó korrekciós értékeket néztél?

Előzmény: Gergely93 (216777)
Gergely93 Creative Commons License 2018.10.17 0 0 216777

Üdv. Nem Alfa Romeo autó, de a motor hasonló, hátha itt kapok több információt a hibáról. Adott egy Saab 9-3 2006-os z19dth 150LE motorral. Hideg indítás után egyenetlenül jár a motor, mintha nem menne mindegyik henger rendesen. Injektorok javítva, izzító gyertyák 2db cserélve. Mitől lehet? EGR, fojtószelep, MAP, MAF tiszta. Köszönöm a segítséget!

downer Creative Commons License 2018.10.10 0 0 216776

Én voltam nála, 10 évvel ezelőtt. A távolság nem akadály, ha az ember valahol biztosan segítséget kap. :)

Azóta meg sok minden változott, azért kérdeztem rá. Most egy szegedi alkalmi ismerős került bajba a Selespeed-del, no neki tegnap sikerült is elérnie a régi számon. Tovább irányította egy másik helyi szakihoz, akivel ő is csináltatja ezt a részét alkalomadtán. Aztán őt is sikerült elérni és kimondta a bűvös mondatot, hogy "csinált már ilyet". Szegény hölgy meg odáig volt a boldogságtól, olyan régen szerette volna már ezt hallani. :)

Képzelhetitek, egy nő a szerelők világában...na mindegy, most már sínen van.

Előzmény: Kormit155 (216775)
Kormit155 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 216775

Az egyetlen szerelő, akiben nem csalódtam.

Ha foglalkozik selespeed-el, jó választás.

Bár Neked kicsit távol van ;)

Kontakt van hozzá, vagy küldjem el mélben?

 

Előzmény: downer (216774)
downer Creative Commons License 2018.10.09 0 0 216774

Urak, Szegeden nem tudtok egy szerelőt, aki nem fázik a Selespeed-től?

Volt itt Ervin régebben ajánlva, én is jártam nála annak idején. Vele mi a helyzet?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!