Keresés

Részletes keresés

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 1 órája 0 0 56118

A spanyolviasz helyett... :-)

Kürtő

Akna

 

Előzmény: Szomaházy (56117)
Szomaházy Creative Commons License 3 órája 0 0 56117

Egy videót nézegettem a budavári labirintusról.
Ennek kapcsán volna/lenne néhány kérdésem.


Az akna és a kürtő ugyanazt jelenti?
Mi célt szolgáltak ezek?
Minden útba igazítást előre is megköszönök.

http://mernokgeologia.bme.hu/ocs/index.php/konferencia/2013/paper/viewFile/28/40

 

 

Szomaházy Creative Commons License 2 napja 0 0 56116

Előzmény: cyr45 (56115)
cyr45 Creative Commons License 2 napja 0 0 56115

Ehhez kapcsolódóan kényszerítést érzek, hogy közkinccsé tegyek egy régi viccet!

 

Két férfi válogat a kölnik között tanácstalanul, hogy melyiket vegyék.

Az eladó készségesen odamegy és az egyikből egy csepp illatmintát mutatva, ajánlja az egyiknek.

Az megszagolja, és szól:  -Ezt nem kérem, mert a feleségem azt hinné, hogy egy kupiból jövök...

Erre a másik férfi:  -akkor azt én megveszem, mert az én feleségem nem tudja milyen illat van ott!:-)

Előzmény: Szomaházy (56114)
Szomaházy Creative Commons License 2 napja 0 1 56114

Talán ezt inkább a Kávézónába kellett volna írnom,

hogy ne zavarjak bele a szovjetúnióbeli nyomtáv témába. Na mindegy, ide írom.

 
Budapesten anno, az ötvenes/hatvanas években, amikor még a "drog" szónak nem volt csúnya másodlagos jelentése, az illatszertárakat drogériáknak is nevezték.
Persze mikor Budapesten is legális lesz a fű árusítása, akkor ezeket az üzleteket újra drogériáknak fogják hívni, csak egy kicsit más értelmezéssel.
Az az ötvenes/hatvanas években gyakran megesett, hogy porlasztóból kölnit spricceltek egy hölgy mellett álló gyanútlan férfiúra. Sebaj, az esetleges otthoni veszekedést/sodrófázást/válást elkerülendő, az úr/elvtárs kérésére, előre kinyomtatott cédulát töltöttek ki, bizonyítva, hogy az illető  urat/elvtársat ebben és ebben a drogériában, ekkor és ekkor, az ott porlasztóból kispriccelt kölni érte. Aláírás, pecsét.

Divrotcé Creative Commons License 2021.03.27 0 1 56113

És akkor azt még hozzá sem vettük, hogy ma egy óra alatt lemegy az akkori napi vonatmenyiség.

Előzmény: scsabi (56110)
Boszorka Creative Commons License 2021.03.25 0 0 56112

Ezt Hofi mondta, persze ettől még lehetett akkor igaz. Manapság már biztos jobb a helyzet..

Előzmény: cyr45 (56109)
cyr45 Creative Commons License 2021.03.25 0 0 56111

Azt hiszem, regebben olvastam, talan akkor igaz lehetett...

Nem ismertem a jelenlegi helyzetet, viszont ez az info megmaradt, mert annyira abszurd volt!:-)

 

Előzmény: scsabi (56110)
scsabi Creative Commons License 2021.03.25 0 0 56110

Hát azért a váci helyzet nem ennyire súlyos. 1846-ban 59 perc volt a menetidő, egy megállással és tíz perc tartózkodással Dunakeszin. Ma a személyvonat 44 perc alatt ér Vácra (11 megállással), illetve a zónázó 25 perc alatt, megállás nélkül.

Előzmény: cyr45 (56109)
cyr45 Creative Commons License 2021.03.25 0 0 56109

Erre jobb pelda a Bp.-Vac viszonylat, azt szoktak altalaban emliteni!

 

Az elso jarat a XIX.szd. kozepen (allitolag) rovidebb ido alatt ert oda, mint manapsag...:-)

Előzmény: scsabi (56102)
scsabi Creative Commons License 2021.03.25 0 0 56108

Persze, hogy hamis az összehasonlítás, ez épp olyan csúfolódás részemről, mint mikor pár éve azt hasonlítottuk össze, hogy mennyi időbe tellett egy Munkács-Nagybánya utazás 1913-ban és 2018-ban.

 

Nyilvánvaló, hogy '43-ban a vonat a rövidebb, Miskolc-Sátoraljaújhely-Királyhelmec-Csap útvonalon ment. Amúgy magyar személyvonat ha nem is járt arra, tehervonat elég sok ment fel és le normálon a sztrabicsói gázátfejtőre és vissza.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56103)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.03.25 0 0 56107

Mi köze ennek a vasúti menetrendhez?

Előzmény: oikjbarack (56106)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.03.24 0 0 56103

Ez így nem áll.

A MÁVnak valamivel több, mint másfél év állt rendelkezésre "fejlesztésre" 1943 után: a háborús fejlemények miatt 1944. októberétől arra bizony magyar vonat nem járt... a 2018-as egyszeri próbaüzemig... azután sem.

Előzmény: scsabi (56102)
scsabi Creative Commons License 2021.03.24 0 0 56102

Le a kalapot a magyar vasút 75 évnyi fejlődése előtt!

 

1943-ban a Budapest-Munkács út hét óra harminc percet vett igénybe, bár Miskolcon és Csapon 20-20 percet állt a vonat. Ezzel szemben a XXI. században már csak hét óra az út, és ebbe még egy mozdonycsere is belefér!

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56101)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.03.24 0 0 56101

Csapnál történik a tehervonatok tengelyátszerelése mind a mai napig. A személyszállítók (pl. Latorca IC) azonban 2018 óta nemzetközi nyomtávú vonalakon haladnak Budapest (értsd: Záhony) és Munkács valamint Kassa (értsd: Ágcsernyő) és Munkács között.

Előzmény: Buczkónéni (56100)
Buczkónéni Creative Commons License 2021.03.24 0 0 56100

Hát, ha fordítva is sikerült: "Kicsivel később a jó kapcsolat minden vonalon eltűnt, viszont a második világháború után számos C kocsi került hadizsákmányként Moszkvába, mint "V" sorozat (az orosz ábécében az A és B után V jön). A hasonlóság jó szolgálatot tett: a trófea szerelvényeket egészen 1965-ig használták, néhány példány pedig Leningrádba is került"

 

https://hamster.blog.hu/2015/08/03/viragtarto_alagutbagoly_es_tarsaik_fold_alatt_robogo_technikatortenet

Előzmény: gumidani (56099)
gumidani Creative Commons License 2021.03.23 0 0 56099

9 cm a kettő közötti különbség. Nem igényelt különösebb erőfeszítést adaptálni a normál nyomtávra. 

Előzmény: Buczkónéni (56098)
Buczkónéni Creative Commons License 2021.03.23 0 0 56098

Nekem jó így, ahogy van, csak azt hittem mindig, hogy orosz nyomtávval készült..

Előzmény: Töck Jenő (56097)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.03.23 0 0 56097

Miért, mennyinek kellett volna lennie?

Előzmény: Buczkónéni (56095)
rezgaras Creative Commons License 2021.03.23 0 0 56096

Igen. A legelején számoltak magyar gyártmányú metró kocsikkal is.

Előzmény: Buczkónéni (56095)
Buczkónéni Creative Commons License 2021.03.23 0 0 56095

Mindig annyi volt, az építésétől fogva?

Előzmény: Töck Jenő (56094)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.03.23 0 0 56094

Normál, 1435mm (névleges, egyenesben)

Előzmény: Buczkónéni (56092)
Buczkónéni Creative Commons License 2021.03.23 0 0 56093

(...bocsánat, í nélkül...)

Előzmény: Buczkónéni (56092)
Buczkónéni Creative Commons License 2021.03.23 0 0 56092

Közben, ha szabad megkérdezni: a budapesti metrónak mennyi a nyomtávolságaÍ?

málnaszószos_csokis_hekker Creative Commons License 2021.03.23 0 0 56091

:o)))))

Előzmény: John Howard (56090)
John Howard Creative Commons License 2021.03.21 0 2 56090

Hát, vágytam a környékről egy-két 1912-es utcaképet... ;-)

Előzmény: czl1 (56087)
tehtube Creative Commons License 2021.03.21 0 0 56089

Minden ár nőtt. A saját lakás, ház felújítási, építési költségei ugyanúgy. 

Előzmény: cyr45 (56083)
tehtube Creative Commons License 2021.03.21 0 1 56088

Tarlós megpályáztatta 2019 nyarán és soknak találta. Ugyanazt a pályázatot indították 2020 tavaszán, de hibásan, majd ugyanezt 2020 évvégén immár drágábban.

Előzmény: cyr45 (56081)
czl1 Creative Commons License 2021.03.21 0 0 56087
Előzmény: Regisztrált tag (56057)
Goldman Emma Creative Commons License 2021.03.20 0 0 56086

A Váci út 54-ben volt a Kávés Katica, egy sarokkal följebb. Nem arra gondol?

 

Előzmény: Regisztrált tag (56057)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!